Goedemiddag , Registreer nu gratis en snel op Babyopkomst.nl of Login!

Juli 2012 deel 2

Naar laatste post.. Forums » Zwangerschap/bevalling

Pagina 1 van de 5

Bericht
Gebruiker

Quote Post
Juli 2012 deel 2 - #1
door Jorisse op 12 jul 2012, 02:00
Jorisse

zo dames, alweer toe aan deel 2!! hier veel onzekerheid. gyn zegt ks, vk zegt inleiden. vandaag telefonisch contact met gyn gehad en die laat eigenlijk de keus aan ons over. vk gebeld en we kunnen morgen om 900 als eerste terrecht om te bespreken. maar mannie en ik hebben besproken om voor ks te gaan. ik ben op. en tis genoeg geweest. heb last van mn heupen, maagzuur en slapeloosheid. dus ben benieuwd morgen of de vk erin mee gaat! verder nog niemand bevallen?? xxx

28 weken zwanger, uitgerekend op: 06-08-2013

Quote Post
Juli 2012 deel 2 - #2
door Jacqueline op 12 jul 2012, 09:43
Jacqueline

Jorisse, fijn dat jullie voor jezelf de knoop hebben kunnen door hakken. Hopelijk werkt de vk mee anders toch weer contact met de gyn opnemen misschien?? Veel succes in ieder geval vandaag bij de vk!!!

Quote Post
Juli 2012 deel 2 - #3
door Tamara op 12 jul 2012, 11:10
Tamara

Hallo allemaal,

Heb al maanden niks van me laten horen, maar wel al die tijd meegelezen hoor . Heb het lijstje er even bijgeplakt.
Ben zelf nu al 10 dagen overtijd   !! Begin me nu wel zorgen te maken, ze beweegt nog ontzettend veel, maar ik lees overal dat als je overtijd bent de placenta aftakeld?? Morgen een afspraak bij de gyn en dan hoop ik dat we gaan inleiden. Al dat wachten....

Judith, 26 jaar, 3e kindje, 01-07-2012 uitgerekend
Tamara, 28 jaar, 2e kindje, 02-07-2012 uitgerekend, meisje
Jo, 27 jaar, 1e kindje na mk, 14-07-2012 uitgerekend, zoontje
Jorisse, 30 jaar, 2e kindje, 17-07-2012 uitgerekend, zoontje
Melissa, 25 jaar, 1e kindje 18-07-2012 uitgerekend
Monique, 29 jaar, 2e kindje, 19-07-2012 uitgerekend
Ariane, 34 jaar, 4e kindje, 19-07-2012 uitgerekend
Colinda, 24 jaar, 1ste kindje, 22-07-2012 uitgerekend, meisje
Marina, 32 jaar, 2e kindje, 29-07-2012 uitgerekend, Meisje
Marlu, 32 jaar, 2e én 3e kindje, 30-07-2012 uitgerekend, geslachten onbekend

Afspraken:

Jo-5 juli controle vlos

Bevallen!!!
Nina, 13 juni moeder geworden van zoontje Colin
Ellen, 27 juni moeder geworden van zoontje Ruben
Birgitte, 29 juni moeder geworden van zoontje Mack
Jacqueline, 29/30 juni moeder geworden van dochtertje ???

Quote Post
Juli 2012 deel 2 - #4
door Jorisse op 12 jul 2012, 17:14
Jorisse

Hallo dames! Ik moet ff spuien hoor!!! Ik wordt niet goed van m'n vk praktijk!! Gister belde de gyn dat we moesten overleggen met de vk wat we wilde, gebeld en konden vanochtend gelijk terecht. Ze zouden met de gyn overleggen en vandaag zou ik weten waar ik aan toe was. En tot nu toe niks gehoord!! Dus zelf gebeld, ik moest maar straks even sms'en met ze, ze waren nog in bespreking!!!! Pfff!! Ik snap dit niet!!! M'n man is er ook flink pissed over! Dus alsnog geen idee wat er gaat gebeuren.....

Quote Post
Juli 2012 deel 2 - #5
door Monique op 12 jul 2012, 18:01
Monique

Hallo allemaal!!!!! Op 11-07-2012 om 22:22 is onze dochter Lisa geboren. Ze is 53 cm lang en weegt 4205 gram. We maken het allebei goed. Ik zal van de week uitgebreid reageren maar lig nu nog in het ziekenhuis ivm de suikercontrole van ons meisje! Liefs

Quote Post
Juli 2012 deel 2 - #6
door Jorisse op 12 jul 2012, 18:06
Jorisse

gefeliciteerd monique!!! geniet van je meisje! hopenlijk gauw weer thuis!!

Quote Post
Juli 2012 deel 2 - #7
door Marina op 13 jul 2012, 09:29
Marina

Hey dames, Jorisse, ik hoop dat je inmiddels weet waar je aan toe bent, maar ik zou het heel lastig vinden als 2 partijen moeten beslissen wat met jou gaat gebeuren. 1 ding weet ik wel als de GYN voor een keizersnee wil gaan, dan is dit om medische redenen, uiteraard ligt de keuze als nog bij jou, maar als je VK het daar niet mee eens is dan heeft ze geen poot om op te staan. Het is nu jullie keuze. Ik weet niet of je zowiezo in het ziekenhuis MOET bevallen ook al is het natuurlijk. Maar als je bij een natuurlijke bevalling lekker thuis mag bevallen is het ook wel logisch in de ogen van de VK het is haar inkomen natuurlijk. 

Monique gefeliciteerd met jullie dochter en dat je maar snel naar huis mag om lekker verder te herstellen, thuis is altijd fijner als in dat ziekenhuis. 

Ik heb laatste 2 dagen erg veel pijn in bekken en heupen, ik fiets nog wel maar het gaat niet echt lekker meer, maar lopen na KDV is niet ver maar duurt me wel net iest te lang vooral als Britt mee moet lopen.. dus probeer dat stukje nog wel te fietsen. 

Ik heb eergisteren even een tas voor Britt in gepakt zegt mijn vriend wat ben jij nu weer aan het doen?? Nou ja als mij s'nachts wat gebeurt en Britt moet naar moeders toe dan heeft ze toch kleding nodig of niet... Oh ja zegt helemaal niet aangedacht..   Gister had hij nationale pech dag pfff heeft ie in de garage frituurvet op de grond laten vallen en wat doet hij het schoonmaken met alleen water!!! kom ik vanochtend in de garage om mijn fiets te pakken echt leek wel een ijsbaan en de stoep voor de garage ook... Zo maar even met groene zeep in iedergeval de stoep buiten schoonmaken, als daar mensen/kinderen overheen lopen gaan op hun kont denk ik hahaha.

Groetjes Marina

Quote Post
Juli 2012 deel 2 - #8
door Jorisse op 13 jul 2012, 09:53
Jorisse

hallo allemaal! t was idd even lastig, maar ook de vk zegt nu ks. dus ik ben blij dat dat nu bekend is. vandaag hoor ik wanneer, zo gauw mogenlijk hoop ik!! ik had al medische indicatie en thuis bevallen lijkt mij niks. de baby wordt nu op 8 pond geschat. dit was mijn zoontje ook. ben heel benieuwd hoe t gaat! hou jullie op de hoogte!xxx

Quote Post
Juli 2012 deel 2 - #9
door Purk op 13 jul 2012, 11:25
Purk

Jeetje deel twee al weer! Hebben we zo veel gekletst ondertussen?

Monique gefeliciteerd met jullie dochter. Hopelijk mag je snel met je meiske naar huis!

Jorisse, fijn dat er duidelijkheid is. Je krijgt dus een kz. Gek idee dat je gaat weten wanneer je beeb geboren gaat worden lijkt me...

Marina, kijk je wel uit met je bekken? Ik begrijp dat je weinig keus hebt maar je moet de boel ook niet vernielen... Ik ben daar goed voor gewaarschuwd, ook tijdens en ná de bevalling is het een groot punt van aandacht omdat je anders 'blijvende schade' oploopt.

Tamara, ze houden je niet voor niets goed in de gaten de laatse weken. Valt wel wat mee hoor, de een heeft iets meer placenta als de ander. Dit is ook direct de reden dat de een eerder bevalt dan de ander. Bij jou is de (moeder)koek blijkbaar nog niet op. Zolang je je hummeltje maar goed voelt bewegen is het ok. En als je het niet vertrouwd id altijd bellen!

Hier gaat het niet zo goed. Vandaar dat ik zo weinig reageer (nog steeds). Afgelopen week bij de gyn geweest om een eventuele inleiding te bespreken. Helaas was er nog niets rijp (alleen een beetje verstreken) en is de baby nog steeds niet ingedaald, dus het risico op medisch ingrijpen is groot. 
Ik moet maandag weer terugkomen. Hopelijk is er dan wel iets gebeurd. We gaan dan sowieso een plan maken. Dus ik hoop toch echt dat ik snel bevallen ben. Ben morgen 40 weken en heb het nu toch echt wel lang genoeg uitgezongen lijkt mij!

Liefs

Quote Post
Juli 2012 deel 2 - #10
door Purk op 13 jul 2012, 11:34
Purk

Lijstje:

Tamara
, 28 jaar, 2e kindje, 02-07-2012 uitgerekend, meisje
Jo, 28 jaar, 1e kindje na mk, 14-07-2012 uitgerekend, zoontje

Afspraken:

Jo- 16 juli gesprek gyn over eventueel inleiden

Bevallen!!!
Nina
, 13 juni moeder geworden van zoontje Colin
Jacqueline, 30 juni moeder geworden van dochtertje Hailee
Monique, 11 juli moeder geworden van dochtertje Lisa

Quote Post
Juli 2012 deel 2 - #11
door Jorisse op 13 jul 2012, 14:40
Jorisse

ga zo naar t ziekenhuis voor intake voor de ks en krijg dan ook hopenlijk de data te horen! om t toch nog beetje spannend te maken vertellen we alleen naaste fam de data. de rest moet maar wachten !

Quote Post
Juli 2012 deel 2 - #12
door Jorisse op 13 jul 2012, 20:41
Jorisse

Zo, hèhè...... De datum is geprikt! Donderdag de 19e wordt onze baby gehaald! Maandag nog ff langs het ziekenhuis voor bloed prikken enzo en dan afwachten! Ben wel zenuwachtig hoor! Hoor dubbele verhalen over ks, de ene vind t geweldig de ander verschrikkelijk.... Ik ben benieuwd! Xxx

Quote Post
Juli 2012 deel 2 - #13
door Marina op 13 jul 2012, 22:11
Marina

Jorisse ,

Ook al is het voor mij de 2de keizersnee en weet ik dat het de 24ste gehaald gaat worden, wordt ik ook al behoorlijk zenuawachtig hoor, ik hoop echt dat ook deze haar eigen datum gaat kiezen voor de 24ste want toen bij Britt mijn vliezen braken was er een soort van rust over mij heen, ik was zo ontspannen had echt zo iets van laat alles maar op me afkomen. Dat idee probeer ik nu ook voor me te houden hoor, maar toch.

Jo ik snap heel goed dat je het zat bent hoor en vooral omdat het allemaal een beetje tegen heeft gezeten, maar hou nog even vol meid. Ik doe wel voorzichtig met mijn bekken hoor tijdens het fietsen heb ik er nog niet heel veel last van het is vooral met trap lopen en ik heb bij Britt des tijds oefeningen gehad hoe ik de trap op moet lopen die pas ik nu ook weer toe, alleen omdat ik nu zover in de zwangerschap ben heeft het iets minder effect denk ik, het is ook weker nu natuurlijk. 

Even voor de mensen die het behoorlijk zat zijn, een klein opkikkertje, ik ken 2 mensen uit het dorp waar ik vandaan kom die allebei de 9 de (afgelopen maandag) uitgeteld waren en allebei zijn ze nog niet bevallen. Voor 1 is het,het eerste kindje en die andere het 2de kindje. Het komt allemaal goed en Jo het is nog maximaal 2 weekjes meid klinkt erg ver en toen ik te horen kreeg bijna 3 weken geleden dat de KS pas 24ste plaats zou vinden Baalde ik ook maar toen ik me instelde op nog maximaal zoveel weken toen kreeg ik er vrede mee en kon ik zowel geestelijk als lichamelijk weer even tegen. Tuurlijk is de hoop dat het eerder komt er ook maar hou echt alleen maar de 24ste in mijn hoofd en alles wat eerder is is een meevaller. 

Groetjes Marina

Quote Post
Juli 2012 deel 2 - #14
door Marina op 13 jul 2012, 23:38
Marina

Tamara, 28 jaar, 2e kindje, 02-07-2012 uitgerekend, meisje
Jo, 28 jaar, 1e kindje na mk, 14-07-2012 uitgerekend, zoontje

Afspraken:

Jo- 16 juli gesprek gyn over eventueel inleiden 
Marina 19 juli laatste afspraak GYN en uiterlijk 24 juli KS.

Bevallen!!!
Nina, 13 juni moeder geworden van zoontje Colin
Jacqueline, 30 juni moeder geworden van dochtertje Hailee
Monique, 11 juli moeder geworden van dochtertje Lisa

Ga nu slapen hopelijk gebeurt er nog iets vannacht of van het weekend!!!

Quote Post
Juli 2012 deel 2 - #15
door Jacqueline op 14 jul 2012, 13:20
Jacqueline

Wat worden er van ons clubje toch een hoop baby's met een KS gehaald eigenlijk he!!
Spannend hoor Marina & Jorisse, wel fijn om een datum te hebben waar je naar toe kunt leven!

@ Jo, hopelijk heb jij ook snel duidelijkheid meis, wel zo fijn nu je je zo ellendig voelt!!

@ Monique, van harte gefeliciteerd met de geboorte van Lisa!!
Onze eerste 'echte' juli baby!!
Is alles allemaal goed verlopen toch??

@ Tamara, hoe is het ondertussen met jou??
Ook wat wijzer geworden na het bezoek aan de gyn, miss ondertussen al bevallen??

Vannacht is mijn beste vriendinnetje bevallen!!
Ze zal zelf wel verder vertellen, maar ben zoooooooo blij voor der dat ik het niet voor me kon houden hoor....sorry Col 

Hier gaat alles wel goed, ik voel me goed, Hailee doet het ook goed!!
Alleen maak me soms beetje druk over de BV.
De laatste dagen maakt ze er een beetje een potje van, tenminste.....dat denk ik!
Ze kwam eerst eigenlijk echt haast precies om de 3 uur, nu is er geen touw aan vast te knopen sinds de 10e dag.
Nu staat de 10e dag als regeldag en dat klopte ook echt, de 11e dag was dat ook weer over!
Alleen vanaf de 12e dag zit er totaal geen regelmaat meer in het grootste gedeelte van de dag!

Hailee lijkt verder wel te groeien hoor, maar nu heb ik van mijn schoonmoeder toch een babyweegschaal gekregen.
Ze zei niets is erger dan je onzeker te moeten voelen!
Wel ontzettend lief dus....want het consultatiebureau hier is dus tot augustus dicht, dus kon ook daar niet gaan wegen!!
Hij is net binnen de weegschaal, dus straks voor k der in badje doe, kan ik der lekker wegen!!

Pagina 1 van de 5
Je bent niet ingelogd en kunt dus geen berichten plaatsen!
Moeders voor Moeders
Plus lidmaatschap