Goedemiddag , Registreer nu gratis en snel op Babyopkomst.nl of Login!

December 2012 mama's

Naar laatste post.. Forums » Zwangerschap/bevalling

Pagina 1 van de 67

Bericht
Gebruiker

Quote Post
December 2012 mama's - #1
door Carmen op 25 mrt 2012, 21:10
Carmen

Nou... ik ben nog de eerste a.s. decembermama (alhoewel... ik heb al een december kind uit 2009!) maar ik hoop dat er snel meerdere mama's zich op dit, nog prille, forum. Denise: wij 'kennen' elkaar nog uit de juli mama's en wat fijn dat we de komende tijd weer samen mogen delen. We zitten in het zelfde schuitje dus ben erg benieuwd! Heb jij al een afspraak bij de vk? Die van mij staat op 24-04. Duurt nog zooo lang!! Heb af en toe wel al de zenuwen. Tot schrijfse!

Quote Post
December 2012 mama's - #2
door Denise op 26 mrt 2012, 20:40
Denise

Hai hai, daar zijn we weer. Inderdaad leuk dat we weer met elkaar kunnen kletsen (alleen jammer van de omstandigheden) Ik ga morgen even naar de vk bellen voor een afspraak. Het is zo raar, ik deed vandaag een test van cb met indicator en die gaf aan 2-3 weken zwanger maar ik zou a.s. donderdag pas ongesteld moeten worden. Vreemd hé. Ik heb het trouwens ook dat ik er af en toe zenuwachtig van word en hoopt dat alles nu goed blijft gaan. We gaan dit keer voor de 40 weken. 

Liefs

Quote Post
December 2012 mama's - #3
door Carmen op 26 mrt 2012, 20:59
Carmen

Wow.. 2-3weken?? Nou dan ben je al een stuk verder dan 3 weken haha. Ik heb ook zo'n test gedaan en daar kwam uit 1-2 weken. Precies wat ik al dacht. Ik moest namelijk op dinsdag ongesteld worden en ik kreeg die nacht ook echt menstruatiekrampen. Ik was toen best even bang, maar het zetten niet door gelukkig. De buikpijn zwakte ook met de dag af en nu voel ik vrijwel niets. Il vind dat dus wel een beetje beangstigend, want bij de vorige zwangerschap voelde ik ook amper wat. Geen pijnlijke borsten ofzo... naja we zien het wel!! Positief en inderdaad op naar de 40 weken! Heb jij verder al kwaaltjes?? Hoe wist jij dat je nu al zwanger bent?? Je moet dus nog gewoon ongesteld worden?! Grappig he hoe goed je je lichaam wel niet kent! Nou succes morgen met bellen naar de vk. Ik lees wel wanneer de afspraak staat!

Quote Post
December 2012 mama's - #4
door Carmen op 26 mrt 2012, 21:08
Carmen

Wow.. 2-3weken?? Nou dan ben je al een stuk verder dan 3 weken haha. Ik heb ook zo'n test gedaan en daar kwam uit 1-2 weken. Precies wat ik al dacht. Ik moest namelijk op dinsdag ongesteld worden en ik kreeg die nacht ook echt menstruatiekrampen. Ik was toen best even bang, maar het zetten niet door gelukkig. De buikpijn zwakte ook met de dag af en nu voel ik vrijwel niets. Il vind dat dus wel een beetje beangstigend, want bij de vorige zwangerschap voelde ik ook amper wat. Geen pijnlijke borsten ofzo... naja we zien het wel!! Positief en inderdaad op naar de 40 weken! Heb jij verder al kwaaltjes?? Hoe wist jij dat je nu al zwanger bent?? Je moet dus nog gewoon ongesteld worden?! Grappig he hoe goed je je lichaam wel niet kent! Nou succes morgen met bellen naar de vk. Ik lees wel wanneer de afspraak staat!

Quote Post
December 2012 mama's - #5
door Denise op 27 mrt 2012, 12:04
Denise

Hai hai, ik heb net de vk gebeld en ik moet ook 24 april voor de eerste echo. Zo spannend. De vk dacht zelf dat ik misschien toch al wel verder ben omdat ik afgelopen zaterdag al een hele dikke positieve test had. Maar ik ben van 2-6 maart nog echt ongesteld geweest. Ach we zullen het wel zien. 

Ik had gewoon echt een voorgevoel dat ik zwanger was, had ik met de andere zwangerschappen ook. Heb verder nog niet veel kwaaltjes, begin wat sneller moe te worden en af en toe steekjes in buik en borsten en last van puistjes (heb ik ook last van alleen maar tijdens mijn zwangerschappen) Verder valt het nog wel mee, jammer want ik heb liever veel kwaaltjes dan weet je het in ieder geval zeker. Nou op naar de 24 april. 

Ik zal wel vast een mini lijstje maken.

Carmen, .. jaar, 2e kindje, 3-12 uitgerekend
Denise, 27 jaar, 2e kindje, 6-12 uitgerekend

Afspraken:

Carmen, 24 april, afspraak vk 1e echo
Denise, 24 april, afspraak vk 1e echo

Hoop dat ik het goed heb gedaan, Liefs

Quote Post
December 2012 mama's - #6
door Carmen op 27 mrt 2012, 20:14
Carmen

O wat toevallig! Ik heb normaal ook geen puistjes of een oneffen huid, behalve nu!! Had het ook al bij mijn vorige zwangerschap uit 2009. En dat juist nu we de zomer in gaan! FIJN! haha. Ik heb het vooral op mijn rug en op mijn voorhoofd.. het lijken wel plekjes ofzo..

Jammer dat je ook nog niet veel kwaaltjes hebt. Juist dan heb je écht het gevoel dat je zwanger bent he? Had jij bij de vorige zwangerschap wat uitliep op een mk veel kwaaltjes? Nee toch? Ik namelijk ook niet en juist daarom twijfel ik nu ook weer zo veel. Maargoed, we hebben er niets aan dus we blijven gewoon genieten zolang het goed is! Als ik er aan denk dat we straks weer een baby vast mogen houden krijg ik helemaal vlinders in mijn buik. Zo mooi! Ik ga er steeds meer bij stil staan.

Toevallig dat we allebei op 24-04 bij de vk moeten komen! Dan hebben we samen nieuws op die dag! Ik weet nu al dat ik stront-zenuwachtig zal zijn!

Nou ik hoop dat er snel nieuwe mama's bij komen.. rond deze week zouden er toch een hoop achter moeten komen toch??

Carmen, 24 jaar, 2e kindje, 3-12 uitgerekend
Denise, 27 jaar, 2e kindje, 6-12 uitgerekend

Afspraken:

Groetjes!

Quote Post
December 2012 mama's - #7
door Purk op 27 mrt 2012, 20:24
Purk

Hey Denyse en Carmen,
Wat ontzettend fijn dat jullie weer zwanger zijn en hoe toevallig is het dat jullie nu saampies weer in verwachting zijn.
Ik snap en begrijp jullie onzekerheid. Ik had vlak voor deze zwangerschap ook een mk, pff en ik zit soms nóg in de zenuwen

Meiden ik wens jullie een geweldige zwangerschap toe!
Ik hoop dat er snel meer meiden zich hier aansluiten.

Liefs Jo

Quote Post
December 2012 mama's - #8
door Carmen op 27 mrt 2012, 20:51
Carmen

Hoi Jo!

Wat lief dat je een berichtje achter laat! Leuk he dat Denise en ik tegerlijk zwanger zijn. Met dezelfde achtergrond weet je zeker dat je elkaar goed begrijpt.. en zo heb je (denk ik) een hoop aan elkaar. O heb jij ook een mk gehad hiervoor? En de twijfels blijven dus wel even? Haha. Nou een fijn vooruitzicht dus! Hihi. 

We blijven er fijn van genieten en jij alvast succes voor straks! Je profielfoto ziet er erg mooi uit! Ik hoop dat ik dat straks ook kan doen. Geniet er nog lekker van.

Liefs Carmen

Quote Post
December 2012 mama's - #9
door Denise op 29 mrt 2012, 14:40
Denise

Hai hai,

@Jo, dank je wel voor je lieve berichtje, af en toe komt toch inderdaad de onzekerheid om de hoek kijken. Ik hoop dat dat na een goede echo toch minder word.

Hier ook weer wat raars, ik had nog een test van cb liggen met indicator. Vanmorgen gedaan en nou stond er 3+ Vreemd toch? Zou ik dan toch langer zwanger zijn? Nog een paar weekjes wachten en dan weten we het. Ik ben zo benieuwd. Ik moet gelijk om 8.30 smorgens dus ik hoef in ieder geval niet de hele dag te wachten.

Liefs

Quote Post
December 2012 mama's - #10
door Vannie op 30 mrt 2012, 09:40
Vannie

Hoi hoi, Ik ben ook begin december uitgerekend! En ook ik heb mijn eerste echo de 24ste! Spannend! Ik heb ook een dochter die in december ( 2006) is geboren! Wat een overeenkomsten he?! Grappig om te lezen dat jullie de vorige keer ook al samen zwanger waren. De uitgerekende datum weet ik nog niet precies, ja klinkt raar maar ik ben altijd heel onregelmatig en hield het ook niet echt meer bij.....dus ik heb een gemiddelde cyclus genomen en dat zou betekenen dat ik de 6de ben uitgerekend. Ik vind het heel spannend want ook ik heb hiervoor een miskraam gehad. Hoe is het met jullie en de kwaaltjes? Groet, Vannie

Quote Post
December 2012 mama's - #11
door Kristel op 30 mrt 2012, 12:53
Kristel

Hoi allemaal,

Ook ik ben begin december uitgerekend van ons eerste kindje.
Hoop dat deze keer alles goed gaat aangezien er 2 miskramen aan vooraf zijn gegaan. Erg spannend dus... 23 april eerste echo. Lijkt me leuk om via dit forum in contact te zijn met meerdere decembermama`s!!

Quote Post
December 2012 mama's - #12
door Carmen op 30 mrt 2012, 14:15
Carmen

Hallo allemaal,

Nou he he.. het forum begint al goed op gang te komen! Leuk Vannie en Kristel dat jullie je hebben toegevoegd op dit forum. Zo kunnen we mooi alles met elkaar vergelijken en elkaars verhalen horen. Gezellig!

@Vannie: Van harte gefeliciteerd met de zwangerschap! Wat bijzonder weer he? Geniet er lekker van!
Ik zou inderdaad oo een gemiddelde cyclus hebben genomen dan. Ik kan er niet over mee praten hoor, want die van mij is absuluut regelmatig. Maar om te testen moet je toch ergens vanuit gaan? Heb je al zo'n test gedaan die aangeeft hoe lang je zwanger bent? Dan weet je het misschien ook wel een beetje.. Nou succes!
 Ik heb nog niet echt last van kwaaltjes. Erg jammer. Hiervoor een mk gehad dus ik had gehoop dat ik misschien nu wat meer last zou hebben zodat ik zeker wist dat ik zwanger bent haha. Maargoed, het voelt wel gewoon goed. Hiervoor had ik best last van pijnlijke steken in mijn buik enzo en dat heb ik nu helemaal niet. 
Leuk dat jij ook een dochter uit december al hebt. Ik baal er wel een klein, klein beetje van dat het nu dus weer een december kindje gaat worden aangezien mijn vriend ook al in december jarig is.. op 6 december wel te verstaan! Hahaha.. ach, het hoort blijkbaar gewoon bij ons. 

@Kristel: gefeliciteerd met je zwangerschap! Spannend je eerste kindje. Vooral met je achtergrond. Heftig zeg. Is het lang geleden dat jij een mk hebt gehad? Of zijn jullie het blijven proberen? Nou probeer er toch van te genieten zolang het er wel gewoon zit. Moeilijk wel he?

Nou dames, allemaal een mk gehad dus. Wat zullen wij allemaal voor elkaar duimen dat het nu dus wel allemaal goed gaat!! We hebben zo wel een hoop met elkaar gemeen. Wat komt het dus eigenlijk veel voor he? Ik ben vandaag jarig en ik heb van mijn vriend een bedeld voor aan mijn Pandora armband gekregen in de vorm van een vlinder. Dit staat in het teken van de mk, dat de vlinder is gevlogen zeg maar... Ben er zo blij mee! Ik merk gewoon aan mezelf dat ik dit nodig had. Het tastbare.. Hebben jullie iets? 

Nou Denise.. straks ben je halverwege november al uitgerekend!! Ik hoop niet dat je ons forum dan gaat verlaten hoor hahaha. Maar ik ben erg benieuwd! We moeten helaas nog even wachten. Gaat verder alles goed met je? 

Liefs Carmen

Carmen, 24 jaar, 2e kindje, 3-12 uitgerekend
Vannie, .. jaar, 2e kindje, 6-12 uitgerekend
Kristel, .. jaar, 1e kindje, 05-12 uitgerekend

Afspraken:

Vannie, 24 april, afspraak vk 1e echo
Kristel, 23 april, afspraak vk 1e echo

Quote Post
December 2012 mama's - #13
door Vannie op 30 mrt 2012, 16:24
Vannie

Hoi carmen, Ik heb inderdaad al zo'n test gedaan en daaruit kwam 1-2 weken. Onregelmatig zijn is erg lastig, vooral als je zwanger wilt worden. De reden dat ik afgelopen maandag een test deed was gewoon mijn gevoel. Heel stom misschien maar iets in me zei je bent zwanger, dus thuis gewoon een test gedaan. Ik wilde de test net weggooien en toen zag ik toch ineens een heel licht streepje. Ik dacht dat ik het verkeerd zag en s' avonds heeft mijn man digitale van cb gehaald.....niet zwanger zei dat ding vervolgens. Toen dacht ik dat het misschien toch niet zo was. Volgende dag de gewone testen gehaald van cb (tja wilde het toch zeker weten), die gaven een heel licht blauw streepje. Ook amper te zien maar hij was er. Gisteren heb ik de digitale nogmaals gedaan en ja hoor toen stond er zwanger! Mijn gevoel was net als met de eerste zwangerschap juist, ik ben zwanger! Helemaal in de gloria natuurlijk. Ik heb 4 jaar geleden een miskraam gehad en daarna werd ik niet meer zwanger, dit komt dus als een hele grote verrassing. Ik had het zelf eigenlijk al opgegeven en een bezoekje aan het ziekenhuis waren we al aan het overwegen. Ik ben nu dus ook wel heel zenuwachtig voor de echo en of alles wel goed zal zijn. Van zwangerschapskwaaltjes heb ik dus cht wel last! Bij de vorige zwangerschappen niet, maar ik ben nu toch zo misselijk! De hele dag door. En veel pijn in de buik, dat vind ik erg vervelend omdat ik nu steeds denk dat er iets mis is. Echt genieten doe ik dus nog niet, maar dat zal wel komen als de echo's goed blijken te zijn. Hoi kristel, Ook van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik duim voor je dat het dit keer wel allemaal goed. Het zal erg spannend voor je zijn. Groet Vannie

Quote Post
December 2012 mama's - #14
door Purk op 30 mrt 2012, 18:51
Purk

Carmen en Denise,
Ik heb in september een mk gehad. Een keer ongi en dus weer zwanger. Was erg bijzonder omdat ik zwanger werd vlak voor de IVF behandelingen. We waren al een poos bezig om zwanger te worden, wat steeds niet lukte. De zwangerschap van de mk was op zich al een wondertje, maar helemaal dat het daarna zo snel 'klaar' was
Maar de onzekerheid wordt steeds minder. Ik heb erg toegeleefd naar de mk- week. Toen die voorbij was, heb ik ietwat rust kunnen vinden. Maar het blijft spannend, maar dat zullen alle vrouwen wel hebben denk ik. Ik heb deze zwangerschap ook een aantal maal bloed verloren, dus dat is dan ook niet echt bevorderlijk hihi
Pff wat een ego-verhaal, sorry...

Meiden, geniet! Het komt vast allemaal goed en in december hebben jullie een wolk van een baby in je armen

Liefs Jo

Quote Post
December 2012 mama's - #15
door Natasja op 30 mrt 2012, 20:05
Natasja

Hoi Allemaal,

Ten eerste iedereen in dit forum gefeliciteerd met de zwangerschap.
Zou me graag bij jullie aansluiten.

Heb echt vanmorgen net een test gedaan. En ja 2 streepjes. Denk dat ik 1 December ben uitgerekend, maar heb zo'n onregelmatige cyclus dus het kan ook wel eerder of later zijn. Heb mijn jongste dochter van ruim 10 maanden nog 3 keer aan de borst en ben nog maar 2 keer weer ongesteld geweest met een tussenpose van 5 1/2 week.
Wij zijn heel blij met deze zwangerschap, het wordt bij ons al wel nummer 4 en ik wacht al weer op allerlei opmerkingen van mensen om ons heen straks. Maar mijn man en ik doen toch wat we niet laten kunnen en zijn voor de 4e gegaan en zie het is heel snel gelukt. Nu afwachten of alles goed gaat, want ik heb geen ervaring met nog een baby aan de borst en zwangerschap tegelijkertijd. Heeft iemand anders hier evaring mee?

Nu nog even als anoniem, totdat we straks alle belangrijke mensen het grote nieuws verteld hebben.

Anoniem 33 jaar, 4e kindje, 1-12 uitgerekend (?)
Carmen, 24 jaar, 2e kindje, 3-12 uitgerekend
Vannie, .. jaar, 2e kindje, 6-12 uitgerekend
Kristel, .. jaar, 1e kindje, 05-12 uitgerekend

Afspraken:

Vannie, 24 april, afspraak vk 1e echo
Kristel, 23 april, afspraak vk 1e echo

Groetjes Anoniem

Pagina 1 van de 67
Je bent niet ingelogd en kunt dus geen berichten plaatsen!
Moeders voor Moeders
Plus lidmaatschap