Goedemiddag , Registreer nu gratis en snel op Babyopkomst.nl of Login!

Mama's november 2011

Naar laatste post.. Forums » Jonge ouders

Pagina 1 van de 2

Bericht
Gebruiker

Quote Post
Mama's november 2011 - #1
door Zara op 20 dec 2011, 12:18
Zara

Zo, kunnen we hier verder kletsen! Fijne feestdagen alvast allemaal.

Quote Post
Mama's november 2011 - #2
door Mathilda op 20 dec 2011, 12:22
Mathilda

gevonden!

Vanaf hier ook iedereen fijne feestdagen.

groetjes,
mathilda

Quote Post
Mama's november 2011 - #3
door Hélia op 20 dec 2011, 14:13
Hélia

Fijne Feestdagen!

Quote Post
Mama's november 2011 - #4
door Anneke op 20 dec 2011, 22:50
Anneke

gevonden !!! iedereen alvast fijne dagen....

Quote Post
Mama's november 2011 - #5
door Willeke op 23 dec 2011, 21:39
Willeke

Hallo meiden
Ook ik heb jullie gevonden!
Hoe is het met iedereen?
Hier gaat het super!
Ben zo ontzettend blij met mijn keuze voor een keizersnede. 
Inmiddels is Ilse alweer 1 maand oud en ik vind het heerlijk om lekker met haar te tutten. Moet zeggen dat ze erg graag op schoot zit en dat er soms wel erg weinig uit mijn handen komt, maar ik heb besloten er maar gewoon van te gneieten en me niet te laten frustreren!
De borstvoeding gaat redelijk goed, alhoewel Ilse nog steeds een erg 'zuinig bekkie' heeft met aanhappen en ik dus erg moet oppassen voor kloofjes etc.
Dinsdag voor het eerst weer naar het consultatieburo geweest en de jongedame weegt alweer 4685gram, dus ze groeit lekker!
Goed, ik ben even uitgejubeld .
Iedereen hele fijne feestdagen voor het eerst met de nieuwe aanwinst en een goed 2012 gewenst!
Liefs Willeke

Quote Post
Mama's november 2011 - #6
door Anneke op 24 dec 2011, 01:18
Anneke

Hallo meiden,

Hier gaat het steeds beter.. sinds een week doen we johnannesbroodpapmeel door de melk heen. En dat werkt echt heel erg goed... Ze heeft sinds dien 0 keer terug geven.... Ze is nu bijna 7 weken. En zit nu op de 150 cc. Ik weet niet als dat veel is op niet.. Maar ik vind het aardig netjes.. Een week daar voor dronk ze namelijk nog maar 120 cc. Maar sinds kort hebben we ook een andere fles.. De s-fles zeg maar en daardoor drinkt ze ook meer... Ze begint overdag nu wat meer wakker te zijn.. Maar kan ook nog heel goed slapen.. Ze komt om de 4 uur voor een flesje.. En afgelopen nacht heeft de 6 en half uur geslapen voor het eerst.. Ik merk wel dat ze steeds langer kan slapen.. Gelukkig.. En dat is wel heerlijk.. Kan je zelf ook lekker slapen.. 

Me partner heeft afgelopen week vrij gehad en gelukkig volgende week ook nog.. En hij si vol op aan het genieten vaan haar.. Waardoor ik ook meer in het huishouden kon doen... en hij haar vermaken of flesje geven.. Of ik kon lekker even slapen.. Want ik was behoorlijk moe van de afgelopen weken dat ik zo slecht had geslapen. Ik moest er elke nacht uit omdat hij moest werken. Dus kon het niet maken om ook nog de nachtfles te geven.  Dus nu kan ik lekker bijslapen. En we gaan om de dag als eerste er uit waardoor de andere lekker kan doorslapen.. Heerlijk.. 

Terwijl ik dit schrijf/besef ik me dat het al weer de 24ste is en dus vanavond voor het eerst kerst avond ga vieren gezellig met z'n 3en. 
Volgende week woensdag krijgt ze haar eerst prikje ( na het hielprikje) Spannend. Hoe zal ze er op reageren? Gelukkig is me partner ook nog vrij dus als ze slecht slaapt kunnen we elkaar aflossen haha. 

Ze is sinds een week trouwens ook ingebakerd. Alles haar handen niet haar lichaampje.. En ik moet zeggen ook dat werkt beter voor het door slapen.. Ik heb namelijk bij mijn dochter gezien zodra ze zich gaat uitrekken wordt ze wakker.. Terwijl ze nog wel heel erg moe is kan ze niet verder slapen. want ze voelt haar natte luier. En als ik die dan verschoon en haar weer terug leg is ze te wakker. Dan moet ik eerst dan een half uur tot een uur met haar rond lopen voordat ze weer slaapt. en dan is ze naar een uur weer wakker omdat ze dan echt honger heeft. Als ik een hydrofiele doek pak en met de punt naar haar hoofdje leg en de punt naar binnenvouw.. pak ik de ene punt over haar armpje en en onder haar kontje leggen. De andere precies zo. Dan zijn alleen haar armen ingebakerd. En daar door kan ze langslapen. ze mopperd nu af en toe. Maar meer ook niet... sommige vinden het zielig maar het schijnt echt te werken en je doet ze niet super straks natuurlijk maar wel vast. 

Misschien heeft iemand wat aan deze tips als iemand ook last heeft van deze dingetjes.. 

@ willeke Je moet ook zeker genieten... dan is het huishouden maar iets minder.. Ik heb het ook weken het laten zitten.. alleen wat echt nodig was.. meer ook niet.. het is dat me partner deze week vrij was. anders had ik nog niks kunnen schoonmaken. nu heb ik gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt en heb echt alles schoongemaakt. Ook de klerenkast uitgeruimd. keukenkastjes schoongemaat enz.. Voordat ik daar weer tijd voor heb is het volgend jaar eind januari denk ik . 
ik geef zelf geen bostvoeding dus kan daar niet over mee praten. 
Wat groeit je meissie goed!! Ik heb volgende week weer haar nieuwe gewicht. en lengte  

Ik wens iedereen een super leuke kerst.. En geniet van de eerste kerst met jullie nieuwe aanwinst... 

Liefs Anneke

Sorry voor het lange  verhaal

Quote Post
Mama's november 2011 - #7
door Mathilda op 24 dec 2011, 14:11
Mathilda

Hoi Allemaal,

Anneke wat heerlijk om te lezen dat het zo gaat bij jullie jullie genieten echt dat lees je er wel van af. Ook hier gebruik ik sinds een paar weken johannesbroodpitmeel en dat helpt echt super tegen het vele spugen. het is nog niet helemaal over en vooral niet als de hoeveelheid wordt opgehoogd dan is echt even wennen voor hem en is het spugen geblazen. 
Sinds donderdag ligt mees ook als een mummie in bed. Ik heb zo,n paccodoek aangeschaft en hij is nu zijn geld al dubbel en dwars waard geweest, had ik eigenlijk veel eerder moeten doen maar ja.
Hij is nu zijn slaap aan het inhalen doet hele dagen niets anders.

Quote Post
Mama's november 2011 - #8
door Jolanda op 28 dec 2011, 19:45
Jolanda

Hier nog even weer het lijstje vanuit het andere topic, volgens mij staat iedereen er nu bij..of vergeet ik iemand?!

Geboren: 
25-10 -Senna,dochter van Alexandra,2565 Gram 
30-10 - Minnow.zoon van Leontien,3990 Gram,51 cm 
30-10 - Mees,zoon van Mathilda,2990 gram,50 cm 
01-11 - Anouk,dochter van Kim 
05-11 - Isabelle,dochter van Anneke,2790 gram,49 cm 
07-11 - Julie,dochter van Zara,3270 gram,51 cm 
09-11 – Alisja,dochter van Janneke,3820 gram,50cm 
09-11 – Siemen,zoon van Irmke
14-11 – Hannah,dochter van Jolanda,3845 gram,52 cm 
22-11 – Ilse,dochter van Willeke,4010 gram,49cm 

Quote Post
Mama's november 2011 - #9
door Jolanda op 28 dec 2011, 20:36
Jolanda

Hoi Dames!

Hoe werkt dat precies met dat johannesbroodpitmeel? Is dat alleen te gebruiken als je kunstvoeding geeft en krijg je dat dan op recept? Hier gaat het spugen gelukkig wel beter maar er zitten nog steeds dagen tussen dat bijna alles terug lijkt te komen..zo zielig! Eerst dacht ik dat het misschien reflux was maar ik begreep dat kinderen dan ook niet aankomen? Want dat doet ze gelukkig wel goed dus misschien krijgt ze toch gewoon teveel binnen?!
Verder gaat het z'n gangetje hier. De vorige keer schreef ik nog dat ze zo'n lekker ritme had van zichzelf maar ze heeft inmiddels aardig lopen spoken 's nachts..Kwam ineens om de 2 a 3 uur dus dat was wel even pittig, na een week was ik echt zo moe! Was ook even bang dat ik misschien te weinig voeding had dus voor de zekerheid nog een keer laten wegen maar ze was in een week 200 gram aangekomen. Misschien toch iets van regeldagen die dan een beetje langer duurden  Gelukkig slaapt ze nu weer een stuk beter, krijg ik ook weer wat slaap! 
Gaan jullie trouwens ook iets doen met oud en nieuw? Wij blijven lekker thuis dit jaar. Vond de kerstdagen al druk, vooral voor Hannah want we moesten best een stuk rijden naar mijn familie dus dan maar even niks! Ook wel fijn hoor, gewoon als gezinnetje het nieuwe jaar in! 
Zijn er trouwens al kindjes die al prikjes hebben gehad? Hannah moet over een week..spannend!!

Fijne jaarwisseling allemaal!!

Quote Post
Mama's november 2011 - #10
door Anneke op 28 dec 2011, 22:29
Anneke

Hooi Jolanda,

Nee dat johannesbroodpitmeel kan je gewoon halen bij de Kruidvat..
Staat bij de voeding en ja mag er 1 schepje doen bij 100 ml.. Het maakt je voeding iets dikker.. Dus pas op niet te veel erin doen anders krijgt ze het er niet meer uit.. 
Isabelle heeft vandaag haar eerste prokjes gehad.. Ze was echt een bikkel heeft 1 klein kickje geven.. En dat was het ...
Misschien heb ik wel een tip voor je als je het nog niet weet.. 
Maar je kan bij de kruidvat zetpillen halen voor vanaf 3 maanden.. als je die door de helft snijdt ( pas op hij brokkeld) ) en die een uur voor dat ze een prikje moet hebben er in doet.. en een fles mee neemt.. ( ook al heeft ze net de fles op ) ( troostfles) werkt echt supers... Toen straks had ze 38.6 (halve zetpil weer gedaan)( 2 uur geleden) en nu heeft ze alweer 37.9.. Ze eet alleen iets minder.. Ben benieuwd wat het morgen gaat brengen... 

Ik zal morgen nog meer in gaan op je tekst maar me mannentje vraagt aandacht  

fijne avond

Quote Post
Mama's november 2011 - #11
door Mathilda op 29 dec 2011, 12:07
Mathilda

Hoi Jolanda,

Hier is het johannesbroodpitmeel ook gewoon in de supermarkt te koop. Als je borstvoeding geeft kun je ook een papje maken en dit vooraf en naderhand met een lepeltje geven. Ik geef afgekolfde melk en doe dus gewoon een schepje in de fles. Mijn zoon heeft ook reflux en komt wel goed aan dus het is niet waar dat ze dan niet meer aankomen. Als ik jouw verhaal zo lees dan zal ik het toch maar eens proberen als het helpt dan is dat wel erg fijn ook voor je kindje!
Mees heeft gisteren ook zijn 1ste prikjes gehad, hij heeft er niet veel last van gehad een beetje verhoging dat was alles. Hij is nu precies 10 pond en 57cm. Voor de rest doet hij het nu super is heerlijk wakker en als hij slaapt dan is dat in diepe slaap. En hij begint te lachten zo lief.
Morgen is zijn grote zus jarig dan wordt ze 17!! en daarna oud jaar. We vieren het lekker thuis is hier op het platteland altijd een drukke bedoeling met alle jongelui die carbid schieten.
Iedereen veel plezier met oud en nieuw.

groetjes,
Mathilda

Quote Post
Mama's november 2011 - #12
door Tamara op 29 dec 2011, 13:00
Tamara

*breek in*

lees dat jullie allemaal toe zijn aan de prikjes bij de kleintjes! Wat erg belangrijk is is dat de beentjes goed warm zijn... Ik wreef ze altijd warm bij mijn dochter zodat ze geen zere beentjes krijgen! Kan een hoop schelen!

*breek uit*

Quote Post
Mama's november 2011 - #13
door Hélia op 29 dec 2011, 13:55
Hélia

Hoi dames,

Hier gaat alles goed, wel heel druk soms slaap Fiona 's-nacht door maar soms ook niet, ook hier teveel kraampjes en ze krijgt borstvoeding. Vanmorgen was ze al 3410 gr en 50 cm.
 Ik reageer niet zo vaak meer, maar dat komt nog wel, sorry.

Geboren:
25-10 -Senna,dochter van Alexandra,2565 Gram
30-10 - Minnow.zoon van Leontien,3990 Gram,51 cm
30-10 - Mees,zoon van Mathilda,2990 gram,50 cm
01-11 - Anouk,dochter van Kim
05-11 - Isabelle,dochter van Anneke,2790 gram,49 cm
07-11 - Julie,dochter van Zara,3270 gram,51 cm
09-11 – Alisja,dochter van Janneke,3820 gram,50cm
09-11 – Siemen,zoon van Irmke
14-11 – Hannah,dochter van Jolanda,3845 gram,52 cm
22-11 – Ilse,dochter van Willeke,4010 gram,49cm
30-11 - Fiona, dochter van Hélia, 2920 gram, 49 cm

Voor iedereen wens ik een fijne jaarwisselling en een Happy 2012!
Liefs
Hélia

Quote Post
Mama's november 2011 - #14
door Anneke op 29 dec 2011, 15:09
Anneke

Hoi,

daar ben ik weer... 
Isabelle is goed door de nacht gekomen ik bedoel er mee te zeggen geen verhoging meer en heeft gewoon lekker 6 uur achter elkaar geslapen. Het is natuurlijk niet alleen bij de kruidvat te koop.. etos en supermarkt heeft het inderdaad ook meestal.. isabelle weegt nu 5 kg en is 57,5 cm.. ze is echt heel snel gegroeit.. ze is nu nog geen 2 maaden.. en al 8,5 cm gegroeit.. ze zeggen dat het hard gaat maar het gaat echt hard. 
Ze ligt al lekker te spelen op een speelkleed.. probeert naar dingen te grijpen.. maar weet nog niet echt hoe. af en toe heeft ze haar eigen handjes door.. als ik me vinger bij haar handje hou grijpt ze wel.. leg ik wat anders bij haar handje grijpt ze nog niet.

ze krijgt al haar babbels.. af en toe heeft ze hele verhalen.. zo mooi.. en als je er ook op reageerd gaat ze nog meer los.. 
als ik vraag als ik lachje krijgt gaat ze lachen.. je wordt er zo warm vn binnen. Ik brijp je dus helemaal mathilde zo mooi gezicht

gefeliciteerd met je dochter mathilde

kan me voorstellen dat je daar moe van wordt Jolanda. dan was bij ons in het begin het geval ongeveer de eerste 6 weken.. waarvan ik soms in 5 dagen tijd maar 20 uur had geslapen.. 
ik ben blij voor je dat je nu weer lekker slaapt.

wij gaan hier thuis lekker oud en nieuw vieren. 
lekker met ons drietjes.. heerlijk.. 

iedereen een fijne jaarwisseling een een gelukkig 2012!! 

liefs Anneke

Quote Post
Mama's november 2011 - #15
door Mathilda op 04 jan 2012, 13:53
Mathilda

iedereen de beste wensen voor hopelijk een prachtjaar met onze kleine kindjes.
hier iedereen verkouden behalve ik. ook mees moet eraan geloven en hoest zijn longen uit zijn kleine lijfje. ligt de hele dag op mijn arm, ook nu weer vandaar dat ik alles zonder hoofdletters type. soms gilt hij gewoon van de keelpijn zo zielig. voor de rest doet hij het goed, krampjes worden minder, slapen gaat nu goed als hij wakker is lacht hij maakt geluidjes en kijkt al heel gericht naar dingetjes en gezichten.
allemaal een fijne dag

groetjes,
mathilda

Pagina 1 van de 2
Je bent niet ingelogd en kunt dus geen berichten plaatsen!
Topaanbieding!
Stokke

Thoeris

Babyopkomst Producten

Zwangerschapskalender

Alleen bij ons te koop: je eigen zwangerschapskalender. Met prachtige afbeeldingen en voor jou persoonlijk gemaakt.

Online en gedrukt Dagboek

Beschrijf alle bijzondere momenten en emoties in je eigen zwangerschaps- dagboek. Je kunt het boek na afloop laten drukken. Een uniek boek om later aan je kind te geven.