Goedemiddag , Registreer nu gratis en snel op Babyopkomst.nl of Login!

Juli 2011 mamma's

Naar laatste post.. Forums » Jonge ouders

Pagina 1 van de 17

Bericht
Gebruiker

Quote Post
Juli 2011 mamma's - #1
door Betty op 08 sep 2011, 12:39
Betty

Hallo iedereen!

Ik dacht het word wel tijd om over te stappen naar het jonge ouders forum!
Komen er meer juli mamma's mee schrijven??

11 weken zwanger, uitgerekend op: 07-12-2013

Quote Post
Juli 2011 mamma's - #2
door Supermama op 11 sep 2011, 23:18
Supermama

hee hallo, niet veel animo?? Ben ook wel benieuwd hoe het gaat met de juli baby's! hier gaat alles heel goed, we hebben een super relaxte dochter die echt makkelijk is, ze eet en slaapt goed en ze lacht nu ook volop!.

Quote Post
Juli 2011 mamma's - #3
door Betty op 12 sep 2011, 10:50
Betty

Jeej! Toch iemand die mee schrijft. Inderdaad weinig animo.

Bij ons gaat ook alles goed! Yorick groeit goed en is heerlijk vrolijk en tevreden!
Sinds 2 weken geef ik geen borstvoeding meer omdat ik 3x een borstonstekking heb gehad en zag het niet meer zitten! Nu zijn we over op flesvoeding en Yorick drinkt wisselend zijn flessen leeg maar je hoort hem niet dus ga ervanuit dat hij wel genoeg krijgt, heeft goeie plasluiers en is dus erg tevreden.
Yorick is sinds een paar dagen verkouden, erg zielig hij snottert wat en af. Hopelijk gaat het snel over.

Quote Post
Juli 2011 mamma's - #4
door Ilse op 12 sep 2011, 11:31
Ilse

Hoi,

leuk dat er een nieuw topic is want we zijn immers allemaal bevallen.
Wat heerlijk dat de kindjes het allemaal goed doen.

betty@ Je bent ook zeker gestop omdat je bijna moet gaan werken?
En balen van die borstontstekingen maar je kan wel zeggen dat je hem zelf heb gevoed. Ik heb 6 weken gekolft. 
Ik zit nu alleen nog steeds te wachten tot ik ongesteld word, want me buik is helemaal opgezet voor me gevoel. weet iemand dat misschien?

Hier ook een heel tevrede meisje. Alleen merk ik nu dat ze heel graag wil gaan draaien maar dit nog niet lukt dus word ze soms effe boos haha.
Doen jullie kindjes al schater lachen? Hanna nog niet. Het is wel erg leuk om te zien dat Hanna echt het kwa ontwikkeling samen loopt met jullie kindjes tewijl ze toch zeker 6 weken ouder is. dus denk toch dat de uitgerekende datum toch een rol blijft spelen.

Nou hier nog een weekje vrij helaas. Maar het blijft dubbel.
En oja we hebben een nieuw huis gekocht.Helemaal happy.
heb al heerlijk de kinderkamer inrichting uitgezocht (weten nu wel dat we een dochter hebben). Dus we mogen ons misschien wel 1 nov uit gaan leven. Hebben jullie nog leuke idee? of juist leuke adresjes waar je leuke spulletjes kan kopen voor een leuke prijs?
Ben wel benieuwd hoe het allemaal gaat lopen want met 2 kinderen verhuizen is niet het makkelijkste denk.

Quote Post
Juli 2011 mamma's - #5
door Ilse op 12 sep 2011, 18:31
Ilse

Hoi Allemaal, 
Kom ik hier ook meekletsen. Ben alleen wat minder vaak online, maar wel fijn om af en toe eens te kijken hoe het met iedereen is. 

@ Betty
 Nomi is ook ontzettend verkouden momenteel. Zo zielig om dat gereutel te horen en dat snot weg te halen. Ze vindt het vreselijk als we haar neusje afvegen. 
Ik zou me vooral geen zorgen maken of Yorick voldoende binnenkrijgt nu hij de flessen niet altijd leegdrinkt. Als hij honger heeft drinkt hij echt wel meer. 
Tja, na 3 borstonstekingen kan ik me levendig voorstellen dat je bent gestopt met het geven van borstvoeding. Ik heb dat nooit gehad, maar heb vaak gehoord dat dat vreselijk zeer doet. 

@ Ilse
Nog geen schaterlachen hier, maar wel keer op keer een brede smile. Deze dame kan erg veel lachen. Het inbakeren lijkt nu toch een beetje effect te gaan hebben samen met heeeeel veel regelmaat en rust. Poeh, poeh, dat is wel vermoeiend hoor.
Vorige keer werd ik precies 1 maand nadat ik was gestopt met het geven van borstvoeding weer ongesteld, maar dat zal vast niet bij iedereen zo zijn. Dat vond ik overigens een fijne bijkomstigheid van het geven van 7 maanden borstvoeding. NIET ongesteld worden! 

Als Nomi de fles krijgt (Avent) dan zuigt ze deze ooit vacuum, waardoor de speen helemaal plat wordt en ze dus niets meer binnenkrijgt. Heeft iemand daar nog tips voor?

Quote Post
Juli 2011 mamma's - #6
door Betty op 12 sep 2011, 21:36
Betty

Wat leuk dat er meer mee gaan schrijven, vind het toch altijd wel fijn om mijn verhaal kwijt te kunnen of vragen te stellen.

Borstontstekking: Opzich vond ik het niet heel erg pijnlijk ook niet als ik Yorick dronk of wanneer ik kolfde, helemaal pijnloos was het niet natuurlijk. Het minste vond ik dat ik 24 uur lang hoge koorts had wat veel van mijn lichaam vergde en aangezien ik een keizersnede gehad heb en dus mijn lichaam erg moest herstellen was dit er dan wel weer een klap overheen en duurde het lang voordat ik me weer echt fit voelde.
Nu ik flesvoeding geef voel ik mijzelf een heel stuk beter/fitter nu nog een beetje conditie opbouwen. En het is ook wel makkelijk met werken inderdaad zit ik niet met kolfen. Over 2 weken moet ik weer beginnen.

Hier ook nog geen schatter lachjes maar wel heel veel glimlachen! Wat kan ik daar van genieten zo'n heerlijk lachend kereltje.

Slapen jullie kindjes 's nachts al wat door? Hier helaas niet, Yorick word altijd 1x wakker 's nachts en dan wil hij een paar slokken drinken en slaapt weer verder. Heb geprobeerd om hem met de speen weer verder te laten slapen maar dat lukt hier helaas niet.

Ook Yorick zuigt de fles vacuum (difrax) soms helpt het iets om de speen wat losser te draaien. Wij trekken de fles zo nu en dan uit Yorick zijn mond om de speen weer vol te laten lopen.

Aanstaande woensdag, donderdag en vrijdag gaan we er even uit met zijn 3tjes! Even naar de kust lekker uitwaaien! Vriendlief heeft deze hele week vrij, heerlijk en kan hij ook eens even kijken hoe druk mem (komen uit friesland)  het wel niet heeft overdag!
Ook ben ik begonnen met het maken van het eerste fotoboek, wat een werk maar wel leuk om te doen!

Quote Post
Juli 2011 mamma's - #7
door Chant & mylan op 12 sep 2011, 23:20
Chant & mylan

heey dames..!

Sorry voor de late reactie.. heb het erg druk met Mylan uiteraard..

@ Diana: Bedankt voor de tip.. en kheb er idd eerder van gehoord.. maar heb er totaal geen spijt van. hij doet het SUPER..!!
Hij is 31 aug tot en met 8 aug ter observatie nog ff in het ziekehuis geweest omdat meneer bleef huilen, de hele dag met hem lopen, regelmatig spugen, en overdag niet slapen.. kort gezegd erg onrustig dus..
Maar na die week bleek dat mijn idee al klopte, een jochie dat enorm veel ritme en regelmaat en stuctuur nodig heeft.. Verder ENORM allert is en overal bij wilt zijn..
Hij is een heeeeeel stuk vrolijker enz..
hij zit praktisch al als ik hem vasthoudt met 1 hand, hij set zichzelf af zodat hij staat en zet al gemiddeld 2 stapjes per keer als ik hem vasthoudt.. haha.. hij is goed opweg dus..
Morgen is hij 11 weken, hij is in het ziekenhuis voor het laatst gewogen en gemeten en was dus 58 cm en 5430 gram.. dus bijna 2 en halve kilo aangekomen en 10 cm gegroeid in 10 weken..xD
hij zit gemiddeld op 5 a 6 voedingen per dag, waarvan wij vandaag 200 cc(incl voeding) 2 maal daags geven met anderhalve theelepel bambix rijstebloem, 's morgens en 's avonds.. hij vraagt er echt om.. doorslapen gaat al weken lang goed, tussen 8 en 9 de laatste fles en dan tussen 6 en 7 de vlg ochtend issie er weer..! verder krijgt ie gemiddeld 170 cc met voeding per keer, en daar 1 theelepel rijstebloem in..
Ik mag dus niet klagen..

Verder wil ik, beetje laat, IEDEREEN met de kleine meiden en jongens van harte feliciteren..! wat een leuke namen allemaal..! en die van patricia enorm apart.. nooit eerder gehoord..!

Meiden, nogmaals heel veel geluk en geniet er van natuurlijk..

Groetjes, Chant en Mylan..

17 weken zwanger, uitgerekend op: 29-10-2013

Quote Post
Juli 2011 mamma's - #8
door Ilse op 14 sep 2011, 17:58
Ilse

Hoi

ilse@ hoe gaat het nu allemaal bij jullie? ben je al weer wat ritme aan het krijgen desondanks dat er veel gebeur?
En wat fijn dat ze zo veel lacht.

betty@ lekker hoor een paar dagen weg altijd fijn om er tussen uit te zijn en voor jullie ook heel bijzonder is toch jullie 1e vakantie met de kleine.
Hier slaapt Hanna wel door sinds ongeveer 2 weken. Ze kwam daarvoor elke 3 uur en nu plots slaapt ze het hele klokje rond.

vacuum@ geen ervaring mee 

chantal @ wat grappig dat jij er rijstebloem al door heen doe. bij ons mag je er  alleen johannes broodpitmeel door heen doen.

Wij mogen bijna met de pap fles beginnen en het eerste groente en fruit hapje ben benieuwd worden heerlijke gezichten trekken denk en lekker knoeien.haha..

Quote Post
Juli 2011 mamma's - #9
door Chant & mylan op 14 sep 2011, 18:20
Chant & mylan

heey Ilse,

Wij hadden johannesbroodpitmeel geprobeerd, maaar Mylan boert daar enorm veel van, tussen de fles echt wel 4 keer ofzo en in de tijd dat ie moet slapen nog een stuk of 4 keer of meer..
Van rijstebloem boert hij 1 keer tussen de fles, en 1 ker na de fles.. en heel soms als ie in bed ligt en er wakker van wordt, nog 1..
Over 2 weken als hij 3 maanden ga ik proberen met fruit te beginnen, ff kijken hoe hijzelf reageerd, en hoe zen lichaampje reageerd, gaat het goed, dan bouwen we het op en anders een paar dagen wachten en elke keer proberen..

Quote Post
Juli 2011 mamma's - #10
door Ilse op 15 sep 2011, 11:59
Ilse

@Ilse
Het wordt hier al wel iets rustiger, al heeft Nomi nog steeds niet echt een vast patroon. Eerst sliep ze 's nachts door tot ongeveer 7 uur 's ochtends, nu komt ze weer iedere ochtend rond 5 uur. Slapen overdag doet ze erg wisselend. Soms maar 20 minuten, dan weer 3 uur. Ik vind dat heel moeilijk, je kunt er geen pijl op trekken. We proberen er nu wat meer ritme in te krijgen door echt pas na 3 uur een voeding aan te bieden. Dat betekent wel dat ze ooit wakker is, speelt, gevoed wordt en vervolgens weer naar bed gaat. Tja, ik weet het anders ook niet. We moeten iets.....

@Chant
Met 3 maanden al beginnen met fruit? Er wordt toch geadviseerd daar pas met 4 maanden mee te starten? 

Wij gaan proberen om 6 maanden volledige borstvoeding te geven zonder iets erbij. Hopelijk zorgt dat ervoor dat Nomi niet alle allergieen krijgt die mama heeft. Gebeurt dat toch dan hebben we in ieder geval ons best gedaan.

Quote Post
Juli 2011 mamma's - #11
door Chant & mylan op 15 sep 2011, 15:49
Chant & mylan

@ Ilse:
Het advies is 4 maanden, maar als je kindje er klaar voor is, is ie er klaar voor..
hij zit nu al op 200 cc de avonden en ochtenden.. die jonge kan al goed van een lepeltje eten.. daarnaast is het een vreetbulkje.. en CB en kinderarts hebben er niets over gezegd.
Als ie krampen heeft dan stop ik een paar dagen..en probeer het een paar dagen later..

Quote Post
Juli 2011 mamma's - #12
door Supermama op 16 sep 2011, 22:03
Supermama

Hi,

hier slaapt onze meid bijna de hele dag, echt ongelooflijk, het is wakker worden, drinken, en weer in slaap vallen. Ze slaapt dan ook makkelijk 3 a 4 uur. Dat gaat de hele dag door. 's nachts slaapt ze ook goed, meestal rond 5 uur nog wakker voor een voeding en hup er gelijk weer in. Ze heeft 2 nachten echt doorgeslapen tot 's morgens half 8. Heb dan ook gelijk hele dag last van pijnlijke borsten.....
soms leg ik haar in de box of op de Domoo maar na een paar minuten begint ze te piepen en dr hoofd te draaien en tja dan leg ik haar maar weer in bed en weg is ze weer....

Ook hier geven we 6 maanden borstvoeding zonder bijvoeding. Heb ik bij mijn eerste ook gedaan. Overigens wordt geadviseerd om pas met 6 maanden met bijvoeding te beginnen, maar dat moet ieder voor zich natuurlijk weten. Ieder kind is anders en iedere behoefte is anders maar met 3 maanden beginnen met fruithapjes vind ik ook wel vroeg hoor. 

Leuk om te lezen hoe het met de juli baby's gaat! Schaterlachen doet ze hier ook nog niet hoor, wel heel veel big smiles! Leuk is dat he daar wordt je toch blij van! 
Gelukkig heb ik nog nooit borstontsteking gehad, kan er ook niet over meepraten maar het lijkt me erg vervelend.

@ Betty Leuke dagen gehad? Zeelucht doet vast goed voor de verkoudheid!
@ Ilse gefeliciteerd met jullie nieuwe huis!

Groetjes en fijn weekend allemaal!!

Quote Post
Juli 2011 mamma's - #13
door Chant & mylan op 16 sep 2011, 23:07
Chant & mylan

betreft de bijvoedingen zijn de meningen verdeeld.. Dat mylan ter opservatie in het ziekenhuis lag, kwam er voor 1 dag een meisje bij van 9 maanden, die kreeg na 2 maanden al bijvoeding omdat ze in het wippertje op tafel zat, en aan het smakken was enz..
En een ander vind 6 maanden borst/fles te lang.. nja zoals ik zeg ieder zen mening.. 2 maanden vind ik te vroeg, maar als mijn kleine man na de fles af en toe nog zoekt en smakt enz.. denk ik dat hij er klaar voor is.. en anders zullen we dat snel genoeg merken met de krampen..
Time will lurn....

Quote Post
Juli 2011 mamma's - #14
door Betty op 17 sep 2011, 18:43
Betty

Hallo!

Wat hebben we 3 heerlijke dagen weg gehad! Aankomst dag was nog niet echt zonnige maar wel bijna droog en zo nu en dan een zonnestraaltje! Donderdag hebben we geweldig genoten, wat een heerlijk weertje! Lekker gewandeld langs het strand en flink de zeelucht opgesnoven! Ook vrijdag was het heerlijk weer! Het ging erg goed met Yorick volgens mij vond hij het ook wel lekker om even weg te zijn!

Yorick zijn verkoudheid is bijna over, zo nu en dan nog een snottebelletje maar hij kan in ieder geval weer gewoon door zijn neus ademen!
Afgelopen nacht heeft Yorick geslapen van 11 tot 6!!! Wat heerlijk, wel jammer dat ik een vriendin op bezoek had en zelf wat later op bed kwam en dus alsnog de nacht voor mij kort was (eigen schuld) Hopelijk slaapt Yorick nu vaker zo lekker door!

Fijn weekend iedereen!

Quote Post
Juli 2011 mamma's - #15
door Patricia op 17 sep 2011, 19:21
Patricia

hey een mama's van juli topic
ik ga meelezen en af en toe reageren
niet op de sience fiction verhalen maar weet zeker dat meer mensen de rekensommen gemaakt hebben

hier gaat alles geweldig 
dit weekend is aurea samen met haar grote zus logeren bij opa en oma niet omdat wij dat nou zo fijn vinden maar voor een verbouw weekend hier we wonen in een klushuis dus er gaan er meer volgen bij freja waren we met 6 maanden ong. begonnen met logeren en uiteindelijk heeft dat erg veel voordelen gehad! maar ja nu is het iets eerder... maar heb veel contact met oma en alles gaat super en de meiden hebben lol daar
aurea heeft ong. 5 flessen ,overdag heeft ze om de 4 uur ongeveer een fles de laatste rond 23:00 en dan om ergens rond 5 a 6 komt ze weer dus de nacht is bijna rond  
overdag slaapt ze om de voeding eigenlijk... met wat power naps tussen de voeding waar ze wakker is dus prima! verder een erg vrolijk meisje! huilt wel meer dan freja deed en das wel naar omdat freja nu soms comedie huilt voor aandacht! maar goed dat zijn we in de kiem aan het smoren komt dus helemaal goed!

hier gaan we overgens pas bijvoeden met 6 maanden zoals het hoord zeg maar! vanaf 4 maanden mag het. vanaf 6 maanden is het verstandig!
en dat het CB er niets over zegt lijkt me logisch als je kind het nog helemaal niet behoort te krijgen! zo hebben ze het nu ook nog niet over waar je op moet letten bij het kopen van schoenen... komt allemaal aan bod als ze de leeftijd krijgen dat het mag/verstandig is

Pagina 1 van de 17
Je bent niet ingelogd en kunt dus geen berichten plaatsen!
Moeders voor Moeders
Plus lidmaatschap