Goedemiddag , Registreer nu gratis en snel op Babyopkomst.nl of Login!

Mijn schattie is zo verkouden, iemand tips

Naar laatste post.. Forums » Jonge ouders

Pagina 1 van de 1

Bericht
Gebruiker

Quote Post
Mijn schattie is zo verkouden, iemand tips - #1
door Ilona op 23 nov 2007, 14:47
Ilona

Mijn schattie van bijna 9 maanden is zo verkouden, echt heel zielig. hij heeft nu al 2 nachten amper geslapen en 's middags is ook een drama. en komen er ook nog eens twee tandjes in aantocht. elende eldende dus. ik geef neusdruppels een paracetamol (alleen 'snachts) en druppels voor oor en tandjes pijn. Zometeen wordt er nog een homeop. kuurtje bezorgd voor de weerstand. \maar heeft er iemand nog enige tips zodat mijn ventje's'nachts weer een beetje lekker kan slapen. Zonder om het uur of half uur wakker te worden en moet kuchen en vervolgens een tijdje weer wakker ligt met soms een huiltje. mijn trukendoos is nu leeg. mijn energie ook trouwens maar dat neem ik voor lief, als Tygo-tje maar weer lekker kan slapen. Heb de huisarts al gesproken en hij kon weinig voor me doen. Tygo heeft ook een lichte verhoging. 38,1. Dat kan natuurlijk weer van zijn tandjes komen.zucht hij heeft het zo slecht mijn kereltje. ik heb het zo met hem te doen. geef me gauw wat tips om het hem gemakkelijker te maken!! en ik ben je eeuwig dankbaar! ilona

Quote Post
Mijn schattie is zo verkouden, iemand tips - #2
door Marieke op 23 nov 2007, 14:50
Marieke

Vapo Rup op zijn buikje smeren, dan komt zijn neusje misschien wat losser. Beterschap! Groeten Marieke mama van Senne

Quote Post
Mijn schattie is zo verkouden, iemand tips - #3
door Ilona op 23 nov 2007, 14:53
Ilona

bedankt Marieke voor je snelle reactie! helpt dat ook tegen het kuchen? want daar wordt hij nu wakker van zijn neusje is nog open, maar ik denk niet lang meer dus doeie tip bedankt ilona

Quote Post
Mijn schattie is zo verkouden, iemand tips - #4
door Monica op 23 nov 2007, 14:54
Monica

Hoi hoi Voor de nacht, het matrasje iets verhogen (bijv handdoekje onder het matrasje)... s nachts gaat het snot 'lopen' en hierdoor krijgen ze er meer last van. Idd van VSM heb je druppels voor neus, keel en luchtwegen die bovendien de weerstand wat opbouwen. Als hij last heeft van een slijmhoest proberen de melkproducten wat te verminderen. Misschien insmeren met een beetje babyluuf balsem. En: iedere nacht een halve ui in grove stukken sijnden en bij of onder het bedje zetten (in ieder geval dat hij er niet bij kan). Het gaat enorm stinken in de kamer, maar een ui zorgt voor het schonen van de luchtwegen en trekt bacterien aan. Een trukje uit opoe's tijd geloof ik. Ik geloofde er nooit zo in, maar tegenwoordig als mijn 2 kids verkouden zijn doe ik het ook. En bij mij helpt het! Voor de tandjes: chamodent tabletjes. Tussen 2 lepeltjes fijnduwen en deze poeder op de pijnlijke plekken smeren. Volgens mijn doktersassistente blijven deze korreltjes van het tablet langer op de plek zitten dan het insmeren met de chamodent druppels! Succes met je kleine man!! Hier ook 2 snotterende kindjes....

Quote Post
Mijn schattie is zo verkouden, iemand tips - #5
door Monica op 23 nov 2007, 14:55
Monica

Ehhh... de ui werkt dus om zowel de verkoudheid te verlichten als het hoesten...

Quote Post
Mijn schattie is zo verkouden, iemand tips - #6
door Ilona op 23 nov 2007, 14:59
Ilona

wauw! een beetje gekke tip maar het valt te proberen! bedankt!! opoe's tijd was zo gek nog niet! groetjes ilona

Quote Post
Mijn schattie is zo verkouden, iemand tips - #7
door Anouk op 23 nov 2007, 15:37
Anouk

Zielig is dat he! Je bent liever zelf zo ziek dan dat je je kindje zo moet zien. Ik zet ook een ui onder het bedje en smeer haar borst en rug in met babyluuf. Dit helpt echt goed. Succes! En veel beterschap Anouk

Quote Post
Mijn schattie is zo verkouden, iemand tips - #8
door Josie op 23 nov 2007, 16:46
Josie

Zielig altijd h? Mijn zoontje is 19,5 maand en heeft er net ook weer 14 dagen verkoudheid, hoesten en het doorkomen van 2 hoektanden op zitten. Wat een ellende.... Wat ik deed is smeren met Luuf, wat zoutoplossing in druppelvorm voor zijn neusje, dentinox voor op het tandvlees en idd. een gesneden uit naast het bed. Dat hielp hier wel goed 's nachts, kijk de eerste paar nachten is het toch altijd drama maar daarna hielp het echt! Paracetamol gebruik ik hiervoor niet. Heel veel beterschap met je mannetje!! Groetjes Josie

Quote Post
Mijn schattie is zo verkouden, iemand tips - #9
door Irinah op 23 nov 2007, 19:16
Irinah

Hoi, ik gerbuik ook altijd luuf als mijn zoontje verkouden is, dit smeer ik dan op zijn kussen uit en op de bovenkant van zijn pyama. Volgens mij mag je op deze leeftijd nog geen vapo rup gebruiken, ze adviseerden mij alleen de luuf. En natuurlijk de zetpil erbij gebruiken. Soms gebruik ik ook wel eens een ui, die leg ik dan in 2 gedeeltes op een schoteltje onder zijn bed. Groetjes

Quote Post
Mijn schattie is zo verkouden, iemand tips - #10
door Mirjam op 23 nov 2007, 19:29
Mirjam

hoi gebruik hier luuf op de borst zetpil zoutoplossing voor zijn neusje voor het drinken en voor het slapen en doe zijn bedje schuin. zijn hoofd ligt dan ong 8 centimeter hoger. smmer ook wel eens een klodder luuf op een doekje en leg die vlak naast het bedje. zelfde werking als een ui. savonds lekker in bad, lekker stomen komt het ook los van. en als je het niet vertrouwd ff naar de huisarts. dan kan die je gerust stellen en zo nodig medicijnen geven veel homeopatische kuurtjes hebben een inwerktijd van een paar dagen.

Quote Post
Mijn schattie is zo verkouden, iemand tips - #11
door Ilona op 26 nov 2007, 21:20
Ilona

nou he he ik heb het ergste gehad geloof ik. bedankt voor al jullie tips. ik heb er echt wel wat aan gehad! Ik heb zijn matrasje schuiner gezet en dat hielp volgens mij wel. en neusspary en zetpilletjes gebruikt. alleen de ui had ik niet geprobeerd hadden we niet in huis, vandaar. heb ook de apotheek gebeld. die gaf me een 7 daagje kuurtje (homepatisch) dat de luchtwegen en logen verzogd en verzacht. en elke avond ipv bad, douchen (meer stoom) nou en de snottebellen stromen eruit!! maar vanacht heeft hij gelukkig goed geslapen en 's middags slaapt hij ook alweer rustiger en heel lang voor zijn doen. ik laat hem ook maar hij heeft tenslotte heel wat slaap in te halen. nogmaals bedankt allemaal!! groetjes ilona

Quote Post
Mijn schattie is zo verkouden, iemand tips - #12
door Monica op 26 nov 2007, 22:40
Monica

He Mirjam De tip van luuf op een doekje naast het bedje ga ik ook eens proberen... als het hetzelfde effect heeft als een ui bij mijn kindjes ga ik dat hanteren... een ui werkt hier prima, maar pffffoeeee wat een lucht ha ha, al nemen we dat voor lief natuurlijk als het voor de kindjes maar werkt... maar ik zal het ook eens met een luufdoekje proberen. Ruikt toch iets frisser ha ha

Quote Post
Mijn schattie is zo verkouden, iemand tips - #13
door Verwijderd lid op 28 nov 2007, 11:47
Verwijderd lid

Hoi, Mijn zoontje is ook zo verkouden. Maar hoestdrank en neusdruppels krijg je er echt niet in. Dat met die ui helpt dat echt goed? En moet je die dan in stukken snijden? Gr dianne

Quote Post
Mijn schattie is zo verkouden, iemand tips - #14
door Carolien op 28 nov 2007, 11:53
Carolien

gewoon een injectiespuitje met wat zout in water opgelost gaat ook goed, proesten ze wel van (juist goed; alles komt los..), maar dat gaat er sneller in dan neusspray. Neusspray moeten wij ook echt met zijn tweeen doen... Luuf (of gewoon Vicks) op een spuugdoekje naast ze leggen gaat ook goed.

Quote Post
Mijn schattie is zo verkouden, iemand tips - #15
door Monica op 28 nov 2007, 12:22
Monica

Hoi Dianne, Bij mijn kindjes werkt de ui echt goed. Ik snij meestal een middelgrote ui door het midden en dan snij ik deze in grove stukken, maar je kan ook gewoon een halve ui op een schoteltje leggen. Hier helpt het bij verkoudheid maar bijv ook bij hoesten. Maar wat ik al zei, het ruikt natuurlijk niet bijzonder lekker ha ha, maar tis echt een middeltje van vroeger....

Pagina 1 van de 1
Je bent niet ingelogd en kunt dus geen berichten plaatsen!
BabyPlanet
BabyPlanet