Goedemiddag , Registreer nu gratis en snel op Babyopkomst.nl of Login!

Bang voor een miskraam...

Naar laatste post.. Forums » Miskraam

Pagina 1 van de 1

Bericht
Gebruiker

Quote Post
Bang voor een miskraam... - #1
door Christine op 22 sep 2011, 18:45
Christine

hallo ik ben voor de 2de keer zwanger ik heb al een zoontje van nu bijna 4 jaar oud

we zijn eind mei begonnen om voor de 2 de keer zwanger te worden. na een cyste te hebben gehad in een vande eilijders die gelukkigvanazelf is weg gegaan werd ik zwanger. we zouden nu op de 6de week zitten.

vandaag kreeg ik krampen en licht, bruin broed verlies. omdat ik nog al een paar stressige dagen achter de rug heb. omdat ik een verschrikkelijke schoonzus heb (ze heeft borderline) en het met haar weer even neit goed gaat moet ze er voor zorgen dat anderen het nog slechter hebben dan haar. zo hadden wij helemaal geen contact meer met haar door dit soort dingen. maar nu kwam ze via een taarten forum toch bij mij terecht om maar even openbaar te vertellen dat ik zwanger was terwijl wij nog veel mensen het zelf wild vertellen op een leuke manier. en heel schijnheilig zeggen dat ze het al weer helemaal van te voren wist (haar 6de zintuig) en ik dus even gezegt dat wij daar niet echt vangedient waren en wij het graag nog even stil hielden. en dat ze toch echt geen tante word van onze kinderen.

mevrouw zou mij wel even met 24 weken het ziekenhuis in schoppen!!! dit was een van de dreigementen die zij mij toe schreef.

dus voor mij een erg stres volle situatie en nu dan die krampen en bloed verlies maak ik me erge zorgen.

ik ben nu al te laat om mijn gyn te bellen dus dat doe ik morgen maar wil gewoon zo graag even mijn verhaal kwijt en hopelijk dat iemand mij wat gerust stelling kan geven

41 weken zwanger, uitgerekend op: 11-05-2012

Quote Post
Bang voor een miskraam... - #2
door Dietie op 22 sep 2011, 20:28
Dietie

Jeetje, wat een verhaal! Kan me voorstellen dat je erg in de stress zit.
Wat betreft de mk: Het hangt er vanaf of de krampen aanhouden/erger worden en of het bloedverlies helder rood word met stolsels. Is dit laatste het geval, dan heb je kans op een mk.
Ikzelf heb 3 weken geleden bloedverlies gehad zonder krampen en achteraf weinig, maar toch te horen gekregen dat ik een mk had (na een echo). Omdat het vruchtje niet zelf weg ging moest ik mee een week later weer melden bij de gyn om de curretage te bespreken, maar toen zagen we een kloppend hartje. Afgelopen vrijdag weer, dus we zijn weer blij!
Ik heb wel helderrood bloedverlies gehad. En echt wel veel op een gegeven moment, maar geen enkele kramp, en ook geen stolsels...
Ik wens je veel sterkte/geluk en hoop dat je morgen helderheid gaat krijgen!

Quote Post
Bang voor een miskraam... - #3
door Patricia op 22 sep 2011, 20:46
Patricia

dietie ik heb toen jij twijfelde op je gereageerd maar niet het vervolg mee gekregen maar hoe geweldig gefeliciteerd!!!!

@christine..... bah is niet fijn die dubbele stress nu! maar hou hoop he! het kan echt goed gaan!! (ook bij mij was het met normale menstruaties (bloed en kramp 1x per maand tot week 24) ook helemaal goed gekomen en die mooie meid die toen in mijn buik zat is nu alweer 21 maanden (bijna 22 wat vliegt de tijd!!) 
ken het wel van het balen dat iemand jou nieuws wereld kundig maakt... bij de 2de hadden we het verteld tijdens het zoveel jaar huwelijks diner van mijn schoonouders en erbij gezegt dat we het de volgende middag aan de oma van mijn vriend zouden vertellen...... de volgende ochtend vroeg heeft mijn schoonzus (vriendin van broer van vriend..... ook met steekje los) haar al opgebeld..... dus toen wij oma belde feliciteerde zij ons...... voor we iets gezegt hadden!! zegt ze "ik vond het zo raar dat zij mij belde met dat nieuws maar vind het wel leuk voor jullie" uhm ja het is ook raar als iemand anders jou nieuws verteld!

maar goed gekken moet je op afstand houden en probeer niet te veel te stressen hopenlijk kan je morgen terecht!
sterkte en zal voor je duimen

Quote Post
Bang voor een miskraam... - #4
door Christine op 22 sep 2011, 21:35
Christine

detie ik heb alleen maar licht bloed verlicht gehad bruinig. en dat nu een beetje als afscheiding wel houd ik die menstrusatie krampen zeg maar. nu is het gelukkig even wat minder.
en jeetje wat fijn dat alles toch goed blijkt te zijn. en wat erg dat er dan eerst gedacht word dat het een mk was. en zelfs gecureteerd zou worden. wat fijn dat alles toch nog goed na gekkeen is en het hartje klopte!!! geniet er maar lekker van!!

Quote Post
Bang voor een miskraam... - #5
door Christine op 22 sep 2011, 21:59
Christine

particia,

heerlijk dat je nu lekker kunt genieten van jullie bijna 22 maande oude wolkje wat gaat dat ook hard he!! die van ons gaat al weer bijna naar de basisschool!!!

jee ook al van die leuke schoon familie!! ja wij hadden er ook echt voor gekozen haar niet meer in ons leven te willen en toch lukt het haar steeds op nieuw. zo vervelend dat zulke mensen dan ook in familie zitten wara je toch mee omgaat. we hebben nu heel duidelijk aan de rest van zijn familie verteld dat we niets meer haar haar kant willen hebben. ze dus niets over ons vertellen!!! ik hoop zo dat zulke mensen zich zelf eens keihard tegen komen!!!!! tot nu toe heeft ze haar vaste kliek die haar in alle tijden steund en haar ffictie verhalen over anderen o leuk vinden om te lezen. tja dat ze eigenlijk de halve familie al helft afgestoten zal waarschijnlijk daar door in het niet gaan. zolang ze maar van mij en mijn gezin af blijft!!! en dreigen om een nog ongeboren kind te vermoorden ja dan spoor je toch niet. ze heeft zelf 3 kinderen waar van 1 tweeling. 

ja dat bloed verlies.. ik heb met lucas toen in de 23ste week bloedverlies gehad dat bleek achteraf gelukkig niet ernstig. maar nu in een zo vroeg stadium en dan met haar dat je door die stress ook nog een mk kan krijgen. pff zat er echt helemaal door heen. en ik zou gewoon zo graag heerlijk met zijn 3 willen genieten van dat nog vol op indegroei futusje in mijn buik!!!  we waren zo blij met dit nieuws. we hadden van te voren al bedacht dat we ons zoontje zo'n t shirt aan zouden doen met Stoer ik word grote broer!! en dan met cupcakes. maar we gingen eerst 2 daagjes naar de neef en nicht van mijn vriend. die hebben we het wel verteld omdat die heel ver weg wonen en we met de cakejes toch niet langs hadden kunnen komen. hun hielden natuurlijk netjes hun mond. toen wilde ramon het zijn moedervertellen. ik vodn dat al niet zo'n goed idee maar goed je gunt je vriend toch ook zijn geluk! de volgende dag bleek alles al op het internet te staan. gelukig zit mijn familie niet op dat forum of te goolgelen dus die konden we gewoon nog de leuke verrassing een dag later bregen. allemaal helemaal leuk. maar de vader en vriendin van mijn vriend en oma wisten nog niets die wilde we ook op die manier verassen maar die konden die dag nieet. toen ik ahd gelezen dat ze dat had geschreven heb ik haar dus verteld dat het nog even geheim moet blijven. ze ging gelijk aan de telefoon met haar vader! over was de leuke verassing!!!! zo jammer ik snap je helemaal!!!! maar ons zoontje vond het erg leuk en vooral erg lekker al die cakjes iedereen heeft een mooie foto gekregen van hem met zijn mooie stoer ik word grote broer t shirt aan!

Quote Post
Bang voor een miskraam... - #6
door Christine op 26 sep 2011, 21:35
Christine

nou gelukkig zijn de krampen erg gezakt en het bloed/bruinig verlies bijna helemaal weg. morgen ga ik weer voor een cho naar de gyn. en ze denken niet dat eht een miskraam is. dus ik hoop dat alles goed blijft gaan

Quote Post
Bang voor een miskraam... - #7
door Bianca op 07 okt 2011, 15:01
Bianca

Hoi Christine,

Ik kan het me heel goed voorstellen allemaal. Ik heb twee mooie kindjes, maar tussen de beide heb ik 2 miskramen gehad en nu pas weer 1. Ik ben nu ook weer zwanger en ook heel erg bang om het weer te verliezen. Ook ik heb buikpijn gehad en bloedverlies. (bij mij was het zelfs helder rood) Ik dacht dat mijn cyclus weer op gang kwam na een curretage, maar later bleek dat ik zwanger was/ben. Zeer ongelovelijk allemaal, zo snel, maar ik ben gewoon ook niet meer gerust. Volgende week heb ik weer een echo, dan ben ik bijna 11 weken (dus volgens mij zijn we bijna even ver) Hopelijk krijg ik dan weer goed bericht en dan wordt het waarschijnlijk iets makkelijker om ervan te gaan genieten. Voor jou geldt vast hetzelfde, als je die eerste 3 maanden maar door bent. Bij alles wat je nu voelt ga je twijffelen en datt maakt je erg onzeker. Mijn vk zei tegen me dat ik toch moest proberen te genieten, omdat het niet uit maakt of je nu wel of niet geniet, bij een miskraam komt de klap altijd even hard aan. En ik weet dat hij gelijk heeft, maar op de 1 of anderen manier probeer je jezelf te beschermen.
Jij hebt inmiddels een echo gehad en hopelijk was alles goed, ik moet nog even wachten op mijn tweede echo 
Suc6 en toch proberen te genieten (zei ik terwijl ik het zelf ook niet goed kan, haha)

42 weken zwanger, uitgerekend op: 06-05-2012

Quote Post
Bang voor een miskraam... - #8
door Christine op 10 okt 2011, 13:38
Christine

hoi bianca,

we hebben inmiddels de 2de echo gehad. we zaten best een beetje in spanning. want toen hij ging kijken duurde het even voor hij het vruchtje had gevonden. eerst leek het dus even op een leeg vruchtzakje. maar gelukkig daar was het verstopt. en het hartje klopte. ik ben nu 8 weken. en toen 6. over een week heb ik weer een echo. met week 7 had ik weer bloedverlies dit keer meer in eenkeer en helderder. dus ook dat weer eng. maar toen eht na een dag over was dacht ik nou we zien het wel ze kunnen er anders toch neits aan doen. ik blijf me erg zwangervoelen dus denk dat het wel goed zit. volgende week zien we weer meer.

ja dat lijkt me heel moeilijk! en zeker nu in deze periode. genieten is het beste maar dat lijkt me indd ook wel moeilijk om je zo over heen te zetten. ik hoop dat we alle bij gezond en wel tot de 9 maandne zwangerschap komen en dan alle bij een gezond kindje op de wereld gaan zetten!!!

Quote Post
Bang voor een miskraam... - #9
door Bianca op 15 okt 2011, 08:42
Bianca

Hoi Christine,

Wat fijn dat de tweede echo goed was zeg!! Ook bij ons was de tweede echo goed  Gisteren hebben we het kleine wondertje weer even mogen bewonderen. Gek hoor... alles zit er al op en aan. Wat was ik ook weer zenuwachtig zeg, pfff. Wij verwachten onze derde op 6 mei. Erg leuk weer allemaal hoor. Moet er nu ook echt van gaan genieten. Ik weet dat dit echt onze laatste is en ik moet nu gaan proberen mijn angsten opzij te zetten.
Maandag heb jij weer een echo dus? Op de verjaardag van onze zoon, misschien brengt hij een beetje geluk  Suc6...

42 weken zwanger, uitgerekend op: 06-05-2012

Pagina 1 van de 1
Je bent niet ingelogd en kunt dus geen berichten plaatsen!
Topaanbieding!
Stokke

Thoeris

Babyopkomst Producten

Online en gedrukt Dagboek

Beschrijf alle bijzondere momenten en emoties in je eigen zwangerschaps- dagboek. Je kunt het boek na afloop laten drukken. Een uniek boek om later aan je kind te geven.

Zwangerschapskalender

Alleen bij ons te koop: je eigen zwangerschapskalender. Met prachtige afbeeldingen en voor jou persoonlijk gemaakt.