Goedemiddag , Registreer nu gratis en snel op Babyopkomst.nl of Login!

Hellup Metaalsmaak in mijn mond

Naar laatste post.. Forums » Zwangerschap/bevalling

Pagina 1 van de 1

Bericht
Gebruiker

Quote Post
Hellup Metaalsmaak in mijn mond - #1
door Erica op 06 jan 2008, 12:41
Erica

Ik heb op het moment een vreselijke metaalsmaak in mijn mond. Ik heb al gelezen dat dit tijdens de zwangerschap kan gebeuren, maar helaas staat er nergens hoe je dit probleem kan voorkomen of oplossen. Ik merk wel dat als ik eet/drink of tanden poets de metaalsmaak ongeveer 5 minuten weg blijft. Daarna komt het weer in alle hevigheid terug met als gevolg dat ik er misselijk van wordt. Heeft er iemand tips??? Liefs, Erica

Quote Post
Hellup Metaalsmaak in mijn mond - #2
door Samantha op 06 jan 2008, 13:01
Samantha

Hallo Erica, Gebruik je medicijnen? Ik heb weleens gehoord dat bepaalde medicijnen dat als bijwerking hebben. Sterkte Gr Samantha

Quote Post
Hellup Metaalsmaak in mijn mond - #3
door Nynke op 06 jan 2008, 14:54
Nynke

ik heb mijn hele zwangerschap een zoete, weee smaak in mijn mond. de gyn adviseerde mij om maalox te nemen omdat het waarschijnlijk van je maag afkomt.

Quote Post
Hellup Metaalsmaak in mijn mond - #4
door Anouk op 06 jan 2008, 16:25
Anouk

Ik heb bij mijn vorige zwangerschap de laatste 3 ŕ 4 maanden een continue vieze smaak in mijn mond gehad; niet specifiek metalig, maar gewoon muf. Heb er geen remedie tegen weten te vinden; ik kreeg er wel méér last van als ik iets zoets at en bleef de hele dag door pepermuntjes en zoute suikervrije dropjes eten (had toch een lage bloeddruk, dus maakte gelukkig niet veel uit) om maar iets in mijn mond te hebben. Inderdaad begon de vieze smaak weer op te komen na een paar minuten... Ik was helemaal blij na de bevalling dat ik weer gewoon lékker kon eten, want het was meteen daarna verdwenen! Ik heb dus helaas geen tip voor je, maar wens je veel sterkte!

Quote Post
Hellup Metaalsmaak in mijn mond - #5
door Cindy op 06 jan 2008, 18:50
Cindy

Erica, ik heb het vaker gehoord en ik dacht dat het met je hormoonhuishouding te maken heeft. Er is volgens mij vrij weinig aan te doen. Het gaat blijkbaar weer over net als de misselijkheid. Sterkte ermee.

Quote Post
Hellup Metaalsmaak in mijn mond - #6
door Erica op 11 jan 2008, 15:34
Erica

iedereen bedankt voor de reactie volgens de vk is er niks tegen te doen we gaan dus maar verder en hopen dat het snel over is

Quote Post
Hellup Metaalsmaak in mijn mond - #7
door Eri op 05 okt 2008, 21:03
Eri

up

Quote Post
Hellup Metaalsmaak in mijn mond - #8
door Erica op 06 okt 2008, 10:38
Erica

Bedankt voor het uppen Eri!!! Er bleek trouwens wel wat aan de metaalsmaak te doen te zijn. Ik slikte gravitamon waar erg veel ijzer in verwerkt zit. Hierdoor kreeg ik de metaalsmaak. Ik ben overgestapt daarna op Prena fem van Orthica. Het was direct (= na ong 2 dagen) over. Wie weet een tip voor anderen. PS Nu heb ik zeker nergens meer last van aangezien onze dochter Lisa op 14 aug 2008 geboren is en ik het niet meer hoef te slikken.

Quote Post
Hellup Metaalsmaak in mijn mond - #9
door Petraps op 06 okt 2008, 11:19
Petraps

Een teveel aan vit D kan ook een metaalsmaak geven. (is trouwens erg gevaarlijk, een vit d overschot(kan alleen komen door supplementen, niet door zonlicht))

Quote Post
Hellup Metaalsmaak in mijn mond - #10
door Chantal op 06 okt 2008, 12:58
Chantal

Oke, nou daar kan het niet aan liggen, ik slik geen supplementen. Heb het nog even overlegd met de VK, maar er is niet veel aan te doen...

Quote Post
Hellup Metaalsmaak in mijn mond - #11
door Erica op 06 okt 2008, 13:09
Erica

@Chantal Bij mij werd ook gezegd dat er niks aan te doen was en via een kennis die een reformzaak heeft, kreeg ik deze tip. Zij heeft het namelijk voor me uitgezocht. Ik heb via haar eerst van VSM kreosotum D6 tabletten gehaald. Ook die werkte. Aangezien jij geen supplementen gebruikt is dit misschien iets voor jou. succes!!! Liefs, Erica

Quote Post
Hellup Metaalsmaak in mijn mond - #12
door Chantal op 06 okt 2008, 13:54
Chantal

Die tip ga ik onthouden! Ik wil heeeeel graag die smaak kwijt!

Quote Post
Hellup Metaalsmaak in mijn mond - #13
door Erica op 06 okt 2008, 14:50
Erica

dat kan ik me erg goed voorstellen ik werd er ook onwijs gek van al is het maar dorodat daardoor mijn misselijkheid extra geactiveerd werd

Quote Post
Hellup Metaalsmaak in mijn mond - #14
door Chantal op 10 okt 2008, 10:43
Chantal

Heel vreemd, maar de vieze smaak lijkt vanzelf te verdwijnen. Soms heb ik het nog, maar als ik dan wat drink blijft het echt een tijd weg, en komt het dus niet meer na 5 minuten weer terug. Ik heb geen flauw idee wat de reden is, maar ik ben blij dat het minder wordt! Groetjes Chantal 17+2

Pagina 1 van de 1
Je bent niet ingelogd en kunt dus geen berichten plaatsen!
BabyPlanet
BabyPlanet