| |
|
|
Mama's Oktober 2011 - #1
door Chantal op 25 okt 2011, 13:41 |
Chantal |
|
Hoi dames,
Omdat we precies op tijd het limiet bereikt hebben, heb ik maar een nieuw forum geopend in Jonge Ouders!!!
Alleen Janneke en Zara moeten nog bevallen (voor de rest schrijft er geloof ik niemand meer mee van de lijst, sorry als ik daarmee mensen voor het hoofd stoot) maar dat kan natuurlijk ook gewoon terwijl we hier al schrijven.
Ik zal de lijst zo even kopieëren, zodat we alles weer een beetje kunnen bijhouden. Lijkt me leuk.
Hier gaat alles zijn gangetje. Ritme begint er inmiddels wel aardig in te komen, en ik ben ook iets makkelijker geworden. Dat maakt het allemaal een stuk aangenamer voor ons beiden. Zit hij een uur, jammer dan, zit hij 10 minuten, ook goed... het maakt me niet meer zoveel uit. Leg ik hem in bed en hij blijft huilen overdag, ok, dan mag hij na een half uurtje in de box liggen... Hij is nog zo jong.
Daarentegen weet hij goed wat hij wil... een speen of een borst, of gewoon even wat aandacht! Prima allemaal.
Van het weekend heeft hij 1 nacht van 7 uurtjes gemaakt, jammer genoeg gingen wij net die avond een keertje later naar bed... haha...
Vanmorgen kreeg ik een paar keer een stralende lach, en hij was klaarwakker!!! Daarna niet meer, behalve in zijn slaap, maar goed!
Stom genoeg heb ik per ongeluk vorige week de ouderunit van mijn babyfoon, die op mijn dekbed lag, in de wasmachine gedaan.... Gek genoeg kunnen ze daar niet zo heel goed tegen. Alhoewel, ik kwam er na 5 minuten achter, toen heb ik hem eruit gehaald en hij deed het nog. Tenzij je hem op zijn achterkant neerlegde... prima, dan doe je dat niet, maar blijkbaar ging het toch niet helemaal ok met het ding, want hij deed het gisteren alleen nog maar in de lader  Vanmorgen dus maar een nieuwe gekocht. Balen, we hadden hem van mijn schoonoma, en om nou te zeggen dat hij nu al stuk was, hebben we dezelfde gekocht, maar dat ding is wel even 110,00 euries. Maar goed, eigen schuld, beter opletten dus!
Mijn huis is nog heerlijk netjes en schoon. Ben bang voor de energie en waterrekening volgend jaar... elke dag 2 wasjes, sopjes en badjes vullen is niet niks ben ik bang. En dan ook nog iedere dag stofzuigen, strijken en stoffen... Ik heb nog nooit zoveel schoonmaakspullen gekocht als de afgelopen 4 weken!! Maar ja, t is wel erg lekker dat het nu bijgehouden is. Elke dag een uurtje en t is weer ok. En hoeven we in het weekend alleen nog maar boodschapjes te doen.
Verder ben ik al jullie verhalen een beetje kwijt. Sorry, probeer zo goed mogelijk te reageren, maar ik heb nogal last van vermoeidheid, dementie en hoofdpijn...
@ Elfriede; wat heerlijk dat jullie zoontje lekker thuis is! Genieten zeker??
@ Mirjam; op tijd rust nemen. Al ga je gewoon even op de bank zitten, dan rust je ook, maar zeker met die 2 knullen erbij moet je jezelf in acht nemen.
@ Zara; sorry, weet het echt even niet meer
@ Janneke; ik zal voor je duimen dat jouw beebje nog even blijft zitten tot zondag... dan mag ie daarna nog op het nippertje in oktober komen.
Verder ben ik het echt even kwijt. Het spijt me. Ik zal weer wat vaker proberen te komen.
Knuffels
|
| |
|
|
| |
|
|
Mama's Oktober 2011 - #2
door Chantal op 25 okt 2011, 13:46 |
Chantal |
|
Sorry, heb de rest eraf gehaald. Mocht je weer op het lijstje willen voeg jezelf dan gewoon gezellig toe!!!
Pfff.... blijf respect voor je houden Elfriede
Zwanger:
02-11: Janneke, 23 jaar, 2e kindje
03-11: Zara, 26 jaar, 2e kindje
Geslacht:
Janneke: meisje
Zara: meisje
Geboren:
31-08, Tijn, zoon van Danielle, 2395gram
02-09: Kaitlin, dochter van Linda, 1130gram
30-09: Levi, zoon van Chantal, 3670gram, 52cm
04-10: Esmee, dochter van Carin, 2990gram, 50cm
11-10: Noelle, dochter van Mirjam, 3710gram
13-10: Lucas, zoon van Cristel, 3805gram
20-10: Ivo Martijn, zoon van Elfriede, 5330gram, 55cm
Afspraken:
26-10: Chantal, 1e keer CB
01-11: Chantal, internist
10-11: Danielle, 2e keer CB + inentingen
Hoe groot zijn ze nu:
21-10: Levi, 4070 gram en 55 cm (3 weken oud)
|
| |
|
|
| |
|
|
Mama's Oktober 2011 - #3
door Cristel op 25 okt 2011, 16:44 |
Cristel |
|
|
hoi chantal.
leuk te lezen dat het allemaal goed gaat bij jullie.
je moet idd wat gemakkelijker worden, want anders maak je jezelf helemaal gek met al die regeltjes en een kind dat zich daar net niet aan houdt!
wij hebben van het ziekenhuis,verloskundige, kraamhulpen de huisarts allemaal verschillende regels gehad, en ondertussen doet lucas precies waar hij zelf zin in heeft!
ãls ie maar gezond blijft en eet!
voel je zelf vaak wel het beste aan hoor.
|
| |
|
|
| |
|
|
Mama's Oktober 2011 - #4
door Elfriede op 25 okt 2011, 18:54 |
Elfriede |
|
|
Hoi meiden,
Ik heb jullie gevonden hoor!
Leuk, weer een nieuw topic. Kunnen we lekker verder kletsen.
Merk wel dat ik nu veel minder achter de laptop zit, haha.
Chantal, dank voor je respect.
Als ik nu op de bank lig met het mannetje op mijn buik, dan denk ik wel: 't is toch wel een heel gewicht. Toch niet zo raar dat ik op het eind niet meer kon lopen. Ben wel blijdat hij toch uit zichzelf is gekomen, want anders had ik nog tot morgen door moeten lopen (41 weken). Hoe groot zou die dan wel niet geweest zijn??
Verder is het enorm genieten. Vind het heerlijk zo.
Martijn (of Tijn zoals wij hem ook wel noemen) is echt super tevreden en makkelijk. Drinkt nu al 80ml per keer en vanacht mogen we kijken hoe laat hij uit zichzelf om een fles komt of anders na uiterlijk 6 uur voeden. Tot nu toe moest hij iedere 3 uur en dan moest ik toch echt wel de wekker zetten hoor.
Hij heeft wel veel last gehad van krampjes, omdat hij vier dagen niet gepoept had. Zo zielig. Maar nu heeft de vk vanochtend wat met de termometer zitten rommelen in zijn gatje en nu komt alles los! Pfff, wat een opluchting.
Janneke en Zara, succes meiden!
|
| |
5 weken zwanger, uitgerekend op: 17-01-2013 |
|
| |
|
|
Mama's Oktober 2011 - #5
door Elfriede op 25 okt 2011, 18:57 |
Elfriede |
|
|
PS Er was toch ook nog ergens een tweeling op komst?
|
| |
|
| |
|
|
Mama's Oktober 2011 - #6
door Chantal op 25 okt 2011, 21:33 |
Chantal |
|
@ cristel; ik ben inderdaad gelukkiger zo! Naar ben erg van het ritme, en dat is werk eens lastig met één baby  @ elfriede; heerlijk dat je wat langer mag slapen als je dat gegund is he??? Super dat het verder zo goed gaat! Ik ben benieuwd naar vannacht hier!! Levi heeft weet last van kramp, ondanksinfacol.... We zullen zien! Knuffels
|
| |
|
|
| |
|
|
Mama's Oktober 2011 - #7
door Mama van gwenn op 26 okt 2011, 08:41 |
Mama van gwenn |
|
|
************************ Break in ********************
Hey Chantal,
las dat Levi nog zoveel last had van krampjes ondanks infacol.
Mijn dochtertje had dat toenertijd ook en heb toen Saab-simplex gekregen van mijn schoonouders uit duitsland. Dit werkte als een trein bij mijn dochter.
Het is wel alleen via internet te bestellen omdat het in nederland niet verkrijgbaar is. Maar als je ff googled vind je het zo.
Groetjes Jose
********************* Break-out **************************
|
| |
24 weken zwanger, uitgerekend op: 10-09-2012 |
|
| |
|
|
Mama's Oktober 2011 - #8
door Danielle op 27 okt 2011, 11:39 |
Danielle |
|
Ha gevonden! Nog niet iedereen geloof ik maar komt vast wel. Fijn dat je het strakke ritme wat los kunt laten chantal een baby houdt zich er nog niet zo aan he  . Maar draai jij elke dag 2 wassen? Hier zit ik nu op 5-6 wassen per week 1 meer als toen we met z`n 2en waren, lekker om het huishouden zo bij te houden he. Mooie actie vd babyfoon alleen financieel niet erg leuk.
En wat leuk dat je al een lach gespot hebt! Hier nog steeds niks. Sinds 2 weken kijkt hij ons echt aan maar verder komt er nog niet veel uit. Maar ja qua ontwikkeling is hij nog maar 1 week oud, dus we moeten nog even geduld hebben.
Cristel, hoe gaat het met de voedingen van lucas. Nog altijd rond de 12x op een dag?cr
|
| |
|
|
| |
|
|
Mama's Oktober 2011 - #9
door Danielle op 27 okt 2011, 11:49 |
Danielle |
|
|
Elfriede mooi dat jullie tijn zo tvreden en makkelijk is. Lastighe elke keer je wekker te zetten voor de voedingen? Komt vanzelf wel goed. Fijn dat zijn ontlasting loskomt!
Hier hebben we sinds een aantal nachten een schone slaper. Vannacht 8 uur achter elkaar, gisteren ook en daarvoor heb ik hem na 10 uurmaar wakker gemaakt en met moeite wakker te krijgen. Ben benieuwd of dat zo zal blijven.
|
| |
|
|
| |
|
|
Mama's Oktober 2011 - #10
door Danielle op 27 okt 2011, 11:55 |
Danielle |
|
|
Ik heb nog even terug gelezen wat janneke en zara geschreven hadden. Bij janneke zithaar moeder in de medische molen. Hoe gaat het daarmee janneke?al een opnamedatum bekend. Hopelijk wordt jullie meisje geboren als je moeder lekker thuis is. Bij zara was er een meisje in haar nabije omgevinggestorven. Kan me voorstellen dat je gevoelens nu heel dubbel zijn. Aan de ene kant verdriet en aan de andere kant straks blijdschap om de geboorte. Hopelijk laat de bevalling nog even op zich wachten zodat je het een plekje kunt geven, voor zover dat alzo snel mogelijkis. Sterkte iig!
|
| |
|
|
| |
|
|
Mama's Oktober 2011 - #11
door Janneke op 27 okt 2011, 12:50 |
Janneke |
|
hallo, ook ik heb het gevonden hihi, hier nog geen babynieuws... Mn moeder is gisteren geopereerd en mag vandaag weer naar huis maandag zal ze weer heen moeten voor een dag opname. En dan hoort ze ook of ze nog verder behandelt moet worden of dat ze het zo laten. De tumor die ze had is zeer zeldzaam komt misschien 15 x per jaar voor, en komt meestal niet terug. Dus dat is nog even afwachten.
Ik heb inmiddels chinees gegeten, mega wandeling gemaakt, druk gepoetst en dat levert alleen harde buiken en voorweeën op dus ons meisje heeft nog geen zin... We wachten rustig af.. Nog max 3 weken !
|
| |
|
|
| |
|
|
Mama's Oktober 2011 - #12
door Chantal op 27 okt 2011, 15:50 |
Chantal |
|
@ zara; thanx voor de tip! Meer t is meer aandacht... Als ik in beeld ben is ineens over! Misschien één sprongetje.... merk dat zijn ontwikkeling ineens snel gaat! @ danielle; heerlijk dt tijn doorslaapt! Geef je borst of fles? Hoor heel vaak dat ze bij borst waardchijnlijk nut gaan doorslapen omdat dat liht verteerbaar is! Ach, we zien wel! Ja, normaal 2 wassen in de week, maar omdat Levi veel spuugt en min buurvrouw waarschuwde voor schimmel en weervlekken van bv doe ik het nu elke dag! En hij spuugt op zijn kleding, maar ook de mijne en op bed enzo... Haha! @janneke; wat fijn dat je moeder weer thuis is! 1 ding wast nog helpt... Sex!!! Er zit een hormoon in sperma wat ze ook gebruiken bij inleiden en van klaarkomen trekt je bm samen!!! Bij mij deed het wel wast voorwerk en dat is ook mooi meegenomen toch??  levi krijst weer, ga m even troosten!!
|
| |
|
|
| |
|
|
Mama's Oktober 2011 - #13
door Danielle op 28 okt 2011, 09:54 |
Danielle |
|
|
Ik geef volledig borstvoeding, en had dat ook gelezen, maar hij heeft vannacht weer geslapen van half 10 tot half 6. Dat is dus wel jammer dat hij niet nog even 1 of 2 uurtjes meer mee pakt, half 6 is wel een rottijd vooral voor mijn man want die moet er om half 7 pas uit. Maar goed we zullen zien hoe het zich gaat ontwikkelen.
pff lastig dat hij veel spuugt en van die weervlekken kan wel kloppen denk ik want ik heb de hydrofiele luiers en washandjes geleend van mijn schoonzus en daar zitten idd wat weervlekken in. Gelukkig spuugt Tijn praktisch niet dus ook niet veel extra was daardoor.
Janneke, fijn dat je mams weer thuis is, nog wel spannend allemaal he, hopelijk wordt zij ook helemaal schoon en komt het niet terug maar dat weet je helaas voorlopig nog niet.
hebben jullie trouwens ook al een kolf gekocht? en bevalt ie wel of niet. Ik heb van mijn schoonmoeder (die is kraamverzorgster) een handkolf gekregen voor het geval dat nodig zou zijn voor even bv. Maar dat is niet praktisch als ik straks weer ga werken. Heb in het zkh een dubbel elektrische kolf gebruikt van medela en dat ging wel goed maar huren is best duur en die zijn ook veel te duur om te kopen. Dus ik zat te denken aan een enkele elektrsiche kolf maar was wel benieuwd naar ervaringen hier.
|
| |
|
|
| |
|
|
Mama's Oktober 2011 - #14
door Elfriede op 28 okt 2011, 10:07 |
Elfriede |
|
|
Hoi,
Ik geef deze keer geen bv. Ging allemaal heel moeizaam met medicijnen na de bevalling en glucosegehalte dat op peil moest blijven. Met fles zie je dan precies hoeveel hij binnen krijgt. Dus nu op fles.
Heb dus geen ervaring met kolven enzo...
Janneke, hopelijk wordt je moeder snel beter meid en kun jij straks lekker genieten van je kindje. Ben benieuwd wanneer.
Chantal, jammer dat Levi zo spuugt. Ik zet de kleertjes soms even in een sopje als ik niet direct een hele was wil draaien. Martijn wil ook af en toe een flinke golf teruggeven, dus heb mezelf al regelmatig 'snachts een nieuwe pyama moeten geven enzo.
Verder is ons mannetje echt super rustig. Huilt alleen als je 'm uit bad haalt of als het heeeel lang duurt voor hij de fles krijgt. Verder hoor je 'm niet. Zo lief.
En z'n grote broer is ook heel lief voor hem, dus dat gaat (tot nu toe) goed.
Martijn heeft nu 's nachts ongeveer vijf uur tussen de voedingen zitten, hopelijk wordt dat ook straks wat langer.
Nou, ik ga de oudste uit bad halen.
Fijne dag allemaal!
|
| |
|
| |
|
|
Mama's Oktober 2011 - #15
door Chantal op 28 okt 2011, 11:50 |
Chantal |
|
|
@ danielle; heb de medela swing v van mijn schoonzusje, erg fijn! En de philips handkolf voor evt. onderwg! Ok een fijn ding, maar meer voir één beetje, niet één hele voeding! Levi heeft nu 8 uur geslapen lachte net echt en duidelijk naar het oude harlekijnen trekpopje van mijn man die boven zijn commode hangt! Reageer later meer, maar ga even een puckababy halen! Levi houdt en maakt zichzelf wakker met zijn maaiende armen en heeft zijn hele geichtje open gekrabt, zeke overdag als jij niet in bad isgeweest! Lijkt me een kindvriendelijkerr manier als helemaal strak inbakeren! Knuffels
|
| |
|
|
|