| |
|
|
Kersverse ouders 2010 deel2 - #1
door Elles op 03 aug 2011, 14:42 |
Elles |
|
|
hoi dames,
zullen we hier verder kletsen dames, die andere was vol.
groetjes elles
|
| |
|
|
| |
|
|
Kersverse ouders 2010 deel2 - #2
door Susan op 06 aug 2011, 14:10 |
Susan |
|
Gevonden! Zag je andere berichtje ook, geen idee waar alle anderen zijn maar wij waren een paar daagjes op de camping. Lekker! Morgen naar de Venrayse kermis, benieuwd hoe Marinde de draaimolen vindt. Misschien dat we ook nog samen van de grote glijbaan gaan, samen op een matje naar beneden glijden. Ik vind inderdaad ook dat het errug stil geworden is, oa van Madelon en Dagmar al een tijdje niks meer gehoord. Misschien door de vakantieperiode?
Hoe is het met jou trouwens? En met de meiden?
|
| |
|
|
| |
|
|
Kersverse ouders 2010 deel2 - #3
door Elles op 07 aug 2011, 11:41 |
Elles |
|
|
hoi susan,
Met ons gaat het goed,dank je voor het vragen.
Hoe was je vakantie op de camping ?
leuk man de kermis, veel plezier.
iedereen is op vakantie ,dit merk ik ook bij de hyves van de juni 2010 waar ik lid van ben.ook bij mij werk zijn er veel collega's op vakantie.
Ik ga nu beginnen met de voorbereiding van sanne haar feestje
gisteren dingen gehaald om zelf uitnodigingen te maken, ik moet alleen nog zwart papier halen om de de ringen te maken van de olympische spelen.
en nog meer dingen.
ga weer even verder groetjes elles
|
| |
|
|
| |
|
|
Kersverse ouders 2010 deel2 - #4
door Jacq op 08 aug 2011, 10:36 |
Jacq |
|
|
Ik dacht al, forum vol en we schrijven niet meer??? De titel is een beetje lastig, daarom misschien "lastig" terug te vinden....
Je hebt behoorlijk wat voorbereidingen te treffen voor Sanne haar verjaardag, ben heel benieuwd wat ze er van vinden!
@Susan, en nog naar de kermis geweest met Marinde? Of uiteindelijk niet geweest?
Hier druk met verhuizen, bruiloft en werk! We horen vandaag wanneer de sleuteloverdracht is, hadden verzocht om het te vervroegen maar het lijkt aan de kant van de verkopers nu ineens lastig te zijn. We wachten dus maar weer af!!!! Dit weekend wilde we naar de gay parade maar er kwamen hele rare luchten aan dus zijn maar niet gegaan, het leek mij wel gezellig! Gisteren naar de dierentuin, heb een jaarabb gekocht, zo kan ik regelmatig even heen dieren kijken of gebruik maken van de speeltuin...
Even jullie raad, gisteren bij schoonouders.. Er wordt mij gevraagd of Fleur appelsap mag, liever niet maar uitzondering ja maar dan wel aanlengen met water. Het lijkt dan wel of ik tegen een muur praat want nee er moest getoond worden dat ze uit een rietje kan drinken! Dus ik gaf aan dat er meer suiker in appelsap zit dan in cola (ik ga haar toch echt geen cola geven, was de opmerking). Nee daar ging het niet om, maar om het feit hoeveel suiker erin zit en dat ze dit thuis niet krijgt!!! Ook geef ik haar geen potjes meer omdat ze toch mee wil eten met ons en ik vind het eten uit een potje zo smakeloos en fijn dat ik daar niet voor kies... Maar ook dat moet ik zes keer zeggen!!!! Wel gisteravond een huilend kind want ze had last van haar buik, denk dat de appelsap teveel voor haar was. Af en toe weet ik gewoon niet hoe ik het haar duidelijk moet maken, gek word ik ervan.
Vakantie duurt nog even, dat wordt voor mij pas oktober.... En nu te zeggen dat het hier heerlijk weer is, NEE! Wat een triest weer is het, zo sneu voor iedereen die in NL verblijft.
|
| |
|
|
| |
|
|
Kersverse ouders 2010 deel2 - #5
door Zara op 08 aug 2011, 15:11 |
Zara |
|
Hoi! Ben ook weer terug van een weekje in het huis van mn schoonouders. Zal later schrijven hoe het was en alles, maar ik ben er in elk geval ook nog
|
| |
|
|
| |
|
|
Kersverse ouders 2010 deel2 - #6
door Dagmar op 09 aug 2011, 20:45 |
Dagmar |
|
|
Hallo Dames,
Dat is inmideels een eeuwigheid geleden!!
Maar ik heb jullie verhalen wel meegelezen hoor, alleen vaak via telefoon, maar berichten typen via de telefoon vind ik niet zo handig. En de keren dat ik achter de laptop zat heb ik getypt maar kon ik niet posten...
Hier alles weer zijn gangetje. Met mijn moeder gaat het inmiddels ook weer super, en mijn zwangerschap begint ook alweer te vorderen!!
Met Maud ook alles oke. Eerste stapjes los zijn inmiddels ook gezet, maar daar blijft het geloof ik bij! Verder doet ze alles super en valt het me op dat het nu supersnel gaat qua ontwikkeling...
Verder niet zoveel te melden, zal mijn best doen wat vaker van me te laten horen!!
Groetjes
|
| |
|
|
| |
|
|
Kersverse ouders 2010 deel2 - #7
door Susan op 11 aug 2011, 08:19 |
Susan |
|
|
Elles: wanneer is Sanne jarig? Of is het feestje al geweest? Lijkt me ook een drukke bedoening zo'n kinderfeestje, maar wel heel leuk. Ik hoop tegen de tijd dat dit bij ons gaat spelen dat mijn jarenlange ervaring als leiding bij scouting een handje helpt qua inspiratie.
Jacq: een hoop geregel dus. Trouwen valt inderdaad niet mee, ik heb me er zelf ook over verbaasd hoeveel hierbij komt kijken. Wij hebben afgelopen maandag alweer onze 3e trouwdag gevierd en zijn met zijn 3-tjes lekker uit eten geweest, Marinde een kinderpannenkoek en wij iets anders. Wbt je schoonouders, ik zou me er niet zo druk om maken al weet ik dat dit moeilijk is. Omdat ik zelf niet tegen suiker kan krijgt Marinde dit ook nauwelijks van mij, maar als we uit zijn, of als Marinde op visite is bij opa en oma passen we ons aan. Een keertje snoepen kan geen kwaad vind ik zelf nu ze bijna anderhalf is.
Dagmar: fijn dat alles goed gaat bij jullie. Inderdaad die ontwikkeling gaat zo snel nu, bijna niet bij te benen.
Hier ook alles goed. Alleen nog steeds niet ongesteld geworden. Vandaag of morgen toch nog maar een keer testen omdat ik ook medicijnen slik die niet samengaan met een zwangerschap en daar wil ik direct mee stoppen als het raak is (maar ik ga er niet vanuit dat ik nu zwanger ben). Voor de zwangerschap had ik echt een super regelmatige cyclus, ook direct na het stoppen met de pil. Toch maar eens met de HA overleggen of dit normaal is na zwangerschap/bv en pilgebruik.
|
| |
|
|
| |
|
|
Kersverse ouders 2010 deel2 - #8
door Jacq op 13 aug 2011, 07:58 |
Jacq |
|
|
@Dagmar, leuk om weer even wat van je te horen.... Fijn dat het goed gaat en alweer 17 weken zwanger. Wat gaat het snel zeg. De eerste stappen zijn gezet dus de rest komt snel, ze moeten het door hebben. En de rest gaat zo snel, verbaas mij er zelf ook weer iedere dag over. een keer iets voor doen (expres of ongemerkt) en ze doen alles na.
@Susan, soms kan het even duren voordat je ongesteld wordt. En duurt het te lang dan kan je iets krijgen van de HA om het weer opgang te krijgen.
Ik heb maandag onze kabouter eens gewogen en toch mijn grote schrik was ze slecht 200 gram (in 3 mnd tijd) aangekomen, ze weegt 8195 gram (niet te hard lachen aub). Ze is al licht en petit maar dit is wel heel erg en dan ook nog de hele wijze raad van schoonmoeder die mij licht aan het wankelen heeft gebracht. "Nichtje haalt fleur in, bijvoeden, weerstand (geen), zwak ziek misselijk, bla bla bla". Was een beetje pissig want ze krijgt opvolgmelk, brood, fruit, warm eten, yoghurt, karnmelk. Alleen heeft zij minder tussendoortjes nodig omdat het belangrijk is dat ze haar normale eten opeet, maar goed dan ben ik de moeder die haar dochter niets gunt. Ik ben zelf naar het CB gegaan en inderdaad dit was wel erg weinig, verder was de ontwikkeling, slaappatroon goed. Dus ze krijgt nu meer eten met eiwitten, de tussendoortjes zoals koekjes het liefste uit haar patroon halen (alleen als extra in het weekend bijv) en nu kijken of ze aankomt.
Vandaag gaan we verder met inpakken, vlgd week vrijdag krijgen we de sleutel!!!!
|
| |
|
|
| |
|
|
Kersverse ouders 2010 deel2 - #9
door Zara op 13 aug 2011, 21:36 |
Zara |
|
|
Ooooh ik had me nu echt voorgenomen om vanavond eens uitgebreid te reageren, maar nou heeft onze wasmachine het begeven. Zit dus al de hele avond te 'vergelijken' op internet. Zo wordt het helaas toch nog een dure vakantie...! Maar goed, ik reageer zo snel ik kan, maar niet meer vanavond, sorry!
|
| |
|
|
| |
|
|
Kersverse ouders 2010 deel2 - #10
door Susan op 13 aug 2011, 22:17 |
Susan |
|
|
Zara: ow das balen! Is hij niet meer te repareren?
Jacq: jammer dat andere mensen dat niet begrijpen kunnen. Is ook zo verschillend per kindje. Marinde lust echt alles en moet ik soms echt remmen want die eet gewoon door volgens mij. Als haar eigen bordje leeg is wil ze ook best nog een paar hapjes van mijn bord, maar als ik zeg dat het klaar is vindt ze dat ook prima gelukkig.
Ja, heb al besloten dat ik eind van deze week de huisarts maar eens even bel om te overleggen, dan is het 5,5 week geleden dat ik gestopt ben met de pil. Heb al een paar weken PMS volgens mij dus er moet toch wel wat komen zou je zeggen. Test was trouwens negatief maar dat had ik ook niet anders verwacht.
|
| |
|
|
| |
|
|
Kersverse ouders 2010 deel2 - #11
door Madelon op 13 aug 2011, 22:51 |
Madelon |
|
|
Hallo Allemaal,
Hier ook weer een berichtje van mij, eigenlijk al weer veel te lang geleden.
Het gaat hier niet zo heel erg lekker, met Elin gaat alles goed, daarover later meer, maar ik zelf zit de laatste weken niet lekker in mijn vel, heb last van vage klachten, vermoeidheid, hoofdpijn/migraine (iets waar ik al sinds min 18e geen last meer van heb gehad) en een beetje "down" gevoel, waar het vandaan komt weet ik niet ben van de week bij de huisarts geweest, bloedgeprikt en e.e.a. na gekeken, maar niets kunnen vinden, ik ga nu proberen om door te gaan zonnebanken te kijken of de klachten wat kunnen verminderen, ik ben erg gevoelig voor wat in de volksmond winterdepressie wordt genoemd en denk dat het slechte weer van de afgelope tijd misschien een oorzaak kan zijn, de uv stralen die je "binnen" krijgt onder de zonnebank helpen daar tegen, daardoor maakt je lichaam bepaalde vitamine aan, het is dus een soort van lichttherapie, ook speelt het door mijn hoofd dat het misschien van de spiraal komt die ik sinds fabruari heb, met name de hoofdpijn kan ik me nog herinneren van een reactie op de pil die toen gebruikte, als het zonnebanken niet helpt ga ik het daar nog eens met de ha of gyn over hebben en overwegen om hem misschien weg te laten halen.
Ik heb de laatste tijd dus niet echt de energie gehad om mee te schrijven met jullie en heb als ik dan eens tijd ervoor maakte ook nog eens gehad dat ik dan weer niet kon posten, ik ga weer proberen wat vaker mee te shrijven!
Zo dan nu even kijken of ik nog weet wat jullie allemaal hebben geschreven.
@ Dagmar, wat fijn ook weer van jou te horen! gelukkig gaat het goed met je moeder en jeetje alweer 17 weken zwanger, wat gaat dat snel zeg, je bent weer bijna op de helft! Het gaat idd ontzettend snel met de ontwikkeling op het moment! Het lijkt wel of ze iedere dag weer wijzer zijn geworden!
@ Zara, Hoe voel je je nu? wat vervelend van de wasmachine! Dat is echt een ramp als die het begeeft, ik heb zelf een indesit en ben daar erg tevreden over, heb hem gekregen van mijn ouders toen ik op mezelf ging, eigenbelang van mijn moeder haha, zo hoefde ik niet met mijn was naar haar toe te komen was haar motivatie, hij was toen niet zo duur, geloof dat ze 500 euro hebben betaald en had er toen ook een droger bij.
Mijn nicht is inmiddels bevallen, 2,5 week geleden, het is een meisje ze heet Hailey Kailen, echt een schattig poppetje.
Hoe is het met jouw meisjes? begreep dat jullie inmiddels de knoop hebben door gehakt wat betreft de naam? ben erg benieuwd! Heb je al een leuke oplossing bedacht voor in jullie slaapkamer voor de kleine? Meestal ben jij zelf de gene met de leuke creatieve ideeen.
@ Elles, leuk hoor Sanne d'r feestje, wanneer gaat het gebeuren? lukt het met het gymlokaal?
@ Susan, hoe is het met jou? ben je inmiddels ongesteld geworden? ik heb daar geen ervaring mee, ik ben namelijk door m'n pil heen zwanger geworden en weet dus niets van ontpillen af. Hoe is het met Marinde?
@ Jacq, begint nu op te schieten dan, vrijdag de sleutel, spannend hoor, aan de ene kant vind ik verhuizen wel leuk, alles is dan lekker "nieuw" maar wat een gedoe is het! en dan ook nog een bruiloft voorbereiden, zal wel een drukke periode zijn bij jullie!
Fleur is dan iid niet veel aangekomen, elin woog een tijdje terug al bijna 11 kilo, ik snap je gevoel wel hoor, ik vind het ook belangrijker dat Elin goed van de maaltijden eet i.p.v. dat ze veel tussendoortjes heeft, en hier ook alleen bij uitzondering "slechte" dingen, qua drinken krijgt ze ook voornamelijk diksap, appelsap wordt hier ook nog steeds verdunt met water, zo af en toe krijgt ze ook weleens wat chocomel, vind ze erg lekker, maar ook dat wordt verdunt met melk. Het is jouw, of jullie kindje dus bepaal jij wat ze wel en niet mag hebben en ik vind dat anderen dat moeten respecteren en eigenlijk zonder dat jij uit zou moeten leggen waarom jouw richtlijnen over nemen, maar ken het wel hoor, heb hier ook weleens bij de oma's dat gevoel.
Nou zoals gezegd, met Elin gaat het goed, ze leert iedere dag weer bij en pakt alles op wat je zegt of doet, het is dus erg opletten wat je doet want ook de dingen waarvan je liever niet hebt dat ze het over neemt dat herhaalt ze, soms wel heel grappig om te zien, gisteren zat ze in haar kinderstoel om haar hoofd te zwaaien naar een vlieg die in de kamer vloog, en dan met name de serieuze blik die ze erbij had, van ga nou eens weg, terwijl de vlieg helemaal niet om haar hoofd vloog, ik heb in een deuk gelegen.
Ik wil een potje voor haar gaan kopen, hoewel ik nog niet echt het idee dat ze altijd voelt dat ze moet plassen ofzo is ze er weer meer en meer mee bezig, soms gaat ze gehurkt in de kamer zitten en doet of ze plast, of ze dan ook echt plast is moelijk om te oordelen, ik wil hem dus vast introduceren zodat ze weet wat het is en waar het voor is, 's morgens als ik haar uit bed haal is ze nog weleens droog, ik wil haar er dan ook op gaan zetten in de hoop dat ze dan door de kou plast en door krijgt hoe het werkt, we zien het wel, ik heb er geen haast mee, maar omdat ze er nu zelf mee bezig is lijkt het me een goed idee er mee te beginnen en dan zien we wel hoe het loopt.
Nou dames dat is het weer, ik ga lekker slapen.
Tot snel
|
| |
|
|
| |
|
|
Kersverse ouders 2010 deel2 - #12
door Susan op 15 aug 2011, 20:58 |
Susan |
|
|
| |
|
|
Kersverse ouders 2010 deel2 - #13
door Susan op 15 aug 2011, 21:02 |
Susan |
|
|
| |
|
|
Kersverse ouders 2010 deel2 - #14
door Susan op 16 aug 2011, 15:48 |
Susan |
|
Is gisteren niet helemaal goed gegaan, computer gaf een foutmelding.
Madelon: herken dat wel hoor, niet de migraine maar wel je andere klachten. Voel me gewoon een beetje depri en niet fit al een tijdje. I
Ik wil toch naar de HA eind deze week omdat mijn cyclus nog steeds niet op gang is gekomen. Kan ik ook gelijk wel erover hebben dat ik me gewoon niet fit voel. Snap er niks van, voor ik zwanger was kon je bij mij echt de klok erop gelijk zetten ook na het stoppen met de pil. Maak me toch wel een beetje ongerust nu.
Verder is met Marinde alles goed, is lekker bezig met rondkeutelen en alles in huis overhoop halen.
|
| |
|
|
| |
|
|
Kersverse ouders 2010 deel2 - #15
door Elles op 17 aug 2011, 09:13 |
Elles |
|
hoi dames,
susan : sanne is op 22 september jarig, in die week ben ik ook vrij van mijn werk het feestje geven we op 17 september dat is op zaterdag.
sanne mag max. 11 kinderen vragen, er zal altijd wel eentje afvallen.
en vandaag ga ik het regelen voor de gymzaal, ik hoop dat het lukt.
jacq : eindelijk de sleutel van jullie nieuwe huis, heel veel suc 6.
madelon : dat is niet zo best als je je niet prettig voelt.
hopen dat het snel beter gaat.
voor de rest gaat het wel goed met ons
wat betreft tussendoortjes sanne en elianne krijgen na 4 uur geen lekkere dingen meer anders eten ze hun prakje niet op,
nou is sanne niet zo'n snoeperd , alleen een moeilijker eter.
elianne is wel een snoeperd maar ook een makelijker eter pendaalemmer xl versie.
voor de rets niet veel beleefd groetjes elles.
|
| |
|
|
|