| |
|
|
April 2012 vervolg - #1
door Dietie op 21 feb 2012, 11:41 |
Dietie |
|
|
Jeej, het vervolg op ons forum, want zoals Monique al schreef is hij idd met 999 berichtjes vol. Dan is hij maar vast aangemaakt.
Misschien een idee om het lijstje opnieuw te introduceren, aangezien we allemaal richting de uitgerekende datum gaan?
|
| |
|
|
| |
|
|
April 2012 vervolg - #2
door Dietie op 21 feb 2012, 15:35 |
Dietie |
|
Oja, lijstje:
28-04 Dietie, 4e kindje, 1 zoon en 2 dochters, denkt
Zonet telefonische intake gehad van de kraamzorg. Aangegeven dat ik wel graag een stagiaire wil en dat het misschien verstandig is om een ervaren kraamverzorgster hierheen te sturen. Ik weet van mezelf dat ik in de kraamperiode niet de makkelijkste ben en ik ben bang dat ik niet makkelijk dingen aanneem van een meisje van 19 wat net van school is. Ik heb besloten om hier toch maar eerlijk over te zijn.
Verder hebben we vanavond 10-minuten gesprek en ik ben benieuwd hoe dat zal gaan. Voornamelijk wat Lieuwkje betreft (middelste). Zij had een belachelijk goed rapport en lijkt in bepaalde dingen meer dan een schooljaar voor te lopen. Daarnaast stond er geschreven dat ze rustig aanwezig was en soms wat afwezig lijkt te zijn en ze al vanaf het begin van het schooljaar aangeeft dat ze het stom vind in groep 3 en helemaal niets leert. Dit alles bij elkaar opgeteld vind ik toch wel reden tot zorg. Aangezien ze al extra uitdaging krijgt ben ik benieuwd wat de volgende stap zal zijn. Feit blijft dat dit zo niet door kan gaan! Ben benieuwd of ik een strijd moet leveren of dat het relatief makkelijk zal gaan...
|
| |
|
|
| |
|
|
April 2012 vervolg - #3
door Monique op 21 feb 2012, 15:47 |
Monique |
|
Het idee om weer op nieuw te beginnen kwam idd van Chantal
@ Chantal Ik ben idd de hele dag aan het afwisselene en als ik wel een tijdje moet zitten moet ik daarna echt even geen liggen. Genieten is er niet echt bij, ik kan de weken wel vooruit kijken!
@ Dietie hoe heeft je dochter de cito-toetsen gemaakt? Allemaal A's
Mijn zoontje zit ook in groep 3 en had 2 x A en 3 x C
Succes vanavond!
02-04 Monique, 3 de kindje, 2 zonen en denkt weer een jongetje!
28-04 Dietie, 4e kindje, 1 zoon en 2 dochters, denkt een meisje!
|
| |
|
|
| |
|
|
April 2012 vervolg - #4
door José op 21 feb 2012, 17:33 |
José |
|
|
17-04 Jopse, 1e kindje, Jongen
|
| |
|
|
| |
|
|
April 2012 vervolg - #5
door Dietie op 21 feb 2012, 17:43 |
Dietie |
|
|
@Monique, Lieuwkje heeft 3x A 1x A+ en op woordenschat heeft ze een E. Dat is dus wel heel slecht, maar ik weet dat ze daar op school mee bezig zijn omdat dit op de hele school mis gaat... Ze krijgt al sinds de herfstvakantie groep 2 lesstof uit groep 3. Ze gaat nu natuurlijk de diepgang wel in, maar krijgt hier ws. ook niet genoeg prikkels uit. Ben benieuwd!
|
| |
|
|
| |
|
|
April 2012 vervolg - #6
door Roos op 21 feb 2012, 20:33 |
Roos |
|
|
18-04 Roos 3e kindje 1 dochter, 1 zoon verwacht een meisje!
|
| |
|
|
| |
|
|
April 2012 vervolg - #7
door Roos op 21 feb 2012, 20:56 |
Roos |
|
Dag meiden
Wat een kletskousen zijn we eigenlijk.
Nu weet ik helemaal niet meer waar we geeidigd waren.
Monique wat vervelend dat je lijf je zo laat zitten op laatst.
Kan mij voorstellen dat je de dagen vooruit kijkt.
Roelie hoe is het met je?? lang niets van je gehoord.
Ik heb 12 maart pas een intake van de kraamzorg maar vind het wel prima.
Wij hebben nog niks geboekt voor de vakantie.
Kijken even of we een makkelijk meisje krijgen etc en dan zien we wel of we nog weg gaan of lekker thuis blijven.
Ik kan me van de andere nog herrineren dat het een halve volksverhuizing was een weekje weg. De kinderen vinden het ook prima om thuis te blijven en willen dan graag en nachtje naar het efteling hotel en aar toverland want dat hebben vrienden vorige jaar gedaan en dat lijkt ze wel wat dus die zijn snel tevreden dit jaar. Misschien laten we de kleine dan een nachtje achter ( als mama dat na 3 maanden al kan  ) en dan gaan we met de grote weg.
Ik heb 4 weken vrij in de kindervakantie en ga daarna voor 2 dagen terug dus dat is wel te overzien en te regelen wat oppas betreft.
Er zijn wel vriendinnen die heel graag op een baby'tje willen passen
|
| |
|
|
| |
|
|
April 2012 vervolg - #8
door Roelie op 22 feb 2012, 20:45 |
Roelie |
|
19-04 Roelie, 2e kindje, 1 zoon, verwacht een meisje!
Ja Roos, ik ben er ook nog....  Ik lees wel een beetje mee iedere keer, maar heb verder eigenlijk weinig nieuws nu de rust hier is weergekeerd (goed teken toch???) Het overgeven is nu gelukkig ook helemaal gebeurd, met het dieet voor de zw.sch. diabetes gaat het redelijk goed (de waardes zijn in elk geval goed!) en verder groeit mijn buik de laatste 2 weken behoorlijk bol... Ik val nu gelukkig niet meer af door het dieet, maar ben toch ook nog niet weer aangekomen, maar dat kan volgens de gyn niet echt kwaad in mijn geval, ik heb reserves genoeg zeg maar hihihi... Al met al ben ik op dit moment totaal zo'n 7 kilo aangekomen.
Ondertussen kan ik niet meer zo lang staan, en lopen wil wel als het maar in een redelijk tempo is, slenteren is funest zeg maar.
Monique, lastig hoor dat het allemaal niet meer zo wil, en als zelfs zitten al pijnlijk wordt.... hoe is het met liggen, of lukt dat ook niet al te lang...
Ingrid, nog steeds de beebjes in de buik?
Verder weet ik het even niet meer...
Ons zoontje slaapt intussen op zijn nieuwe Cars kamer, is perfect gegaan gelukkig. De babykamer is weer helemaal schoongesopt, en ben nu bezig met wassen van alle spulletjes en kleertjes. Het arme kind heeft zoveel kleertjes... van ons zoontje de neutrale kleertjes bewaart en zelf wat kleertjes gekocht, de rest heeft oma aangesleept. Mag haar wel 4x per dag andere kleertjes aandoen wil ze alles een keer aan hebben gehad hihihi, en dat is alleen nog maar maat 50/56... tot en met maat 74 is ons meiske wel voorzien
Voor nu eerst maar weer een eindje eraan breien, tot de volgende keer maar weer!
Groetjes Roelie
|
| |
|
|
| |
|
|
April 2012 vervolg - #9
door Dietie op 23 feb 2012, 13:30 |
Dietie |
|
|
Wow, wat zijn jullie allemaal keurig binnen de 12 kg gebleven. Dat gaat mij ben ik bang niet lukken. Ik kwam van 69,5 en zit nu op 80,4. Maar voor mijn doen is dat heel goed, dus ach...
|
| |
|
|
| |
|
|
April 2012 vervolg - #10
door Ingrid op 23 feb 2012, 16:44 |
Ingrid |
|
19-04 Roelie, 2e kindje, 1 zoon, verwacht een meisje!
25-04 Ingrid, 2e & 3e kindje, 1 dochter, verwacht tweeling
Ben vanmiddag weer bij de gyn geweest. Baarmoederhals is niks veranderd na maandag. Dus weer beetje meer hoop dat ze misschien wel iets langer blijven zitten. Maar goed, het blijft spannend, kan ieder moment veranderen. Ik mag nu even paar dagen overslaan en gewoon volgende week vrijdag weer voor controle komen.
Hier inmiddels 10 kilo gegroeid. Dus dat valt me ook nog mee. Als ik bedenk dat de kindjes samen dik 3 kilo wegen en dan nog de placenta's en het vruchtwater erbij. Langzaam aan wordt de babyuitzet hier ook compleet. Bepaalde dingen ga ik nu niet kopen, die vragen we straks wel als cadeau. Vind het heerlijk om even de babykast in te duiken en heerlijk door die kleine kleertjes heen te snuffelen. Zo ieniemienie allemaal, kan me niet voorstellen dat onze kindjes die straks zullen dragen
|
| |
|
|
| |
|
|
April 2012 vervolg - #11
door Ingrid op 23 feb 2012, 16:47 |
Ingrid |
|
Zo, nog even mijn avatar veranderd. Ik probeer nu elke week een mooie foto te maken, aangezien elke foto de laatste kan zijn. Enne, die babyuitzet wordt natuurlijk via internetshops bij elkaar gesprokkeld, maar dat snapten jullie vast wel
|
| |
|
|
| |
|
|
April 2012 vervolg - #12
door José op 23 feb 2012, 20:09 |
José |
|
hallo,
Even kort, net even mijn foto gewijzigd.
32 weken en 2 dagen nu!! 
Begint eindelijk een goeie buik te worden!
gr jose
|
| |
|
|
| |
|
|
April 2012 vervolg - #13
door Roos op 23 feb 2012, 20:13 |
Roos |
|
Nou Dietie ik zit nu op de 12 kg en bij de vorige kwam ik op het laatst een kilo per week aan.
Maar merk wel dat ik nu mooier zwanger ben. Sorry nog steeds geen foto 
En ik ben weer begonnen met dagelijks overgeven dus misschien blijven de kilo's me nu een beetje bespraart.
Zal vast met de toename van hormonen te maken hebben maar elke avond is het helaas weer raak.
Roelie fijn dat het bij jou beter gaat op dat gebied en wat ben ik jaloers als je schrijft dat lopen nog best gaat.
Echt hier waggel ik en loop ik het liefst zo min mogelijk.
Ingrid wat een fantastiche mooie buik heb je en gelukkig nog gevuld met twee mooie kindjes.
Je houdt ze nu toch al een paar spannende weken binnen.
Heerlijk he eventjes de kastdeur open en dan de kleertjes door je vingers laten glijden.
Ik moet ze nog wassen maar heb ze wel al allemaal op nette stapeltjes gelegd. Heb veel van mijn zus gekregen dus weliswaar net een jongetje heeft gekregen maar alle neutrale babaypakjes kan die van ons ook prima aan.
Het zoontje van mijn zus heet Toby en die van mij wordt nu gekscherdend Mindy genoemd.
Zijn jullie al uit de namen. Hier denken we van wel maar het wisselt nog wel eens.
Vind 2 namen uit de top 10 echt heel leuk maar wil eigenlijk wat origineler zijn. De naam die we nu hebben is dat maar die andere namen blijven ook trekken.
ach we kunnen ons op de seconde ons nog bedenken.
De jonge gezinnen beurs ga ik echt niet meer redden, had me wel leuk geleken maar dat haal ik niet meer kwa lopen.
|
| |
|
|
| |
|
|
April 2012 vervolg - #14
door Roos op 23 feb 2012, 20:13 |
Roos |
|
Nou Dietie ik zit nu op de 12 kg en bij de vorige kwam ik op het laatst een kilo per week aan.
Maar merk wel dat ik nu mooier zwanger ben. Sorry nog steeds geen foto 
En ik ben weer begonnen met dagelijks overgeven dus misschien blijven de kilo's me nu een beetje bespraart.
Zal vast met de toename van hormonen te maken hebben maar elke avond is het helaas weer raak.
Roelie fijn dat het bij jou beter gaat op dat gebied en wat ben ik jaloers als je schrijft dat lopen nog best gaat.
Echt hier waggel ik en loop ik het liefst zo min mogelijk.
Ingrid wat een fantastiche mooie buik heb je en gelukkig nog gevuld met twee mooie kindjes.
Je houdt ze nu toch al een paar spannende weken binnen.
Heerlijk he eventjes de kastdeur open en dan de kleertjes door je vingers laten glijden.
Ik moet ze nog wassen maar heb ze wel al allemaal op nette stapeltjes gelegd. Heb veel van mijn zus gekregen dus weliswaar net een jongetje heeft gekregen maar alle neutrale babaypakjes kan die van ons ook prima aan.
Het zoontje van mijn zus heet Toby en die van mij wordt nu gekscherdend Mindy genoemd.
Zijn jullie al uit de namen. Hier denken we van wel maar het wisselt nog wel eens.
Vind 2 namen uit de top 10 echt heel leuk maar wil eigenlijk wat origineler zijn. De naam die we nu hebben is dat maar die andere namen blijven ook trekken.
ach we kunnen ons op de seconde ons nog bedenken.
De jonge gezinnen beurs ga ik echt niet meer redden, had me wel leuk geleken maar dat haal ik niet meer kwa lopen.
|
| |
|
|
| |
|
|
April 2012 vervolg - #15
door Dietie op 23 feb 2012, 20:20 |
Dietie |
|
|
Jongens wat een mooie buikfoto's zijn er bij gekomen! Voor mij as dinsdag weer een nieuwe buikfoto. Ik doe maandelijks een buikfoto, zodat je de groei kan zien. Leuk ook om te vergelijken met de andere zwangerschappen.
Vandaag een afspraak gemaakt met de bekkenfysio. Ik denk dat ik volgende week nog ga werken en dat het dan voor mij einde oefening is. Zie er eerlijk gezegd erg tegenop om morgen naar het werk te gaan. Misschien omdat ik van de week zo'n slechte dag had dat ik eigenlijk niet meer kon lopen. Dit is wat dat betreft compleet nieuw voor mij, maar de vk denkt dat het echt van het ongeluk komt en dat was idd na de laatste bevalling.
Wij zijn al helemaal uit de namen, maar ik zou graag zeker weten wat het wordt. Ik ga nl. een bellypaint doen, maar ben wel het dubbele kwijt omdat ik er 2 moet laten doen, stomweg omdat we niet zeker weten wat het wordt. Mijn vermoeden is wel 90%, maar het zou wat sneu zijn als het een jongetje wordt en je ziet in het plakboek een grote roze buik, omdat moeke het zo nodig dacht te weten! Dus gisteren mijn man voor de keuze gesteld: óf met mij naar de pufcursus óf de enveloppe openmaken. Alle 2 dingen hebben we nl. vorige zwangerschappen niet gedaan. Maar hij heeft gekozen voor de pufcursus, dus ik zal nog een paar weekjes geduld moeten hebben...
|
| |
|
|
|