Goedemiddag , Registreer nu gratis en snel op Babyopkomst.nl of Login!

April en maart 2011 moeders

Naar laatste post.. Forums » Jonge ouders

Pagina 1 van de 36

Bericht
Gebruiker

Quote Post
April en maart 2011 moeders - #1
door Marjolein op 11 mei 2011, 15:09
Marjolein

Bij deze het topic voor iedereen die in april 2011 was uitgerekend en in maart of april 2011 is bevallen.

Liefs, Miekje

Quote Post
April en maart 2011 moeders - #2
door Marjolein op 11 mei 2011, 15:11
Marjolein

En hier het lijstje: 

GEBOORTE:
17-03: Juul, dochter van Marielle, 2469 gram (uitgerekend 24-04)
21-03: Fynn, zoon van Miekje, 3900 gram, 52 cm (uitgerekend 01-04)
25-03: Lena, dochter van Jeanet, 3875 gram (uitgerekend 27-03)
27-03: Lars, zoon van Karin, 3320 gram (uitgerekend 01-04)
30-03: Joel, zoon van Lonneke, 3375 gram (uitgerekend 03-04)
02-04: Youp, zoon van Florence, 2540 gram, 46 cm (uitgerekend 13-04)
06-04: Rosa, dochter van Christa, 3380 gram, 48 cm (uitgerekend 04-04)
08-04: Thijs, zoon van Roos, ... (uitgerekend 01-04)
09-04: Feline, dochter van Manuela, 3560 gram, 49 cm (uitgerekend 04-04)
10-04: Tymor, zoon van Joyce, 4315 gram, 57 cm ( uitgerekend 02-04)
13-04: Rowan, zoon van Kanta, 4500gram!!!!! 53 cm (uitgerekend 12-04)
15-04: Lisa, dochter van Marleen 3470 gram, 49 cm (uitgerekend 23-04)
20-04: Naomi, dochter van Diana 3080 gram, ?? cm (uitgerekend 21-04)
21-04: Lennon, zoon van Sherrydan, 4450 gram, 54 cm (uitgerekend 14-04)
28-04: Lieke, dochter van Miranda, 3265 gram, 50 cm (uitgerekend 24-04)

Quote Post
April en maart 2011 moeders - #3
door Christa op 11 mei 2011, 15:53
Christa

He meiden,

ik lees elke keer netjes alles wat geschreven wordt maar kan met me i-pad niet reageren jammer genoeg en zit niet zovaak op de laptop.

met rosa gaat het met de dag beter gelukkig ze lig nu heerlijk te slapen.
wat gaat het snel meiden ze is vandaag alweer 5 weken...
ik heb effe een lijst gemaakt met afspraken mischien wel leuk en handig..

ik ben gister met rosa voor het eerst naar een osteopaat geweest omdat ze overdag niet zo veel wildt slapen en een voorkeurs ligging heeft naar rechts toe en daar gaan we nu mee aan de slag.

ja zeker jammer dat er binnen kort al een paar meiden weer aan het werk moeten ik hoef gelukkig pas 10 oktober weer te beginnen omdat ik ouderschaps verlof heb opgenomen.

hoeveel uren gaan jullie straks werken?? en waar brengen jullie dan jullie kleine??

ik ga straks drie dagen werken ma-woe-vrij en rosa gaat dan naar de kinderopvang.

Afspraken:

16 mei : Rosa - consultatie buro (controle en arts)
17 mei : Rosa - Osteopaat.
6 Juni : Rosa - Consultatie buro (controle en vaccinatie)

Quote Post
April en maart 2011 moeders - #4
door Joyce op 11 mei 2011, 17:33
Joyce

Nou ik ben vandaag met Tymor naar de cb geweest hij groeid goed. Hij is in een maand 1 cm gegroeid. En hij weegt al 5125 gram!!!! En we mogen al een voeding minder gaan geven. Uiteraard wel met een verhoging van de hoeveelheid voeding.

Zelf ben ik gister weer lekker dom geweest. Ik ben dave gaan helpen met het verschuiven van het tuinhuisje........ En ja hoor nog geen 2 minuten later had ik zo'n pijn aan me bud...... En 's avonds een beetje bloed dus heb het weer kapot gemaakt en ben weer terug bij af. Kan ook weer niet normaal zitten dus ga ook vandaag maar weer vroeg naar boven.

Ik ga din-woe-don-vrij werken en me schoonmoeder gaat oppassen. Maar dat is voor haar 9 van de 10x maar voor een paar uurtjes per dag. Dave gaat meestal pas rond 1 uur in de middag naar zijn werk en als ze niks doen aan mijn rooster werk ik tot uiterlijk 6 uur. En zonder file kan ik binnen een kwartier thuis zijn. (dromen mag )

Afspraken:

16 mei : Rosa - consultatie buro (controle en arts)
9 Juni: Tymor - Consultatie buro (controle en vaccinatie)

Nou ik ga maar ff op de bank liggen.

Quote Post
April en maart 2011 moeders - #5
door Jeanet op 11 mei 2011, 19:39
Jeanet

Ik werk ma-di en do (wo werk ik thuis) na een maand of 4 wordt dat ma-di en wo en do thuis werken...Lena gaat dan mee naar het werk van Gerard. De vrouw des huizes (is een bedrijf aan huis) is gastouder..dus erg handig. Al zit ik er wel steeds meer over na te denken om ouderschapsverlof op te nemen.....nou ja, maandag ff Lena showen op mn werk en misschien denk ik er straks er wel anders over....

Ai Joyce...voorzichtig, lekker uitrusten!

Quote Post
April en maart 2011 moeders - #6
door Marjolein op 11 mei 2011, 20:35
Marjolein

Au, da's balen Joyce. Doe rustig aan.

Ik begin vooralsnog 17 oktober met mijn co-schappen. Ik ga dan 4 dagen in de week stage lopen (ma vrij), maar 1 dag daarvan ga ik naar school, dus dat zullen niet altijd hele dagen zijn denk ik. Ook heb ik van medestudenten gehoord dat ze niet alle dagen de hele dag in het ziekenhuis hoeven te zijn, maar bijvoorbeeld dagen hebben dat ze pas om 9.00 à 9.30 uur er hoeven te zijn. Verder heb ik het hele eerste jaar in ieder geval geen nacht- en weekenddiensten en waarschijnlijk ook geen avonddiensten. Na iedere stage van 6 weken moet ik een paar dagen inhalen (mijn vrije dagen) daardoor loop ik dan uit en begin ik met de volgende groep aan de volgende stage. Iedere 3 weken begint er een groep dus ik zal na iedere stage een week 'vrij' hebben (vermoed dat er genoeg verslagen etc gemaakt moeten worden, dus in hoeverre ik echt vrij ben?).
Mijn man gaat de donderdagen thuiswerken of ouderschapsverlof opnemen. De oma's passen om de beurt op vrijdag op. De planning is dus dat Fynn straks di-wo naar het kinderdagverblijf gaat. 
Ik kan me er nu overigens nog niks bij voorstellen Fynn naar een oppas te brengen... Werner heeft nu wel een paar keer een paar uurtjes opgepast, zodat ik even boodschappen kon doen. Maar dat ik Fynn wegbreng om zelf iets leuks te gaan doen, of om te werken kan ik me echt nog helemaal niks bij voorstellen.
Nou ja, gelukkig hoeft dat ook nog niet

Afspraken:

23 mei: Fynn - Consultatie buro (controle)
9 Juni: Tymor - Consultatie buro (controle en vaccinatie)

Quote Post
April en maart 2011 moeders - #7
door Marielle op 11 mei 2011, 20:35
Marielle

@Christa, ik ga 28 uur werken. 3 dagen op de bank en een halve dag thuis. Kijken of het bevalt. Juul gaat 3 dgn naar de kinderopvang. Spannend (en duur, maar ja, weet waar je aan begint).
Ik hoef pas 15 augustus te beginnen, heb er 5 wkn vakantie aan vast geplakt ivm bouwvak. Hoe was het gesprek bij de osteopaat? Ik ga ook met Juul binnenkort ivm voorkeurshouding. Plat hoofdje heeft ze n beetje, volgens de kinderarts niks aan het handje, maar toch.  Slapen doet ze wel goed (op de rug of op de zij).

Wanneer moeten de rest vd dames weer aan de slag. 

@Joyce, NIET te veel doen he! Foei! 

@Jeanet, een gastouder bij het werk. Das wel erg handig. Super! Ik heb wel ouderschapsverlof opgenomen. Ik heb 36 uur contract en neem voor 2,5 jr 8 uur verlof op elke week. Kunnen ze me nooit in aantal uren terugzetten en ik bouw er pensioen over op. Daarna zien we wel weer.

Morgen gaan wij bij een ander huis kijken. We wonen super (net 3 jr verbouwd), maar een droom is om buitenaf te wonen. Gelukkig is het niet helemaal vd bewoonde wereld, kinderopvang op 5 min. Maar we hebben dan geen buren meer en 1000m2 grond. Maarrrrrrrrrrrr, er hangt wel een prijskaartje aan en ons eigen huis moet dan ook in de verkoop. Spannend. Kijken of we een beetje goed kunnen onderhandelen met de makelaar. Huis schijnt trouwens van mn vriend zijn overovergrootoma geweest te zijn (inmiddels flink verbouwd door de oude -overleden- eigenaar, maar alles bruin en keuken en badkamer uit het jaar 0 zeg maar). Nog maar s even navragen bij de familie. Zou helemaal wel leuk zijn en dan moeten 'de erven' het ons maar gunnen hoor haha.

Quote Post
April en maart 2011 moeders - #8
door Marjolein op 11 mei 2011, 20:35
Marjolein

Au, da's balen Joyce. Doe rustig aan.

Ik begin vooralsnog 17 oktober met mijn co-schappen. Ik ga dan 4 dagen in de week stage lopen (ma vrij), maar 1 dag daarvan ga ik naar school, dus dat zullen niet altijd hele dagen zijn denk ik. Ook heb ik van medestudenten gehoord dat ze niet alle dagen de hele dag in het ziekenhuis hoeven te zijn, maar bijvoorbeeld dagen hebben dat ze pas om 9.00 à 9.30 uur er hoeven te zijn. Verder heb ik het hele eerste jaar in ieder geval geen nacht- en weekenddiensten en waarschijnlijk ook geen avonddiensten. Na iedere stage van 6 weken moet ik een paar dagen inhalen (mijn vrije dagen) daardoor loop ik dan uit en begin ik met de volgende groep aan de volgende stage. Iedere 3 weken begint er een groep dus ik zal na iedere stage een week 'vrij' hebben (vermoed dat er genoeg verslagen etc gemaakt moeten worden, dus in hoeverre ik echt vrij ben?).
Mijn man gaat de donderdagen thuiswerken of ouderschapsverlof opnemen. De oma's passen om de beurt op vrijdag op. De planning is dus dat Fynn straks di-wo naar het kinderdagverblijf gaat. 
Ik kan me er nu overigens nog niks bij voorstellen Fynn naar een oppas te brengen... Werner heeft nu wel een paar keer een paar uurtjes opgepast, zodat ik even boodschappen kon doen. Maar dat ik Fynn wegbreng om zelf iets leuks te gaan doen, of om te werken kan ik me echt nog helemaal niks bij voorstellen.
Nou ja, gelukkig hoeft dat ook nog niet

Afspraken:

23 mei: Fynn - Consultatie buro (controle)
9 Juni: Tymor - Consultatie buro (controle en vaccinatie)

Quote Post
April en maart 2011 moeders - #9
door Miranda op 11 mei 2011, 22:36
Miranda

Heyy meiden,

Ik heb jullie weer gevonden Heb alleen weer geen tijd om te reageren... K moet nl snel douchen en daarna Lieke weer voeden.... Pffff moet zeggen dat ik het moeilijk vind om tijd te vinden om hier te reageren... Maar ik ga het blijven proberen.... Vind het nl veel te gezellig hier om weg te blijven... Ik blijf wel meelezen hoor hier... (doe ik via mijn nintendo ds-i hahaha maar daarmee kan ik niet reageren) Maar dames ik ga zo snel mogelijk reageren als ik mijn draai weer wat meer gevonden heb.....

Liefs Miranda en Lieke

Quote Post
April en maart 2011 moeders - #10
door Marielle op 12 mei 2011, 09:25
Marielle

@Miranda, geeft niks. Je hele ritme is in de war met z'on kleintje. En over een aantal weken is het ritme weer anders. En zo blijven we bezig hihi.
Leuke foto van Lieke!

Quote Post
April en maart 2011 moeders - #11
door Christa op 12 mei 2011, 11:36
Christa

@ joyce denk wel aan jezelf hou nog effe rust meis, wat lkkr dat tymor zo goed gegroeid is. 

@ jeanet lkkr dat lena mee kan naar het werk van gerard is toch wel vertrouwd. 

@ miekje ik kan me ook nog niet voorstellen dat ik rosa bij iemand achter laat vind het al lastig om er bij jeroen te laten als ik effe snel een boodschap ga doen. 

@ marielle lkkr nog effe vrij heerlijk. Het gesprek ging goed ze heeft dus een voorkeurshouding naar rechts en nu gaan we haar stimuleren (dus niet voorzeren zoals met een helmpje) me moeten thuis oefeningen gaan doen zodat je naar links gaat draaien en kijken. En als het goed is dan zie je binnen een paar weken al resultaat. Rosa wilt niet op haar rug slapen alleen op haar zij.
Spannend kijken naar een nieuwe woning hoop dat het wat wordt. Hoop dat je er met de prijs uitkomt. 

@ miranda rustig aan je leest in ieder geval mee dat vind ik al heel leuk rustig aan. 

@ meiden wat een leuke foto’s allemaal van onze wonders… 

jajaja straks wordt ons nieuwe bed bezorgt een elektrische boxspring!!! heerlijk eindelijk..

Quote Post
April en maart 2011 moeders - #12
door Marielle op 12 mei 2011, 11:41
Marielle

@Christa, die boxspring had er iets eerder moeten zijn. Lijkt me geweldig zo instelbaar bed met een zwangerschap. Maar nu is het natuurlijk heerlijk kroelen met en drinken geven aan Rosa! 

Ik heb er niet z'on een probleem mee om Juul achter te laten. Manlief is al een aantal keer alleen met haar geweest. Vanavond passen opa en oma op als wij gaan sporten. En binnenkort komen andere opa en oma oppassen als we uit eten gaan (met andere opa en oma haha). En daarna past mn moeder een dagje op als ik cursus voor mn werk heb. Gek misschien, maar ik ben er nogal nuchter in. Ze hebben zelf ook nogal wat kids grootgebracht en zo hebben wij ook wat tijd voor onszelf. Maarrrrrrrrr, wegbrengen naar de kinderopvang lijkt me een ramp. Pfff......

Quote Post
April en maart 2011 moeders - #13
door Joyce op 12 mei 2011, 11:42
Joyce

Ik moet  21 juni weer beginnen.

Officieel dan vool 32 uur maar als ik me kontje zo voel weet ik nog niet of ik het ga redden 8 uur per dag zitten. En dan moeten ze maar kijken of ze nog wat anders voor me hebben en anders ga ik weer deels in de ziekte wet. Maar dat zien we dan wel, ik hoop eigenlijk gewoon dat het dan weer gaat......

Nou ik ga hier ff wat doen, heb vanaaf om 18.30  echt een k*t tijd kraamvisite. En moet nog ff wat doen in huis.

Joyce en Tymor.

Quote Post
April en maart 2011 moeders - #14
door Christa op 12 mei 2011, 12:00
Christa

@ marielle ja dat hadden we ook willen hebben maar hadden toen niet de centjes voor en nu zijn de belastingcenten binnen dus gelijk een besteld..
dus al veel plannen gemaakt zonder de kleine meid,
wij gaan binnen kort wel uiteten met me ouders om ze te bedanken wat ze de afgelopen maanden gedaan hebben en dan gaat rosa naar me zusje.
ja de kinderopvang lijkt me ook niet echt leuk maar ja gelukkig duurt dat nog lang

@ joyce 21 juni is al snel, groot gelijk dat je gaat kijken of je iets anders kan doen of gedeelte in de ziekte wet, zeker een vervelende tijd maar ja ook altijd wel weer leuk.

Quote Post
April en maart 2011 moeders - #15
door Lonneke op 12 mei 2011, 13:21
Lonneke

Hallo allemaal

Even uit de lucht geweest door flinke darm en maagproblemen die inmiddels weer zo goed als overzijn

Ik maar denken waarom krijg ik geen updates meer. Bleek er een nieuw topic geopend te zij wat natuurlijk ook erg logisch is. Hier is alles goed en gisteren was Joel alweer 6 weken wat gaat de tijd hard. Op het cosultatiebureau bleek Joel in 4 weken tijd bijna 5 cm gegroeid te zijn en sinds vanaf zijn geboortegewicht genomen al meer dan een kilo gegroeid te zijn. Hij zit nu qua gewicht en lengte wel in verhouding maar net boven het gemiddelde. We grappig want Jesse was ook in verhouding maar zat (en zit ) net onder het gemiddelde. Nu hebben we dus een sprinkhaan en een beertje in huis.

Ga als het even kan na het weekend alles bijlezen maar eerst alles aan kant maken ben n.l vandaag Jarig maar vier het pas zondag omdat we liever vanwege de nog gebroken nachten liever geen viste in de avond hebben.

Joel slaapt tussen zijn voedingen netjes door. Het is echt uit het bedje halen, verschonen ,fles erin ,boertje en weer in zijn bedje leggen en dan slaapt hij weer Echt een wereld van verschil met Jesse daar heb ik echt maanden mee  rondgelopen in de draagdoek Joel komt nu tussen de 3 -5 uur) Ook overdag slaapt hij het grootste gedeelte van de ochtend en middag. In de namiddag wil ie nog wel eens wakker zijn en de avonden is hij bij ons beneden want dan is ie wel klaarwakker en ligt hij lekker in de box of bij papa of mama. En als hij wakker is of zijn fles moet zit hij in het newborn zitje dat op de stokke kinderstoel en zo heb ik een hand voor het speentje of flesje en 1 hand om mee te eten. Echt een geweldige uitkomst.

Ga nu Jesse even tot de orde roepen hij is onder de box gekropen en bezig de speelgoed zak met speeltjes van joel leeg te maken.

Pagina 1 van de 36
Je bent niet ingelogd en kunt dus geen berichten plaatsen!
Topaanbieding!
Stokke

Thoeris

Babyopkomst Producten

Zwangerschapskalender

Alleen bij ons te koop: je eigen zwangerschapskalender. Met prachtige afbeeldingen en voor jou persoonlijk gemaakt.

Online en gedrukt Dagboek

Beschrijf alle bijzondere momenten en emoties in je eigen zwangerschaps- dagboek. Je kunt het boek na afloop laten drukken. Een uniek boek om later aan je kind te geven.