Goedemiddag , Registreer nu gratis en snel op Babyopkomst.nl of Login!

Ovulatietesten negatief

Naar laatste post.. Forums » Zwangerschap/bevalling

Pagina 1 van de 2

Bericht
Gebruiker

Quote Post
Ovulatietesten negatief - #1
door meisje77 op 03 jan 2012, 15:00
meisje77

Hoi,

Heeft iemand misschien ervaring met het volgende: ik gebruik ovulatietesten van Clear Blue om te bepalen wanneer mijn eisprong plaatsvindt, nu voor de tweede maand. Ik heb een regelmatige cyclus van 28 dagen. Nu heb ik echter beide maanden geen positieve uitslag op de test. Ik test op de volgens de gebruiksaanwijzing voorgeschreven dagen, deze maand ben ik zelfs al een dag eerder gestart met testen (omdat ze vorige maand allemaal negatief waren) en inmiddels toe aan de tweede set testen omdat ze tot nu toe weer allemaal negatief zijn. Ik snap er niks van. In het verleden heb ik ook deze testen gebruikt en toen gaven ze iedere maand een positieve uitslag. Weet iemand hoe dit nu kan? Heb ik dan al dan niet toevallig die twee maanden geen eisprong gehad?

Bedankt voor jullie reacties!

Quote Post
Ovulatietesten negatief - #2
door Janneke op 03 jan 2012, 16:47
Janneke

Ik heb geen ervaring met de ovulatietesten van clear bleu. Heb zelf die van Sensitest gebruikt. Ik weet nog wel dat je stipt moet zijn met de tijd waarop je test, steeds hetzelfde, twee uur van tevoren niet drinken en proberen steeds voor het testen hetzelfde drinkpatroon. Ik teste altijd rond 13.00. Zorgde er dan voor dat ik elke ochtend hetzelfde qua vocht binnenkreeg. Werkte zo prima. Heb je clear bleu al gebeld??

Quote Post
Ovulatietesten negatief - #3
door Jo op 03 jan 2012, 17:33
Jo

Ik heb ook geen ervaring met cb. Ook hier altijd sensitest gebruikt. Totaal niet betrouwbaar blijkt achteraf. Je móet officieel 2 keer per dag op een vast tijdstip meten. Ik heb dit een poos gedaan. Op een gegeven moment dan eindelijk de positieve ovulatietrst dus druk klussen. Achteraf bleek ik toen al een week zwanger en heb ik mijn ovulatie nooit gevonden, terwijl ik hem wel heb gehad Ik weet niet of je de temperatuurmethode kent, maar die is veel betrouwbaarder als het gaat om het meten van je eisprong. Het kan ook zijn dat je eens geen ei hebt. We zijn geen robots :p dit is voor een keer niet erg. Het kan verschillende oorzaken hebben: pas gestopt met de pil, vroege miskraam, ziek geweest, stress... Succes!

32 weken zwanger, uitgerekend op: 14-07-2012

Quote Post
Ovulatietesten negatief - #4
door Dromen op 03 jan 2012, 18:34
Dromen

Hoi, ik heb geen verstand van ovu testen, maar misschien kan dit je helpen...echter als je een cyclus hebt van 28 dagen dan betekent dat je 14 dagen na je 1e dag van je menstruatie meestal op zijn vruchtbaarst bent, ik kluste dan ook de 2e weken na mijn menstruatie om de dag en liet het altijd even intrekken.. met veel suc6 want ik was altijd snel zwanger..
suc6 met zwanger worden het gaat je lukken!

Quote Post
Ovulatietesten negatief - #5
door Marina op 03 jan 2012, 19:19
Marina

Hoi hoi 

Ik heb geen ervaring met ovutesten, ik heb het ook op de manier van Jo gedaan, ben zeg maar een dag na de menstruatie afgelopen was mijn themp gaan meten en vanaf een week regelmatig gaan klussen. Heb ook (rond mijn eisprong) heb ook na het klussen paar keer met benen omhoog gelegen zodat "het" er niet uitliep zeg maar. Als je themp dan een halve graad stijgt is je eisprong geweest en als je daarvoor flink geklust heb dat zou het wel eens raak kunnen zijn. 

suc6 groetjes Marina

30 weken zwanger, uitgerekend op: 29-07-2012

Quote Post
Ovulatietesten negatief - #6
door Joyce op 03 jan 2012, 19:31
Joyce

Zelf geen ervaring met ovulatietesten. Zelf heb ik altijd regelmatige cyclus v 28 dagen. Was dan ook via eigen berekening 24 juni uitgerekend, maar bij echo bleek 22 juni. Mijn ovulatie heeft dus ws 2 dagen eerder plaats gevonden dan ik zelf dacht. Wat ik probeer te zeggen is dat het een gemiddelde is dat de ovulatie dan moet plaats vinden, maar niet altijd dus daar zit. Succes! Groetjes

35 weken zwanger, uitgerekend op: 22-06-2012

Quote Post
Ovulatietesten negatief - #7
door Mamsie1 op 03 jan 2012, 20:31
Mamsie1

hallo,

Ik heb geen ervaring met clear bleu. maar met huismerk van dio Idyl.
ik had altijd een cyclus tussen 28 en 31 dagen.
eerste keer toen ik deze testen gebruikte had ik ook altijd negatief testjes.
2e keer had ik weer de testen allemaal op en ben toen een doosje erbij gaan halen.
en ben er achter gekomen dat ik mijn eisprong pas had met 21 dagen.
en ja hoor toen we dat wisten was het gelijk raak.

Groetjes

38 weken zwanger, uitgerekend op: 01-06-2012

Quote Post
Ovulatietesten negatief - #8
door meisje77 op 03 jan 2012, 20:40
meisje77

Hee meiden bedankt voor de reacties. We hebben zo rond de 14e dag in ieder geval een aantal keer druk geklust dus daar zal het niet aan liggen . Ik test (en klus) nog wel even door, ben benieuwd of ie nog positief wordt deze maand. En anders wachten we maar af... Groetjes!

Quote Post
Ovulatietesten negatief - #9
door Marijke op 25 jan 2012, 13:42
Marijke

Hallo,

Ten eerste: succes meisje77, ik begrijp hoe je je voelt ten opzichte van de ovulatie testen

Ik heb ongeveerd dezelfde vraag m.b.t. ovulatie testen. Ik ben deze maand hier voor het eerst mee begonnen. Nu krijg ik (5 keer getest) elke keer een licht streepje naast het controle streepje. De testen zijn van Sensitest. Op de beschrijving staat dat je je LH piek dan nog niet hebt bereikt, maar er wel aankomt. Kennen meer personen dit kan iemand mij hier opheldering over geven?

Alvast bedankt!

Groeten Marijke

18 weken zwanger, uitgerekend op: 23-10-2012

Quote Post
Ovulatietesten negatief - #10
door Sandra op 25 jan 2012, 15:18
Sandra

Ik heb inmiddels twee kinderen en bij beide ovulatietesten gebruikt ivm  endometriose. Van verschillende merken en noooooit een duidelijke positieve test gehad. Wel altijd lichte streepjes. Wat uiteindelijk wel mn ovulatie bleek te zijn gezien mn 2 kids

Succes!

Quote Post
Ovulatietesten negatief - #11
door Marijke op 25 jan 2012, 16:19
Marijke

Hallo Sandra,

Oke, dank je wel voor je reactie. Heb jij dat dan ook een paar keer achter elkaar gehad? (lichte streepjes) Ook die van Sensitest? Toch gek dat dat dan ook tot de mogelijkheden kan behoren, mogen ze dan ook toevoegen in de bijsluiter Dan is het voor nu voor ons gewoon doorgaan en afwachten of het deze keer raak is! 

Groetjes!

Quote Post
Ovulatietesten negatief - #12
door Marijke op 25 jan 2012, 16:22
Marijke

Hallo Sandra,

Oke, dank je wel voor je reactie. Heb jij dat dan ook een paar keer achter elkaar gehad? (lichte streepjes) Ook die van Sensitest? Toch gek dat dat dan ook tot de mogelijkheden kan behoren, mogen ze dan ook toevoegen in de bijsluiter Dan is het voor nu voor ons gewoon doorgaan en afwachten of het deze keer raak is! 

Groetjes!

Quote Post
Ovulatietesten negatief - #13
door Janneke op 25 jan 2012, 17:07
Janneke

@ Marijke, ik had ook steeds een heel licht streepje naast de controle streep. Toen de ovulatie daadwerkelijk kwam was deze streep overduidelijk donkerder. Ik had een paar dagen heel licht, toen 1 dag iets donkerder, volgende dag nog donkerder ( ovulatie) en de dag erna weer lichter. Duidelijk dus. Weet ook zeker dat het klopt, omdat ik toen zwanger ben geraakt. De termijn klopte met de dag van ovulatie. Succes!

Quote Post
Ovulatietesten negatief - #14
door Susan op 26 jan 2012, 14:13
Susan

Balen dat ik dit nu net pas lees......heb vanmorgen een doosje tests gekocht omdat ik mijn ei niet voel en vond ze fiks aan de prijs. Ga ze toch proberen (je bent een hollander of niet, weggooien is zonde!).

Quote Post
Ovulatietesten negatief - #15
door Anne maaike op 31 jan 2012, 19:31
Anne maaike

Ik heb ervaring met de digitale test van CB. Mijn cyclus is nogal lang (35) en bleek dus pas 12 á 11 dagen voor mn menstuatie te ovuleren. Mijn advies is dus ook: test lang genoeg. De digitale geeft een smiley aan en anders helemaal niets dus ook geen twijfel over de kleur van het streepje! Succes allemaal

23 weken zwanger, uitgerekend op: 17-09-2012

Pagina 1 van de 2
Je bent niet ingelogd en kunt dus geen berichten plaatsen!
Topaanbieding!
Stokke

Thoeris

Babyopkomst Producten

Zwangerschapskalender

Alleen bij ons te koop: je eigen zwangerschapskalender. Met prachtige afbeeldingen en voor jou persoonlijk gemaakt.

Online en gedrukt Dagboek

Beschrijf alle bijzondere momenten en emoties in je eigen zwangerschaps- dagboek. Je kunt het boek na afloop laten drukken. Een uniek boek om later aan je kind te geven.