Goedemiddag , Registreer nu gratis en snel op Babyopkomst.nl of Login!

Januari 2012 Mama's

Naar laatste post.. Forums » Jonge ouders

Pagina 1 van de 9

Bericht
Gebruiker

Quote Post
Januari 2012 Mama's - #1
door Hanneke op 07 apr 2012, 21:03
Hanneke

Hoi Dames,

Nou hier is ie eindelijk, de Januari Mama's van 2012! (eigenlijk wou ik hem niet openen omdat ik een februari mama ben, maar de vorige topic was vol)

Ik ben afgelopen donderdag met Iris voor het eerst naar het CB geweest.
Ze kreeg direct haar prikjes natuurlijk. Ze woog 5050 gram en is al 58.5 cm.
Ze heeft nu ook al maatje 62 aan.
Eigenlijk was alles goed, alleen moeten we haar linker heupje in de gaten houden. Rechter beentje kun je namelijk helemaal plat drukken en links gaat maar voor de helft en raakt dus de ondergrond niet aan.
Hopelijk is het volgende keer beter anders moet ze misschien in de toekomst zo'n spreidbroekje aan

Verder krijgt Iris nu 5 flessen van 150 cc. Ze slaapt al 2 weken door, wat echt heerlijk is.
Behalve haar huiluurtje sávonds is het echt een heerlijk vrolijk en makkelijk meisje.

Verder wachten we weer op een afspraak voor bij de kinderarts. Waarschijnlijk met een week of 2!

Nou ik ga even de laatste berichten terug lezen en Iris nog even sussen.
Reageer volgende x even op jullie!

Liefs Hanneke

Quote Post
Januari 2012 Mama's - #2
door Lesley-ann op 08 apr 2012, 12:16
Lesley-ann

hallo allemaal,
wat is het hier rustig zeg, iedereen druk?
hier is alles goed... afgelopen week met Giovanni bij cb geweest en was weer helemaal prima... hij is nu 60 cm en weegt 5580 gram..
dus hij doet goed op de flesvoeding haha...
hier is het echt heerlijk weer, zo''n 21 graden met een heerlijk zonnetje, afgelopen donderdag konden we zelfs in het t-shirt zo warm was het
hoe gaat het met jullie allemaal?

@nicole: wat fijn dat jou kleine mannetje het ook zo goed doet, en het spelen en lachen is heerlijk.. moet er zelf ook altijd om lachen haha lekker hoor zo'n ventje hahaha ben smoorverliefd hahaha

@ingrid: vervelend he die lekkende borsten, heb ik gelukkig geen last meer van na een dikke anderhalve week zijn mijn borsten leeg en kan weer zonder bh slapen heerlijk haha.... en zal wel extra druk zijn voor jou straks als je man wordt geopereerd, want hij zou wel een paar weken nodig hebben of niet? 

@hanneke: nou je hoort gewoon bij de januari mama's hoor, je hebt zolang mee getypt haha

iedereen een heel fijn weekend en tot later...
liefs lesley-ann vanuit het zonnige hongarije hahaha
wat fijn dat zo goed gaat met Iris en dat ze goed groeit, word al een hele meid... heerlijk hoop dat volgende keer haar heupje wel goed is, dat ze geen broekje aan hoeft! en wat heerlijk dat ze lekker doorslaapt, kom jij ook aan je rust ..

Quote Post
Januari 2012 Mama's - #3
door Suzan op 08 apr 2012, 13:47
Suzan

Heb niet kunnen reageren omdat onze pc kapot was...nu gemaakt en eindelijk alles weer wat bij.

Nicole: fijn dat jullie nu echt officieel samenwonen en dat achter de rug is...kan me voorstellen dat het nu pas 'echt' voelt. Fijn ook dat je een jaarcontract hebt gekregen!
Ik heb ook nog wel last van de hormonen hoor...ze zeggen niet voor niets: 9 maanden zwanger, 9 maanden ontzwangeren!

Lesley-ann: ben al een tijdje geleden gestopt met bv en geef dus nu fv. Ze krijgt nu 5 x 160 en hebben het idee dat zelfs dit af en toe te weinig is.... even afwachten wat ze blijft doen dus.

Nicole: fijn dat de operatie van je man nu op de planning staat.

petra: bij jou ook alles goed?? jij geeft toch wel nog bv?? 

Hanneke: ach wat geeft dat dat het bij jou uiteindelijk feb is geworden...hebben wij geruild..ik was toen pas uitgeteld haha

ehmm tja verder ben ik het even een beetje kwijt... sorry

groetjes Suzan

Quote Post
Januari 2012 Mama's - #4
door Lesley-ann op 12 apr 2012, 23:39
Lesley-ann

hallo meiden,
hier maar verder toch of gaan we gewoon verder bij deel 3?
nou jah... haha hier gaat alles super eigenlijks..
afgelopen 3 dagen wat in de regeldagen denk ik maar nu is Giovanni weer
helemaal volijk.. het is echt een heerlijk ventje...
we zijn overgestapt op een groter flesje en daar doet ie het super op
hij krijgt nu 6 flesjes met 125 ml voeding..
en groeit als kool, nog ff en dan past ie niet meer in de kinderwagen haha
tuseen de voedingen door is ie lekker aanwezig, lekker brabbelen en spelen op z'n mat, vind ie helemaal gweldig... en hij lacht steeds vaker echt met geluid, zo lief hahha en slaapt heerlijk
slaapt nog steeds door 's nachts, soms komt ie rond een uur 05.00 maar dan geef ik hem flesje en schone kont en slaapt weer heerlijk verder haha
huilt bijna nooit, alleen als ie honger heeft en wanneer die echt moe is maar verder....

@suzan: echt vreetzakje dus hahaha, lekker toch

een vraagje... zijn jullie inmiddels alweer ongesteld geworden?
ik nog steeds niet, en we hebben sex gehad, onveilig haha we konden niet wachten hihi en wat misselijk 's ochtends, mijn vriend denkt dat ik weer zwanger ben haha, ik moet de 23e naar dr.morie voor een echo om te zien hoe alles er uitziet van binnen haha als alles weer op z'n plek zit
maar mijn vriend denkt dat ie dan een kloppend hartje gaan zien haha
dus daardoor mijn vraag, zijn jullie alweer ongesteld geworden?
ben benieuwd...

groetjes lesley-ann

Quote Post
Januari 2012 Mama's - #5
door Nicole op 13 apr 2012, 10:27
Nicole

Goeiemorgen mama's!

Ik ben er wel voor om het topic hier te houden, we zijn tenslotte niet meer zwanger (of wel, Lesley-Ann...? )
Hier gaat alles goed! Ik heb mijn tweede werkweek achter de rug en begin er langzaam weer in te komen. Er was veel veranderd en ik vond het echt wennen om er 's ochtends weer vroeg uit te moeten en de hele dag zonder Fons te zijn. Maar nu merk ik dat ik nóg meer kan genieten van ons ventje als ik vrij ben.

Lesley-Ann: om maar meteen jouw vraag te beantwoorden, ik heb 7 weken na mijn bevalling een spiraaltje laten zetten. Wij willen namelijk minstens een jaar wachten voordat we voor een tweede kindje gaan. En ook wij zijn niet zo handig met voorbehoedsmiddelen (zo is Fons er ook -gelukkig!- gekomen). Dus wij kunnen weer doen en laten wat we willen en dat gaat gelukkig ook weer goed .
Met een spiraaltje wordt je niet meer echt ongesteld. Wel heb ik sinds het plaatsen continu wat licht bloedverlies. Maar dat hoort erbij en gaat uiteindelijk weer over. En ook geef ik nog steeds borstvoeding, dus ook daardoor zou het anders nog niet op gang gekomen zijn.
Maar spannend hoor! Zou je nu alweer zwanger willen zijn? Ik ben benieuwd of het zo is...!
En wat heerlijk dat Giovanni het zo goed doet! Hij heeft wel een heel ander ritme dan die van ons. Fons zit op 4 x ongeveer 200 ml nu. Hij slaapt inmiddels door van 20.30 tot 7.30 uur . En ook hij wordt echt groot! Hij probeert zich nu ook om te rollen en leunt naar voren om zelf te zitten op schoot.

Suzan: ja, het samenwonen is echt fijn. Ben helemaal in mijn element als ik thuis kom bij mijn mannen. Alleen de dagen dat ik vrij ben en Floris moet werken vind ik nog wennen. Heb hier nog niet echt iemand bij wie ik dan zomaar even op de koffie kan (behalve mijn schoonmoeder dan, haha!). Maar dat komt wel goed!

Hanneke: wat fijn dat alles weer goed is met Iris. Wat hebben jullie een spannende tijd achter de rug! Nu maar lekker genieten en hopelijk valt alles mee met haar heupje.

Nou ik zit hier te wachten op iemand van het cb. Ik had om 10 uur een afspraak om kennis te maken omdat we nu ivm de verhuizing naar een ander bureau moeten. Maar we zijn al een half uur verder en nog steeds niemand... Hopelijk komen ze nog wel, want had toch nog wat vragen over de voeding...

Weten jullie wanneer een baby zijn eerste fruithapje mag?? Floris en ik kunnen namelijk niet wachten tot we lekker kunnen gaan knoeien met Fons, hihi!

Liefs, Nicole

Quote Post
Januari 2012 Mama's - #6
door Hanneke op 13 apr 2012, 10:34
Hanneke

Goedemorgen allemaal!

Hoe gaat het hier met iedereen?
Hier gaat het wel redelijk allemaal weer. Zelf nog niet helemaal 100%, maar daar ga ik binnenkort even voor naar de dokter..
Iris doet het verder goed. Drinkt 5 flessen van 150cc+5schepjes en heeft een mooi schema die ze eigenlijk zelf wel heeft gecreërd. 6.00/6.30-10.00-14.00-18.00-22.00. Na de laatste fles brengen we haar op bed en slaapt ze daar tot een uur of 10.00 met dus 1 flesje in de ochtend tussendoor. Echt heerlijk!

We moeten 2 mei weer met Iris naar het ziekenhuis en hopen dan wel uitslagen nog te krijgen. Ook denk ik dat we dan een afspraak weer krijgen voor een nieuwe ecgo van het hartje en de longen.
3 mei weer CB.

@lesley-ann: Ik ben toevallig gisteren voor de 2e x ongesteld geworden. De eerste x was Iris 5 week en 1 dag. Ze was toen net een dag uit het ziekenhuis. Ik weet nog dat ik vloeide toen ze in het ziekenhuis kwam met 3 week en 2 dagen oud.
De eerste keer was ik ook echt heel erg ongesteld. Ook erg lang, 2 week lang. Ik ben benieuwd hoe lang het deze keer duurt.
Maar van wanneer is Giovanni? En als je het wel onveilig gedaan hebt, dan is de kans wel heel groot natuurlijk. En ja als je wel in verwachting bent, kun je blijven wachten op je ongesteldheid Ik zou gewoon een testje doen als ik jou was.
Iris is er ook gekomen door het maar 1 x onveilig te doen 

Er zijn trouwens weinig andere dames nog over hier he? Zelfs dames die heel actief waren zie je nu niet meer. Ach een klein groepje is ook leuk, onthou je het ook meer van iedereen

Wij gaan trouwens dit jaar niet op vakantie (of heel misschien naar mijn ouders hun huisje in zuid-duitsland). We pakken de zolder aan en gaan daar onze slaapkamer van maken zodat de kinderen ieder hun eigen kamer heeft op de 1e verdieping. Afgelopen weekend zijn we al begonnen met alles uitzoeken, achter de schotten en wat weg kan en op mp en kleding wat ik aan een vriendin van mij doe die nu in verwachting is van hun eerste zoontje. Ruimt al heerlijk op. We hebben alle muren al weggebroken en zijn nu bezig met het plafond. Dan houdt het ook eerst op hoor, want moeten eerst op de belastingcentjes wachten voordat we verder kunnen.
Moeten het helemaal met isolatie bekleden en nieuwe wandplaten. Ook willen we een nieuw dakraam en die is ook behoorlijk prijzig. Verder wil ik gewoon er echt een heel mooi plekje voor ons maken en eens niet op de centjes willen letten. Dus een mooi laminaatje en heel stijlvol inrichten. Nieuwe boxsprings en allemaal nieuw beddengoed. Echt een frisse start zeg maar. Waarschijnlijk dus echt geen vakantie!

Nou tot snel!

Liefs Hanneke

Quote Post
Januari 2012 Mama's - #7
door Hanneke op 13 apr 2012, 10:43
Hanneke

@Nicole: haha tegelijk gepost!
Wat doet jullie fons het al goed zeg. Hoe oud is hij nu?
Misschien kunnen we hier een lijstje nog even neerzetten met alle datum's? Er zit tussen sommige baby's zoveel weken. 
Fruithapjes mag je met 4 maand doen. Sommige ouders doen het eerder. Dat ligt ook een beetje hoe je daar zelf in bent.
Bij de tweeling deed ik het echt pas met 4 maand, maar ze waren er toen nog niet echt aan toe (ook ruim 3 week te vroeg geboren). Met Iris ga ik het denk ik wel wat eerder proberen. Durf ik dat wel aan en denk dat ze er dan ook wel behoeft aan heeft. zij is tenslotte ook weer 2 week te laat geboren dus kun je dat er weer af trekken
Ik kan ook niet wachten dat Iris grotere flessen gaat drinken en we haar bedtijd sávonds kunnnen gaan vervroegen. Dan heb je tenminste weer avonden voor jezelf.
Fijn ook dat je werk weer bevalt! Ik ben nu druk aan het solliciteren. Mijn verlof loopt 30 april af en dan ga ik per 1 mei weer in de ww. Heb dan nog maar 3 maand staan dus moet dan echt weer aan de bak. Ben sinds vorige week dan ook weer druk met werk in mijn hoofd bezig.
Hoop voor je dat het CB ondertussen geweest is. Geen 1e goede indruk zeg maar!

Gr. 

03-02 Iris, dochter van Hanneke

CB:
2-5 Iris, ziekenhuis controle
3-5 Iris, 3e x CB, 2 prikjes (eigenlijk pas 2e x)

Voegen jullie je kindjes ook toe? Wel leuk!

Quote Post
Januari 2012 Mama's - #8
door Nicole op 13 apr 2012, 11:58
Nicole

Haha, ik zie het nu ook Hanneke! Ik zal het lijstje aanvullen, want ben ook kwijt wanneer alle kindjes geboren zijn. Fons is morgen in elk geval 12 weken. En het cb is net geweest. Ze had toch nog gebeld dat ze was uitgelopen. En ook zij zei dat ik met 4 maanden kan beginnen met fruit. Moet eerlijk bekennen dat Floris vorig weekend onze Fons van een chocolade eitje heeft laten proeven. Volgens mij vond ie het lekker, maar is het nog écht niet goed voor zo'n kleintje! Gelukkig heeft hij nergens last van gekregen.

21-01: Fons, zoon van Nicole
03-02: Iris, dochter van Hanneke

CB:
2-5: Iris ziekenhuis controle
3-5: Iris 3de x CB, 2 prikjes (eigenlijk pas 2de x)

Quote Post
Januari 2012 Mama's - #9
door Lesley-ann op 14 apr 2012, 16:35
Lesley-ann

hallo meiden,
er zijn idd niet veel meiden die meepraten, maar idd is het wel makkelijker onthouden haha, ben wel heel benieuwd hoe met hun gaat en de kleintjes.
ik ga maandag test halen denk ik, Giovanni is maandag 12 weken en ben nog steeds niet ongesteld, nou heb ik ff gegoogleg en het kan lang duren maar omdat we toch sex hebeb gehad.. weet ik het niet haha
we wouden onze kleintjes wel kort op elkaar maar zo kort haha
maar zou het zeker niet erg vinden hoor!!
we hebben ook op Giovanni 4 jaar moeten wachten met ki dus...
als het dit keer zo lukt ben ik een gelukkig mens..
hier gaat alles verder prima trouwens hahah

@nicole: hahahha maar ook al zou ik wel zwanger zijn blijf ik hier ook lekker klletsen hoor hahaha vind  wel gezellie hier
als ik dit keer niet zwanger zou zijn dan weet ik niet zo goed wat ik moet doen want we willen wel heel graag een 2e en we hebben zoals ik al zei ook heel erg lang moeten wachten op Giovanni, we hebben 4 jaar moeten oefenen met 2 miskramen tussendoor en uiteindelijk zwanger geraakt met de 2e keer ki... dus tjah... wat moet ik, wat moet ik?
Wat super dat Fons het zo goed doet haha heerlijk he!! en hij heeeft idd een ander ritme maar ik geef geen borst meer maar flesvoeding.. en hij loopt nu aardig goed met wat er op het pak staat, soms krijgt ie wel is een extra flesje hhaha en wij kunnnen ook niet wachten voordat we kunnen beginnen met fruithapjes.. nou moet ik zegge hij heeft al wat andere smaakjes gehad in zijn mondje haha mijn vriend die laat hem van alles proeven haha.... zo gaaf om te zien.. 
maar idd met 4 maand beginnen met fruithapjes.. maar dikke kans dat wij ook wat eerder gaan beginnen er mee, Giovanni is maandag 3 maand
en ook hier probeert Giovanni vaak om te rollen idd maar vaak zit z'n armpje nog in de weg haha... en zit al mooi recht op op schoot en sterk nekje

@hanneke: wat heb je dan? waardoor je je niet zo lekker voelt?
ben blij dat het goed gaat met Iris, nog geen gekke dingen weer gehad?
eng hoor, bah!! dat is jheerlijk dat ze dan slaapt tot 10.00 heerlijk joh dat doet Giovanni nog niet, meestal krijgt ie z'n laatste flesje rond een uur of 23.00 en dan slaapt ie meestal tot een uurtje of 7/8 heel soms komt ie wel is eerder maar dan breng ik hem weer gewoon naar bedje....zo jij was best snel ongesteld dan of niet? nou ben heel benieuwd of ik zwanger ben ja/nee haha als ik zwanger zou zijn dan zou dat betekenen dat Giovanni en beeb in het zelfde jaar geboren zijn hahaa
wij gaan wel op vakantie trouwens, wij gaan in juni/juli naar NL, maar we moeten ff afwachten hoelang het duurt met Giovanni zijn paspoort haha eeder mogen we niet vliegen..

23-01: Giovanni, zoon van Lesley-ann

CB:
26-04: Giovanni CB 3e prikje

groetjes lesley-ann
er is hier 1 lekker aan het brabbelen hahaha

Quote Post
Januari 2012 Mama's - #10
door Esmee op 14 apr 2012, 22:13
Esmee

Hai meiden, ..............................Ik ben er nog wel hoor, ben nog steeds niet bijgelezen. Moet zeggen dat het hier behoorlijk druk is. Ik moest van CB weer terug naar 7 voedingen, aangezien ons mannetje het vertikt te groeien. Hij is een van de oudsten hier, maar vorige week woog hij met 3 maanden pas 4493 gram en 56,5 cm, hij is daarmee onder de onderste curve gedoken, ik moet dinsdag weer terug om opnieuw te meten en te wegen, om te kijken of hij nog van plan is om te groeien. Ik was echt verbaasd dat hij niet veel gegroeid was, hij is namelijk zo gezellig, vrolijk, hij heeft zat zware luiers, heeft mooie paprikakleur poep (sorry voor de details). Ik had geen speelkleed meer, verdwenen met de verhuizing, dus heb vandaag een andere gehaald en meneer keek zijn ogen uit. Ook reden dat het hier zo druk is, onze oudste is momenteel niet de gezelligste, ik loop wat hem betreft op mijn tenen, bij het minste of geringste is hij boos en dat gaat gepaard met gepiep, geschreeuw, gestamp en gemopper. Hij kost mij meer energie dan Lars. @Lesley-Ann, bij onze 3de duurde het 10 maanden voor ik weer ongesteld werd en dat was toen maar een keer en toen kwam kleine Lars op de proppen, maar toen voedde ik ook nog, ben toen pas gestopt toen ik zwanger bleek. @Nicole, hier ook een spiraal laten plaatsen en ook af en toe wat bloedverlies, ga er ook vanuit dat dat snel verdwijnt, maar wij laten hem lekker de 5 jaar zitten en daarna weer een nieuwe, ons gezin is echt compleet. @Hanneke, wij gaan ook niet op vakantie, zijn nog druk in ons huis aan het klussen en de tuin wordt helemaal aangepakt. Succes met solliciteren, ik wil ook graag aan de slag, wou ik eerst eigenlijk helemaal niet, maar ik merk nu dat ik iets nodig heb zonder de kids. Ik wil met een vriendin de kinderen ruilen, zij werkt ook ongeveer 2 dagen en ik zoek ook zoiets, dat betekent dat we allebei 2 dagen werken en 2 dagen elkaars kinderen opvangen, geen kosten voor kinder opvang en heel vertrouwd...................@iedereen, wil graag blijven mee kletsen, maar soms is het moeilijk om te reageren, zit eigenlijk alleen tijdens het voeden wel eens achter de pc en typen met 1 hand is niet mijn sterkste punt......................Groetjes Esmee

Quote Post
Januari 2012 Mama's - #11
door Lesley-ann op 14 apr 2012, 22:35
Lesley-ann

hallo meiden,
daar was ik ook weer ff, we hadden het over fruithapjes, nou Giovanni heeft z'n eerste hapjes gehad, officieel mag het pas met 4 maand, maar vanmiddag kwam ie een half uur te vroeg, en toen heeft mijn vriend hem een paar hapjes gegeven en vanavond weer.. en hij vind het toch heerlijk haha ik had laatst een potje meegenomen zodat we af en toe speentje er in kunnen dippen... nou hij heeft echt genoten en toen een kwartiertje later z'n flesje... en nu slaapt ie heerlijk haha
hij was helemaal aan smullen, lekker ventje

@esmee: wat vervelend dat Lars het vertikt om te groeien, nu dus 7 flesjes? geef je BV of fles? hopen dat ie wat gaat groeien want hij is idd klein en best licht, helemaal omdat ie idd 1 van oudste is hier...
en wat als ie niet groeit? want je kan hem niet veel anders geven of wel?
wat vervelend dat je oudste zo lastig is... hoe oud is ie? 
en oke dus bij jou heeft best lang geduurd voordat je menstruatie weer terug kwam... en jou jongsten zitten dan ook dicht op elkaar of niet?
gaaaf he zo'n speelmat haha Giovanni vind het ook helemaal geweldig haha
dan lacht ie hihi en hij pakt toch al aardig gecorrigeeerd de knuffels vast zodat ze rinkelen, of hij schopt er tegen aan haha
ons mannetje is echt een druk ventje ( heeft ie van mij )

nou iedereen ik ga zo lekker m'n bedje opzoeken...
weltrusten en tot van de week maar weer...

groetjes lesley-ann

Quote Post
Januari 2012 Mama's - #12
door Suzan op 16 apr 2012, 08:30
Suzan

Hallo allemaal,

Hanneke: onze meiden hebben hetzelfde eet ritme hahaha hier ook tot 10.00 uur in bed met 1 voeding tussendoor. Gelukkig heeft ze ook meer rust gevonden zodat ze ook regelmatig een tijd in de box slaapt. Verder is ze heel alert en vrolijk!
Ik ga momenteel niet solliciteren...of er moet zich toevallig iets goeds voordoen. Ik heb het nu druk genoeg met de 2 meiden en onze webshop....moet wel zeggen dat ik me af en toe wel alleen de dienstmeid voel of zo....maar als ik dan weer even een uitje heb gehad of lekker even zonder de kids geweest ben....is het weer over. en tja met 2 kleintjes is dat ook nu eenmaal zo.
We proberen het zo financieel te redden.
Zou eventueel wel een poetsadresje willen voor aantal uren in de week (zwart)... dus misschien daar naar uitkijken.

Lesley-ann: ik ben nu voor de 2e x ongesteld...maar jij hebt ook langer bv gegeven en dan is de kans op ongesteldheid erg klein.

Nicole: wat fijn dat het werken je toch weer bevalt! Hoe was het gesprek met het cb??

Esmee: wat vervelend dat jouw kleine niet zo goed groeit. Ik moet vrijdag weer naar het cb met beide meiden.
Heb laatst zelf gewogen en gemeten:
Femke: 5 kilo en ong. 58 cm
Lieke (2,5 jaar) 9,6 kilo en ong. 83 cm

We denken dat over ongeveer 1 jaar de meiden bijna net zo groot zijn...haha voor onze doen hebben we nu een reuzebaby haha.
maar wel fijn dat ze het zo goed doet.
Wil binnenkort de fles weer verhogen naar 200. Had ik laatst ook gedaan en toen was het nog teveel maar mevrouw is af en toe boos dat de fles op is!

23-01: Giovanni, zoon van Lesley-ann
23-01: Femke, dochter van Suzan

CB: 
20-4: Femke cb
26-04: Giovanni CB 3e prikje
7-5: Femke ziekenhuis controle 

Quote Post
Januari 2012 Mama's - #13
door Hanneke op 16 apr 2012, 09:20
Hanneke

Goedemorgen dames!

Vannochtend lekker tot 8.00 mogen uitslapen. De tweeling werd toen pas wakker en Iris ligt nu nog. Ze heeft gisteren pas om 00.00 een fles gehad van bijna 180cc. Beetje laat, maar ik had niet door dat ze nog beneden lag en Mark was al naar bed. Ze sliep zo rustig dat ik haar echt niet doorhad. 
Beetje Off-schema nu dus, maar dat trekt zich vast wel weer recht vandaag.

@Suzan: Ook fijn dat Femke nu rustiger is. Scheelt dan toch ook een hoop qua rust overdag in huis. Ik moet hier juist haar wat meer boven in bedje leggen, maar ben dan vaak weer bang dat de tweeling wakker wordt tijdens hun middagslaapje door haar gehuil als ze er geen zin in heeft. 
Heerlijk dat je de kans hebt om niet te hoeven te solliciteren qua financiën. Ik snap dat gevoel. Heb het zelf vaak ook hoor. Dag in dag uit hetzelfde en je echt een huisvrouw voelen dan. 
Ik hoop snel werk te hebben. Zou het heerlijk vinden om ook weer eens Hanneke te zijn en niet alleen Mama. Ook financieel moeten wij echt. We redden het niet op Mark zijn inkomen.
Gaat de webshop goed?

Ik moet Iris even doen. Mevrouw wordt nu wakker!
Ben er zo weer....

Quote Post
Januari 2012 Mama's - #14
door Hanneke op 16 apr 2012, 10:30
Hanneke

Zo was ik weer! 
Ik bied Iris trouwens ook af en toe al 180cc aan. Ligt er net aan hoeveel tijd er tussen zit en/of de vorige fles goed leeg was.
Soms komt ze dan boven de 150 uit, maar er is tot nu toe nog maar 1 helemaal op gegaan. Maar ja zo gaat het met elke verhoging he..Op den duur drinken ze het wel.

@Lesley-ann: Lekker hoor dat smullen van fruit. Wel handig eerst even op een speentje. Ik wacht nog even bij Iris, maar ja ze is ook pas net 10 weekjes oud. En op het moment zit ze behoorlijk onder de uitslag/eczeem. Ben dan zoiezo wat afwachtender, ook omdat er fruitallergieën in de familie zitten van kiwi en sinaasappel.
Oh ja: waarom ik binnenkort even naar de dokter moet.. Ik heb wat stressverschijnselen. En dan vooral lichamelijk merk ik het. Veel jeuk, vocht vasthouden en mijn hoofdhuid ligt een beetje openen. Ontzenddende hoofdpijnaanvallen. Echt zo'n stressband.
Ik voel mij psychisch heel goed. Af en toe vliegt het me even aan wat er allemaal met iris is gebeurd, maar het valt mij mee hoe ik daar mee om ga in mijn hoofd, maar lichamelijk merk ik het dus wel. Vandaar dat ik even heen wil,voordat het wel escaleert in psychische problemen...Het is natuurlijk ook niet niks allemaal geweest.
En heb jij al een test gedaan!! Je maakt me nog nieuwschierig.
Ik weet ook niet echt wat normaal is met ongesteldheid na een zwangerschap. Volgens mij was ik wel snel ja...Ook direct weer op de vaste dag, heel goed geregeld dus daar in dat lichaam van me
Ohja..Mijn schoonzusje heeft haar kids ook zo vroeg opelkaar. Was met 6 week na haar 1e zoon weer in verwachting. Die 2 schelen 10 maandjes. Wel heel druk. Lijkt mij nog drukker dan een tweeling, omdat je van de ene in de andere rolt en wel ruim 1.5 jaar met gebroken nachten en etc.zit. Maar uiteindelijk wel leuk, want nu zijn ze 2 en echt net 3 en hebben ze zoveel aanelkaar.

@Esmee: Ik hoop dat Fons morgen wat gegroeid is. Groeit hij verder wel geleidelijk? Ik heb net even in Jasmijn haar CB boekje gekeken (zij zit ook altijd op de onderste lijn ivm geboorte gewicht van 2195 gram, maar verder is ze ook gewoon heel tenger meisje(was ik ook altijd)) en zij was bij 12 week oud 4710 gram en 56 cm.
Verder is het wel een goed teken natuurlijk dat hij verder een vrolijk mannetje is. Dat zegt ook veel over je kindje. Ziet hij er verder goed uit?
Naja toch hoop ik dat er groei in zit! Laat je het ons weten?
Dat is ook wel handig om met je vriendin af te lossen. Ik heb het daar met mijn zus ook al over gehad, mochten de creche kosten nog hoger komen (wat wel gebeurt). Dan regelen we ook zo de dagen dat ik haar kids neem en zij die van mij. We hebben dan wel het huis vol want ik heb er 3 en mijn zus is nu bijna 11 week in verwachting van haar 3e dus heb je dan 6! haha.

Nou ik ga even verder. Iris slaapt alweer op de bank, maar de tweeling wil graag kleuren en vliegtuigje spelen op het grote matras

Fijne dag allemaal!

Quote Post
Januari 2012 Mama's - #15
door Debora op 17 apr 2012, 15:09
Debora

Hallo Allrmaal, Ook ik ben er nog hoor alleen moest ik mijn draai weer even vinden op het werk en met de kids en het huishouden. Ben 2 april weer begonnen met werken en moet zeggen dat het best pittig was de eerste dagen kwam ik echt met hoofdpijn thuis. Werk 3 dagen per week 24 uur maandag, woensdag en donderdag de kinderen gaan om 7:30 al naar de gastouder en haal ik om 18:00 weer op dan hebben ze daar ook al avond eten op. Dus moet dan alleen nog voor mezelf zorgen ideaal en dat maar voor 0,50 cent per kind de hele dag voor eten............................ Met Ivanildo gat het goed hij is vandaag precies 3 maanden oud kan iemand dat er op het lijstje bijzetten aangezien ik weer op de ipad zit en alles anders verpest. Hij is van 17-01-2012 en moet 22-05 weer voor zijn derde prikjes Bedankt alvast! We zijn vandaag naar het consultatiebureau geweest voor zijn prikjes weer hij ging dit keer niet zolang huilen gelukkig, hoop niet dat hij koorts krijgt de vorige keer had hij verhoging maar voelde zichzelf er lekker bij. Ivanildo komt nog steeds om de 3 uur om te drinken hij krijgt nog steeds borstvoeding en op het werk kolf ik dan ook de melk af. Hij woog 6080 gram en is 60,5 cm lang hij draagt maatje 62/68 nu.................. Het is een heel vrolijk manneke hij slaapt nog veel maar elke keer na de voeding is hij soms wel 1 a 2 uurtjes wakker en dan is hij lekker aan het brabbelen. En hij lacht zoveel echt een schatje ben helemaal verliefd nog steeds..................... @Hanneke lekker zeg dat Iris nu al ruim 2 weken lekker doorslaapt wat zou ik dat ook graag willen maar ja ivanildo komt nog om de 3 uur hoor. Komt vast door de borstvoeding is licht verteerbaar he Ach ja alles voor het goede doel he haha. Wat naar van haar heupje zeg hoop data het de volgende keer beter is. Wat is er met je aan de hand als ik vragen mag dat je naar de dokter gaat? Hier gaan wij ook niet op vakantie hoor! lekker dagjes weg met de kids naar de Apenheul soweiso daar had ik een bon van gewonnen via vakantieveilingen. Heb week 29 en 30 vrij dus dan gaan we lekker genieten.............. @Lesley- Ann Wat super dat Giovanni het zo goed doet zeg haha hier krijgt Ivanildo ook 125 cc maar dan borstvoeding. En huilt ook bijna niet alleen als die echt honger heeft of pijn. Ideaal gewoon weet nog wel dat het anders was bij mijn 2 oudste die konden veel huilen zeg haha ben zo blij met mijn manneke. Leuk he als ze zulke lekkere geluidjes maken hahaha ik praat dan ook altijd terug in baby taal. ook vertel ik alles wat ik doe als ik met hem aan het lopen ben nu gaat mama je even een schone pamper aan doen en dan gaan we weer naar beneden naar je grote broers. hij kijkt zo wijs uit zijn ogen al zo super! En lachen wat hij doet geweldig hahaha heb zelfs al een paar filmpjes gemaakt. Ben echt wel een beetje jaloers op je hoor lekker warm daar en al in een t shirt kunnen lopen dat is hier nog wel anders pff het regent op dit moment bah bah. En heb je inmiddels al een test gedaan ben zo benieuwd haha.................... @Nicole Is wennen he weer werken pfff hoeveel uur werk je nu als ik vragen mag? En idd is het weer helemaal super als je je manneke weer ziet bij thuiskomst. Hoeveel voedingen drinkt Fons en hoeveel cc? Fruithapje mogen ze vanaf 4 maanden je kindje zal het vanzelf aangeven als hij er aantoe is. BV: door smakgeluidjes te maken, of echt geinterresseerd naar je te kijken als je aan het eten bent. Ik ga het pas bij 4 maanden proberen met een bananen potje................. @Esmee Hoop dat je mannetje snel wat aankomt hoeveel drinkt hij? En hoe oud is je oudste? ................. @Iedereen ik ben nog niet ongsteld geworden slik de minipil maar kan natuurlijk komen doordat ik borstvoeding geef he. Ga weer verder heb om 15:30 een gesprek op school over de oudste zijn voortgang want heeft dyslexie............... Groetjes Debora

Pagina 1 van de 9
Je bent niet ingelogd en kunt dus geen berichten plaatsen!
Moeders voor Moeders
Plus lidmaatschap