Goedemiddag , Registreer nu gratis en snel op Babyopkomst.nl of Login!

Onrustig in zeer vroege ochtend, maar geen honger?

Naar laatste post.. Forums » Jonge ouders

Pagina 1 van de 1

Bericht
Gebruiker

Quote Post
Onrustig in zeer vroege ochtend, maar geen honger? - #1
door Carola op 14 jan 2012, 05:29
Carola

Hey meiden, Wij hebben een zoontje van nu bijna 6 weken (wel 6 weken te vroeg geboren). Overdag gaat het super, maar elke dag is hij vanaf een uurtje of 5 's ochtends tot aan de volgende voeding zo onrustig! Veel aan het huilen, vaak niet aan 1 stuk door, maar wel heel veel! Hij kan dan eigenlijk nog geen honger hebben, want hij krijgt om 3 uur nog een nachtvoeding! Hebben jullie tips om dit te doorbreken? Het gaat mij echt opbreken! Het Cb adviseert om hem toch maar te laten huilen, maar vind dat zo zielig en ben bang dat hij onze dochter ook wakker maakt! Groetjes Carola

Quote Post
Onrustig in zeer vroege ochtend, maar geen honger? - #2
door Janet op 14 jan 2012, 12:30
Janet

Hoi Carola

Ik vind laten huilen zo'n idioot advies, helemaal als ze nog zo klein zijn! Heb ik nooit gedaan, altijd opgepakt en geknuffeld, op deze leeftijd kun je ze echt niet verwennen hoor. 
Krijgt je zoontje borstvoeding? Dan zou je wel weer voeding kunnen geven, want het kan natuurlijk wel honger zijn. Al een speentje geprobeerd? Ik neem aan dat je al wel gekeken hebt naar te warm/koud, buikpijn, boertje enzovoort, blijft ook erg lastig hoor, wat er nou aan de hand is. 
Als je flesvoeding geeft kun je kijken hoe je uitkomt qua voedingen, of dat je om 3 uur wat meer geeft (als dat kan, maar ik neem aan dat je zoontje nog niet aan de liter per dag zit). Ze groeien als een gekke de eerste maanden en honger is zeker een optie! 
Maar niet laten huilen, vind ik dan.
Succes ermee!

groetjes Janet

39 weken zwanger, uitgerekend op: 28-05-2012

Quote Post
Onrustig in zeer vroege ochtend, maar geen honger? - #3
door Dromen op 14 jan 2012, 14:01
Dromen

Ik kan me voorstellen dat je moe bent rondom dat tijdstip, maar kijk eens naar je kindje, hoe het huilt, handjes open, dicht, misschien krampjes, misschien bij mama zijn, misschien toch een reiswieg tussen jou en je man zetten en met een speentje troosten.... of inderdaad extra drinken, zuigbehoefte, ik liet ze op die leeftijd ook nooit lang huilen (moest wel eens, had er 3 kort op elkaar), warm en te koud kan ook het geval zijn, misschien een slaapje proberen, of inbakeren...maar waarom probeer je niet een extra voeding al is het maar 50cc? borstvoeding mag je toch ook geven op verzoek, waarom zou je dat dan niet doen met flesvoeding, heb ik ook altijd gedaan....

Quote Post
Onrustig in zeer vroege ochtend, maar geen honger? - #4
door Marijke op 14 jan 2012, 17:54
Marijke

Hoi Dromen,

Mijn zoontje (4,5 maand) is 's ochtend rond de vroege voeding van 06:00 ook vaak onrustig. Huilt in zijn eigen bedje, maar bij ons in bed slaapt hij wel. Ik neem hem vaak gewoon bij me. Per kind is het anders hoor! Succes met uitproberen en hopelijk vind je snel een oplossing.

Succes,
Marijke

Quote Post
Onrustig in zeer vroege ochtend, maar geen honger? - #5
door Dromen op 14 jan 2012, 21:21
Dromen

Mbt tot je dochter: slaapt ze door vuurwerk / onweer heen? dan slaapt ze ook door het gehuil van haar broertje heen, doe niet te zachtjes snachts want dan wordt ze van elk geluidje als ze ouder is ook wakker... kinderen slapen over het algemeen vrij diep.. wij hebben het hier wel eens gehad dat een van de kinderen in zijn slaap urenlang liep te krijsen van de oorpijn (waar dus niets tegen te doen is.. totdat het oortje doorbreek)t, wij 4 kante ogen van het niet slapen, maar de andere kinderen sliepen overal doorheen en waren topfit.. kinderen zijn op dat gebied flexibeler dan jij denkt... maar goed; elk kind is verschillend...

Quote Post
Onrustig in zeer vroege ochtend, maar geen honger? - #6
door Claudia op 07 feb 2012, 14:58
Claudia

als je kindje borstvoeding krijgt is het heel normaal dat hij dan weer wil.
mijn zoon van 26 maaden drinkt ook nog 2 keer s'nachts.wij hebbenhem gewoon bij ons in bed en slapen daarna weer snel verder.6 weken is nog zo piepklein,lekker knuffelen en en op verzoek voedden.

Pagina 1 van de 1
Je bent niet ingelogd en kunt dus geen berichten plaatsen!
Topaanbieding!
Stokke

Thoeris

Babyopkomst Producten

Online en gedrukt Dagboek

Beschrijf alle bijzondere momenten en emoties in je eigen zwangerschaps- dagboek. Je kunt het boek na afloop laten drukken. Een uniek boek om later aan je kind te geven.

Zwangerschapskalender

Alleen bij ons te koop: je eigen zwangerschapskalender. Met prachtige afbeeldingen en voor jou persoonlijk gemaakt.