| |
|
|
September 2012 - #1
door Angela op 28 dec 2011, 16:31 |
Angela |
|
|
hallo,
Ik heb vandaag een positieve test gedaan,ben 2 september (als alles goed gaat) uitgerekend.zijn dr nog meer?Het word voor ons nummer 4 totaal onverwacht ik slikte gewoon de pil,maar dat was bij nummer 3 ook zo.
groetjes
|
| |
25 weken zwanger, uitgerekend op: 02-09-2012 |
|
| |
|
|
September 2012 - #2
door Miran op 28 dec 2011, 19:08 |
Miran |
|
|
Hallo,
Nou ik ben 1september uitgerekend!
Afgelopen zaterdag had ik een positieve test!!! Was gepland maar eigenlijk niet verwacht, we waren al 1,5jaar bezig. Vorig jaar rond deze tijd een miskraam gehad dus nu is alles super spannend en vooral erg eng.. En proberen we positief te zijn!! Maar wel voorzichtig blij zijn... Ondertussen gaan de dagdromen gewoon verder! Alleen wel last van (voelt als) ongesteldheids buikpijn en super (vooral avonds) zere borsten..
Spannend allemaal!!
Maar jij de 4de dus! Leuk zn groot gezin!!
Liefs
|
| |
26 weken zwanger, uitgerekend op: 25-08-2012 |
|
| |
|
|
September 2012 - #3
door Angela op 28 dec 2011, 19:17 |
Angela |
|
|
hey miran,
wat leuk gefeliciteerd! het is hier ook soms nog zo raar ik voel me gelukkig goed heb nog nergens last van maar dan kan nog komen.ik heb soms wel wat pijn maar kan niet zeggen dat het op menstruatie pijn lijkt.ja het is de 4e en laatste dan vind ik het genoeg,dan neem ik de stap om me te laten helpen.ik heb al 2 meiden dan 4 en 6 jaar en een knul van 2jaar.
erg spannend allemaal!ik wil morgen wel vast de vk bellen dus ik hou je op de hoogte hihi
liefs angela
|
| |
|
| |
|
|
September 2012 - #4
door Miran op 28 dec 2011, 20:16 |
Miran |
|
|
Ha Angela,
Spannend allemaal. '
Wij hebben gisteren de VK gebeld.. En 16januari mogen we op eerste gesprek.
Ja 4 is wel een huis vol!! haha... Maar wel erg gezellig!! Dat lijkt me ook wel erg leuk een lekker groot gezin... Maar eerst maar eens kijken of ik er 1tje aan kan hahah...
Maar ind wel leuk om elkaar een beetje op de hoogte te houden..
Ik wil het wel stil houden tot de 12de week (en of de echo) maar dat is best moeilijk.. Ben de kerst al doorgekomen met een cadeau avondje met vrienden met hoofdpijn, met mega doorbakken biefstuk (gelukkig was ik de kok bij mn ouders thuis) geen wijntje omdat ik hoofdpijn had, En geen carpaccio bij mijn schoonouders omdat ik misselijk was en geen wijn omdat ik de volgende dag moest werken... Maar nu oud en nieuw nog... Drink meestal wel een paar wijntjes weg op een feestje maar nu??? Zit al paar dagen te verzinnen hoe ik hier onopgemerkt aan voorbij ga... En het is ook niet een grote ploeg dus iedereen zit op elkaars lip....
Maar we komen wel tot een oplossing... hahah..
Liefs Miran
|
| |
|
| |
|
|
September 2012 - #5
door Cindy op 28 dec 2011, 21:47 |
Cindy |
|
Hallo dames,
Hier ook een voorzichtig berichtje.
Heb ook al 2 dagen positief getest, maar mijn cyclus is onregelmatig dus weet niet of mijn nod al is geweest.
De test was vandaag toch wel echt duidelijk dus ga ervan uit dat het wel goed zit.
Miran: wat leuk om te lezen dat het bij jullie eindelijk gelukt is!! Echt super!! Geniet er maar van!
Angela: lekker zo'n drukke bende thuis!! Bij ons is het de tweede, we hebben al een dochter van 13 maanden.
Hier ook het probleem van niet drinken ed met de feestdagen. Met de kerstdagen voelde ik me echt belabberd (die positieve test verklaart dat een beetje) nu op naar nieuwjaar. Gelukkig lekker op vakantie nu en doorvieren samen met mijn moeder en haar vriend. Maar weer het excuus gebruiken dat ik zoveel last van mijn maag heb en daarom niks drink  last van mijn maag klopt wel hoor, die is helemaal van slag...
Bij mijn vorige zwangerschap niet erg veel last gehad van kwaaltjes, maar nu al een paar dagen erge last van mijn maag en vaak misselijk. Maar het is goed te doen, dus nu vooral genieten!
Liefs Cindy
|
| |
25 weken zwanger, uitgerekend op: 04-09-2012 |
|
| |
|
|
September 2012 - #6
door Angela op 29 dec 2011, 12:41 |
Angela |
|
|
hey Cindy,
Gefeliciteerd!!! leuk hoor!
ik heb zonet de vk gebeld en ik mag 16 jan.voor t eerste gesprek.
ik moet nog steeds aan het idee wennen hoor en het is nog een beetje ongelooflijk,maar wel leuk.Ik drink gelukkig nooit dus ik heb daar geen last van.Ik heb alleen de slechte gewoonte dat ik rook en heb me voorgenomen per 1 jan. te stoppen is me met de andere ook gelukt dus hopelijk nu weer.het is hier altijd een drukke boel want ik ben gastouder dus dr lopen hier elke dag 6 kids rond hahaha erg gezellig hoor.mn man wil wachten met vertellen tot de 12 weken nou ik weet niet of ik dat volhoud hoor.ik heb gelukkig nog niet echt ergens last van alleen heel vaak plassen vooral snachts ik dacht vannacht ohw ja begint dat nou al hahaha.
ik ben ook erg benieuwd hoe mn meiden reageren die gaan het geweldig vinden! die moeten straks een kamer delen ben benieuwd hoe ze dat gaan vinden hahaha
gezellig hoor nu zijn we met zn drieen ben benieuwd hoe lang het duurt voordat er nog meer bij komen.
tot snel.
liefs angela
|
| |
|
| |
|
|
September 2012 - #7
door Miran op 30 dec 2011, 10:57 |
Miran |
|
Ha meiden,
Nou nog steeds gaat alles goed. Soms gewoon niet te geloven!
@angela, zie dat jij ook op de 16de naar de vk moet... Leuk, ik ook 
@cindy, Gefeliciteerd meid!!! Leuk!! Het is jullie 2de!!??
Voorlopig denk ik iedere avond, we zijn weer een dag verder!! Het is zo vervelend dat je het zelf niet in de hand heb..Maar eerst maar eens oud en nieuw door komen. Heb een fles rose (zonder alcohol) die schenk ik over in een gewone fles.. En dan neem ik die mee naar vrienden.. Heb al een beetje geïnformeerd wat iedereen gaat drinken. Niemand gaat aan de rose en iedereen neemt sterke drank zelf mee... Hoop dat het gaat lukken... hahaha... Erg he!!
Fijne jaarwisseling!!
Tot snel..
Liefs Miran
|
| |
|
| |
|
|
September 2012 - #8
door Veronika op 30 dec 2011, 13:50 |
Veronika |
|
Hallo Dames 
Gefeliciteerd iedereen! Ik heb mijn eerste test op 24 december gedaan. Eigenlijk een paar dagen te vroeg, maar dat is de verjaardag van de toekomstige papa en hij vond het niet eens erg dat ik hem al 6u wakker heb gemaakt met het nieuws  afgelopen dinsdag nog een test gedaan voor de zekerheid, die is ook overduidelijk positief. De 19e heb ik mijn eerste gesprek bij de vk. Super spannend!
Bij ons is het het eerste. Ben nog nooit zwanger geweest en we dachten ook niet dat het zo snel zou gaan. Ik ben in october gestopt met de pil en we hebben een cyclus afgewacht. Eigenlijk voel ik me al een week of 3 heel anders. Raar gevoel in mijn buik, stemmingswisselingen, lachbuien... Mijn borsten zijn ook gevoelig de laatste tijden en ze veranderen ook. Gelukkig ben ik (nog) niet misselijk.
Gisteren hebben we onze beste vriendin het al verteld, vandaag zijn familie, morgen de mijne... wij wilden ook wachten eerst, maar we zijn gewoon zo blij!
Gelukkig drink ik ook nooit, de leugentjes zijn dus niet nodig  Sterkte Cindy! En Miran, wat een leuk idee met die fles! Heel creatief 
Heel veel plezier met oud&nieuw!
|
| |
25 weken zwanger, uitgerekend op: 01-09-2012 |
|
| |
|
|
September 2012 - #9
door Elin op 30 dec 2011, 14:01 |
Elin |
|
|
Ohhh wat bijzonder om een nieuw September-forum te zien!!! Voor ons is het alweer een jaar geleden (2e kerstdag) dat we een positieve test hadden!
En nu ondertussen een prachtige dochter van alweer 4 maanden! (22 augustus geboren/1 september uitgerekend)
Dames allemaal van harte gefeliciteerd! En ik wens jullie een fijne zwangerschap toe!
|
| |
|
|
| |
|
|
September 2012 - #10
door Miran op 01 jan 2012, 20:24 |
Miran |
|
Hallo dames,
En iedereen een leuk oud en nieuw gehad?!?! Nou ik heb heerlijk een fles (alcohol vrije) rose op... Iedereen geloofde me en geen twijfel dat iemand het door had.. Al was het nog effe spannend toen een vriendin binnen kwam met een fles rose maar het is me gelukt ieder een eigen fles.. Hahah.  . Maar het is nog best moeilijk om te doen of je een beetje aangeschoten ben.. Hahah..
Maar verder gaat het allemaal goed, nergens last van al denk ik steeds van wel. Klein beetje buikpijn, moe en wel wat meer plassen dan normaal! Het besef is er steeds meer, maar de angst dat het mis kan gaan is er nog steeds en dat zal nog wel effe blijven.
Hoe gaat het met jullie?? Al ergens last van?!
Veronika gefeliciteerd!! Leuk cadeautje voor de toekomstige papa!! Maar wel vroeg met vertellen, ik ben nogal voorzichtig hoor..
Elin bedankt voor je felicitatie en heel veel suc6 met jullie dochtertje! Was een leuk kerst cadeautje!!
Liefs Miran,
|
| |
|
| |
|
|
September 2012 - #11
door Angela op 01 jan 2012, 22:09 |
Angela |
|
|
hallo Dames,
allemaal de beste wensen! dan we allemaal maar een mooi kindje in onze armen mogen hebben dit jaar.
ik heb een leuke jaarwisseling gehad alleen een beetje jammer dat mijn man nachtdienst had dus die was helaas niet bij ons.maar gelukkig heb ik me prima vermaakt bij mijn schoonouders.
Wij willen echt wachten met vertellen tot we de eerste echo hebben gehad,al is dit wel erg moeilijk! gelukkig heb ik nergens last van alleen meer plassen.maar hopelijk vliegen de eerste weken voorbij die zorgen blijf je houden he ik vind het echt weer zo spannend allemaal.
we willen een fotolijstje kopen en een leuk tekstje erin en het zo aan onze ouders vertellen.
ik ben op t moment snotverkouden begint die weerstand ook al haha
nou dames ik ga lekker op mn bedje even tv kijken morgen staan er weer vroeg 3 bengeltjes naast mn bed hahah
tot snel! & nbsp; & nbsp; liefs Angela
|
| |
|
| |
|
|
September 2012 - #12
door Marijke op 02 jan 2012, 10:22 |
Marijke |
|
|
De beste wensen voor jullie allemaal. Dat jullie een goede zwangerschap mogen hebben en dat jullie allemaal heerlijke kindjes in jullie armen mogen sluiten!
Zelf ben ik 24-8 bevallen (4 sept uitgerekend) van een geweldige zoon. Raar om te bedenken dat ik een jaar geleden, op 1ste kerstdag, de positieve zwangerschapstest in handen had! De tijd is voorbij gevlogen!!!!
Heel veel succes allemaal en geniet van de mooie momenten!
Marijke
|
| |
|
|
| |
|
|
September 2012 - #13
door Cindy op 02 jan 2012, 11:52 |
Cindy |
|
Hallo dames!
Allemaal een heel bijzonder en mooi jaar toegewenst!!
Hier net terug van vakantie, heerlijk weer lekker thuis!
Ik heb het helaas niet voor me kunnen houden tegenover mijn moeder en haa vriend. Ik voelde me zo slecht de afgelopen dagen en mijn moeder begon 's avonds al te vragen waarom ik niet meedronk. En toen we het vertelden gaf ze toe dat ze al een vermoeden had. Pff moeders weten ook alles, hihi!!
@ Miran : wel een erg goed idee van die fles Rosé. En tja wij hebben het nu dus ook erg vroeg verteld. De rest van de familie krijgt het over een paar weken te horen. Moeten we nog kijken wanneer en hoe natuurlijk.
@ Angela : nog twee weekjes en dan heb je je eerste afspraak. Dan ook al gelijk de eerste echo? Nog even volhouden met niet vertellen.
@Veronika : proficiat met jullie zwangerschap. Wat fijn dat het zo snel gelukt is! Geniet er maar lekker van. Dat is alles wat je kan doen. Hier heb ik mijn handen vol aan mijn dochtertje dus een beetje afleiding om me geen zorgen te maken. En die zorgen.. Die blijven toch wel een beetje tot de eerste echo.
Ik heb vandaag met de verloskundige gebeld en kan 30 januari gaan voor de eerste afspraak en echo.
Jullie mogen al vroeg gaan hè? Dat is wel fijn!
Verder voel ik me vandaag weer goed dus geniet er maar lekker van.
Gisteren werd ik wakker en voelde me alsof ik 3 flessen wijn had gehad... De hele dag ziek zwak en misselijk. Tis voor een goed doel hè 
Nou dames geniete maar en niet teveel zorgen!
Groetjes,
Cindy
( sorry dat mijn tekst allemaal zo achter elkaar staat, ik stuur meestal de berichtjes met de iPad vandaar)
|
| |
25 weken zwanger, uitgerekend op: 04-09-2012 |
|
| |
|
|
September 2012 - #14
door Veronika op 02 jan 2012, 16:09 |
Veronika |
|
De beste wensen voor iedereen!
Elin en Marijke, wat leuk dat jullie even gedag zeggen. Gefeliciteert met jullie kindjes! Kan niet wacthen tot het zo ver is bij ons 
Miran, goed dat het allemaal gelukt is met je flesje rose. En als iedereen een beetje aangeschoten is, zien ze het toch niet dat je dat niet bent 
Angela en Cindy: leuk voor jullie dat jullie afgeleid worden door de kinderen. Ik moet mezelf echt dwingen om niet steeds op internet te zitten lezen. Heb moeite om op mijn werk te concentreren...
Ik weet wel dat we heel vroeg waren met vertellen, maar we hebben er hard over nagedacht en het leek een goed idee. Ik weet absoluut niet wat ik tegemoet ga, en tot nu toe kon ik ook altijd alles met mijn moeder en de rest van de familie bespreken. Juist dit steun heb ik ook nodig, mocht het misgaan. Het is ook fijn om al die familie geschiedenis te weten voor mijn eerste afspraak. Mijn moeder is 6 keer zwanger geweest (5kinderen en 1 miskraam) zij heeft dus ook heel wat meegemaakt 
Ik heb sinds 2-3 dagen 's nachts last van mijn maag. Niet echt misselijk of zo, maar gewoon een naar gevoel. Gelukkig duurt het ook niet heel lang, genoeg tijd om te slapen dus
|
| |
25 weken zwanger, uitgerekend op: 01-09-2012 |
|
| |
|
|
September 2012 - #15
door Angela op 02 jan 2012, 20:33 |
Angela |
|
|
hallo allemaal,
nou wij hebben het vandaag tegen mn schoonouders gezegt morgen komt moeders voor moeders en ja die zijn ook niet gek als ze die flessen zien staan natuurlijk.We hadden een fotolijstje met een leuke tekst erin gegeven en ze waren erg blij! erg leuk!
verder heb ik eigenlijk geen nieuwtjes ik wilde dit even met jullie delen,gelukkig nog geen kwaaltjes verder mag van mij zo doorgaan!
tot snel liefs angela
|
| |
|
|