Goedemiddag , Registreer nu gratis en snel op Babyopkomst.nl of Login!

Augustus 2012

Naar laatste post.. Forums » Zwangerschap/bevalling

Pagina 1 van de 25

Bericht
Gebruiker

Quote Post
Augustus 2012 - #1
door Esmeralda op 29 nov 2011, 20:10
Esmeralda

Ik mag dit topic openen, want vanochtend had ik een positieve test in handen! Ik ben 4 weken zwanger en heb vandaag meteen een afspraak gemaakt voor de termijnecho. Zal meteen een lijstje starten: Esmeralda, 32 jaar, 2e kindje, 1 zoon

29 weken zwanger, uitgerekend op: 02-08-2012

Quote Post
Augustus 2012 - #2
door Joyce op 29 nov 2011, 20:21
Joyce

Gefeliciteerd! Ik lees regelmatig met babywensforum mee en vond onwijs leuk voor je dat je zwanger bent. Nu San nog effe liefs

35 weken zwanger, uitgerekend op: 22-06-2012

Quote Post
Augustus 2012 - #3
door Esmeralda op 30 nov 2011, 11:25
Esmeralda

Joyce, dank je wel en als je ff buurt bij babywens, dan is het voor San ook wel leuk om te reageren. Weet niet of je zelf bezig bent of dat je gezin compleet is...

Quote Post
Augustus 2012 - #4
door Joyce op 01 dec 2011, 13:06
Joyce

Wij zijn zelf vanaf januari bezig voor het 1e kindje. Was vrij snel zwanger, maar heb in mei een miskraam gehad die veel impact gemaakt heeft. Besloten om korte pauze in te lassen en ben inmiddels al weer 10,5 week zwanger. Heb echter besloten om me nog niet aan te melden bij juni 2012, bang voor als het weer misgaat. Vandaar. Hoop dat je snel gezelschap krijgt van anderen. Maar ik kon het niet laten om je te feliciteren!

Quote Post
Augustus 2012 - #5
door Esmeralda op 03 dec 2011, 13:50
Esmeralda

Joyce, gefeliciteerd, lees je wel mee bij juni 2012? Je bent nu 11 weken (als ik het goed heb), het is wel leuk, hoor om mee te gaan kletsen. ************************************************************ *************** Klaarblijkelijk was ik er vlot met dit topic openen, haha, want ik ben nog steeds in mn uppie. Nou meiden, als je zwanger bent of net een positieve test hebt gedaan, kom gezellig meekletsen!

Quote Post
Augustus 2012 - #6
door Joyce op 03 dec 2011, 16:23
Joyce

Ja klopt. Ik ben 23 of 24 juni ws uitgerekend. Ja ik lees mee en weet dat t gezellig is, maar wacht liever tot ik de 2de echo. Vandaar. Hoe gaat het met je kwaaltjes?

Quote Post
Augustus 2012 - #7
door Esmeralda op 03 dec 2011, 17:44
Esmeralda

Welke kwaaltjes, hihi. Heb alleen last van vermoedhied en dat is eigenlijk alles. Bij mn vorige had ik ook alleen vermoedheid, dus waarschijnlijk blijft het ook deze keer hier bij. Wanneer heb je je 2e echo, al snel?

Quote Post
Augustus 2012 - #8
door Joyce op 03 dec 2011, 17:49
Joyce

Ik hoop t voor je zou lekker zijn. •••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••• ••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••• Woensdag gelukkig. Begin t nu wel wat spannender te vinden. Maar goed, we wachten nog even af.

Quote Post
Augustus 2012 - #9
door Ingeborg op 04 dec 2011, 22:10
Ingeborg

Ha Esmeralda, Je bent niet meer alleen, Ik voeg me hierbij hoor! Ik ben Ingeborg, 34 jaar, zwanger van 4de kindje, zoals nu uit ziet rond 1 aug 2012. zoon van 5, dochters van 1 en 3 jaar, lekker druk gezin dus!

30 weken zwanger, uitgerekend op: 01-08-2012

Quote Post
Augustus 2012 - #10
door Esmeralda op 05 dec 2011, 08:35
Esmeralda

Hoi Ingeborg, 
gefeliciteerd en welkom! Voor de 4e, zoals je zelf al zegt, druk gezin. Heb jij bij je vorige zwangerschappen veel last van kwaaltjes gehad?
Hier is nr 2 ook meteen de laatste. Ik kom zelf uit een gezin van 2 en mn vriend uit een gezin van 3. We willen ze alle 2 (tenzij het nu een 2-ling blijkt te zijn, maar denk t niet, zit niet echt in de familie) dezelfde kansen op een opleiding e.d. geven. Dus eigenlijk heeft het met de financiële situatie te maken en ook gewoon praktisch. Ik veroordeel je niet, hoor, voordat het weer verkeerd opgevat wordt. Ben wel benieuwd hoe je dat allemaal doet, werk je er ook nog bij of ben je een gezellige thuismoeder?
Ik werk 3 dagen, daarvan gaat Thomas 2 dagen naar het kdv en 1 dag naar oma.

Ingeborg, 34 jaar, 4e kindje 01-08-12, 1 zoon (5), 2 dochters (1 en 3)
Esmeralda, 32 jaar, 2e kindje 06-08-12, 1 zoon (21 mnd)

Afspraken:
2-1-12 Esmeralda, termijnecho + gesprek gyn

Quote Post
Augustus 2012 - #11
door Ingeborg op 05 dec 2011, 09:22
Ingeborg

Goedemorgen Esmeralda,

Dank je voor het warme welkom! Ik heb 3 gemakkelijke zwangerschappen en bevallingen gehad, dus ik mag niet klagen. We dachten eigenlijk klaar te zijn met onze 3 kinders, maar deze complete verrassing, is toch wel erg leuk! Even wennen nog aan het idee haha!
Ik werk 3 dagen in de zorg onregelmatig en mijn man werkt in de horeca. De kids gaan 2 dagen naar de creche in de week, de oudste naar BSO en de andere dagen vangen we zelf op, of evt mijn moeder of 1 van de tantes helpt. Ik heb 1 vast oppasmeisje voor in het weekend, ideaal! Ik begrijp dat je me niet veroordeeld hoor, wij moeten ook even puzzelen financieel, zeker als ze allemaal goed kunnen studeren later
En hoe is jouw vorige zwangerschap verlopen? Hoe voel je je nu?

Quote Post
Augustus 2012 - #12
door Esmeralda op 05 dec 2011, 10:17
Esmeralda

Mijn vorige zwangerschap is op flinke vermoeidheid en halverwege het carpaal tunnelsyndroom (slapende en pijnlijke hand na het slapen) verder wel goed verlopen. Wel zagen ze dat ie minder groeide dan normaal is, maar dat heeft met mn darmaandoening (Colitus Ulcerosa) te maken en dus is Thomas met 35.1 weken zwangerschap spontaan ter wereld gekomen. Maar het boefje kon met 15 dagen al mee naar huis. Ook nu ga ik weer groei-echo's krijgen en dus na de 20-weken echo extra blikken naar binnen. Dat is ook de reden waarom we, net als bij Thomas, geen pret-echo gaan maken. 
In de zorg, ziekenhuis of verzorgingshuis of totaal anders? Ik ben apothekersassistente, dus ook in de zorg eigenlijk. Gelukkig hebben wij geen nachtdiensten meer.

Quote Post
Augustus 2012 - #13
door Esmeralda op 05 dec 2011, 10:21
Esmeralda

Ook nu heb ik alleen last van vermoeidheid, hoewel ik er niet heel veel van merk, want ik zit in de ziektewet met een gebroken voet , drie weken geleden gebeurt. Helaas begin ik ook wel weer wat van het carpaal tunnelsyndroom te merken, maar heb nog geen brace om 's nachts. Maar denk dat we die wel weer te voorschijn moeten gaan halen.

Quote Post
Augustus 2012 - #14
door Danielle op 06 dec 2011, 14:24
Danielle

Hoi, ik ben Danielle. 
Vanmorgen heb ik een eind aan de onzekerheid gemaakt en een test gekocht... ik was namelijk 3 dagen overtijd. En... zwanger! Ik heb 2 zoons en een dochter. Ik heb ook al 3 miskramen meegemaakt. Ik kan ook niet zeggen dat ik (en mijn man) nu een gat in de lucht kan springen...

Groetjes,
Danielle

28 weken zwanger, uitgerekend op: 11-08-2012

Quote Post
Augustus 2012 - #15
door Ingeborg op 06 dec 2011, 20:42
Ingeborg

Oh dat is vervelend Esmeralda dat je nu het carpaal tunnelsyndroom al gaat merken. Ik heb het ook bij alledrie mijn zwangerschappen gehad, maar pas in de laatste maanden. Nu heb ik eigenlijk alleen enorme misselijkheidsklachten en enorm vermoeid. Verder voel ik me goed. Wat goed dat je mannetje zo snel weer naar huis kon na de bevaling. Heb je nu weer verhoogd kans op vroege geboorte door het darmsyndroom of niet?
Ik ben verpleegkundige op een crisisafdeling voor verstandelijk gehandicapten met psychiatrische stoornissen en gedragsproblemen. Heel pittig, maar wel leuk. Met 12 weken moet ik ook van de groep af en ga ik de administratieve en organisatorische dingen op me nemen.
Ik ben zelf ook wat zwaarder dan de gemiddelde nederlander dus krijg ook extra groeiecho's om de grootte van de uk in de gaten te houden, de andere 3 waren ook groot namelijk. De oudste was 9,5 pond, de 2de 9 pond en de 3de was 8,5 pond. Best flink dus, maar gelukkig heeft het geen problemen gegeven.
Welkom Daniëlle, ik kan me vorstellen dat het moeilijk is als je 3 miskramen hebt meegemaakt; de onzekerheid is dan enorm lijkt me of het dit keer wel goed blijft gaan, of niet. Spannend hoor! Wel gefeliciteerd en hopelijk gaat alles goed.
groetjes Ingeborg

Pagina 1 van de 25
Je bent niet ingelogd en kunt dus geen berichten plaatsen!
Topaanbieding!
Stokke

Thoeris

Babyopkomst Producten

Online en gedrukt Dagboek

Beschrijf alle bijzondere momenten en emoties in je eigen zwangerschaps- dagboek. Je kunt het boek na afloop laten drukken. Een uniek boek om later aan je kind te geven.

Zwangerschapskalender

Alleen bij ons te koop: je eigen zwangerschapskalender. Met prachtige afbeeldingen en voor jou persoonlijk gemaakt.