| |
|
|
Duurt lang, weer zwanger worden na miskraam - #1
door Fiona op 26 feb 2011, 18:22 |
Fiona |
|
|
Hallo
Wie herkent mijn verhaal?
April vorig jaar heb ik een miskraam (tijdens de eerste echo met 11 weken bleek het vruchtje niet te leven) gehad zo eentje met een horror senario waarin ik, elke keer zoals de gyn het zei, pech had. Het kwam niet vanzelf op gang dus eerst medicijnen geprobeerd, toen kwam de eerste horror met een bloedbad waar je u tegen zegt. Maar het bleek niet voldoende dus toch nog een curretage en nog een extra antibiotica vanwege een waarschijnlijke infectie weer bingo!! Gelukkig was het toen eindelijk klaar. Eerste even een maandje rust maar ik wilde wel erg graag een kindje en ook al hadden we veel verdriet omdat het ons nog niet gegund was wilde ik toch graag weer proberen zwanger te worden. Ondertussen zijn we bijna een jaar verder en is het nog niet gelukt. We zijn van de week bij de HA geweest en zijn door gestuurd naar de gyn. maar zo'n heerlijke wachttijd van 6 weken of te wel 1,5 poging ahm dat klinkt erg wanhopig...
Hoe zit het met jullie geduld en hoe houden jullie de stress er buiten ik vind het steeds moeilijker worden namelijk.
|
| |
|
|
| |
|
|
Duurt lang, weer zwanger worden na miskraam - #2
door Elfriede op 27 feb 2011, 11:46 |
Elfriede |
|
|
Hoi Fiona,
Het is zo lastig he, als je zo graag wilt! Wij zijn in totaal 13 rondes bezig geweest incl. mk, maar nu dus 6,5 weken zwanger!!! (Eindelijk!)
Ook ik had een vreselijke mk; uiteindelijk na veel toestanden en veel bloedverlies met spoed op de OK beland.
Ik had nu zoiets van: dit is de laatste ronde en anders ga ik naar de gyn. Ik had ook echt geen geduld meer. Maar gelukkig hoeft dit dus nu niet.
Wel heb ik de laatste en een-na-laatste ronde reiki laten doen. Eerlijk gezegd ben ik iemand die echt met twee benen op de grond staat en er nooit aan gedacht had om dit te laten doen, maar je ziet: het heeft misschien toch geholpen.
Een vriendin van mij is vijf jaar bezig geweest om zwanger te worden en na een voetreflexbehandeling is het eindelijk gelukt!
Ik zeg dus niet dat het hier persee door komt, maar ik wilde het je toch vertellen.
Maar ook heb ik van iemand gehoord (ach je hoort zo veel he), die een gaatje in haar baarmoeder bleek te hebben na de curettage en dus daardoor niet zwanger kon worden. Ze hebben dit verholpen en nu is ze wel zwanger.
Dus: als je het niet vertrouwt, laat het goed nakijken!
Ik wens je veel sterkte en hopelijk heb je snel een positieve test in handen.
|
| |
5 weken zwanger, uitgerekend op: 17-01-2013 |
|
| |
|
|
Duurt lang, weer zwanger worden na miskraam - #3
door Fiona op 27 feb 2011, 13:28 |
Fiona |
|
|
hey Elfriede,
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Bedankt voor je reactie ik heb er ook wel even aan gedacht om zoiets te proberen dus nu ik het zo hoor ga ik toch ook maar actie ondernemen. Dan ben ik voor mn gevoel er in ieder geval mee bezig. Als het dan nog niet lukt staat die afspraak bij de gyn tenminste nog.
jij heel veel sterkte het blijft ook wel weer moeilijk na een miskraam als je dan weer zwanger wordt en zeker in zo'n vroeg stadium maar keep up the good thought!!
|
| |
|
|
| |
|
|
Duurt lang, weer zwanger worden na miskraam - #4
door Elfriede op 28 feb 2011, 13:50 |
Elfriede |
|
Dank je wel.
Het is nu inderdaad superspannend; hopelijk gaan die eerste weken heel snel voorbij!
Jij succes met alles en hopelijk helpen de tips
|
| |
|
| |
|
|
Duurt lang, weer zwanger worden na miskraam - #5
door Mandy op 28 feb 2011, 16:05 |
Mandy |
|
hoi fiona,
ook ik heb vorig jaar april een miskraam gehad met 12 weken, het vruchtje bleek te zyn gestorven by 7-8 weken en myn lichaam gaf geen teken dat er iets mis was ..
hier kwamen wy ook pas achter by de echo, en dan zakt de grond onder je voeten vandaan!
ik ben gelukkig niet naar het ziekenhuis hoeven te gaan, het is by my vanzelf afgekomen ..
ongeveer 4 maanden na de miskraam was ik opnieuw zwanger, nu byna 28 weken ..
voor my duurde die 4 maanden al superlang, maar de verloskundige zei; ben er niet teveel mee bezig, want dan is de teleurstelling alleen maar erger als je iedere keer een negatieve test in je handen hebt ..
op een gegeven moment heb ik me eroverheen proberen te zetten, en iets anders gezocht voor afleiding, zodat ik niet meer zoveel met zwanger worden bezig was ..
nog geen 2 weken erna had ik een positieve test in handen!
het lykt alsof; als vrouwen er teveel mee bezig zyn en constant eraan denken het heel lang kan duren ..
probeer iets van afleiding te zoeken of ga eens naar iemand toe die iets met reiki ofzo doet ..
misschien helpt het jou ook wel!
heel veel succes
|
| |
|
|
| |
|
|
Duurt lang, weer zwanger worden na miskraam - #6
door Fiona op 28 feb 2011, 22:37 |
Fiona |
|
|
Thanks voor je verhaal, fijn dat er die herkenning is, ik heb verder niemand in mijn omgeving die zoiets heeft meegemaakt.
Het is wel grappig sinds ik dit erop heb gezet gaat het ineens heel snel.
Ik heb morgen een afspraak bij de gyn kon er ineens tussendoor.
En ik heb vrijdag een afspraak bij een accupuncturist die ook mijn moeder behandeld en die wilde mij ook graag helpen.
Nu maar weer hopen en inderdaad verder gewoon veel leuke dingen doen en mijn leventje gaat ook gewoon lekker door, het duurt alleen allemaal zo lang dat je op een gegeven moment aan jezelf gaat twijfelen.
Nu maar hopen weer dat er meer duidelijkheid komt!!
|
| |
|
|
| |
|
|
Duurt lang, weer zwanger worden na miskraam - #7
door Fiona op 08 mrt 2011, 10:58 |
Fiona |
|
Ik zal nog weer even de ontwikkelingen hier posten!
We zijn vorige week naar de voortplantingsarts (haha wat een naam he) geweest.
We kregen een hele vragen lijst over roken, drinken, drugs, werk, sex, ovulatie, mestruatie enzo.
En toen ben ik gelijk onderzocht, alles zag er gelukkig goed uit baarmoeder mooi glad en de eitjes liggen klaar. Dus toen was mijn lief aan de beurt maar die mocht gewoon thuis zijn kunstje doen.
Vrijdag ben ik bij de acupuncturist geweest en heeft mijn rug en nek los gemaakt dus wat spanningen weg genomen.
Morgen zijn we weer aan de beurt dan krijgen we een samenlevings test (wat doen de zaadjes bij de eitjes) dus dat moeten we maar weer afwachten!
|
| |
|
|
| |
|
|
Duurt lang, weer zwanger worden na miskraam - #8
door Elfriede op 08 mrt 2011, 12:49 |
Elfriede |
|
|
Fiona, fijn dat het er in ieder geval goed uit ziet allemaal!
Succes met de onderzoeken.
|
| |
|
| |
|
|
Duurt lang, weer zwanger worden na miskraam - #9
door Fiona op 10 mrt 2011, 16:24 |
Fiona |
|
|
Daar zijn we weer!
Ook aan de kant van mijn lief ziet alles er goed uit en de samenlevings test was ook goed!!!
Alleen de bloedtest was nog niet binnen daar krijgen we nog telefonisch bericht over.
Nu is het dus weer aan ons en moeten we in ieder geval een half jaar weer zelf aan de slag.
Wat geeft het een rust zeg!!!
|
| |
|
|
| |
|
|
Duurt lang, weer zwanger worden na miskraam - #10
door Fiona op 09 mei 2011, 13:00 |
Fiona |
|
|
Hey!!!
Even wat goed nieuws verspreiden, ruim een jaar na mijn miskraam ben ik weer zwanger, wie had dat gedacht ik in ieder geval niet! De rust en misschien ook wel de acupunctuur hebben hun werk gedaan. Ik kan het nog bijna niet geloven en we moeten natuurlijk nog heel lang wachten tot we zeker weten dat alles dit keer wel goed gaat maar er is heel veel goede hoop. Het is nu 6 weken en over 2 weekjes eerste echo spannend!!
|
| |
|
|
| |
|
|
Duurt lang, weer zwanger worden na miskraam - #11
door Janneke op 09 mei 2011, 15:15 |
Janneke |
|
@ Fiona super ik zal voor duimen!!