Goedemiddag , Registreer nu gratis en snel op Babyopkomst.nl of Login!

Uitgerekend februari 2012 deel 2

Naar laatste post.. Forums » Zwangerschap/bevalling

Pagina 1 van de 29

Bericht
Gebruiker

Quote Post
Uitgerekend februari 2012 deel 2 - #1
door Sammy op 12 jan 2012, 13:22
Sammy

Hallo meiden, Tjonge we hebben het maximale aantal berichten bereikt in ons forum, vandaar deel 2 waar we lekker verder kunnen kletsen. Nu kan ik alleen niet meer zo goed teruglezen maar ik was blij dat capri weer een nieuw overzicht had gemaakt. Liesbeth heeft weer lief gereageerd op iedereen, spannend van het gesprek van je man! Ben benieuwd. Annemiek, ik had de keizersnede bij mijn eerste ook gehad en inderdaad, daar zal ik nooit meer bang voor zijn, is echt een eitje vond ik, zelfs de periode erna, je moet eigenlijk zes weken rust houden maar ik had na twee weken alweer het gevoel dat ik heel de wereld aan kon. Annemiek, je kan toch bellen wanneer je wilt! het is jouw kindje en jij mag bepalen wanneer je iets wilt weten of ermee wilt doen. Ik durfde in het ziekenhuis, de zusters ook niet tegen te spreken en ze hadden toen de tweede nacht mijn kindje bij me weggehaald zodat ik meer rust zou hebben maar daardoor kon ik juist helemaal niet slapen, ik wilde haar gewoon bij me hebben, na 3 uur piekeren heb ik toch maar op de bel gedrukt, dat ik haar bij me wilde en had spijt dat ik dat gewoon niet eerder had gedaan. Ik ga nu wel meer mijn wensen aangeven en wat ik het liefste wil. Iedereen denkt het beter te weten maar uiteindelijk telt jouw gevoel en als je wilt weten waar je kindje is, heb je daar alle recht toe en moet je gewoon bellen. Jouw kind, dat zie die zuster toen ook tegen mij, ze deed wat nors dat ze mijn kindje moest halen maar zie, tja het is jouw kind.. En toen dacht ik, inderdaad ja, mijn kind haha. Ik ben vandaag enorm blij, het doet me denk ik toch wel heel goed om verlof te hebben, voel geen druk van telefoon of mail en dat is een erg rustig gevoel. Kan me helemaal storten op thuis. Guido is lekker thuis, die is aan het verbouwen, onze schuur wordt het Washok cq bijkeuken. Ik ga zo de badkamer boven grondig poetsen en opruimen en dan kan ik aan de baby en kinderkamer beginnen, leuk alle kleertjes en speelgoed uitzoeken voor de meiden. De echo was vanmorgen zoals verwacht goed, kans is erg groot dat het een gezond kindje wordt, ze zat met alle afmetingen precies op het gemiddelde dus prima. En waar ik helemaal blij mee ben is dat we toch uit de naam zijn, wordt toch geen Mila of Fajah maar we hebben een andere, die hou ik dan nog even geheim Tweede naam kan dan gewoon de voornaam van mijn moeder worden, Inge. Dat staat nog redelijk met onze nieuwe naam. Nu ik ga me er dan toch echt maar toe zetten om met de poetsvrouwen naar boven te gaan. Ik ga hier nu wel veel lezen want vind het allemaal zo spannend!! Wie o wie zal de volgende zijn

Quote Post
Uitgerekend februari 2012 deel 2 - #2
door Sammy op 12 jan 2012, 13:24
Sammy

Poetsspullen bedoelde ik...

Quote Post
Uitgerekend februari 2012 deel 2 - #3
door Capri op 12 jan 2012, 13:28
Capri

Oops ik was ook al een nieuw forumtopic aan het maken en toen zag ik dat Joyce en Sammy er ook al 1 hebben gemaakt. Zullen we in deze verder kletsen? Heb Joyce's berichtje gekopieerd:
Hoi Dames,
Ons forum was weer vol dus bij deze deel 2
Dus we kunnen weer verder kletsen
Een uur geleden van de trap gevallen,6 treden van onder
dus dat was erg schrikken
gelukkig op mijn rug en billen,dus die zullen wel goed blauw zijn morgen
Nu maar rustig op de bank liggen relaxen en bijkomen van de schrik

gr Joyce

Ai, wat vervelend Joyce! Ben je weer beetje van de schrik en de beurze plekken bekomen?

Quote Liesbeth uit deel 1: "Zo heb denk ik wel weer even genoeg gekletst"
Haha Liesbeth, je hebt zoveel gekletst dat er nu een nieuw forumtopic moest komen (grapje, toevallig de 1000e post!)

Ik denk inderdaad ook dat het lijstje overcompleet is, niet iedereen is nog actief hier, maar ik weet zo even niet wie wel en wie niet

Met de kinderkamer gaat het goed. Hebben de muren behangen met renovlies (glad glasvezelbehang) en daarna paar lagen geverfd, de radiator wit overgespoten, het kozijn heeft 1 laag al gehad (in andere kamer is 2e laag dekkend, dus das mooi) en zijn nu laminaat aan het leggen. Straks nog de plinten opknappen en ertegen... maar als het laminaat ligt kan het in noodgeval alvast ingericht worden. Gisteren een ladekastje via marktplaats gekocht, dus even schoonmaken en dan de kleertjes erin. Die had ik al uitgezocht uit de verhuisdozen en zakken vol aan kleine maatjes voor jongen/meisje die we hebben gehad. Heb ook de kledingkast van Frederique gelijk maar even gesorteerd, die is weer toe aan een nieuwe maat (80). Alles lag ook door elkaar
Moet nog mijn borstkolf schoonmaken (losse onderdelen steriliseren en apparaat zelf met heet water doorspoelen via de luchtslangetjes, misschien ook voor jou handige tip Liesbeth?) ziekenhuistas inpakken en bed verhogen/matras beschermen tegen evt vruchtwater. Oh ja en wiegje in elkaar (laten) zetten... Dan zijn we er wat betreft noodzakelijke klusjes wel uit geloof ik.
Oh ja: voor wie borstvoeding wil geven; als het niet zo goed op gang wil komen kan ik een dubbele elektrische huurkolf aanraden, zelfs al heb je een eigen kolf. (weet niet of ik merken mag noemen, desnoods wordt het verwijderd maar ik had de medela symphony) Die zijn vaak krachtiger waardoor je net dat zetje extra krijgt en huren is niet zo duur. Bij mij kwam het maar heel moeizaam op gang (druppels ipv mililiters) maar na 2 dagen met dat ding had ik zelfs meer productie dan mijn dochter op kon. (Overproductie is erg wenselijk in het begin, wat je over hebt kun je invriezen en op regeldagen gebruiken of een keer 's nachts flesje laten geven als je zelf wilt doorslapen).

Nog maar een keer het lijstje:
Geboren:
29-12 Kira Frederique, dochter van Gudel, 1760 gram en 41 cm (34w)
06-01 Luna, dochter van Annemieke, 2136 en 44,5 cm (35w4d)

Zwangeren:
31-01 Capri, 30jr, 2e kindje
02-02 Liesbeth, 29 jr, 1e
03-02 Gwendol, 29jr, 1e
06-02 Marijke 1, 28jr, 3e (4 en 2)
06-02 Sanne, 27jr, 2e (2)
08-02 Sammy, 35jr, 2e, Nieuwendijk NB
09-02 Marijke 2, 2e (1e is 3 jaar)
10-02 Wolmet, 1e
10-02 Jennie, 34jr, 4e
10-02 Carline, 3e (plus 1 stiefkindje)
10-02 Elke, 2e (3)
11-02 Sas Dordrecht, 33jr, 3e (2 kinderen: 4 en 7 jr)
12-02 Leonie, 33jr, 1e
13-02 Joanna, 1e
14-02 Anouk, 19 jr, 1e,
16-02 Sabine, 27jr, 2e, (2)
17-02 Saskia V, 24jr, 1e, Haarlem
19-02 Dorien, 30jr, 4e (6, 5 en 3)
20-02 SabineR, 33jr, 2e
21-02 Wendy, 36jr, 2e (10)
23-02 Saskia, 2e( )
24-02 Joyce, 30jr, 2e
24-02 Patricia, 30jr, 1e
24-02 Thea, 1e
24-02 Manja 28jr, 3e (4 en 6)
25-02 Lien, 2e (3,5)
27-02 Wendy de J, 32jr, 3e (9 en11)

Quote Post
Uitgerekend februari 2012 deel 2 - #4
door Gudel op 12 jan 2012, 14:34
Gudel

Joepie de poepie......Kira mag morgen 13-01-2012 naar huis.

Precies wat Capri schrijft, ik huur ook zo'n kolfapparaat, (ook dat merk) en ze zijn super fijn. Ook ik heb overproductie hahaha. 
Maar dames zullen jullie niet eens opschieten met al die werkzaamheden van jullie die jullie nog te doen hebben ivm de babykamer, hahaha, jullie kunnen aan Annemieke en mij zien dat het heeeeeel snel kan gebeuren.
Ik ga ook weer verder met poetsen, is de laatste tijd toch een beetje achtergebleven met al dat heen en weer gereis naar het ziekenhuis.
Maar morgen komt ons meisje lekker thuis en ik verheug me er al enorm op.

Liefs Gudel

Quote Post
Uitgerekend februari 2012 deel 2 - #5
door Sammy op 12 jan 2012, 22:08
Sammy

Oh Gudel, Wat fijn!! Zo lekker om thuis te zijn met je meisje. Fijn capri dat het wat vlotter gaat nu met de babykamer, ik hoop ook komende week op te schieten met de kinderkamer maar baby2 gaat voorlopig toch bij ons op de kamer dus de kamers hoeven niet echt af. Lily slaapt nog ontzettend goed in het ledikant en de pipowagen kan ze ook al in slapen maar die lijkt nog zo groot...hihii. Wel heerlijk bezig geweest met de badkamer en flink opgeschoten. Ik had met Lily ook idie kolf, inderdaad een hele fijne kolf, de symphonie maar ik vond hem wel best prijzig maar in huur valt het wel mee inderdaad. Waren we tegelijk een deel 2 aan het aanmaken? Ik had namelijk nog wel gecheckt of er niet al een deel 2 was maar zag die toen ik hem aanmaakte nog niet staan, vind het wel erg leuk dat we zo actief zijn, was op een gegeven moment even bang dat er nog maar heel weinig zouden meedoen aan dit forum, gelukkig is er nog altijd Liesbeth hahaha en ik kan er zelf ook wel wat van denk ik en capri natuurlijk en Gudel, leuk dat jij en annemiek ons op de hoogte blijven houden ook na de geboorte. Liefs sammy

Quote Post
Uitgerekend februari 2012 deel 2 - #6
door Capri op 12 jan 2012, 22:48
Capri

Het lijkt weer net of ik mijn eigen verhaaltje lees, Sammy De baby komt ook eerst bij ons op de kamer in een wiegje, "grote zus" mag nog in haar ledikantje blijven. Hebben inmiddels een meegroei-matras van vrienden van ons gehad, dat ding is nog als nieuw, dus wie weet gaan we over een paar maanden ook maar es een groter bed kopen voor Frederique. Op zich hoeft de babykamer dus niet helemaal af, maar vind het gewoon fijn als dat gebeurd is. Ik weet nog hoe moe ik vorige keer was het eerste half jaar, dus dan gaat er weinig geklust worden. Vind het ook wel fijn als de verfdampen nog tijd krijgen om op te trekken voor de kleine de kamer gaat gebruiken.
De symphony is om te kopen echt ontzettend duur inderdaad, maar huren vond ik goed te doen, we hadden hem ook maar een paar dagen nodig. Ik had ook gekeken trouwens, voor ik een nieuw topic aanmaakte, maar deed er zo lang over (kwam wat tussendoor) dat er ondertussen toch al een nieuwe was Geeft niet hoor, tot dusver komt iedereen hier voor reacties, dus dan werkt het prima. Ik ga nog even lekker lui op de bank zitten en dan slapen... groetjes!

Quote Post
Uitgerekend februari 2012 deel 2 - #7
door Joyce op 13 jan 2012, 13:22
Joyce

Gudel
wat fijn dat ze al naar huis mag
geniet er maar lekker van

Hier veel blauwe plekken en pijnlijke rug en heup aan de val over gehouden,dus vandaag maar een dagje bankhangen

Quote Post
Uitgerekend februari 2012 deel 2 - #8
door Sammy op 13 jan 2012, 21:09
Sammy

Oh Joyce, succes met de blauwe plekken, wel vervelend zo aan het eind van je zwangerschap, dan komt dit er nog eens extra bij.

Vandaag had ik ook een wat mindere dag. Lily de hele dag thuis en wilt natuurlijk veel aandacht en wilde vanmiddag niet echt slapen en ik was zo moe, Guido is nu beneden de hele dag aan het werk voor het nieuwe washok/bijkeuken en ik voel me er toch steeds behoorlijk alleen voor staan, huishouden, stofzuigen, strijken, was , poetsen, eten maken, afruimen, vaatwasser in en uitruimen, Lily bezighouden komt allemaal op mij neer. Vervolgens is Lily gelukkig ineens dol op haar vader en wil ze ook af en toe bij hem beneden kijken en dat gun ik hen ook maar vervolgens ben ik vandaag geloof ik wel al 12x alle trappen op en neer geweest en de trap naar boven wil ze altijd gedragen worden dus bv bij het weltrusten zeggen net, kan ik eerst met haar een trap naar beneden en vervolgens weer 2 trappen omhoog naar haar slaapkamer.

Toen op een gegeven moment, Guido sarcastisch aan me vroeg of ik geen zin had om de hutspot goed te prakken omdat hij hem schijnbaar niet goed geprakt vond, werd het me even teveel en heb ik er wel wat van gezegd, daar schrok hij wel van en volgens mij voelt hij zich nou best schuldig en hij zei ook tegen Lily dat hij morgen meer aandacht aan haar zou besteden dus ik ben benieuwd en hij heeft net de wasmand naar beneden gebracht.
Tja, voor nu even niet ideaal dat wij beneden slapen en de kinderen boven maar we vinden er wel een modus in.
Verder is alles gelukkig wel geverfd maar alles moet gewoon nog zo aangekleed worden, gordijnen, ophangdingetjes, speelgoed in de juiste kasten in die kunststof bakken die we nog moeten kopen, kleertjes in de juiste kasten.
Vervolgens willen er nog veel vriendinnen langs komen die me nog even willen zien voor de bevalling, wel heel erg leuk maar aan de andere kant kost het me ook weer tijd.
Zo weet ik dat er maandagochtend een vriendin komt met haar drukke zoon en die blijft meestal zo plakken dus dan weet ik alweer dat ik een halve dag kwijt ben en dat die ook al zo vermoeiend is maar ja, vind het ook wel leuk om haar even te zien nog.
Hopen dat die kleine nog even blijft zitten in mijn buik, wel heerlijk dat ik in ieder geval niet meer aan werk hoef te denken voorlopig (alhoewel er nog steeds wat collega;s bellen en dinsdag komt er een hele goede collega/vriendin ook lunchen).
Volgende week zal ik me wellicht beter voelen als ik weer wat meer overzicht heb thuis.

Zo fijn dat ik weer even kon klagen hier

Liefs Sam

Quote Post
Uitgerekend februari 2012 deel 2 - #9
door Liesbeth op 14 jan 2012, 12:07
Liesbeth

Zo er is veel gereageerd de afgelopen 2 dagen, gezellig. Ben duidelijk niet de enige die kletst

Sammy: Fijn dat jullie nu weten wat de naam gaat worden, hoef je daar niet meer over na te denken
Fijn dat de echo helemaal goed was.
Zie dat jij het erg druk hebt thuis, kan je Guido niet vragen om een beetje mee te helpen in het huishouden nu jij hoogzwanger bent????
Ik hoop voor jou dat Guido Lily lekker bezig houd vandaag, dan kan jij ook een uurtje rusten.
Gezellig dat iedereen nog even langs wil komen voor de bevalling is wel druk, maar geeft misschien ook even lekker wat ontspanning.

Capri: fijn dat het in de kinderkamer nu lekker op gaat schieten, is wel fijn als het voor de bevalling nog af is.

Joyce: Jeetje wat vervelend dat je van de trap gevallen bent! Hoop dat je met al die blauwe plekken nog wel een beetje kan bewegen zonder al te veel pijn.

Gudel: Wat heerlijk dat jullie Kira nu lekker thuis hebben, nu kan het genieten pas echt beginnen. Is alles goed gegaan zo de eerste nacht met haar thuis?? kan me voorstellen dat het een grote overgamg is zo van het ziekenhuis naar huis.
Wat een mooi klein poppetje hebben jullie gekregen, en leuk dat je zo snel al een foto van haar op het forum hebt staan!

Helaas heeft mijn vriend nog steeds geen werk, het contract wat ze hem aanboden was een 0 uren contract, dat schiet dus niet op. We zijn nu aan het kijken of hij in aanmerking kan komen voor een bijstanduitkering, al zou een baan een mooiere oplossing zijn. Ik zou met die uitkering toch nog naar huis kunnen, merk toch dat ik dat wel erg graag wil.
Gisteren weer 600 km gereden voor een bezoekje aan de verloskundige, merk dat de autoritten niet meer zo soepel gaan, haha mijn buik zit dan toch echt wel in de weg op die lange ritten. 
Was voordat ik naar de verloskundige nog even langs de ikea geweest, had ik beter niet kunnen doen. Er werd een oudere vrouw niet lekker een paar tafeltjes verderop, ze was buiten bewustzijn en haar zoon probeerde haar aan te spreken. Er was verder niemand die op hun afliep dus ben ik gelijk maar gegaan. Kreeg haar niet bij kennis, en ze begon ook nog te braken. Heb mijn vriend 112 laten bellen, en omdat ik bang was dat ze in haar braaksel zou stikken heb ik haar samen met een andere meid op de grond gelegd in de stabiele zijligging, zal zelf op mijn hurken naast haar, maar door mijn bubik tuimelde ik achterover, haha. Ben toen weer op mijn hurken gaan zitten en heb haar hooft ondersteund. Die arme vrouw bleef ook maar braken en was nadat ze was bijgekomen nog steeds erg duizelig. Heb op de ambulance gewacht, toen die er was hebben we haar uiteindelijk op de brancard gelegd. Pff merk wel dat mijn conditie een stuk minder is op het moment. Ben toen zo snel mogelijk weggegaan omdat ik te laat zou komen voor de afspraak bij de verloskundige.
Was gelukkig maar 5 minuten te laat
Alle controles waren gelukkig goed, had zelf ondanks alle adrenaline een mooie bloeddruk.
Onze kleine man word nu geschat op 2737 gram, vind het zelf wel mooi als hij rond de 3 kilo zou zijn als ik ga bevallen dus ben helemaal tevreden met zijn gewicht.

Ben net als Sammy ook heel nieuwschierig wie de volgende is die gaat bevallen Ik wil zelf nog even wachten met bevallen, dus heb de kleine gezegd dat hij pas na de 40 weken mag komen, haha. Nu nog kijken of hij een beetje gehoorzaam is

Fijne dag nog allemaal

Liefs

Quote Post
Uitgerekend februari 2012 deel 2 - #10
door Sabine op 14 jan 2012, 20:29
Sabine

Hi dames!

ga morgen alles bijlezen en dat uitgebreidt de tijd nemen op jullie allen te reageren. 

Ik zelf ben echt in een mega KUT stemming vandaag. Sinds woensdag, mijn eerste verlofdag, al onwijs last van mijn banden. Ik kan bijna niet lopen en wordt hier zo verschrikkelijk chagrijnig van. Die kleine meid van ons voelt dat haarfijn aan en wordt juist vervelend. Vandaag echt een paar keer in janken uitgebarsten. Hoe ga ik dit nog ruim 5,5(alshet geen 7.5wordt)week volhouden. Op een dag alleen kan ik in bed blijven maar met die kleine niet.

Ok ok genoeg geklaag over jullie geen gegooit. Tot morgenochtend!!!

Quote Post
Uitgerekend februari 2012 deel 2 - #11
door Liesbeth op 15 jan 2012, 19:38
Liesbeth

Sabine: Hoop dat je vandaag een betere dag hebt! Weet zeker dat je die laatste weekjes nog wel volhoudt Die bandenpijn is vervelend, maar daar wen je vanzelf wel aan, heb er ook al weken last van.

Wens iedereen een fijne avond

Quote Post
Uitgerekend februari 2012 deel 2 - #12
door Sammy op 15 jan 2012, 22:52
Sammy

Oh Sabine, ik kan me een beetje inleven in je situatie, een beetje omdat ik die bandenpijn niet zo erg heb maar Lily kan ook aardig vervelend zijn. Ik zeg veel vaker nee tegen haar nu, lijkt wel of ze het erom doet nu, wil zoveel aandacht. Ik betrek haar verder wel in alles en leg haar alles uit, dat scheelt. Mijn bandenpijn is de ene keer erger dan de andere keer, ik hoop dat, dat bij jou ook zo is. Liesbeth, jammer van het gesprek van je man en wat een ervaring in de Ikea zeg, heftig. Heb je ook EHBO? Echt goed van je dat je wat deed en ongelooflijk dat er dan mensen zijn die dan niks doen... 600 km vind ik echt enorm ver, wel fijn dat het goed gaat met je zoon. Ik had vandaag wel weer een betere dag, een uurtje slapen in de middag scheelt bij mij heel veel. Ik doe alles zoveel mogelijk rustig aan. Sabine, ik hoop echt dat het met jou ook weer beter gaat, heb je geen familie die je even kan bijstaan? Liefs sam

Quote Post
Uitgerekend februari 2012 deel 2 - #13
door Annemieke op 16 jan 2012, 07:57
Annemieke

hoi hoi dames

lang niet geweest sorrry!!! oooh gudel fijn dat jullie kira mee thuis hebben. dat is toch vlot gegaan!!!! jeetje wat een doorzetter wat zullen jullie trots zijn op jullie prinses
met luna gaat het ook super. vanaf haar geboorte tot gisteren is ze met de voeding van 15cc nu al naar 45cc per voeding gegaan. af en toe heeft ze de sonde nog nodig maar het veranderd per dag hoe ze het doen. ze zouden haar vrijdag naar de andere afdeling brengen maar de zusters wouden het niet want, dan moest ze helemaal alleen liggen en dat vonden ze zielig/ nou ik ook hoor!!! ze word lekker verwend door de zusters. knuffelen is haar grootste hobby!!! luna was afgevallen van 2136 naar 1954 en gisteren woog ze alweer 2042. er zit een goede stygende lijn in. toen ik dus schreef dat ik mijn dochtertje kwijt was via de webcam lag ze dus lekker bij de zuster. luna had weer zin in een fles 1.5 uur eerder dus ze hebben haar een lekker extratje gegeven hahahaha. ik hoop dat het helemaal goed met jullie allemaal gaat en dames de laatste loodjes zijn nu echt in gegaan. succes allemaal ik ga effe lekker douchen en dan weer naar onze mooie kleine meid.
liefs xx

Quote Post
Uitgerekend februari 2012 deel 2 - #14
door Annemieke op 16 jan 2012, 08:00
Annemieke

oja heb mijn profielfoto veranderd zo jullie kunnen zien hoe ons wijffie eruit ziet.  xxx een hele trotse mamma!!!!!

Quote Post
Uitgerekend februari 2012 deel 2 - #15
door Joyce op 16 jan 2012, 09:10
Joyce

Mooie foto hoor annemieke,wat een schatje
Hopelijk mag ze snel mee naar huis,hebben ze daar al een indicatie voor gegeven?

Sabine,wat vervelend die bandenpijn
ik moet zeggen dat ik daar weinig last van heb,al gaat het s middags wel moeilijker en pijnlijker met lopen

Vrijdag op zaterdagnacht nog op de eerste hulp gezeten,had opeens vrijdagavond een groot abces bij de rand van mijn onderbroek,erg pijnlijk,kon bijna niet lopen en zitten
om 1.00u werd ik wakker van de pijn en dacht daar ga ik niet langer mee rond lopen dus naar de eerste hulp
gelukkig niet druk en werd snel geholpen,een snee ingemaakt en al het vuil eruit,daarna een drain erin en wat hechtingen,wat een opluchting zeg al heb ik er zaterdag nog veel pijn aan gehad,het was niks te vergelijken met de pijn op vrijdag
morgen weer de hechtingen eruit laten halen

fijne dag allemaal

Pagina 1 van de 29
Je bent niet ingelogd en kunt dus geen berichten plaatsen!
Topaanbieding!
Stokke

Thoeris

Babyopkomst Producten

Online en gedrukt Dagboek

Beschrijf alle bijzondere momenten en emoties in je eigen zwangerschaps- dagboek. Je kunt het boek na afloop laten drukken. Een uniek boek om later aan je kind te geven.

Zwangerschapskalender

Alleen bij ons te koop: je eigen zwangerschapskalender. Met prachtige afbeeldingen en voor jou persoonlijk gemaakt.