Missed abortion - #1 door daisyd88 op 18 jul 2011, 16:56
daisyd88
Hoi Allemaal,
Zal eerst even mijn verhaal beetje doen.
18 juni voor de eerste keer positief getest, woensdag 6 juli eerste echo gehad.
Hier was weinig op te zien alleen 2 witte stipjes. VK vertelde dat ik of rond de 5 weken zwanger zou zijn of dat het niet goed zou zijn.( we dachten zelf verder heen te zijn, onregelmatige cyclus) Afspraak gemaakt voor tweede echo.
Deze heb ik vanmiddag gehad. Zou nu dus ongeveer 6 weken heen zijn (als het allemaal goed is)
Inwendige echo was weer weinig op te zien. VK zei dat het allemaal beetje rommelig was en vertelde dat het niet goed was. Miskraam dus.
Sinds vorige week woensdag heb ik last van bloedingen (bruin bloed) 2 x zat er wat rood bloed tussen. Word niet erger.
A.s woensdag moet ik naar de Gyn. Nu is mijn vraag wat gaan ze in het ziekenhuis doen met mij?? Weer een echo of wat anders??
En aangezien ik niet langer heen ben als 6 weken, is het dan niet een beetje voorbarig om te zeggen dat het een miskraam is???
Ben benieuwd hoe jullie hier over denken.
Missed abortion - #2 door Susanne op 18 jul 2011, 17:53
Susanne
Ik zou even afwachten in het ziekenhuis.. je bent dan alweer iets verder en dan zouden ze al wel wat meer moeten kunnen zien..
ik heb bij deze zwangerschap de eerste echo ook te horen gekregen dat ik een miskraam zou krijgen.. geen kloppend hartje licht bloedverlies (1keer) een week later moest ik terug komen en omdat ik me zo zwanger voelde toch nog een echo gedaan en toen bleek dat het hartje wel klopte!
Als ze je doorsturen naar de gyn zou ik daar zowiezo eisen (als ze het niet al doen) voor nog een echo..
het schijnt dat het hartje gaat kloppen tussen de 5 en 7 weken..
Maar in die tijd hoort het al wel te groeien natuurlijk..
Ik zou zeggen wacht rustig af (Stress werkt ook niet bevordelijk) wat de gyn woensdag zegt!
Sterkte
Missed abortion - #3 door Janneke op 18 jul 2011, 19:50
Janneke
Ik heb een soortgelijke ervaring. Ging met zes weken en vier dagen voor een eerste echo. Ook toen bleek ik niet zo ver te zijn. Twee weken later met de echo nog geen kloppend hartje. We moesten toen een week afwachten om te kijken of er groei plaats zou vinden. Dit was helaas niet het geval. Ook ik ben toen doorgestuurd naar de gyn. Daar hebben ze eerst nog een echo gemaakt. De gyn raadde mij toen aan om af te wachten of het vanzelf af zou komen. Dit is lichamelijk het best en meestal met zo een korte termijn kan je lichaam het zelf goed oplossen.
De uiteindelijke miskraam heeft toen toch nog twee weken op zich laten wachten. Dit was een lastige
Periode. Ik ben achteraf wel blij dat ik geen curretage heb gehad. Ook mentaal is het goed voor de verwerking als je lichaam het zelf oplost.
Natuurlijk hoop ik voor je dat een wonder geschied, maar zo niet doe dan wat je gevoel je ingeeft en geef je lichaam de tijd. (al is dit heel moeilijk).
Mocht je toch een curretage krijgen/nodig hebben vraag dan net voor de ingreep om een controle echo, voor de zekerheid.
Ik heb mijn lijf na de miskraam een maand rust gegeven en toen zijn we er weer voor gegaan. Ik was met de tweede ronde weer zwanger! Nu vijf weken. Volgende week heb ik weer een echo en al voelt het nu allemaal heel anders, ik vind het doodeng!
Heel veel sterkte.
Missed abortion - #4 door Anne op 26 jul 2011, 11:15
Anne
Hoi,
Ik heb een missed abortion gehad die werd ontdekt bij 13 weken zwangerschap. Het kindje was al 7 cm. Op aanraden van de gynaecoloog hebben we gekozen voor een curettage. Zijn redenatie was dat veel vrouwen het "zelf" willen doen en de natuur haar gang laten gaan. Maar in veel gevallen moeten de vrouwen alsnog terugkomen voor een curettage omdat er nog wat achterblijft in de baarmoeder. Maar ik weet niet of dat voor een zwangerschap van deze termijn ook geldt; misschien alleen als je verder bent en er dus ook meer aangelegd is.
Beschrijf alle bijzondere momenten en emoties in je eigen zwangerschaps- dagboek. Je kunt het boek na afloop laten drukken. Een uniek boek om later aan je kind te geven.
Zwangerschapskalender
Alleen bij ons te koop: je eigen zwangerschapskalender. Met prachtige afbeeldingen en voor jou persoonlijk gemaakt.