| |
|
|
Het deponeren van vuilnis in buren hun container - #1
door Sanne op 18 jun 2012, 23:53 |
Sanne |
|
|
Hey mede forummers!
Ik ben net geregistreerd op dit forum, omdat ik toch wel een nieuwschrierige vraag heb voor jullie.
Wij wonen hier namelijk in een buurt met redelijk veel buren met baby's en dit betekend dus ook veel luiervuilnis. (wij werken hier btw niet met betalen per leging en gewicht).
Nou had ik heel erg lang geleden eens mijn kliko buiten gezet terwijl die eigenlijk maar voor de helft vol zat. Nou heb ik er uiteraard geen problemen mee als buren hun vuilnis in mijn container stoppen. Alleen is toen dus een keer mijn kliko niet geleegd, omdat de klep half open stond. Hierdoor moest ik dus twee weken wachten voor ze weer zouden legen.
Later op de dag was ik wel nieuwschierig wat buren dan allemaal in mijn kliko gegooit hadden, en dit bleken dus drie volle(!) vuilniszakken met luiers te zijn en niet eens allemaal van dezelfde buur (te zien aan de soort zakken).
Nou vond ik dit dus wel merkwaardig, omdat dit niet bepaald het vuilnis zou zijn wat ik bij de buren in de kliko zou deponeren vanwege het nogal hoge gehaalte stinkvuilnis, als je begrijpt wat ik bedoel.
Uiteindelijk zat ik dus twee weken vast met al die stinkende luiers
Nou vroeg ik mij dus af. Stel dat jullie te veel vuilniszakken zouden hebben om in de kliko te laten passen en het legen is ook niet betalen per leging en gewicht. Zouden jullie dan ook een volle vuilniszak met luiers bij de buren in de kliko gooien, of eerder bijv. een volle vuilniszak keukenafval. Of wellicht heb je dit als eens gedaan. (er vanuitgaand dat het deponeren van vuilniszakken in de buren hun kliko geaccepteerd is jouw buurt).
Hier ben ik toch wel erg nieuwschierig naar, haha.
groet,
Sanne
|
| |
|
|
| |
|
|
Het deponeren van vuilnis in buren hun container - #2
door Idana op 19 jun 2012, 08:34 |
Idana |
|
|
Hi Sanne,
Wij wonen op een afstand van nog geen 1 km van de scheidingsstation en elke keer als ik bijv. 2 zakken vuilnis heb dan breng ik het daar. Ik rijd er dagelijks langs en het is kleine moeite om het daar te storten, zeker omdat onze kliko in de schuur staat en ik wil dat stank niet in de schuur waar de kinderwagen en andere dingen staan.
Lijkt mij wel een beetje aso om het zowiezo bij de buren te zetten, als je eigen kliko niet volstaat dan vraag je een grotere, daar heeft iedereen recht op.
Ik zou het iig nooit doen. Maar je hebt van die mensen die denken alles te kunnen maken.
Gr,
Idana
|
| |
|
|
| |
|
|
Het deponeren van vuilnis in buren hun container - #3
door Dromen op 19 jun 2012, 10:33 |
Dromen |
|
|
Hoi, ik heb een periode gehad dat wij 3 kinderen in de luiers hadden, maar op een of andere manier redde wij het altijd wel met die bakken... ik heb nog nooit een zak met luiers gedumpt in die van de buren...met beide buren hebben we een afspraak dat als het nodig mocht zijn je een zak in die van de buren mag gooien (met een verjaardag ofzo)... dus netjes, lijkt het mij niet.
|
| |
|
|
| |
|
|
Het deponeren van vuilnis in buren hun container - #4
door Nicolet op 19 jun 2012, 21:26 |
Nicolet |
|
|
Sorry hoor, bij jou was het dan niet netjes omdat de klep open stond, hier wordt hij dan evengoed geleegd, maar wat maakt het anders uit. Als je niet per kilo hoeft te betalen.
Hier in de buurt is het meer regel als uitzondering. Het is ook heel normaal dat de klep van de bak open staat, hij wordt dan ook gewoon mee genomen.
Er is hier altijd wel iemand aan het verbouwen dus dan kom je al gauw te kort. Heb er ook echt geen enkel probleem mee als iemand iets in "mijn" bak gooit, doe het zelf ook.
|
| |
|
|
| |
|
|
Het deponeren van vuilnis in buren hun container - #5
door Marina op 20 jun 2012, 21:10 |
Marina |
|
Nicolet bij ons in Enschede krijg je een gele kaart en 2de keer wordt die ook niet geleegd hoor als klep open staat... Hier is ook niet per kilo...
Wij gooien eigenlijk nooit iets bij de buren in de container en als het al een keer iets is dan is het een halve vuilnis zak die er net bij ons niet meer in past. Luiers gooi ik altijd gelijk weg vooral poepluiers dan loop ik gelijk naar buiten.
Groetjes marina
|
| |
|
|
| |
|
|
Het deponeren van vuilnis in buren hun container - #6
door Mirjam op 21 jun 2012, 08:31 |
Mirjam |
|
Hoi, lees net dat je gele kaart krijgt in Enschede. Hahaha dat wist ik niet. Is ook nog nooit gebeurd. Wij hebben meestal de kliko niet vol, maar niemand die er bij ons van alles inpropt. Wij mogen de kliko van de buurman ook gebruiken als die van ons overvol zou raken. We doen dat alleen met de groene, als we beide tuinen onder handen nemen 
Groetjes Mirjam
|
| |
|
|
| |
|
|
Het deponeren van vuilnis in buren hun container - #7
door Marina op 21 jun 2012, 22:00 |
Marina |
|
|
Hey mirjam
Ja een tijdje geleden 1tje gehad en echt de container stond hooguit 5 cm open grrr en nog nooit eerder gebeurt, nu alleen omdat wij een kamer opnieuw hadden behangen dus extra vuinis, de buren hebben hem wel vaker open staan en heb nog nooit een kaart op gezien. Denk ook dat het ligt aan wat voor chauffeur je hebt op de vuilnis wagen hoor...
Groetjes Marina
|
| |
|
|
| |
|
|
Het deponeren van vuilnis in buren hun container - #8
door Miranda op 21 jun 2012, 22:38 |
Miranda |
|
|
Hier mag idd de container ook niet te ver open staan.. maar als jonze buren de container maar halfvol hebben, en wij nog een zak hebben die we niet kwijt kunnen gooien we het echt wel in hun container. Hier betalen we ook niet per kg vandaar dat het wel kan. Moet wel zeggen dat het netjes moet blijven. Zoals bijsanne gebeurd is kan echt niet vind ik, maar waarom zou er geen tussenweg kunnen zijn. Zo helpen we elkaar toch ook een beetje? Waar blijft hier in nederland af en toe het sociale aspect toch?
|
| |
|
|
| |
|
|
Het deponeren van vuilnis in buren hun container - #9
door Marina op 22 jun 2012, 12:50 |
Marina |
|
|
Miranda die bestaat op veel plekken helaas niet meer. Excusses aanbieden is moeilijk want dan moet je je fouten onder ogen zien en daar zijn mensen bang voor geworden schijnbaar...
groetjes marina
|
| |
|
|
| |
|
|
Het deponeren van vuilnis in buren hun container - #10
door Miranda op 22 jun 2012, 12:56 |
Miranda |
|
|
Marina, klopt maar Tis toch belachelijk..... dat is echt iets wat ik mij dochter wil leren.... SOCIAAL zijn....
|
| |
|
|
| |
|
|
Het deponeren van vuilnis in buren hun container - #11
door Marina op 22 jun 2012, 22:18 |
Marina |
|
|
miranda, dat heb ik het zelfde, ben zelf ook zo opgevoed..
|
| |
|
|
| |
|
|
Het deponeren van vuilnis in buren hun container - #12
door Capri op 22 jun 2012, 23:33 |
Capri |
|
Ik vind ook dat het wel moet kunnen als je afval over hebt om dat in een andere bak waar nog ruimte is te doen, maar dan wel erop letten dat je de mensen waarvan die bak is, geen overlast bezorgt. Dus dat je hun bak niet vervuilt en netjes afgesloten, zodat het wordt geleegd. Restafval hebben we hier meestal maar een halve bak, maar met groenafval is het geregeld voorgekomen afgelopen 2 jaar (we hebben de hele tuin "verbouwd" en dus moest er eerst een hele hoop groen uit). Als we echt veel afval hebben (klussen of grote opruiming) dan brengen we dat ook naar de milieustraat, al rekenen ze daar tegenwoordig best pittige prijzen voor het brengen van diverse soorten afval  Nogal stom, want dat werkt volgens mij alleen in de hand dat mensen het elders gaan dumpen.
Over schone bakken gesproken, bij ons kwam van de week zo'n gladde verkoper langs, van een bedrijf die bakken reinigt na het legen. Ik zei dat we daar geen behoefte aan hadden omdat we de bak zelf wel schoon houden en desnoods zelf reinigen. Ja maar dan gebruikt u waarschijnlijk veel teveel water en chloor enzo. Nee hoor, is bijna nooit nodig (dus niet veel water) en ik gebruik helemaal nooit chloor, das nergens goed voor. Ondertussen had die man zijn tijd benut door binnen te neuzen ipv naar mij te luisteren en ging verder: ik zie dat u kleine kinderen heeft, als u door ons de bak laat reinigen, kunt u tenminste wat meer tijd aan uw kinderen besteden!
....
 Het moet niet gekker worden, wat een lef! De afvalcontainer heeft nog nooit prioriteit gekregen boven mijn kinderen, die komen gelukkig geen aandacht te kort!
|
| |
|
|
| |
|
|
Het deponeren van vuilnis in buren hun container - #13
door Sanne op 25 jun 2012, 20:14 |
Sanne |
|
|
Echt aso vind ik het niet dat ze wel eens in mijn kliko vuilniszakken deponeren, is heel normaal hier. Vond het wel erg aso dat ze hem zo hem zo vol hebben gemaakt dat de klep helemaal openstond en dus niet geleegd werd.
Het waren ook gewoon echt drie grote dikke volle vuilniszakken met luiers. Helemaal tot de nok toe gevuld. Aardig zwaar ook trouwens, door al die luiers. Na die twee weken stonken die luiers ook behoorlijk!!
|
| |
|
|
| |
|
|
Het deponeren van vuilnis in buren hun container - #14
door Miranda op 25 jun 2012, 20:21 |
Miranda |
|
|
Sanne, dat is idd ronduit aso! Zoals je ook in mijn post leest vind het het goed als mensen er ook maar echt netjes mee omgaan... zoals jij omschrijft kan ook echt niet...
|
| |
|
|
| |
|
|
Het deponeren van vuilnis in buren hun container - #15
door Sanne op 27 jun 2012, 22:24 |
Sanne |
|
|
Nou destijds heb ik alle drie de zakken eruit gehaald en in de kamer gezet die ik het minst gebruik, gezien ik de kliko niet open kon laten staat (katten/ vogels etc.) en dus ook niet buiten kon laten staan, sowieso geeft dat ook nogal een pauperindruk. In de schuur had ik destijds ook geen plek, omdat ik daar druk bezig was.
Dus stonden ze een tijdje in een van mijn kamers, zodat ik in ieder geval mijn eigen afval kwijt kon.
Na drie dagen begon dat echter enorm te stinken, en dan ook echt stinken. Het waren namelijk niet half gevulde vuilniszakken, maar echt drie tot de nok toe gevulde grote vuilniszakken, die ook behoorlijk zwaar waren door al die luiers.
Later alsnog verplaatst naar de schuur en tijdens de ophaaldag de zakken in buren hun kliko gedeponeerd. Ik zorgde er echter wl voor dat hun kliko gewoon geleegd werd.
|
| |
|
|
|