Goedemiddag , Registreer nu gratis en snel op Babyopkomst.nl of Login!

Hoe verder met het verdriet?

Naar laatste post.. Forums » Miskraam

Pagina 1 van de 1

Bericht
Gebruiker

Quote Post
Hoe verder met het verdriet? - #1
door Tara op 07 jun 2012, 11:34
Tara

Hallo lieve allemaal, Ik ben zo blij dat dit forum er is en ik bij jullie mn verhaal kwijt kan :' Heb een enorm moeilijke relatie achter de rug, en toen ik laatst eindelijk de moed had om bij hem weg te gaan, kwam ik erachter dat ik zwanger ben. Een shock, maar wel de mooiste van mn leven. Ik besloot er met heel mijn hart voor te gaan en alleenstaande moeder te worden. Van mijn ex kon ik geen enkele steun verwachten, uitschelden is alles wat hij kan. Vrienden en familie waren wel blij en wisten hoe graag ik dit kindje wilde. Afgelopen dinsdag is het misgegaan en kreeg ik ineens bloedingen Op de echo is niets meer te zien en alles wijst op een miskraam. Ik ben ontroostbaar en het voelt alsof mijn leven geen zin meer heeft. en vraag me af hoe jullie met een miskraam om gaan? Waarin vinden jullie troost? Liefs

Quote Post
Hoe verder met het verdriet? - #2
door Janet op 07 jun 2012, 13:34
Janet

Hoi Tara

Veel sterkte gewenst. Na drie miskramen ken ik het verdriet als geen ander. Je zou kunnen nadenken over een symbolisch iets om het verdriet te verwerken, bijvoorbeeld een sieraad, een beeldje, iets wat je aanspreekt. Heeft mij geholpen, ik "draag" ze bij me in de vorm van een armband. 

Ook weet ik dat tijd ook helpt, hoe vreselijk het ook klinkt. Geef jezelf wat rust en tijd hierin.

Sterkte.

groetjes Janet

Quote Post
Hoe verder met het verdriet? - #3
door ~*san*~ op 07 jun 2012, 13:45
~*san*~

Hoi Tara

Om te beginnen ook van mij veel sterkte. Wat mij ook goed geholpen heeft is een dagboekje waarin ik alles van me af kon schrijven. Daarnaast heb ik ook een sieraad (een ketting) Het voelt zoals Janet zegt goed om ze bij me te hebben.

groetjes Sandra

Quote Post
Hoe verder met het verdriet? - #4
door Tara op 08 jun 2012, 08:36
Tara

Lieve Janet en Sandra,
Dankjullie voor jullie reacties. Zat inderdaad aan iets te denken om bij me te houden voor altijd, een sierraad is een mooi idee :'
Een boekje houdt ik ook bij sinds de zwangerschap. 
Heb wel nog een vraagje, hebben jullie ook nog een tijdje last gehad van zwangerschapskwaaltjes? Ik voel me soms nog zo zwanger mn haar en huid, het vele plassen etc. Of zijn dat gewoon nog de hormonen die er nog zijn?

liefs, Tara

Quote Post
Hoe verder met het verdriet? - #5
door Elfriede op 08 jun 2012, 10:23
Elfriede

Hoi Tara, je hebt ook wel wat te verwerken, een moeilijke relatie en een mk! Gun jezelf een heleboel tijd en wees lief voor jezelf.

Toen ik mijn mk had, zat ik ook in een hele moeilijke periode, dus dan is het wel veel allemaal bij elkaar. Maar ik had al een mannetje rond lopen van 2 en dan moet je door, dus het was voor mij toch anders. Wel hakte het er enorm in!
En inderdaad, de hormonen waren kennelijk nog niet direct weg, want ook ik voelde me nog zwanger, zo dubbel...
Pas toen ik uiteindelijk na ruim een week gecurretteerd was, waren de verschijnselen weg.

Ik heb een mooi beeldje gekocht van een engeltje met een vlindertje in d'r hand.
En ik heb een doosje met de echofoto en nog wat kleine dingen en die bewaar ik op een speciale plaats.

Heel veel sterkte meid!

Quote Post
Hoe verder met het verdriet? - #6
door Marijke op 09 jun 2012, 10:03
Marijke

Hoi Tara,

Ik heb ook een miskraam gehad (nov 2010). Overdag kreeg ik opeens krampen en enorm bloedverlies. Die avond heb ik samen met mijn man heel veel lekkere franse kaasjes en een fles champagne gekocht. We hebben samen op de bank genoten van het heerlijke aperitief. We hebben op die manier gevierd dat ik in ieder geval zwanger kon worden. We hebben dus een positieve insteek gevonden. Natuurlijk wel even flink uitgehuild. Ik troostte me ook met de gedachte dat het niet voor niets is dat het vruchtje afgestoten was: er zal iets mis mee zijn geweest. Vorm van natuurlijke selectie.
Bij jouw is het natuurlijk nog heftiger omdat je in een lastige situatie zit en iedereen verwerkt het op zijn eigen manier!! Volg je hart!!!

Heel veel sterkte!
Marijke

Quote Post
Hoe verder met het verdriet? - #7
door Tara op 09 jun 2012, 15:03
Tara

Dankje voor je reactie Elfriede, voelt inderdaad heel dubbel dat ik me nog zwanger voel. Vooral heel pijnlijk omdat mn verstand weet dat het niet meer kan. Mooi idee van het doosje Ik heb nu een ketting met hangertje, en op de achterkant van t hangertje in laten graveren hoe ik het kindje genoemd zou hebben. De naam wist ik al, had ik van gedroomd Dat geeft wel een beetje steun.

Jij ook bedankt voor je reactie Marijke
Fijn dat het bij jullie nog positief afgesloten kon worden.
Mijn ex vriend interesseerd het kindje niet en heeft me zelf nog ervoor uitgescholden, dus die springt een gat in de lucht als hij hoort dat het misgegaan is Dat maakt het extra pijnlijk. 
Maar uiteindelijk denk ik wel dat het kindje gevoeld heeft dat het bij mij enorm was, geliefd voor twee

liefs, Tara

Quote Post
Hoe verder met het verdriet? - #8
door Elles op 18 jul 2012, 09:12
Elles

hoi tara,

Ten eerste heel veel sterkte gewenst met dit verlies.
wees inderdaad lief voor je zelf en laat je ex lekker barsten.
die heeft een hart van steen als hij het niet interseert.
ik kan er helaas over mee praten ik heb op 23 aug. 2009 een mk gehad ik zou toen zwanger zijn van de 2e , maar met 13 weken is het mis gegaan. en heb ik een bevalling op de wc gehad.
wij zijn toen er na op vakantie gegaan en even niet aan zwanger worden gedacht, veel verse vis gegeten en van de vakantie genoten.
en eind november dat jaar was het weer raak heb alleen onze mond dicht gehouden  tot ik 11,5 week was en toen pas verteld dat ik zwanger was ,
en dan krijg je vragen van waarom zo lang wachten ?
na die ene ervaring  lijkt me handig.
over drie jaar klussen voor een derde doen we precies het zelfde, niks vertellen tot we zeker weten dat het goed gaat en de controles in het zh lopen , op mijn werk dus, ik werk in het zh waar ik al 2 x ben bevallen en de derde komt daar ook te wereld.
als  ik er nog werk daar zorg ik gewoon voor.
ga weer even verder groetjes elles

Quote Post
Hoe verder met het verdriet? - #9
door Verwijderd lid op 31 aug 2012, 23:22
Verwijderd lid

Lieve mensen,
Vandaag een echo gehad. Naar vermoeden zo'n 10,5 weken. Helaas is ons kindje met 6 a 7 weken gestopt met groeien en 'overleden'. De klap is zoooooo ontzettend hard en ik weet werkelijk niet hoe ik met mn gevoelens om moet gaan. Ik weet werkelijk niet hoe ik dit moet verwerken. Wie weet wat kan helpen? Ik kan alleen maar huilen, ben boos op iedereen, echt op iedereen. Ik hoop dat het vruchtje snel loslaat, want wil het ook wel weer afronden. En raar gezegd, ik hoop dat ik snel weer zwanger mag worden, want dit voelt zo leeg. Alle verwachtingen en idealen zijn in 1 klap weg.

Quote Post
Hoe verder met het verdriet? - #10
door Janet op 01 sep 2012, 12:21
Janet

Hoi Corina

Die klap is ook onbeschrijflijk. En op dit moment helpt even niets is mijn ervaring, tijd heb je nodig, alleen al om bij te komen van de schok. Laat je troosten en steunen, en wees lief voor jezelf.
Wat hierboven ook wordt geschreven, het kan wel helpen om een aandenken te hebben aan dit kindje, ikzelf heb dus een armband, symbool voor mijn drie miskramen.

Ook heeft het mij geholpen om de vrucht op te vangen en te begraven in de tuin. Een naam geven doen ook veel mensen. Deze tijd kun je gebruiken om daar over na te denken, hoe moeilijk en verdrietig ook. Maar het geeft ook troost, als je op een voor jou goede manier afscheid kunt nemen.

Heel veel sterkte, ik weet hoe je je voelt.

liefs Janet

Pagina 1 van de 1
Je bent niet ingelogd en kunt dus geen berichten plaatsen!
BabyPlanet
BabyPlanet