Goedemiddag , Registreer nu gratis en snel op Babyopkomst.nl of Login!

Zwanger en wat te doen

Naar laatste post.. Forums » Zwangerschap/bevalling

Pagina 1 van de 3

Bericht
Gebruiker

Quote Post
Zwanger en wat te doen - #1
door Dani op 22 mei 2012, 07:23
Dani

Hallo allemaal,

Ik had nooit verwacht ooit nog een zwangerschapsforum te gaan bezoeken.

Ik ben 40 jaar, heb een dochter van 15,lig in scheding met haar vader, heb een vriend die ik 3 maanden ken, jaren overtuigd geweest dat ik onvruchtbaar was(onderzoeken in het ziekenhuis wezen dit 8 jaar geleden uit), al 5 jaar geen anticonceptie gebruikt en nu net een testje gedaan omdat ik een week over tijd ben.

Bizar, maar zo zwanger als wat....
Het dringt nog niet tot me door eigenlijk dat ik in verwachting ben.
Ik heb altijd nog een kindje gewilt, zoveel negatieve testen gedaan en vanmorgen dus een positieve en heb het huilend aan mijn vriend verteld.

We geven ons zelf een week de tijd eraan te wennen en te bedenken wat we willen.
Voor mijn gevoel komt deze zwangerschap 5 jaar te laat maar het feit is wel dat het er nu is.

We zijn beide 40+, wonen in een appartement die te klein is, werken beide 32 en 40 uur, hebben dit salaris ook nodig, ik lig nog in scheiding....
Pfff, wat is dit, ik ben gewoon wel van slag eigenlijk....

Ik wil het gewoon even van me afschrijven en zou graag reacties lezen van vrouwen  die misschien ook in zo'n soort situatie hebben gezeten of zitten.

In ieder geval bedankt voor het lezen,
Groetjes en een fijne dag allemaal

Quote Post
Zwanger en wat te doen - #2
door Dromen op 22 mei 2012, 12:06
Dromen

hoi dani, je moet maar zo denken: dit kindje heeft jullie uitgezocht... je kan even goed je uren blijven werken, opvang is er genoeg, en een kindje heeft niet veel ruimte nodig, een ledikantje op de slaapkamer kan er altijd wel bij....

Maar is er een plekje in jullie hart voor dit kindje?

Alleen jullie samen weten het antwoord.

Ik kan me voorstellen dat het een schok is. ik ben nu ook 40+ en ik heb het er vaak met mijn man over van: what if? ons leven zou dan compleet op zijn kop staan, maar welkom zou het zijn, en met wat passen, meten en omschakelen.

Heel veel succes, geluk, liefde en wijsheid met je beslissing toegewenst.

Quote Post
Zwanger en wat te doen - #3
door Madelon op 22 mei 2012, 13:36
Madelon

Hoi Dani,

Wat een grote verrassing moet het voor jullie zijn om er achter te komen dat je nu geheel onverwacht zwanger bent, zelf heb ik niet helemaal in de zelfde situatie gezeten, maar misschien wel een beetje vergelijkbaar, iets minder als drie jaar geleden kwam ik erachter dat ik geheel onverwacht, was braaf aan de pil, zwanger was, dit was ook een grote schok, en hoewel wij een kinderwens hadden en ook een stuk jonger zijn als jij nu bent was het toch even wennen, wat willen we? Het is iets wat niet overal in goede aarde zal vallen, maar die gedachte heb je wel in eerste instantie denk ik, wat ik het belangrijkste vond, is er genoeg liefde? Net wat dromen zegt, is er een plekje in je hart voor het kindje? Alle praktische problemen hebben ook praktische oplossing al zie je die niet altijd meteen.
Ik denk dat als je ook om praktische redenen misschien besluit het kindje niet te houden de kans groot is dat je er spijt van krijgt.
Gun jezelf de tijd om aan het idee te wennen en te beslissen wat het is dat jullie willen, als je eenmaal bent bekomen van de schrik kijk je heel anders tegen dingen aan.
Wij zijn nu dolgelukkig met onze dochter van 2 en voor alle praktische obstakels zijn gaan de weg oplossingen gekomen.
Veel succes de komende tijd!

Groetjes

Quote Post
Zwanger en wat te doen - #4
door Mariskat op 22 mei 2012, 14:32
Mariskat

@Madelon, heftige situatie, kan me indenken dat je nu ff niet van plan was zwanger te worden, maar ik geloof zelf dat (heb zelf net per ongeluk nummer 4 ontdekt) alles een positieve uitwerking kan hebben, hoe negatief de omgeving ook reageert. Zie het als de verassing die waar je al 5 jaar naar uitkijkt. Zoals een meisje dat een puppy krijgt voor haar verjaardag. Nieuwe man, nieuw leven.

Quote Post
Zwanger en wat te doen - #5
door Mariskat op 22 mei 2012, 14:36
Mariskat

Ow ja en abortus staat NIET in mijn woordenboek. Zwangerschaps- en bevallingsverlof is niet voor niks uitgevonden. Op Marktplaats zijn heeeeeeeel veel babyspullen te koop voor weinig.

Quote Post
Zwanger en wat te doen - #6
door Elfriede op 22 mei 2012, 14:53
Elfriede

Hoi Dani,

Wat een lastige situatie. Kan me voorstellen dat dit nieuws even moet bezinken bij je.
Ik zit niet in eenzelfde situatie als jij, maar je moet er toch zelf doorheen en zelf knopen doorhakken.
Ik ga dus ook niet zeggen wat je wel en niet moet doen, maar probeer alles op een rijtje te zetten - de voors en de tegens tegenover elkaar en dan kijken wat het zwaarste weegt.
Als je altijd al graag nog een kindje wilde, dan is dit wel je kans.
Heel veel sterkte met je beslissing!

Quote Post
Zwanger en wat te doen - #7
door Marina op 22 mei 2012, 21:59
Marina

Hallo Dani 

Ik snap dat je even totaal in schok bent na zo'n test. Maar wat je zelf al zegt je wilde heel graag een 2de kindje en dan mag jij nu krijgen. Het is niet voor iedereen weggelegd maar dat weet je vast ook wel. Toen ik van mijn eerste zwanger raakte woonde ik samen in een 2kamer app en de slaapkamer was zo klein dat zelf een ledikantie of wieg er niet bij in paste. Wij hebben het geluk gehad dat ik binnen 3 maanden een grotere woning konden huren via de woningbouw... 

Deze 2de zwangerschap was wel is waar wel gepland maar ook hier kregen we veel opstand van onze omgeving. We zitten in de schuldsanering (nog 2 jaar te gaan) Ik heb een baan van +/- 14 uur ik moet wel solliciteren naar een baan voor 24 uur of meer, maar toch heb ik bewust voor dit kindje gekozen. Gelukkig zegt mijn omgeving er nu weinig meer van maar in het begin heb ik wel veel tegenstand gehad. En opvang is er genoeg, gastouder, kdv noem maar op... Wij moeten ook elke euro omdraaien en 2de hands meubeltjes kunnen ook onwijs leuk zijn. Dat is het zelfde met kleertjes. Ik krijg bijv heel veel van een buurvrouw van een nicht van mij, ik ken die hele mensen niet en zo weet mijn hele familie (ooms,tantes etc) in welk situatie wij zitten. En half jaar geleden kreeg ik een telefoontje van een tante, ik kon een hartstikke mooie fiets met zijwieltjes voor mijn dochter krijg voor NOP!!! Ik koop ook wel zelf soms kleertjes maar dat is meestal in uitverkoop of bij zeeman en wibra en ook voor de verjaardag vraag ik vaak kleren. 

Je wordt vanzelf wel creatief en kinderen hebben niet veel nodig hoor, mijn dochter was afgelopen weekend lekker buiten aan het spelen met wasknijpers ze was er uren druk mee. 

Groetjes Marina

Quote Post
Zwanger en wat te doen - #8
door Mariskat op 23 mei 2012, 11:09
Mariskat

@Dani, sorry, ik had de verkeerde naam getypt. Maar bovengenoemde was uiteraard voor jou. Ik hoop dat je snel weet wat je wil en kunt genieten van deze verassing. Misschien kan je dochter die tzt 16 zal zijn oppassen en helpen met andere dingetjes.

Quote Post
Zwanger en wat te doen - #9
door Wondertje op 23 mei 2012, 16:06
Wondertje

Ik kan alleen maar zeggen.... WOW ! Wat een mooi geschenk is dit ! Ik zou zeggen praat er over met elkaar en eventueel met een arts,. Zoals ze hier voor ook al zeiden, er is altijd plek voor een kindje en goedkope spulletjes zijn er vast zat! En zoveel als dat iedereen zegt heb je nu ook weer niet nodig. Je hebt al een kindje opgevoed dus weet best hoe het allemaal werkt. Als je twijfels hebt of je het babytje wil houden dan zou ik zeggen doe die twijfels weg en ga er voor ! Iemand die twijfelt zal zoiezo spijt krijgen van de beslissing het te willen laten aborteren... Het komt vast en zeker allemaal goed ! Vele groetjes ! Sarina.

Quote Post
Zwanger en wat te doen - #10
door Purk op 23 mei 2012, 16:58
Purk

Dani,

Wat een prachtig cadeautje mag je (alsnog) ontvangen!
Hoe bijzonder, daar wordt ik eventjes stil van. Zo op de valreep (mag ik dat zo zeggen?) alsnog weer mama mogen worden.

Ik zit niet in dezelfde situatie als jou. Hier wel een poos 'moeten' wachten op een zwangerschap, dus dat stukje herken ik wel. Ik denk dat ik, alleen daardoor, het kindje zou laten komen. 

Ik ben zelf wel een oudere zus. Mijn broertje is geboren toen ik 14 was. Ik was ook altijd een enigst kind. Mijn ouders kregen dus ook de verassing van hun leven, want ook zij waren onvruchtbaar! Als grote zus kan ik zeggen dat er niks mooiers is om alsnog zus te mogen worden. Om heel bewust de zwangerschap van je moeder mee te mogen maken en de kraamtijd van de kleine heb ik als heel bijzonder ervaren. En nu nog, is onze band heel bijzonder. Hij wordt nu oom van onze kleine en stiekem kan ik vertellen dat hij vernoemd gaat worden

Wat hierboven ook beschreven staat, als er ruimte is in je hart, is er ook ruimte in je leven! Voor praktische zaken zijn praktische oplossingen. En wees nou eerlijk, wat heeft een baby nou veel meer nodig dan heeeeeel veeeeel liefde...

Ik wens je veel sterkte en succes met het maken van je keuze!

Liefs Jo

Quote Post
Zwanger en wat te doen - #11
door Gwenda op 23 mei 2012, 19:39
Gwenda

@ dromen Jij zegt dat een ledikantje wel in de slaapkamer past en dat een baby niet veel ruimte nodig heeft maar wat dan wanneer het kindje ouder word??? je moet niet alleen aan de korte termijn denken hoor! dus als je geen extra kamer heb zal je dan toch binnen 2 jaar moeten verhuizen.

@mariskaT Een puppy???? sorry maar ik vind dat je een kind niet kan vergelijken met een hond. en ik vind ook niet dat je een kind van 16 kan opzadelen met de verantwoording voor een pasgeboren baby, zowiezo is dat kind dus zelf nog een kind en zit zij in een hele andere periode van der leven, middelbare school, examentijd, stadten met vriendinnen etc. zij vraagt niet om zo'n verantwoordelijkheid en het is ook niet eerlijk om haar die op te dragen. Maar dat is mijn mening.

@ jo "  En wees nou eerlijk, wat heeft een baby nou veel meer nodig dan heeeeeel veeeeel liefde..." Nou ik kan hieronder wel een hele lijst maken wat een kindje allemaal nodig heeft.....

@ Dani, Ik zou zeggen volg je hart, en besluit je je babytje te houden dan zijn er voor de praktische problemen idd praktische oplossingen te vinden. En tja in deze tijd is het nou eenmaal zo dat bijna overal 2 ouders aan het werk zijn om rond te komen omdat alles nu eenmaal duurder is en ook (het is nou eenmaal zo) door de crisis. Er zijn veel 2dehands spulletjes te krijgen en vaak krijgen mensen uit hun directe omgeving van alles en nog wat (natuurlijk heeft niet iedereen dat geluk) En tja je zal dan denkik wel moeten gaan verhuizen.

Sterkte en succes!

groetjes

Quote Post
Zwanger en wat te doen - #12
door Dani op 24 mei 2012, 08:15
Dani

Bedankt allemaal voor de reacties, zit met tranen in mijn ogen maar dat zullen de hormonen wel zijn hihi.
We waren er al snel uit, natuurlijk gaat dit kindje er komen! Geen haar op ons hoofd die dat niet wil, het was alleen even de schrik.
Het is idd een geweldig kado wat we nu krijgen, we zien beiden onze kids alleen in het weekend en nu krijgen we er een die we altijd bij ons hebben.
Problemen zijn er om opgelost te worden, marktplaats heeft alles in overvloed en we hebben nog even een tijdje om alles te regelen.

Vriend was toch wel 2 dagen van slag, zei vanmorgen dat hij weer rust heeft in zijn hoofd en dat het tijd is voor actie!
Bizar hoe een leven kan verlopen, alles is zo ontzettend snel gegaan maar ja als je 40 bent heb je haast he?
A.s weekend gaan we het onze kids toch maar wel al vertellen, mocht het fout gaan dan is het niet anders.
We doen dit apart, ik vertel het mijn dochter en mijn vriend aan zijn zoontje.Dit omdat ze dan kunnen reageren zonder dat ze zich hoeven in te houden omdat er meer mensen om hen heen zijn.

Ik ga eens even verder lezen hier, krijg er zo'n zin in.
Moeder worden, nogmaals, GEWELDIG!!!
Ik ben een rijk mens, het kindje komt niet 5 jaar te laat, het is gewoon precies op tijd!

Quote Post
Zwanger en wat te doen - #13
door Dani op 24 mei 2012, 08:22
Dani

Ook zo lekker handig, ik ben alleen verzekerd voor een kraampakket....niet eens voor kraamzorg. Ik dacht het natuurlijk nooit nodig te hebben dus ik heb er maar een mail tegenaan gegooid bij de verzekering.
Als ik in december overstap zou ik per januari verzekerd moeten zijn denk ik?
Zo vervelend dat mijn huisarts met vakantie is, moeten we wachten tot volgende week donderdag/vrijdag....wat duurt dat lang....

Verhuizen gaan we voorlopig niet.
We maken een klein kamertje extra voor het zoontje van mijn vriend.
Groot is het niet maar er past wel een bed en kast in.
Baby krijgt het kamertje van zoontje, beetje geregel maar het zal vast gaan lukken.

Quote Post
Zwanger en wat te doen - #14
door Dromen op 24 mei 2012, 10:17
Dromen

Gefeliciteerd Dani, wat een geweldig en fantastisch besluit, geniet van de zwangerschap, en alles wat de komende maanden komen gaat! Dat je in januari een heerlijk mooi babietje in de armen mag sluiten.

Quote Post
Zwanger en wat te doen - #15
door Mariskat op 24 mei 2012, 12:53
Mariskat

@Dani, hier kan je meteen naar de VK hoor. De huisarts krijgt van haar de post en dan weet hij het ook. Met verzekering is het kraampakket met 30wk zw al in huis, en mijn vriendin kwam na de bezuinigingen zelfs daar niet meer voor in aanmerking. Gelukkig had ik nog spullen voor haar.

Pagina 1 van de 3
Je bent niet ingelogd en kunt dus geen berichten plaatsen!
Moeders voor Moeders
Plus lidmaatschap