Vervolg op weet het even niet - #1 door Dominic op 22 feb 2011, 10:49
Dominic
hallo
ik denk maar hier voor even een nieuwe kop
(beheerder die andere van mij mogen jullie verwijderen)
Wat ik schreef was idd totaal geen duidelijk heid de antwoorden wel....
nu blijk ze licht bloed verlies te hebben? doe ik er verstandig aan om nu een test te halen, ze was net van de menstruatie af (nu 2 dagen dag er naar gemeenschap gehad)
gr
Do
Vervolg op weet het even niet - #2 door Patricia op 22 feb 2011, 12:05
Patricia
als ze gewoon ongesteld is waarom zou je dan gaan testen?
ong. 2 weken na je menstruatie ben je vruchtbaar (dus niet 2 dagen erna) dit wisselt echter wel per persoon...
dan duurt het nog wel even voor je kan testen... de dag dat je eigenlijk ongi moet worden is de norm om te testen! als je ongi word hoef je dus niet te testen! beste is een paar dagen te wachten voor beter resultaat!
dus als er verder geen rare signalen zijn (behalve de normale ongi pijntjes en mogenlijk ontpil signalen) is het een tikkie onzin om te gaan testen!
Vervolg op weet het even niet - #3 door Dromen op 22 feb 2011, 12:26
Dromen
Tja ongesteld is ongesteld, uitzonderingen daar gelaten zijn er weinig vrouwen (denk ik) die menstrueren en zwanger zijn. Ik sluit me bij Patricia aan. Kijk naar de normale cyclus van je vrouw/vriendin. Test pas na ca 3 weken na de menstruatie of nadat je denkt dat ze haar normale cyclus heeft gehad (kan 20 dagen zijn maar ook 46, bij iedereen is dat verschillend). Ook al heb je net sex na de menstruatie wil niet betekenen dat je meteen zwanger bent en dat kan testen.... Als ze vloeit en de cyclus is wat raar, dan zou ik de huisarts eens een inwendigonderzoek laten doen. Ontpillen heeft trouwens veel tijd nodig en daardoor kan alles ontregeld zijn... zwanger worden heeft gewoon tijd en geduld nodig (zie maar eens het forum babywens)... en iedere maand weer een verrassing voor wie daar mee bezig is. Gewoon lekker vrijen, lekker genieten van elkaar en het vaak doen (om de 1-2 dagen) dan lukt het hopelijk vanzelf een keer...
Vervolg op weet het even niet - #4 door Chantal op 25 feb 2011, 20:37
Chantal
Die rare buikpijn is in ieder geval geen teken van zwangerschap, dus daarom in het vorige topic mijn advies om naar de huisarts te gaan.
Wanneer je net met de pil stopt is het niet gek dat je cyclus helemaal van slag is, de eerste maand nadat ik stopte was ik 20 dagen overtijd, maar uiteindelijk dus niet zwanger. Gewoon hormonale storing.
Maar wanneer je uitgaat van een normale cyclus van 28 dagen werkt het ongeveer zo:
Dag 1 t/m 5 - 7 = menstruatie
Dag 14 = ovulatie (vruchtbare periode valt dan op dag 13, 14 en 15)
Dag 21 = eventuele innesteling van een bevruchte eicel (kan wat bloedverlies geven, hoeft niet)
Op dag 1 van de volgende cyclus kan je voor het eerst met een normale zwangerschapstest kijken of je in verwachting bent.
Beschrijf alle bijzondere momenten en emoties in je eigen zwangerschaps- dagboek. Je kunt het boek na afloop laten drukken. Een uniek boek om later aan je kind te geven.
Zwangerschapskalender
Alleen bij ons te koop: je eigen zwangerschapskalender. Met prachtige afbeeldingen en voor jou persoonlijk gemaakt.