Goedemiddag , Registreer nu gratis en snel op Babyopkomst.nl of Login!

Zwanger, dakloos en urgentie..

Naar laatste post.. Forums » Zwangerschap/bevalling

Pagina 4 van de 5

Bericht
Gebruiker

Quote Post
Zwanger, dakloos en urgentie.. - #46
door Anne op 03 mei 2011, 15:59
Anne

Wel ja, ga elkaar lekker aanmoedigen om te liegen om zo je zin te krijgen. De staat op laten draaien voor het feit dat je een rommel van je leven hebt gemaakt. Steun trekken met een uitkering en dan ook nog liegen ( of zoals jij het omschrijft "overdrijven" ) om een huis te krijgen. Nee, jij bent lekker slim bezig door anderen voor "dom" uit te maken. Maar ach, zal wel een generatiekloof zijn denk ik.

Quote Post
Zwanger, dakloos en urgentie.. - #47
door Marijke op 03 mei 2011, 16:09
Marijke

dames, denk aan je bloeddruk...straks een boze verloskundige op je dak!

Quote Post
Zwanger, dakloos en urgentie.. - #48
door Chant & mylan op 03 mei 2011, 16:31
Chant & mylan

Dank je wel mandy..!
Me koppie is al jaren een warboel, maar meer door me verleden, waardoor ik voor me kindje moest kiezen..
Ik kan bij een vriend van me vader terrecht voor tijdelijk als ik wat anders heb en heb het fiom en de psycholoog achter me staan, net gegaan voor een uittreksel van history van woonadressen, deze moest ik in de gemeente ophalen van waar ik ingeschreven sta, dus dat was ff een te snelle actie van me waarbij ik ff niet nadacht..  maar ook dat vrouwtje staat compleet achter me enz..
Zij hebben duidelijk vermeld dat ik voor me eigen rust en me kindje een eigen huisje moet hebben zodat ik alles op orde kan zetten rondom financieeen en me eigen geestelijke gestel..  zodra alles een beetje loopt wil ik in februari weer naar school zodat ik me toekomst beter kan invullen enz..
Het kindje komt goed absoluut, daar doe ik alles aan om het goed te laten lopen..
De kamer kan ik dit weekend halen, en de laatste spulletjes moeten nog gekocht worden.. maar dat komt goed.. het meeste heb ik al..

Nogmaals bedankt mandy..! en jij ook suc6 zo aan het eind..!

Quote Post
Zwanger, dakloos en urgentie.. - #49
door Patricia op 04 mei 2011, 12:25
Patricia

val van mijn stoel van het lachen het patroon vervolgt zich...
er is dan weer iemand die meelevend roept dat het arme kind met rust gelaten moet worden en dat ze genoeg tijd heeft en bla bla en dan roept het kind weer dat ze alles achter zich heeft staan en allerlij dingen geregeld heeft,...
en dan over 2 a 3 weken roept ze weer wat ze moet gaan doen???

o ja dat generatie kloof... ik ken (gelukkig) ook 20/21 jarige meiden die alles netjes op een rijtje hebben en erg volwassen zijn!
dus denk eerder dat het een "cultuur" verschil is dan een generatie kloof dat dit soort dwazen elkaar aanmoedigt! en met cultuur bedoel ik geen land afkomst maar meer dat naar mijn idee het "tokkie" taverelen zijn die dit soort insteek oplevert! lekker van de staat profiteren en zo min mogenlijk zelf bedenken!

Quote Post
Zwanger, dakloos en urgentie.. - #50
door Chant & mylan op 04 mei 2011, 12:34
Chant & mylan

Ach patricia donder toch op..!
Kheb altijd gewerkt, alles geregeld..
Alleen ik kan er niets aan doen dat ik uit huis getrapt wordt en dan nog eens te horen krijg dat er niets over financieeen enz te leren valt..

Niet iedereen heeft het makkelijk gehad, maar weet wel dat ik er het beste van ga maken, en idd ik heb een hoop achter me staan, maar ook die weten niet alles van me history enz af en wat ik gedaan heb.. gelukkig de mensen hier in rl wel..
ik heb genoeg zelf bedacht, genoeg ondernomen..
en als je me niet kent hou je mond.. ok ik maak me fouten, ik heb niet altijd alle goeie keuzes gemaakt, maar maakte de keuze me kindje te houden omdat IK wel weet hoe me verleden is, en wat het met me gedaan had als ik het had weggehaald.. Ondertussen ben ik bezig alles goed rond te krijgen enz.. en ik WEET dat ik genoeg mensen achter me heb staan, en dat deze me steunen door dik en dun..!
Dat jij nou altijd mij moet afkraken best, maar als je na 300 keer niet anders kan en je zo ergerd donder dan een end heen en hou bij 301 op.. de hint is duidelijk hoor.. dus over jou gezanik en gezeik kijk ik al heen en trek ik me niets van aan, maar ik vind je steeds lager zakken..

Quote Post
Zwanger, dakloos en urgentie.. - #51
door Nien op 04 mei 2011, 13:20
Nien

Chant, ik ben nu 26, word over twee weken 27. ik ben op mijn 18e het huis uit gegooid net zoals jij. ik heb een maand onder een brug moeten slapen voordat ik zelf een studentenkamer had gevonden en zelf een uitkering geregeld had. nu dus een jaar of 8 later ben ik getrouwd, zwanger en woon in een doodnormaal rijtjeshuis en heb alles op orde, zonder hulp van familie of vrienden en heb alles, maar dan ook echt ALLES zelf moeten doen. als ik op jouw leeftijd "per ongeluk" zwanger was geraakt had ik gekeken wat ik dat kind te bieden had, wat op dat moment dus een studentenkamer was en bedacht dat dat geen leven is en hoe grof het ook klinkt, het kindje niet laten komen óf, als je tegen abortus bent, op laten geven voor adoptie. ik denk echt dat je qua gedrag en denkvermogen op het niveau zit van een 16 jarige.
het uit huis getrapt worden is echt niet zonder reden gebeurd, jij bent gewoon te onvolwassen om te accepteren dat je zelf de fout in bent gegaan.
je zegt zelf "de hint is duidelijk". ga dan van dit forum af en doe wat je moet doen en zeg niet dat wij "op mogen donderen" voor het geven van onze meningen.

Quote Post
Zwanger, dakloos en urgentie.. - #52
door Mandy op 04 mei 2011, 13:22
Mandy

echt respectloos sommige mensen!!!
als de verhalen je niet aanstaan van chant, dan kyk je toch lekker niet naar haar forums ..
dr leven is misschien een zooitje, maar het meisje komt ook alleen om advies vragen, en niet om jullie dom gelul!
zy kan er ook niks aandoen dat ze geen ouders heeft die achter dr staan enz enz ..
ga me niet eens verlagen voor jullie domme gelul!
kinderachtig gedoe ..

Quote Post
Zwanger, dakloos en urgentie.. - #53
door Patricia op 04 mei 2011, 13:26
Patricia

kind blijf niet zo hangen in je verleden... let goed op he! je kent mij niet en mijn verleden niet!!
je opmerking "niet iedereen heeft het makkelijk" blijft terug komen en mischien is dat wel je probleem... stop slachtoffertje spelen! as we say in english suck it up and move on!! 
als ik net als jou was blijven hangen in mijn verleden had mijn leven nu ook in 1 woord kut geweest!
slachtoffertje spelen over je eigen fouten maken je niet slim maar extra dom!
jij bent degene die hier begon met de vraag hoe je het best zwanger kon worden met een onregelmatige syclus! erna het verhaal verzinnent dat je zwanger was geworden en dat het een wonder was omdat je doctor had verteld dat je nooit zwanger kon worden... je word overal eruit gegooit!! 1x is erg.. 2x is pech maar met jou historie over de afgelopen maanden is er maar 1 conclussie... het ligt aan jou en jou alleen!!
je verteld hetzelf he!! het is niet zo dat iemand hier dingen verzint om je zwart te maken!! 
ik kom uit een achterstands wijk uit een gebroken gezin en er is genoeg in mijn verleden gebeurd waardoor ik in de problemen had kunnen raken!
eerlijkheidshalve... ook ik heb een strafblad ergens in de la van meneer agent liggen!! is dat iemands schuld? nee de mijne! ik DEED domme dingen! 
heb ik geluk gehad dat mijn leven nu perfect is? nee! geluk maak je zelf! je maakt een keuze om een boek dicht te gooien en opnieuw te beginnen!!
de enige die dit kan doen ben jezelf! en ja hulp vragen mag maar jij vraagt geen hulp jij vraagt aandacht en medelij!
je roept steeds dat je al hulp hebt gezocht maar kom dan weer terug met "waar moet ik hulp zoeken" mischien iets minder niets doen en jezelf bij je kladden grijpen en iets gaan doen!

o ja... de text "ik heb altijd gewerkt" werkt enorm op mensen hun lachspieren uit de mond van een 21 jarige puber die niet weet hoe google werkt!

Quote Post
Zwanger, dakloos en urgentie.. - #54
door Chant & mylan op 04 mei 2011, 13:31
Chant & mylan

nee uit huis getrap worden gaat niet zonder reden, maar als ik naar me strot gevlogen wordt ga k er weg, ik zat bij me schoonouders met me vriend(nu allemaal ex en ex schoonouders) 
Wij waren bezig met woning, ik met beter werk.. een opleiding bij loi enz..
en de fout in gegaan ben ik niet compleet.. kheb idd me fouten gemaakt.. maar heb hierbij gekozen voor in 1e instantie hoe ik er aan toe zou zijn, ik had nooit meer me vader gezien, alle vriendinnen die ik had waren weg, ik had zelf in een MEGA depressie gekomen, en als ik mezelf inbeeld hoe ik er zelf aan toe had geweest, had ik me vader nooit meer gezien, ja vanaf het bovenste wolkje waar zij mij niet kunnen zien..
Toen mijn ex schoonouders het wisten had ik niet voorzien dat ze me eruit zette.. me ex had goed werk, er was inprincipe genoeg ruimte, ik kon thuis werken via een vriendin, en uiteindelijk ook me opleiding oppakken..
Verder wist ik niet hoever ik was, en voor ik ook maar had voorgesteld eerst de echo af te wachten aangezien het vaak genoeg ook fout kan gaan waren ze ook daar op tegen..
Ik ben jong idd en me ex ook.. maar we zouden het kunnen redden, als ze mij de kans hadden gegeven..!!!!!!

Maar toen ik eruit gezet werd ben ik in zo'n gat gevallen dat een abortus te veel van me had gevraagd.. het ging allemaal goed..

Maar als je dan van maatschappelijk werk hoort naar alkmaar te gaan, zodat ik alles kon regelen aan financieen enz.. dan doe je dat want zij hebben de info.. zij weten het beter dan ik want zij hebben de connecties..
Hier aangekomen ben ik aardig tegen een muur gelopen, en heb maatschappelijk werk gebeld welke me doorstuurde en ook zij stonden hiervan te kijke dat het zo belachelijk moeilijk ging..

Maar de meningen zijn verdeeld.. idd..  maar om dan keer op keer te zegge als iemand mij WEL snapt en me positief benaderd dat dat domme mensen zijn bladiebladiebla.. gaat een beetje belachelijk ver..  als je mening er staat ok.. best..
Maar om iedereen af te kraken die mij goed proberen te stimuleren vind ik nogal erg laag en ja dan mag je van mij opdonderen..

Quote Post
Zwanger, dakloos en urgentie.. - #55
door Dromen op 04 mei 2011, 13:32
Dromen

hey, wat een gemopper allemaal op Chant, goed het leven loopt zoals het loopt met of zonder puinhoop en hoe en wat allemaal, iedere x is het weer een schreeuw om hulp, hulp die ze blijkbaar niet krijgt uit de nabije omgeving, en we kennen iemand alleen maar via aan forum en iedereen kan zomaar schrijven wat ze wil, dus ook ik.

Voor het ongeboren kindje hoop ik het aller aller beste, voor Chant ook, want zij zal het groot moeten brengen, iedereen heeft recht om dat nieuwe boek weer te openen en van fouten te leren, wie weet wat ons nog allemaal te wachten staat...

One door closes, another one opens, dus dit kindje opent nieuwe deuren met een moedertje die een nieuw leven wil beginnen..

En aangezien ons landje barst van de mensen die onze kinderen controleren, cb, schoolarts, school, bijstand en maatschappelijkwerk etc, zal ook Chant het wel redden met en zonder forum

Komt vast allemaal goed met en zonder soap op bok..

Quote Post
Zwanger, dakloos en urgentie.. - #56
door Patricia op 04 mei 2011, 13:46
Patricia

hey chant nu lieg je weer!! je ex dacht namenlijk ook dat je geen kinderen kon krijgen en vond het daarom prima om onveilig te vrijen!
je ex schoonouders hadden je al gewaarschuwt dat als je zwanger zou worden je eruit geflikkert zou worden....... dat jij dan dat alles negeert en toch je zin doordrijft... is dat hun schuld of jou schuld??

mandy je gaat je niet tot ons niveau verlagen? en hoe voelt het op dit niveau?? moet erg om je tegenstrijdig bericht lachen!! tip... ?? kijk even of je snapt waar mensen het over hebben voor je gaat tieren klinkt volwassener!

dromen als ik zo eerlijk mag zijn... hulp krijgt ze genoeg uit haar omgeving.. ze heeft steeds weer een dak boven haar hoofd en om de een of andere reden word ze toch weer eruit gezet! ze heeft dus zat hulp en zat aandacht!!
en ik ben ook erg bang voor haar toekomstige kind! ik als "ervaren" moeder weet dat het echt geen appeltje eitje is... ben smoor op mijn dochter maar er zijn toch echt wel zware momenten!! en ik betwijfel of dit meisje dat soort momenten aan kan! dit hulpeloze mensje wat aan haar word toevertrouwt ........ pfff probeer er maar niet te veel bij stil te staan!
en ja die instanties die in nederland mensen in de gaten houden... maar die maken ook fouten! hoeveel kinderen lijden er niet in nederland die toch door de vingers slippen van alle vormen van kinderbescherming??
ik hoop echt! met mijn volledige hart dat dit meisje wakker word en zichzelf bij elkaar raapt! ze hoeft haar kind niet weg te doen of wat dan ook... maar eerlijk zijn! als ze het niet aan kan straks ook echt zelf naar jeugdzorg toestappen met de woorden "help" 
een baby is echt niet alleen maar schattig!! en zeker als je hoofd al redenlijk in de knoop zit is het allemaal dubbel!!

Quote Post
Zwanger, dakloos en urgentie.. - #57
door Chant & mylan op 04 mei 2011, 13:50
Chant & mylan

als je je leven wilt beteren maar je elke keer in de shiit gegooit wordt kan je alleen maar opkrabbelen en verder gaan, maar niet als er steeds meer opgegooid wordt.. en idd ik wil het verleden achter me laten, maar ik kan er niets aan doen dat ik moeite heb met dingen afsluiten..!
Ook ik wil een neiuw hoofdstuk beginnen, dit hoofdstuk heel ver achterin de boekekast stoppen, er het beste van maken..
en idd ik wou kids, want toen ik het vroeg ging het goed, financieel, huisje kwam goed in zicht enz. enz enz.. en was gewoon erg nieuwchierig.. me gevoel liep erg voor op de rest omdat ik het zo graag wilde..
Maar toen ik eenmaal bij me moeder weg was en werk verplaatst moest worden naar een andere woonplaats, en daar alles KUT was, heb ik het afgesloten, wilde eerst goed werk, me opleiding oppakken, me vriend(nu ex) die goed werk had, en een koophuisje of huur huisje hebben..!
Klopt..! maar het ging niet, dus was het over tot alles goed liep..
tot moeder natuur vond dat het tijd was.. en zonder dat ik het wist het sneller raak was dan we zelf hadden bedacht.. ik heb NOOIT wat door gehad tot ik misselijk werd 2 weken lang, en me schoonouders op me lip hingen toen ik 1 keer gespuugd had..
Ik dacht tis een griepje.. collega's liepen al lang met de griep rond en kwamen na weken pas echt in een GOEIE griep terrecht en moesten toen uitzieken.. dus ik had zoiets van een griepje wat niet doorzet.. ging lachend naar de arts.. van ach tis maar een griepje.. en kheb veel te doen dus heb weer een onregelmatige cyclus.. what ever..
Tot de test positief was.. heb gepraat met me ex, die wilde dat we het hielden en we zouden het vertellen aan zen ouders.. en die zouden het goed oppakken volgens hem..  en toen was het spulle pakke en eruit..

dus nee ook dit had ik niet voorzien.. ik wist nog nie eens hoever ik was toen ik eruit gezet werd..  ik had het vermoeden van 9 weken.. ergens.. maar meer wist ik niet, was het een lege vruchtzak? dood? levend? enz..

dus voor ik ook al meer wist ben ik instanties gaan inschakelen en heb ik me echo geregeld.. geen enkele instantie kon wat doen.. maar de echo was 9 weken precies, en alles was goed..

Verder ging ik van hot naar her om dingen te regelen.. en het ging wel goed.. maar alles liep langs elkaar enz.. dus tot opt moment ben ik druk bezig en in de weer met alles..

Jeugdzorg heb ik zelf ervaring mee en kinderbescherming ook dus ik zal er alles aan doen om dat tegen te gaan.. maar hulp om het 1 en ander te regelen kan nooit kwaad..

en de vraag was meer omdat ik hoopte of iemand hier soort gelijke ervaring mee heeft en me kan zeggen wat voor lijntjes ik nog meer kan uitzetten..
Meer dan dit kan ik er ook niet van maken..
Het gaat de goeie kant op hoop ik

Quote Post
Zwanger, dakloos en urgentie.. - #58
door Nathalie op 04 mei 2011, 14:17
Nathalie

hey Chant,

Ik heb even zitten lezen, ik zeg er verder niks over, iedereen heeft zijn eigen leven en eigen mening. Daar kan niemand over beoordelen.
Maar wat ik je wel wil zeggen is, je moet niet hopen, maar DOEN! Dan kom je er zeker, met hoop kom je nergens, want het komt niet naar jou toe.
Raap alles bij elkaar, wordt volwassen (niet rot bedoeld) en neem je verantwoordelijkheid (ook niet rot bedoeld). 
Jij bent diegene die een einde maakt aan heel dit verhaal en met een nieuw leven begint zowel een nieuw leven in je buik, maar ook je eigen nieuwe leven als verantwoordelijke moeder.

En als je extra inkomsten wilt verdienen (wel met eigen inzet! Want je bent eigen baas) dan kan ik je daarbij wel helpen, als je echt wilt weet ik zeker dat je dat gaat lukken.
Neem maar eens contact met me op teunennathalie@upcma il.nl

Groetjes Nathalie

Quote Post
Zwanger, dakloos en urgentie.. - #59
door Danielle op 04 mei 2011, 14:32
Danielle

Ik heb jouw topics echt met ongeloof zitten lezen.
Damn wat een zooitje zeg!!

Ik wil alleen maar zeggen dat ik nu al medelijden heb met die kleine in je buik. Als je je leven nu al niet op de rit kan krijgen, dan zegt dat al heel veel voor de toekomst!

Quote Post
Zwanger, dakloos en urgentie.. - #60
door Anne op 04 mei 2011, 15:22
Anne

@ Mandy. Jij verwijt mensen dom gedrag, dom gepraat, schandalig allemaal. OOOOH wat erg. Ik trek met er echter niets van aan. Je weet nog niet waar je het over hebt en als die tijd komt dan piep je hoop ik wel anders. Ik mag "Chant" niet beoordelen, maar jij beoordeelt anderen net zo goed. Dus dat is een zaak de pot verwijt de ketel...

@ Patricia: inderdaad, generatiekloof lijkt dan toch eerder "cultuur verschil".
Het is en blijft gewoon een kansloze situatie. Wat een gezwets en denkend dat zij de enige is die het slecht heeft. Ik heb een hartziekte waar ik ieder moment aan kan bezwijken, maar dat houdt me niet tegen om de dingen te doen die ik nu nog kan doen. Wat we ook zeggen het maakt toch allemaal niet uit. Hopen op hulpverlenend Nederland heeft ook niet altijd zin, want die organisaties laten het ook nogal eens liggen. In Nederland kan je heel ver gaan vooraleer er ingegrepen wordt. Ik kan me er niet druk om maken. Laat de "lieve" mensen maar lekker lieflijk tegen haar praten en de wakkere mensen weten gelukkig wel beter.

Pagina 4 van de 5
Je bent niet ingelogd en kunt dus geen berichten plaatsen!
BabyPlanet
BabyPlanet