<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1" ?> 
                <rss version="2.0"> 
                    <channel> 
                        <title>Babyopkomst.nl Nieuws</title> 
                        <link>http://baby-op-komst.nl/rss/nieuws.xml</link> 
                        <description>Al het laatste baby en Babyopkomst nieuws...</description> 
                        <language>nl-nl</language> <item> 
                <title><![CDATA[Wat te doen als jouw merk flesvoeding niet verkrijgbaar is?]]></title> 
                <link>http://baby-op-komst.nl/nieuws/249/wat-te-doen-als-jouw-merk-flesvoeding-niet-verkrijgbaar-is.html</link> 
                <description><![CDATA[
	De producenten van melkpoeder in Nederland zeggen de vraag naar melkpoeder in Nederland weer onder controle te hebben nadat het de afgelopen weken kon gebeuren dat de vakken in de supermarkten leeg waren. We hebben de afgelopen weken vele verontrustende verhalen gehoord over melkpoeder en de Chinezen maar hoe zit dit precies?
	
	In de afgelopen jaren is China in het nieuws geweest met betrekk]]></description> 
            </item><item> 
                <title><![CDATA[Vaccin tegen RS helpt bij te vroeg geboren baby's]]></title> 
                <link>http://baby-op-komst.nl/nieuws/248/vaccin-tegen-rs-helpt-bij-te-vroeg-geboren-baby-s.html</link> 
                <description><![CDATA[
	Als vroeggeboren kinderen een vaccinatie krijgen tegen het RS-virus, zullen er veel minder baby&#39;s met ademhalingsproblemen in het ziekenhuis worden opgenomen. Die kinderen hebben later ook veel minder klachten. Dat zeggen onderzoekers van het Universitair Medisch Centrum Utrecht.

	Ze ontdekten dat benauwdheid bij baby&#39;s vaak wordt veroorzaakt door het RS-virus. Dat lijkt erg op een g]]></description> 
            </item><item> 
                <title><![CDATA[Ook matig te vroeg geboren kinderen hebben ontwikkelingsachterstand]]></title> 
                <link>http://baby-op-komst.nl/nieuws/247/ook-matig-te-vroeg-geboren-kinderen-hebben-ontwikkelingsachterstand.html</link> 
                <description><![CDATA[
	&nbsp;

	Kinderen die 4 tot 8 weken te vroeg worden geboren, hebben meer kans op ontwikkelingsproblemen dan eerder werd gedacht. 

	Dit blijkt uit de Pinkeltje-studie die UMCG-kinderarts en neonatoloog Jorien Kerstjens heeft opgezet. &ldquo;Zo&rsquo;n 7% van alle kinderen in Nederland wordt te vroeg geboren en het overgrote deel daarvan (70-85%) valt in degroep matig te vroeg geboren,&rdquo]]></description> 
            </item><item> 
                <title><![CDATA[Minder vroeggeboorten door niet meer roken in openbare ruimtes]]></title> 
                <link>http://baby-op-komst.nl/nieuws/246/minder-vroeggeboorten-door-niet-meer-roken-in-openbare-ruimtes.html</link> 
                <description><![CDATA[
	Belgi&euml; heeft gefaseerd een rookverbod ingevoerd. Vanaf januari 2006 is roken verboden in openbare gelegenheden en op de meeste werkplekken. Januari 2007 volgden de restaurants en in 2010 de eetcaf&eacute;s. Deze studie onderzocht de trend in incidentie van vroeggeboorte (minder dan 37 weken) in Vlaanderen tussen 2002 en 2011.

	Zij gebruikten een bestaand databestand waarin alle geboorte]]></description> 
            </item><item> 
                <title><![CDATA[Hebben mannen meer last van ongewenste kinderloosheid?]]></title> 
                <link>http://baby-op-komst.nl/nieuws/245/hebben-mannen-meer-last-van-ongewenste-kinderloosheid.html</link> 
                <description><![CDATA[
	Onderstaand artikel kwam ik tegen op de Belgische site van Het Laatste Nieuws. Interessant, maar is het ook waar? Het onderzoek is gedaan onder een heel kleine groep mensen, er deden slechts 27 mannen mee, waarvan 60% aangaf kinderen te willen. Al met al zijn de resultaten dus gebaseerd op slechts 16 mannen met een kinderwens. Dat maakt de uitkomsten niet erg betrouwbaar.

	Toch vind ik het z]]></description> 
            </item><item> 
                <title><![CDATA[Af en toe een wijntje lijkt geen kwaad te kunnen]]></title> 
                <link>http://baby-op-komst.nl/nieuws/244/af-en-toe-een-wijntje-lijkt-geen-kwaad-te-kunnen.html</link> 
                <description><![CDATA[
	
		Het met mate drinken van alcoholische dranken tijdens de zwangerschap is volgens Britse onderzoekers niet gerelateerd aan ontwikkelingsproblemen bij kinderen. Dit luidde een artikel dat recent gepubliceerd is in het tijdschrift BJOG: An International Journal of Obstetrics &amp; Gynaecology.


	Het doel van het onderzoek was om te onderzoeken of het drinken van maximaal twee alcoholische ]]></description> 
            </item><item> 
                <title><![CDATA[Thuisbevalling NIET oorzaak van hogere babysterfte]]></title> 
                <link>http://baby-op-komst.nl/nieuws/243/thuisbevalling-niet-oorzaak-van-hogere-babysterfte.html</link> 
                <description><![CDATA[
	De babysterfte van een volgroeide baby rond de bevalling is in Nederland net zo hoog als in andere Europese landen. De eerder gemeten en verontrustend hoge babysterfte rond de geboorte in Nederland treedt vooral op bij te vroeg geboren baby&rsquo;s, tussen de 22 ste en 27ste week van de zwangerschap. Verloskundige-onderzoekers van de Vrij Universiteit van Amsterdam concluderen dit op basis van ]]></description> 
            </item><item> 
                <title><![CDATA[Waterinjecties tegen baringspijn]]></title> 
                <link>http://baby-op-komst.nl/nieuws/242/waterinjecties-tegen-baringspijn.html</link> 
                <description><![CDATA[Vanaf 1 juli 2013 kunnen verloskundigen in Nederland vrouwen die thuis of in het ziekenhuis bevallen injecties met steriel water geven als pijnbestrijding bij rug wee&euml;n.
Gezien de toenemende vraag naar pijnbestrijding bij bevallingen kan deze pijnbehandeling een goed alternatief zijn vergeleken met medicamenteuze behandelingen.
Steriele waterinjecties zijn een effectieve en veilige pijnbeha]]></description> 
            </item><item> 
                <title><![CDATA[Vitamine D tekort verhoogt risico op complicaties en te kleine baby's]]></title> 
                <link>http://baby-op-komst.nl/nieuws/241/vitamine-d-tekort-verhoogt-risico-op-complicaties-en-te-kleine-baby-s.html</link> 
                <description><![CDATA[De universiteit van Calgary (Canada) heeft de data van 31 eerder uitgevoerde onderzoeken naar het effect van vitamine D tekort gedurende de zwangerschap met elkaar vergeleken.
Uit dit onderzoek komt naar voren dat een tekort aan vitamine D het risico op zwangerschapsdiabetes en pre-eclampsie (ernstige vorm van hoge bloeddruk) verhoogt. Ook het risico op een baby met een te laag geboortegewicht wo]]></description> 
            </item><item> 
                <title><![CDATA[Depressie rondom zwangerschap komt veel vaker voor dan gedacht]]></title> 
                <link>http://baby-op-komst.nl/nieuws/240/depressie-rondom-zwangerschap-komt-veel-vaker-voor-dan-gedacht.html</link> 
                <description><![CDATA[In Amerika is het grootste onderzoek gedaan naar ernstige depressieve gevoelens tijdens en na de zwangerschap ooit. Bovendien zijn vrouwen die positief screende op depressie voor het eerst grootschalig onderzocht. 

Het onderzoek werd gedaan onder 10.000 vrouwen die recent een baby hadden gekregen, maar liefst 14% van hen scoorde positief voor ernstig depressieve gevoelens. 
Het onderzoek geeft]]></description> 
            </item></channel> 
                </rss>