Goedemiddag , Registreer nu gratis en snel op Babyopkomst.nl of Login!

Fles niet hebben

Naar laatste post.. Forums » Jonge ouders

Pagina 1 van de 1

Bericht
Gebruiker

Quote Post
Fles niet hebben - #1
door Danielle op 23 jan 2012, 16:55
Danielle

Hallo

mijn dochterje is nu bijna 8 maand. ze is nooit zo goede eeter geweest maar sinds we zijn gestart met brood even wil ze de fles daarna niet meer hebben.

haar schema is al volgt:
7.00 180 ml papfles
9.30 fruihap
11.30 1 boterham
12.00 fles 120 ml + 4 schepjes
14.30 soepstengel en sap.
16.00 warm eten
19.00 180 ml pap fles.

mag ik de fles al weg laten? en dat ik een boterham extra geef?

Quote Post
Fles niet hebben - #2
door Dromen op 23 jan 2012, 20:00
Dromen

je moet maar zo denken: ze eten met een jaar met de pot mee.. dus kijk eens hoe jezelf eet en drinkt, dat is iets wat de kleine ook moet gaan doen... waarom geef je anders na de boterham geen potje fruit als extra vocht aanvulling? ik geloof dat kinderen vanaf een half jaar ca 300 ml-500ml. aan melkproducten/opvolgmelk moeten binnen krijgen.. maar in fruitsap, fruihapjes, groentehapjes zit ook veel vocht, dat moeten ze wel meer binnen krijgen dan alleen die melk.. je kan ook na de boterham een potje fruit doen ipv een fles, ook vocht, of een fruitsapje..

mijn 2e kindje had echt gewoon een hekel aan melk en pap, ik gaf hem daarom veel extra fruit en groente en daar was hij gek op, vaak mengde ik dat nog met een lepel opvolgmelk zodat ik wel die 300 cc aan melkproducten zou binnen krijgen..

Quote Post
Fles niet hebben - #3
door Mammie anja op 23 jan 2012, 20:49
Mammie anja

Hoi Danielle,

je zou ook het brood en fles kunnen omdraaien. Dat heb ik toen bij de middelste werkte voor een tijdje ook goed. En anders het sap geven en bij fruit de fles. Je moet goed kijken naar je kleine. Het zou best kunnen dat ze al vol zit en het er gewoon niet bijkan. Wat dromen zeg kan ook.
Volg je moedergevoel en kijk naar je meisje.

Succes ermee.

Quote Post
Fles niet hebben - #4
door Mandy op 07 feb 2012, 14:34
Mandy

hee danielle,

ik heb precies hetzelfde probleem als jou.
mijn dochtertje is byna 9maanden, en is voor 2maanden terug heel erg ziek geweest, ze had longonsteking en het rs-virus in ernstige vorm.
toen ze hier eenmaal overheen was wou ze absoluut geen friso opvolgmelk meer hebben.
ik doe het nu als volgt:

6.30 bordje appelpap
9.30 half potje fruit
12.30 een boterham met smeerkaas en een fles fruitmelk (van nestle, aardbei-peer), deze drinkt ze ook niet helemaal leeg.
tussendoor een rystwafel of nijntje koekje met siroop( dit krygt ze deheledag door te drinken wanneer ze wilt)
16.00 middageten met de pot mee + een danoontje.
18.30-19.00 bambix dromerig avondpapje banaan.

de flessen die ze krygt wilt ze alleen maar koud.
misschien heb je er iets aan
je moet gewoon dingen uitproberen, op een gegeven moment merk je wel wat ze wel en niet wilt.

succes

Quote Post
Fles niet hebben - #5
door Mandy op 07 feb 2012, 14:35
Mandy

hee danielle,

ik heb precies hetzelfde probleem als jou.
mijn dochtertje is byna 9maanden, en is voor 2maanden terug heel erg ziek geweest, ze had longonsteking en het rs-virus in ernstige vorm.
toen ze hier eenmaal overheen was wou ze absoluut geen friso opvolgmelk meer hebben.
ik doe het nu als volgt:

6.30 bordje appelpap
9.30 half potje fruit
12.30 een boterham met smeerkaas en een fles fruitmelk (van nestle, aardbei-peer), deze drinkt ze ook niet helemaal leeg.
tussendoor een rystwafel of nijntje koekje met siroop( dit krygt ze deheledag door te drinken wanneer ze wilt)
16.00 middageten met de pot mee + een danoontje.
18.30-19.00 bambix dromerig avondpapje banaan.

de flessen die ze krygt wilt ze alleen maar koud.
misschien heb je er iets aan
je moet gewoon dingen uitproberen, op een gegeven moment merk je wel wat ze wel en niet wilt.

succes

Quote Post
Fles niet hebben - #6
door Claudia op 07 feb 2012, 14:53
Claudia

mijn zoon krijgt al 26 maanden borstvoeding en als hij geen trek heeft in zijn eten dan drinkt hij gewoon wat vaker,echt ideaal!!ik heb me nooit zorgen hoeven maken over zijn eten.

Pagina 1 van de 1
Je bent niet ingelogd en kunt dus geen berichten plaatsen!
Topaanbieding!
Stokke

Thoeris

Babyopkomst Producten

Zwangerschapskalender

Alleen bij ons te koop: je eigen zwangerschapskalender. Met prachtige afbeeldingen en voor jou persoonlijk gemaakt.

Online en gedrukt Dagboek

Beschrijf alle bijzondere momenten en emoties in je eigen zwangerschaps- dagboek. Je kunt het boek na afloop laten drukken. Een uniek boek om later aan je kind te geven.