Goedemiddag , Registreer nu gratis en snel op Babyopkomst.nl of Login!

Hoeveel brood eet peuter 2 jaar ongeveer

Naar laatste post.. Forums » Jonge ouders

Pagina 1 van de 1

Bericht
Gebruiker

Quote Post
Hoeveel brood eet peuter 2 jaar ongeveer - #1
door Sandra op 18 dec 2007, 07:54
Sandra

Hoi Hoi Ik heb een zoontje van bijna 2 jaar en de laatste week heeft hij veel meer honger heb ik het idee. Hoeveel brood enz. geven jullie. Ik geef hem 1 boterham s'morgens nu 1,5 boterham omdat hij nog meer vraagt en tussen de middag 2 boterhammem. s'Avonds eet hij een kinderbordje vol avondeten. Hij weegt 13 kilo en 86 cm lang. Ik hoor graag jullie ervaringen. Groetjes Sandra

Quote Post
Hoeveel brood eet peuter 2 jaar ongeveer - #2
door Karin op 18 dec 2007, 09:17
Karin

hoi sandra, mijn dochtertje is 2 jaar en 4 maanden en eet hooguit 1 boterham 'sochtends en 1 's middags, maar vaak is het maar een halve. Op de kidneropvang eet ze er vaak 2 tussen de middag! maar ja..ze zitten dan allemaal gezellig en zien eten doet eten blijkbaar. Thuis zitten we natuurlijk ook wel, maar ja..das toch anders blijkbaar. Als hij er behoefte aanheeft, gewoon geven. Brood is gezond en het beleg erop bepaal je zelf. Ik ben naarstig op zoek naar een manier dat zij beter gaat eten, maar heb het wonderbeleg nog niet gevonden (kaas,worst,hagelslag, muisjes, pasta,pindakaas..ik weet het niet meer). groetjes, Karin.

Quote Post
Hoeveel brood eet peuter 2 jaar ongeveer - #3
door Verwijderd lid op 18 dec 2007, 09:41
Verwijderd lid

Hoi Sandra, Mijn dochter wordt volgende week 2. Zij eet smorgens wel 3 of 4 boterhammen en smiddags 1 of 2. Zij weegt nu iets minder dan 13kg en is 80 cm lang, dus... Groetjes Kelly

Quote Post
Hoeveel brood eet peuter 2 jaar ongeveer - #4
door Feyline op 18 dec 2007, 11:14
Feyline

hallo, Karin:vooral geen zorgen maken over eten. je kind kan heel goed zelf aangeven hoeveel hij nodig heeft. door kinderen te pushen, creer je juist dat ze niet meer naar hun lichaam ngaan luisteren. ga dus vooral niet té veel met spelletjes en andere trucjes aan de gang. eens een paar extra hapjes binnen zien te krijgen bij ze dmv een vliegtuig oid is prima, maar sleep geen hele toer van toneelstukjes enzo aan. eten moet eten blijven en geen truc. voor de rest: als je kind meer vraagt prima gewoon geven, maak keuze voor gezond beleg afgewisseld met zoet beleg bijv. en als je zorgt voor 3 hoofdmaaltijden en tussendoor fruit smiddags of sochtends is het prima en weet je kind dus precies waar hij aan toe is. zolang je kindje niet elk uur van de dag om eten vraagt is het toch prima. groetjes feyline

Quote Post
Hoeveel brood eet peuter 2 jaar ongeveer - #5
door Jolanda op 18 dec 2007, 14:30
Jolanda

Een gemiddeld kindje van 2 eet 1 boterham 's morgens en tussen de 1/2 en 2 boterhammen 's middags. Ons zoontje is nu 2,9 en eet 's morgens 1 boterham en tussen de middag 1 tot 2 boterhammen, verschilt enorm. Niet teveel zorgen om maken meid. Naarmate ze ouder worden ( en dat gaat vaak op als ze rond het 2e jaar zitten soms iets eerder en soms iets later ) eten ze minder omdat ze dan in verhouding effe minder groeien zeg maar. Gr. Jolanda ( Stef 2,9 en bezig voor nr. 2 )

Quote Post
Hoeveel brood eet peuter 2 jaar ongeveer - #6
door Verwijderd lid op 18 dec 2007, 15:54
Verwijderd lid

Mijn dochter is bijna 2 en eet 's morgen 1 boterham en 's middags 1, maar vaak wil ze nog even van mama's boterham snoepen. volgens mij is dat wel voldoende. zelf eet ik 's morgens 1 boterham (met yogho) en 's middag's 2 (meestal met vifit d.w.z. op het werk) dus ligt er denk ik ook aan hoeveel de ouders gewend zijn te eten. 's avonds kan ze de ene keer veel eten en de andere keer weinig. ze heeft eens maarliefs 475 gram gegeten (zoveel kan ik nieteens op...was aardappelpuree met witlof ham en kaas) maar meestal is het een gewone hoeveelheid. Wel merk ik dat ze momenteel iets minder groeit...van augustus tot september was ze zo in 1 keer maarliefs 2 cm gegroeid, terwijll ze nu (maar) ongeveer een cm per maand groeit. Ze is nu 88cm en 13,5 kilo.

Quote Post
Hoeveel brood eet peuter 2 jaar ongeveer - #7
door Daniella op 18 dec 2007, 19:50
Daniella

Sandra, onze zoon Jasper is 1,5 jaar. Hij is 13 kilo en 88 cm. Hij eet 's morgens 2 boterhammen en 's middags vaak ook 2. 's Avonds kan hij bunkeren, en eet soms meer dan mij. Maar ik weet dat hij stopt met eten als hij genoeg heeft. Hij is de hele dag aan het rennen, spelen, kletsen, en dat kost veel energie. Ik laat hem dus lekker eten. Groetjes Daniella

Quote Post
Hoeveel brood eet peuter 2 jaar ongeveer - #8
door Irinah op 18 dec 2007, 21:26
Irinah

Sandra, Mijn zoontje is nu 2 jaar en 3 maanden en eet in de ochtend 1 boterham en tussen de middag 1 boterham. 's morgens krijgt hij eerst wel een beker met melk, hij wil graag eerst even iets te drinken hebben en na een half uurtje ofzo geef ik hem een boterham. Hij weegt tussen de 13 en 13.5 kilo en was in sept. 88cm groetjes

Quote Post
Hoeveel brood eet peuter 2 jaar ongeveer - #9
door Kaatje op 18 dec 2007, 22:07
Kaatje

Hoi, Gewoon geven wat je kind aangeeft. Mijn zoontje is 2 1/2 en eet heel graag boterhammen': 's ochtends 1 (naast zijn pap)en 's middags 2 of 3. Het avondeten is wat minder. Hij is (ondanks de vele boterhammen) klein voor zijn leeftijd; 13 kilo en 86 cm. Maar je maakt je toch geen zorgen? Groetjes, Karlijn

30 weken zwanger, uitgerekend op: 30-06-2014

Quote Post
Hoeveel brood eet peuter 2 jaar ongeveer - #10
door Jolanda op 19 dec 2007, 08:34
Jolanda

He Karlijn, Dat klein voor de leeftijd, ken ik Stef is inmiddels 2,9 maar toen hij 2,5 was...woog hij 13.3 kilo en was 90 cm lang en hij was 48 cm bij geboorte Gr. Jolanda

Quote Post
Hoeveel brood eet peuter 2 jaar ongeveer - #11
door Verwijderd lid op 19 dec 2007, 12:09
Verwijderd lid

Hoi, Mijn zoon wordt eind januari 2 en eet 's morgens 1 snee brood en 's middags 2. Op deze hoeveelheid zit hij al een hele tijd en ik heb het idee dat hij er genoeg aan heeft. 's Avonds eet hij ook hartstikke goed. Geef 'm gewoon wat meer als je het idee hebt dat hij dat nodig heeft! groetjes Christel

Pagina 1 van de 1
Je bent niet ingelogd en kunt dus geen berichten plaatsen!
BabyPlanet
BabyPlanet