| |
|
|
Hulp bij eten bij baby bijna dreumes - #1
door Sabina op 23 jan 2012, 21:51 |
Sabina |
|
|
Mijn dochter is nu ruim 11 maanden oud en ze groeit niet zo goed. Mijn meisje eet behoorlijk veel en krijgt daarnaast nog 4 x per dag borstvoeding (geen nachtvoedingen). Ze eet een beetje pap, 1+ stuks fruit, 1-2 boterhammen, koekje oid en een potje Olvarit. Dit laatste laten wij nu steeds vaker zitten omdat we willen dat ze met de pot mee gaat eten. Dit gaat op zich goed, maar ze krijgt daardoor veel minder binnen dan normaal. Nu wilde ik vanaf haar 1e verjaardag 's middags halfvolle melk gaan geven in plaats van borstvoeding, maar drinken uit een beker wil nog niet erg lukken. Ze drinkt alleen een paar slokken als ze dorst heeft en verder wil ze vooral ondeugend doen met haar volle beker (=omkiepen en rammen dus). Omdat ze maar 170 gram is aangekomen de afgelopen twee maanden en maar 2 cm is gegroeid weet ik echt even niet hoe ik het moet aanpakken. Ik ben zo bang dat ze niet genoeg binnen krijgt.
|
| |
|
|
| |
|
|
Hulp bij eten bij baby bijna dreumes - #2
door Cindy op 24 jan 2012, 08:42 |
Cindy |
|
Hallo Sabine,
Ten eerste denk ik dat je zelf prima aan je dochter merkt als ze niet genoeg binnenkrijgt en moet je niet teveel naar de cijfertjes kijken. Mijn dochter zit ook iedere keer op of onder de onderlijn en ze doet het prima hoor 
Wat betreft de melk: mijn dochter (14 maanden) drinkt ook geen hele beker melk tussen de middag, maar ik laat hem dan gewoon staan en tussendoor af en toe een slokje zodat ze de melk toch binnenkrijgt en het gaat al steeds beter.
En wat betreft het meeeten met de pot kan ik je niet zo heel veel advies geven. Onze meid heeft altijd met de pot meegegeten. Wat bij ons wel werkte was dat als ze het liever niet at ik er wel eens wat appelmoes doorheen roerde. En rustig gaan opbouwen, eerst maar wat meer een prakje ervan maken, want dat is ze gewend en dan steeds grovere stukjes. Bij ons heeft ze ook rond een jaar een tijdje slecht gegeten, hier bleek na veel geprobeer dat ze toen zelf wilde gaan eten. Dat lukte nog niet goed dus kreeg ze iedere keer een eigen bakje met lepeltje om wat aan te klooien en tussendoor mochten wij dan voeren.
Heel veel succes ermee!!! En zolang je dochter vrolijk en levendig is zal het wel goed zitten hoor!
|
| |
25 weken zwanger, uitgerekend op: 04-09-2012 |
|
| |
|
|
Hulp bij eten bij baby bijna dreumes - #3
door Janet op 24 jan 2012, 09:32 |
Janet |
|
|
Hallo
Ik herken hier ook veel in, mijn dochter zit ook aan de onderkant van gewichtscurve. Ben het wel met Cindy eens, als ze vrolijk en levendig zijn geloof ik ook niet dat er veel aan de hand is. Tenzij het bureau bv echt een stagnatie in de groei constateert.
Wat bij mijn dochter heel nauw luistert is het eten overdag, vooral tussendoortjes. Die schattige nijntje koekjes bijvoorbeeld, als ze er daar 1 van krijgt (bv bij oma..) dan laat ze zo haar warme eten staan. Dus ben ik daar strenger in geworden. Ook maak ik nog een prakje van haar eten en desnoods appelmoes erdoor, dat werkt prima. Als ze de melk 's middags niet wil drinken, ook goed, krijgt ze warme melk voor het slapen. Ik vond het ook heel lastig hoor, was ook bezorgd, maar door wat te schipperen en op te letten op de tussendoortjes gaat het al veel beter.
Succes!
groetjes Janet
|
| |
39 weken zwanger, uitgerekend op: 28-05-2012 |
|
| |
|
|
Hulp bij eten bij baby bijna dreumes - #4
door Jacq op 24 jan 2012, 10:37 |
Jacq |
|
|
Hier ook een dame, van bijna 2, die niet heel groot is! Ook ik was bang dat ze niet genoeg binnen kreeg, tot dat iemand (kinderarts) mij op het hart drukte dat kinderen zelf aangeven of ze honger of dorst hebben. Het ene kind eet en drinkt meer dan de andere, kijk maar eens naar de volwassenen de een eet ook meer dan de andere.
Zelf geef ik mijn dochter volle melk ipv halfvolle melk en doe er soms nog wat rijstebloem doorheen zodat ze wat extra krijgt. Mij is om de reden dat ze slank is om volle melkproducten aan te bieden ipv de halfvolle omdat ze het vet echt nodig hebben.
Daarnaast bedenk dat kinderen leren eten door ermee te spelen, het is soms lastig omdat het een rotzooi wordt maar zo ontdekken ze het eten. Mijn dochter eet af en toe ook nog met haar hand en zodra ik dit haar ga verbieden eet ze niet meer, het is ook zo weer schoon gemaakt.
Ik volg nu een cursus over peuters en iedereen vind dit moeilijk omdat je wil dat je kind genoeg binnen krijgt.... Probeer het "los" te laten en haar zelf te bepalen wat ze eet en hoeveel, ze hongert zichzelf niet uit.
Ik heb hier ook even over gedaan hoor, maar het werkt en het maakt het makkelijker voor jezelf!
Succes...
|
| |
|
|
| |
|
|
Hulp bij eten bij baby bijna dreumes - #5
door Sabina op 25 jan 2012, 14:15 |
Sabina |
|
Bedankt voor jullie tips!
Mijn dochter is gelukkig erg levendig en vrolijk, dus dat zit wel snor  .
Ik ben er trouwens via een ander advies achter gekomen dat er in potjes veel meer water zit dan in gewoon eten, dus dat is ook een geruststelling.
Ik ga haar zeker meer laten spelen met eten en goed naar de tussendoortjes kijken en de koemelk misschien nog wel uit de fles geven, want van een paar slokken is wel erg weinig als je bedenkt dat ze nu 200cc drinkt en niet zoveel plast.
Voel me in ieder geval wel gerustgesteld door jullie berichten
|
| |
|
|
| |
|
|
Hulp bij eten bij baby bijna dreumes - #6
door Eliny op 26 jan 2012, 08:57 |
Eliny |
|
|
Hè sabina, ik geef mijn dochter van 16 maanden na de boterham smiddags gewone halfvolle melk uit n difrax fles en die warm ik op in de magnetron, als ze na de boterham naar bed gaat geef ik die fles op haar kamer en leg haar daarna in bed, ze drinkt m echt helemaal leeg, geloof dat dat zon 300 cc is.. Je zou om te wennen t kunnen mixen met gekolfde melk en zo op n paar dagen afbouwen naar enkel koemelk. OP de creche geven ze bij de boterham ook warme melk, Miss een ideetje
|
| |
|
|
| |
|
|
Hulp bij eten bij baby bijna dreumes - #7
door Susan op 26 jan 2012, 14:17 |
Susan |
|
|
Misschien iets anders te drinken proberen dan gewone koemelk? Mijn dochtertje heeft ook ruim een jaar de borst gehad en lust dus geen koemelk, maar wel karnemelk met een beetje diksap erdoor. Duurde even voordat we daar achter waren. Je kan evt ook yoghurt geven in plaats van melk zodat ze toch haar zuivel binnen krijgt. Vanaf dat kindjes een jaar oud zijn mogen ze gewone zuivel eten en drinken. En verder ga ik mee met wat anderen al aangeven, probeer het los te laten.
|
| |
|
|
|