Goedemiddag , Registreer nu gratis en snel op Babyopkomst.nl of Login!

Papa's verwachtingen

Naar laatste post.. Forums » Vader worden

Pagina 1 van de 4

Bericht
Gebruiker

Quote Post
Papa's verwachtingen - #1
door Floor op 18 nov 2007, 12:38
Floor

inmiddels is ons kleintje geboren 3 weken te vroeg, alleen valt het me op dat mijn man zich nauwelijks tot niet bemoeit met de baby . dat valt me eigenlijk een beetj tegen. wie heeft dat nog meer meegemaakt?? snachts gaat hij er niet uit , een luier wil hij het liefst niet verschonen want dan is ie bang dat ie het verkeerd gaat of de baby pijn doet zegt ie. het weekend is wat meer zijn beurt hebben we afgesproken, omdat hij dan vrij is, dan kan ik ook een keer een nachtje wat meer rust krijgen, alleen vanacht ging de wekker dus en toen voelde hij zich ineens heel erg misselijk, en had ie buikpijn. hij werd vast ziek en kon het even niet. ik krijg soms een beetje een gedachte in mijn hoofd van wat een slappeling!! alleen kan ik dat niet over mijn hart verkrijgen want ik hou zielsveel van hem. alleen het valt me gewoon een beetje tegen van hem

Quote Post
Papa's verwachtingen - #2
door Petraps op 19 nov 2007, 00:02
Petraps

Sommige mannen hebben niet zo veel met de verzorging helaas. Wij hebben nu 3 kleintjes, maar m'n man doet vrijwel niks qua verzorging hoor, vooral als ze nog heel klein zijn, dan laat hij het aan mij over. Gaat nooit z'n bed uit en luiers....nee hoor, hij meld het even dat er verwisseld moet worden haha. Voorderest is hij superlief voor ze hoor, knuffelen en spelen, ook de kleine baby is hij gek mee. Wij als vrouwen hebben zowieso al 9 mnd voorsprong met de baby, dus die papa's moeten echt even wennen soms. Groetjes Petra, 3kids, 4jr, 2jr, 4,5 mnd.

Quote Post
Papa's verwachtingen - #3
door Irinah op 20 nov 2007, 11:08
Irinah

Hoi, Zo was die van mij ook, ik kon er iedere keer uit om de kleine een schone luier te geven en te voeden. Hij bleef gewoon lekkel liggne en draaide zich nog eens om. Ook al liet ik de kleine langere tijd huilen, hij wachtte net zo lang tot ik er alsnog uitging. Nu is mijn zoontje 2 jaar en geeft een seintje aan mij dat hij gepoept heeft zodat ik dus de luier kan verschonen. Hij zget ook wel eens, wanneer breng je hem naar bed? Zeg ik: als je hem naar bed wil hebben doe je dat toch zelf lekker, maar nee hoor hij wacht dan net zolang tot ik hem naar boven breng. hij is gewoon lekker laks. Verder gaat hij wel leuk om met ons zoontje. Groetjes

Quote Post
Papa's verwachtingen - #4
door Cissie op 20 nov 2007, 11:23
Cissie

gatverdamma, ik walg hiervan als ik dit zo lees, sorry hoor. maar hier heb ik maar 1 ding op te zeggen. een kind heb je samen! gelukkig doet mijn mannetje gewoon overal mee helpen. ik geef bv en geef beide borsten per voeding, eerst de ene borst dan gaat mijn mannetje de luier verschonen en dan de andere borst. Of Stijn in bed leggen, uit bed halen, in bad doen, aan of uit kleden, troosten het maakt hem allemaal niet uit. hij doet t gewoon. kom op hee! mankeren die mannen van jullie wat aan de handjes ofzo?!?! wel de lusten maar niet de lasten??? zo werkt het natuurlijk niet he!

Quote Post
Papa's verwachtingen - #5
door Petraps op 20 nov 2007, 14:13
Petraps

Hoi Cissie, Ja, ach....ik zit er voorderest niet mee hoor, aan de andere kant werk ik nu ook niet en hij wel. Dus zo doet bij ons ieder z'n 'ouderwetse taak'. Maar in elk huis is t weer anders natuurlijk.

Quote Post
Papa's verwachtingen - #6
door Cissie op 20 nov 2007, 14:17
Cissie

mijn mannetje werkt ook. maar gelukkig zegt hij "we hebben samen een kind dus zorgen we er samen voor" inderdaad het is overal anders. zou een beetje saai zijn als het overal het zelfde zou zijn.

Quote Post
Papa's verwachtingen - #7
door Floor op 20 nov 2007, 17:34
Floor

mijn man werkt ook en dus hebben we wel min of meer afgesproken dat ik de nachtdiensten doe, en dat wil zeggen midden in de nacht dan. ik geef ook borstvoeding maar kolf dat nu af omdat het anders niet vol te houden is voor me, mijn dochter doet er namelijk ruim een uur over aan de borst en dat moet dan om de drie uur. afgekolfd en met fles doet ze daar een kwartiet over. mijn man heeft onze afspraak wat ruim genomen. de laatste voeding en luier om een uur of half 11 doet ie ook niet en in het weekend ook niet. ik kan enkel hopen dat als onze dochter ietsje ouder is hij wel genoeg aandacht voor haar heeft.

Quote Post
Papa's verwachtingen - #8
door Lynsey op 24 nov 2007, 23:28
Lynsey

Hallo dames, Leuk dat jullie hier zo over kletsen, maar was dit niet het VADER-forum?? Dus het gedeelte voor de mannen? Ik vraag maar... De man van Lynsey

Quote Post
Papa's verwachtingen - #9
door Carla op 11 dec 2007, 21:47
Carla

Ook maar even een kleine bijdrage van de man van Carla.. doe er je voordeel mee http://www.ffk-wilkinson.com/

Quote Post
Papa's verwachtingen - #10
door Renee op 12 dec 2007, 22:32
Renee

Walgen vind ik een beetje een groot woord hoor, aangezien dit een forum is bedoeld voor VADERS vind ik dat je je woordkeus ook wat subtieler kan kiezen. Mannen hebben nou eenmaal minder met baby's dan vrouwen, wat niet betekent dat ze niets hoeven te doen, maar zij zitten niet bij elke poep en scheet weer helemaal in de wolken. Ons zoontje is inmiddels bijna 11 maanden en mijn vent vind het steeds leuker worden en doet ook steeds meer met hem, superleuk! En ja, de verzorging komt nog steeds grotendeels voor mijn rekening, maar hij werkt zich een slag in de rondte om te zorgen dat wij het goed hebben, dus dat boeit me niet. Hij speelt met hem en doet gek en gaat met m op stap en dat vind ik geweldig! Wat kan mij het dan schelen dat ik de gene ben die de stront op moet ruimen!

Quote Post
Papa's verwachtingen - #11
door Cissie op 12 dec 2007, 22:52
Cissie

is er een synoniem voor het woord 'walg' dan zal ik dat woord gebruiken.

Quote Post
Papa's verwachtingen - #12
door Josine op 18 dec 2007, 21:21
Josine

Hee Reneetje, Ben het helemaal met je eens! Wij moeders hebben een soortzelfde iets tegenover onze pasgeborene als overlevingsdrang, we gaan gewoon, tot we erbij neervallen, wat gedaan moet worden, moet worden gedaan. Dat hebben mannen niet. Plus dat ze het eng vinden, ook al zeggen ze het niet. Ze niet bang om het verkeerd te doen, voor kritiek van ons, etc. Mijn vriend wilde in het begin bijv geen luier verschonen bij onze dochter, haar billen niet schoonpoetsen, omdat je daar tegenwoordig zulke rare dingen over hoort, zei hij. Inmiddels is ze bijna 11 maanden en hij is een superleuke pa! Hij doet de dingen niet uit zichzelf, simelweg omdat hij niet weet hoe laat wat moet gebeuren, maar als ik het vraag doet hij het graag. Ook luiers verschonen. En idd, hij werkt zich 85 slagen in de rondte om voor ons te zorgen, dan hoor je mij niet klagen als zij samen zitten te geiten en ik daarna een luier moet verwisselen. Alles is relatief. Groetjes Josine

Quote Post
Papa's verwachtingen - #13
door Petraps op 19 dec 2007, 10:36
Petraps

Lynsey schreef:
Hallo dames, Leuk dat jullie hier zo over kletsen, maar was dit niet het VADER-forum?? Dus het gedeelte voor de mannen? Ik vraag maar... De man van Lynsey

Tja...als de mannen zelf niet kletsen, dan maar over ze . Maakt toch niet uit? Er is nog genoeg plek over voor de mannen! Groetjes Petra.

Quote Post
Papa's verwachtingen - #14
door Renee op 30 dec 2007, 23:07
Renee

Das waar ja, het aantal topics hier is niet bij te houden Het is geen aanval hoor Cissie, maar ik vind het ook niet helemaal reeel wat jij zegt, maar goed, ieder zijn eigen mening toch? Iedereen doet het weer anders en zolang je je er met gezinnetje prettig bij voelt moet je het vooral zo doen!

Quote Post
Papa's verwachtingen - #15
door Sharon op 08 jun 2008, 11:54
Sharon

hey dames Cissie ik ben het grotendeels met je eens ik ben zelf ook een aanstaande vader (nog 6a7 maandjes)maar zou het zelf ook leuk vinden om er snachts uit te moeten om de fles te geven of om luiers te verschonen tegen die tijd heeft mijn vriendin al genoeg gedaan zij heeft immers dan 9maanden met die buik rond gelopen en de pijntjes gehad nu kan ik eindelijk eens iets terug doen want idd zwanger word je met z'n 2en ik werk ook maar dat wil nog niet zeggen dat ik er s'nachts niet ff uit kan gaan om de kleine te verzorgen ja sorry hoor maar vader worden is niet alleen de lusten maar ook de lasten waarom moet de vrouw alles doen ik begrijp ook wel dat als je een drukke baan hebt dat je er niet atijd evenveel zin in hebt maar van de andere kant heb ik zoiets van dat wist je van te voren groeten Toine

Pagina 1 van de 4
Je bent niet ingelogd en kunt dus geen berichten plaatsen!
Topaanbieding!
Stokke

Thoeris

Babyopkomst Producten

Online en gedrukt Dagboek

Beschrijf alle bijzondere momenten en emoties in je eigen zwangerschaps- dagboek. Je kunt het boek na afloop laten drukken. Een uniek boek om later aan je kind te geven.

Zwangerschapskalender

Alleen bij ons te koop: je eigen zwangerschapskalender. Met prachtige afbeeldingen en voor jou persoonlijk gemaakt.