Goedemiddag , Registreer nu gratis en snel op Babyopkomst.nl of Login!

Wie nog borstvoeding

Naar laatste post.. Forums » Jonge ouders

Pagina 1 van de 1

Bericht
Gebruiker

Quote Post
Wie nog borstvoeding - #1
door Claudia op 07 feb 2012, 14:56
Claudia

er was hier een onderwerp met jonge ouders  met baby's van november 2009.dat kan ik zo snel niet meer vinden,wel ben ik nieuwsgierig wie er allemaal nog borstvoeding geven??
mijn zoon,26 maanden dus ,krijgt nog volop,wel n keer of 6 ,7 per 24 uur.
het lijkt me leuk als e rhier nog meer zijn.
mijn ventje is nog nooit ziek geweest en groeit al vanaf zn geboorte heel stabiel net iets boven het gemiddelde.

Quote Post
Wie nog borstvoeding - #2
door Sabina op 07 feb 2012, 20:47
Sabina

Mijn dochter is een stuk jonger, maar wel leuk om zo'n onderwerp te openen. Ik geef nu bijna 1 jaar borstvoeding, maar mijn dochter is helaas vaak ziek . Wat veel voedingen geef je nog. Wij zitten nu nog op zo'n 4/5 voedingen. Ben benieuwd of er nog meer reacties komen, want ik merk dat het toch erg leuk praten is met ander moeders die ook nog borstvoeding geven. Langer voeden komt zo weinig voor, dat er gewoon geen affiniteit en vaak ook geen begrip voor is.

Quote Post
Wie nog borstvoeding - #3
door Claudia op 07 feb 2012, 21:12
Claudia

hoi sabina,
balen dat je meisje toch vaak ziek is,in ieder geval doe je wel wat het beste voor haar is! en ook al super toch een jaar bijna!!
tsja het is best vaak,maar meneertje vraagt erom,ik weiger ook wel eens hoor overdag,want dan maakt hij er wel eens een potje van.
ik kan wel prima een paar uur weg,maar dan wordt ik naar bij thuiskomst wel naar de bank gecomandeerd.mijn zus gaf haar dochter 16 maanden maar die dronk ook maar een paar keer,en al heel vlug snachts niet meer.
ik denk dat het per kind verschillend is.

Quote Post
Wie nog borstvoeding - #4
door Larsje op 12 feb 2012, 21:45
Larsje

Hoi
Claudia wat knap dat je zolang bv geeft. Zolang jullie er samen er nog van genieten er gewoon mee doorgaan.

Ik heb mijn oudste zoon 11,5 maand bv gegeven. 8 maand volledig en de laatste maanden ochtend, avond en nachtvoedingen. Moest toen stoppen ivm met medicijnen voor mijn schouder.Wilde toen zo graag het jaar nog volmaken....maar helaas niet gelukt.
Maar liep de laatste maanden wel tegen veel onbegrip op.
Hij was als baby ook bijna niet ziek,

Mijn 2de zoontje geef ik nu 5,5 maand bv en waar we eindigen weet ik nog niet. Kan wel merken dat ik het nu zwaarder vind, en naar mijn idee nog meer onbegrip vooral op het werk. 
Lucas heeft nu wel last van eczeem.

Quote Post
Wie nog borstvoeding - #5
door Bianca op 13 feb 2012, 11:25
Bianca

Goede Morgen,

ook heb ik zelf geen borstvoeding gegeven (door de schisis van mijn kind), maar ik wil jullie door even (hoe zeg dat nou) een steuntje onder hart geven: Ik vind het hartstikke knap wat jullie doen. Maar schoonzus heeft bij haar oudste 2,5 jaar lang borstvoeding gegeven, en de jongste is nu 14 maanden en krijgt nog steeds bv. Dus jeullie zijn echt niet de enige!!!

Success verder!!
groetjes, Bianca

Quote Post
Wie nog borstvoeding - #6
door Maria op 13 feb 2012, 12:18
Maria

Hee wat leuk om hier medelangvoedsters te ontmoeten!
Wegens verkeerde voorlichting heb ik mijn oudste maar 10 weken gevoed.
Mijn middelste heeft 25 maand bv gekregen en de jongste is nu aan de beurt.
Ze is nog maar 10 weken, maar ik hoop haar minstens zolang als de middelste te mogen voeden!

Quote Post
Wie nog borstvoeding - #7
door Sabina op 17 feb 2012, 21:01
Sabina

@ Claudia, ja het is inderdaad sterk verschillend per kind. @ Larsje, jammer dat je genoodzaakt was te stoppen. Wel super dat je nu weer zo lekker op weg bent en al 5,5 maanden, dan is de eerste mijlpaal al bijna bereikt. Zonde van dat onbegrip hè? ’t Zou mooi zijn als er wat meer maatschappelijk openheid over kwam en wat meer kennis, want de meeste mensen hebben echt geen idee wat ‘normaal’ is en waarom. Vooral in Nederland is het idee dat langer dan 6 maanden niet normaal meer is, terwijl het WHO toch adviseert om minimaal 2 jaar te voeden en het in de meeste landen ook als normaal ervaren wordt. @ Bianca, dank voor je steun. Misschien dat je bij de tweede ook borstvoeding kan geven. Ik hoop het van harte voor je en je ongeboren kindje. Ik wens je een goede zwangerschap toe. @ Marie, jammer dat er zoveel verkeerde voorlichting gegeven wordt, dat heb ik (helaas) al vaker gehoord. Heerlijk dat het bij je tweede zo goed lukte en dat je met je derde zo goed op weg bent. Hier hebben we nu de mijlpaal van 1 jaar bereikt. Het is vandaag precies een jaar geleden dat mijn dochter geboren is en ik had toen echt niet kunnen bedenken dat ik haar na een jaar nog zelf zou voeden.

Quote Post
Wie nog borstvoeding - #8
door Maria op 18 feb 2012, 16:25
Maria

Hee Sabrina! Gefeliciteerd met je dochter! En met een jaar bv, wat een mijlpaal! Tja, die slechte voorlichting, ben er soms nog verdrietig over. Merk ook echt verschil tussen de oudste twee qua ziek zijn. De jongste is bijna nooit ziek en als ze ziek is maar een paar dagen. De oudste heeft last van bronchitis en lijkt wel ieder virusje mee te pikken. Nu ook weer, is net weer 6 dagen ziek geweest.

Quote Post
Wie nog borstvoeding - #9
door Jessie34 op 18 feb 2012, 19:44
Jessie34

Ben hier druk. Dus weinig tijd op mee te schrijven. Gaat hier goed.

Quote Post
Wie nog borstvoeding - #10
door Marjolein op 22 feb 2012, 14:49
Marjolein

Hey allemaal,

Mijn zoon is nu 11 maanden en ik geef nog twee keer per dag BV. Overdag krijgt hij een fles, want het kolven was voor mij niet meer te combineren met mijn studie. Als ik thuis ben mag hij een enkele keer wel extra bij mij drinken. 
Hij had de laatste tijd 's nachts erg veel honger (en wij daardoor erg veel slaapgebrek) daarom krijgt hij nu 's avonds ook een fles en dan voor hij naar bed gaat nog BV. Ik weet niet hoe lang ik er nog mee doorga, maar ik wil in ieder geval graag het jaar volmaken.
Onze zoon is sinds hij naar de kinderopvang (gastouder, sinds okt 2011) gaat regelmatig ziek (verkouden, griep, zesde ziekte etc) en volgens mij heeft hij nu ook eczeem. Maar als hij ziek is wil hij eigenlijk alleen bij mij drinken en daar knapt hij dan ook altijd snel van op.

Groetjes, Marjolein

Quote Post
Wie nog borstvoeding - #11
door Mammie anja op 22 feb 2012, 16:20
Mammie anja

Hoi Claudia en rest
Ik heb een zoontje ook uit 2009 maar die geef ik geen borstvoeding meer. Wel onze jongste van nu 5 maand oud en hoop nog heel erg lang door te voeden. 

Lang voeden word inderdaad niet positief op gereageerd door iedereen Ik ben er zelfs mijn baan toen door kwijt geraakt. Tijdelijk contract en er zo geen werk meer voor mij zijn. Door mijn oud collega hoorde ik dat ik eruit gezet was door de borstvoeding. Ik voede toen 7 maand volledig. Een maand na ontslag ben ik gestopt door de stres kwam de voeding niet snel genoeg en kind wou niet meer aan borst Heb hier heel veel moeite mee gehad maar nu gaan we voor een jaar volledig en dan hoop ik zelfs ik nog 2 te halen

Het vele voeden moet je gewoon blijven doen hoor. Dat doe ik hier ook. Ik zou te veel voeden volgens het Cb en heb later de kinderarts gebeld omdat die ook zei dat hij wel veel drinkt. Maar de kinderarts staat er eel erg positief tegen over en vooral door doen. Als moeders het goed vinden dan moeten we gewoon blijven door doen

DUs ik hoop over een tijd net zo ver te zijn als jou met de Bv

Groetjes Anja

Quote Post
Wie nog borstvoeding - #12
door Synthia op 23 feb 2012, 08:59
Synthia

Hier nog een moeder die langer wilde voeden, heb een dochter van nu 15 maand (12 weken te vroeg geboren) heb haar 9,5 maanden lang zelf gevoed. Kolven en BV zelf. Madame wilde na 9,5 maanden niet meer bij mamma drinken, wat ik erg jammer vond want wilde het jaar wel volmaken.  Er werd inderdaad raar opgekeken in mijn omgeving. Gelukkig niet van mijn ouders, broertjes en zusjes.....

31 weken zwanger, uitgerekend op: 23-07-2012

Quote Post
Wie nog borstvoeding - #13
door Sabina op 23 feb 2012, 09:31
Sabina

@ Maria, dank voor je felicitatie. Dat herken ik wel trouwens. Mijn dochter is vaak ziek, maar ze knapt wel ontzettend snel op. En het is zo fijn dat ze dan gewoon goed bij je kan drinken. Nooit gekeuvel met flesjes water en zo om maar genoeg vocht in dat lichaampje te krijgen, gewoon aanleggen. @ Marjolein, jij dus ook al bijna een jaar. Wat gaat het snel hè? @ Mammie Anja, wat slecht van je oude werkgever zeg! En ontzettend jammer dat het destijds ten koste is gegaan van de borstvoeding. We fijn dat het nu goed gaat met de tweede en dat je gewoon lekker doorgaat. Wat betreft dat CB, hebben ze mij versteld doen staan de laatste keer. Mijn dochter was in twee maanden tijd maar 175 gram aangekomen en het advies van de arts was: gewoon nachtvoedingen geven hoor als ze er ’s nachts om vraagt, dat kan prima als je borstvoeding geeft!!! Misschien dat er langzaamaan steeds normaler gedaan gaat worden over borstvoeding en de adviezen van professionals. Ik vond het in ieder geval erg hoopgevend @ Synthia, wat leuk om weer wat van je te lezen. Jammer dat het jaar niet gelukt is, maar toch 9,5 maanden! Hoe gaat het nu met Chelsea? En lukt het studeren je nog?

Quote Post
Wie nog borstvoeding - #14
door Synthia op 23 feb 2012, 09:42
Synthia

hoi,
@Sabina Hier gaat alles goed, Chelsea is eigenlijk nooit ziek, deze winter nog helemaal niet (alleen buikgriep) maar dat hadden we alle 3, dus gezellig op de bank liggen samen. Verder is Chelsea een vrolijke ondeugende kleine meid. 15-02-2012 op controle geweest in het ziekenhuis (waar we alleen komen om hun statistieken omhoog te krijgen) zo goed doet ze het. Ze weegt nu 7600 gram en is 72,6 cm lang. Dat bij 15 maanden oud Ze loopt nu af en toe los door het huis, alleen vind ze op haar knieën lopen makkelijker.
Studeren moet ik nog 1,5 jaar. 1 jaar stage en daar begin ik volgende week mee en daarna half jaar afstuderen, dus volgend jaar zomer ben ik klaar.....Moet nog even volhouden, maar dan heb ik wel mijn 4de mbo/hbo diploma.

Hoe is het verder bij jou dan?

31 weken zwanger, uitgerekend op: 23-07-2012

Pagina 1 van de 1
Je bent niet ingelogd en kunt dus geen berichten plaatsen!
Topaanbieding!
Stokke

Thoeris

Babyopkomst Producten

Online en gedrukt Dagboek

Beschrijf alle bijzondere momenten en emoties in je eigen zwangerschaps- dagboek. Je kunt het boek na afloop laten drukken. Een uniek boek om later aan je kind te geven.

Zwangerschapskalender

Alleen bij ons te koop: je eigen zwangerschapskalender. Met prachtige afbeeldingen en voor jou persoonlijk gemaakt.