| |
|
|
Januari 2011 mama's - #1
door Jxxx op 22 jan 2011, 20:48 |
Jxxx |
|
|
Alle mama's van januari 2011, welkom!
Groetjes Jxxx
|
| |
|
|
| |
|
|
Januari 2011 mama's - #2
door Moniek op 22 jan 2011, 23:04 |
Moniek |
|
Bevallen:
28-12-2010 ..:.. uur: Sabine, zoon Peter (4065 gr, 52 cm)
29-12-2010 15:28 uur: Desire, zoon Jazzley
03-01-2011 00:50 uur: Tanja, zoon Quin (3340 gr)
03-01-2011 21:56 uur: Moniek, zoon Jayden (2815 gr)
04-01-2011 15:16 uur: Dimka, zoon Fabian (3525 gr, 51 cm)
12-01-2011 8.15 uur: Janine, zoon Thomas (3405 gr, 51 cm)
15-01-2011 06:03 uur: Debby, zoon Luuk (3140 gr)
15-01-2011 01:03 uur: Louisa, zoon Lorenzo Levi Giosue
Afspraken:
18-01-2011: Linda: controle vk
19-01-2011: Linda: CTG in het ziekenhuis
20-01-2011: Linda: inleiding
21-01-2011: Margot: controle medisch vk
21-01-2011: Titia: geplande keizersnee
Ook ik ben erbij hoor!
Ik heb alleen de lijst met bevallen dames gekopieerd en de afspraken. De rest kunnen we nog in de gaten houden bij het andere topic.
Meteen maar even een update.
Met mij gaat het redelijk. Ik ben de afgelopen week alleen geweest met de 2 mannen. Dat viel me best zwaar moet ik zeggen. Damian probeerd me regelmatig uit en zoekt echt de grens op. Ook moet ik er nu iedere nacht uit voor Jayden, omdat mijn vriend weer werkt. Hij moet dan om 6 uur zijn bed uit, dus kan niet van hem verlangen dat hij 's nachts nog opstaat. Soms komt Jayden dan 2 keer per nacht en ben ik dus 2 keer een uur wakker. Dat breekt me wel op. Damian is ook weer wakker rond half negen/negen uur.
Ook heb ik de laatste 2 dagen meer last van de wond als de eerste 2 weken. Er zit wat wondvocht boven de snee en de spieren trekken weer samen, wat ook een rot gevoel geeft.
Verder doet Jayden het hardstikke goed en hij begint echt al een bol toetje te krijgen.  En Damian is ook kei lief voor hem. En super trots op zijn kleine broertje.
Sorry voor dit klaag berichtje. De volgende zal gezelliger zijn.
Verder hoop ik dat jullie hier weer allemaal mee schrijven en dat het net zo gezellig mag worden als op het andere topic!!
Liefs Moniek
|
| |
|
|
| |
|
|
Januari 2011 mama's - #3
door Debby op 23 jan 2011, 10:40 |
Debby |
|
|
Ik doe ook mee hoor.
@Moniek; vervelend hoor dat je zo'n last heb van je wond. Maar kan je er niet mee naar de ha ofzo als je er echt heel veel last van hebt? En zelfs al ben je bevallen en geniet je meest van de tijd volop, klagen mag hoor. Met 2 kinderen is het niet niks hoor. Ik kijk nu ook al tegen volgende week op om alles weer zelf te doen. Maikel is deze week 3 dagen thuis dus dat is genieten voor mij. Hij gaat alleen werken als Femke op het kdv zit. Dus dan kan ik mijn rust nog pakken op die 2 dagen.
Verder niks te melden behalve dat ik iedereen even onder de douche ga schoppen.
Liefs van Debby
|
| |
|
|
| |
|
|
Januari 2011 mama's - #4
door Moniek op 23 jan 2011, 13:45 |
Moniek |
|
Hoi Debby, fijn dat Maikel nog zoveel thuis is. Wij hadden de pech dat Renée net 2 weken vrij was geweest tussen kerst en oud en nieuw. Hij had dus alleen maandag weer gewerkt en toen is Jayden 's avonds geboren. Dan houdt het een keer op met vrije dagen... Maar mijn ouders wonen aan de overkant en mijn moeder komt Damian ook regelmatig een ochtend halen hoor.
Wat betrefd de wond, het zijn voornamenlijk de spieren die vervelen. De HA kan er weinig aan doen denk ik. Ik moet zelf gewoon meer rust pakken.  .
Liefs Moniek
|
| |
|
|
| |
|
|
Januari 2011 mama's - #5
door Sabine op 23 jan 2011, 22:26 |
Sabine |
|
|
@Moniek, dat is zwaar dat de zorg voor beide mannen zo op je schouders komt. Petje af hoor. Slaapjes pakken daar waar je kunt en het huishouden voor het oog netjes dan moet het ook goed zijn toch?
Hadden jullie er ook zo'n moeite mee toen de kraamhulp weer weg ging?
Ik vond dat best erg, moest ook wel een traantje wegpinken. Komt denk ik omdat dit ons eerste kindje is en dan het besef komt dat je er alleen voor staat. Niet meer de vertrouwde raad en daad elke dag.
Na een dag of 2 was het wel weer over hoor.
Vandaag had hij geen zin in slapen, om 9.00uur kreeg hij de fles en volgens mij heeft hij tot aan vanavond 20.30uur nog geen 3uur geslapen... Zo zielig, volgens mij wat last van buikkrampjes. We zijn dus maar weer begonnen met infacol voor de voeding.
Slaap lekker en geniet van de kleine!
|
| |
|
|
| |
|
|
Januari 2011 mama's - #6
door Dimka op 26 jan 2011, 17:57 |
Dimka |
|
Hoi hoi,
Ook ik ben hier van de partij hoor! Echt gezellig. Ik zal mn neus hier es wat vaker weer laten zien, afgelopen 3 weken echt geen tijd en puf meer voor gehad. Maar lees wel de meeste verhalen van jullie. Leuk dat er alweer wat nieuwe baby's zijn geboren hihi. Maar het schiet niet echt op met de meisjes he hihi. Ik weet toevallig dat Ellis (El) ook bevallen is en die heeft een meisje gekregen, Gwenn! Maar misschien dat ze zelf nog wel op het forum komt. Ik hyve nog wel es met haar, dus vandaar dat ik dit weet 
Ik zal snel ook even mijn bevallingsverhaal hier droppen...jullie zullen ook wel nieuwsgierig zijn he...
Verder gaat alles goed met Fabian en moeders en genieten we vollop van alle mooie momenten. Fabian is een heerlijk manneke en heel tevreden. Hij doet het super iig.
Ik kom hier snel terug meiden...
Liefs xxx Dimka en knuffel van Fabian
|
| |
|
|
| |
|
|
Januari 2011 mama's - #7
door Louisa op 27 jan 2011, 20:58 |
Louisa |
|
|
hai allemaal,
Ik schrijf ook nog steeds bij het andere forum,kan n og geen afscheid nemen vd anderen.Raar als je nu nog moet bevallen,ben wel blij dat de klus geklaard is.Ik mis wel mijn dikke buik,vond het zo heel speciaal.Op de bank liggen en die buik te zien bewegen,heerlijk!Lorenzo doet het oke,even dronk hij minder maar dat gaat nu weer goed.Ik moet geduld hebben.De nachten gaan wennen,steeds 2 uur slaap in stukjes...dan overdag nog een uurtje en dat probeer ik voorlopig nog lekker te doen.Het alleen doen is soms wennen maar ik heb gelukkig fijne mensen om me heen.groetjes,
Louisa
|
| |
|
|
| |
|
|
Januari 2011 mama's - #8
door Louisa op 27 jan 2011, 20:58 |
Louisa |
|
|
hai allemaal,
Ik schrijf ook nog steeds bij het andere forum,kan n og geen afscheid nemen vd anderen.Raar als je nu nog moet bevallen,ben wel blij dat de klus geklaard is.Ik mis wel mijn dikke buik,vond het zo heel speciaal.Op de bank liggen en die buik te zien bewegen,heerlijk!Lorenzo doet het oke,even dronk hij minder maar dat gaat nu weer goed.Ik moet geduld hebben.De nachten gaan wennen,steeds 2 uur slaap in stukjes...dan overdag nog een uurtje en dat probeer ik voorlopig nog lekker te doen.Het alleen doen is soms wennen maar ik heb gelukkig fijne mensen om me heen.groetjes,
Louisa
|
| |
|
|
| |
|
|
Januari 2011 mama's - #9
door Jxxx op 30 jan 2011, 00:34 |
Jxxx |
|
|
Hoi allemaal,
Thomas is 200 gram gegroeit in 1 week tijd. Ik was erg blij, want met BV weet je nooit wat er in gaat, he? Hij valt wel snel in slaap bij mij, en als ik hem terug leg in zijn wiegje, dan wordt hij weer wakker. Dat is nog wel vermoeiend. Vooral 's morgens valt het moeten opstaan me erg moeilijk, maar de andere kinderen moeten wel naar school. Ik wil er ook voor hun zijn. Even een slaapje 's middags zit er ook vaak niet in voor me. Dus wel slaapgebrek, maar verder gaat het prima.
Al redelijk veel bezoek gehad. Veel leuke kleertjes gekregen van het kraambezoek. Beschuit met muisjes smaakt nog steeds lekker, en hoe vergaat het jullie?
Liefs Jxxx
|
| |
|
|
| |
|
|
Januari 2011 mama's - #10
door Margot op 30 jan 2011, 05:00 |
Margot |
|
|
Hoi meiden,
Wat leuk om al jullie babyverhalen te lezen! Zowel positief als negatief. Het vergroot zeker de kriebels hier en maakt me echt heel erg nieuwsgierig en hopelijk kan ik me snel bij jullie voegen hoewel de kans dat het echt een januaribaby wordt wel heel erg klein aan het worden is. Ik wens jullie allemaal veel succes en hopelijk kunnen jullie ook echt genieten van de kleintjes!
Groetjes,
Margot
|
| |
|
|
| |
|
|
Januari 2011 mama's - #11
door Sabine op 30 jan 2011, 19:11 |
Sabine |
|
|
Hallo,
Even een kort berichtje.
Hier gaat alles goed, de kleine blijft nog wel wat spugen, maar t gaat volgens mij iets beter. Ik vind het moeder zijn ook steeds leuker worden en het gaat mij met de dag beter af. Nu de kleine even lekker in bad doen.
Succes en geniet ervan!
|
| |
|
|
| |
|
|
Januari 2011 mama's - #12
door Debby op 31 jan 2011, 19:22 |
Debby |
|
|
Hallo allemaal,
Vandaag voor het eerst naar het cb geweest. Ik was erg benieuwd hoe lang Luuk inmiddels was. En hij is nu 51cm en weegt 3470gram. Maar de cb mevrouw vond dat Luuk weinig babyvet heeft en wil dus dat we volgende week terug komen om nog extra te wegen. Ik vind het goed hoor. Zolang Luuk tevrede oogt maak ik me niet ongerust. Femke is ook een gratenpakhuis en altijd geweest. Eten doen ze toch wel. En Luuk ligt echt wel zijn half uur aan de borst. Soms wil hij wel langer ook maar soms ook korter, maar dan komt hij wat vaker achter elkaar. Het zal ook allemaal wel.
Verder gaat alles goed hier geen klachten. Maikel is sinds vandaag weer aan het werk, en het is me bevallen met de 2 kids thuis. Maar morgen gaat Femke weer naar het kdv toe. Dus morgen een relax dagje met Luuk samen. Kijken of ik alvast wat kan pakken voor de verhuizing.
@Louisa: Ik kan ook nog afscheid nemen van het andere forum hoor. Maar hopelijk gaan de meeste mensen ook hier naar toe om verder te klesten.
@Janine: Ik heb het zelfde probleem hoor met Luuk. Die ligt veel te heerlijk bij mij en vind zijn wieg maar niks. Vooral in de nacht wil hij bij me liggen. Wat weer niet mag, maar ja we willen ook slapen. Maar hij als hij een keer in de wieg slaapt dan slaap ik wel erg goed hoor. Wat een heerlijkheid is dat.
Verder niks te melden meer.
Liefs van Debby en Luuk
|
| |
|
|
| |
|
|
Januari 2011 mama's - #13
door Dimka op 31 jan 2011, 21:12 |
Dimka |
|
|
Hoi allemaal, (ik heb dit bericht ook bij het andere forum gepost, maar voor degene die alleen hier nog lezen, ook even dit verhaal hier)
Ik had beloofd om mn bevallingsverhaal te vertellen...laat ik dat dan nog maar even doen...heel verhaal wordt dat weer natuurlijk (jullie kennen me hé hihi. Het is me allemaal 100% meegevallen, de angsten die ik voor die tijd allemaal had, tja...ik kan alleen maar zeggen...ik weet nu hoe het is om te moeten bevallen en pijn doet het zeker, maar wat hebben we er een prachtig manneke voor terug gekregen. En ja het is echt cliche, maar die pijn ben ik allang weer vergeten.
Het begon van ma. op di. nacht 3 en 4 jan. met erg pijn in mn onderbuik. Ik had die nacht ervoor ook al eens wat gerommel en wat lichte pijntjes gevoeld, maar ben daarna gewoon weer in slaap gevallen. Maar dit keer voelde het niet hetzelfde en deed het steeds meer pijn. Ik dacht, hmm wat is dit??? Zullen dit de weeen zijn? Is het al begonnen? Ohjeee...ik vond het allemaal zo spannend op dat moment. Heb gelijk mn telefoon erbij gepakt en ben op de klok gaan kijken. Pff 3.15 uur was het, en ik denk dat we amper 3 uurtjes in bed lagen...'dat zou nog een lange dag worden' dacht ik nog, als het nu echt begonnen is. Maargoed, heb Erik (mn mannetje) wakker gemaakt en die vond het ook keispannend allemaal. We hebben samen wat gekletst en gelachen nog enzow. Maar de weeen kwamen toch vrij snel al op elkaar en toen maar es de tijd bij gaan houden. Om de 5 min. ongeveer kwamen ze. En behoorlijk heftig ook, ze werden steeds pijnlijker eigenlijk en Erik zei al: 'Als dit zo doorgaat dan zal ik zo maar es het ziekenhuis bellen'. Nou, zo zijn we nog even blijven liggen, maar liggend kon ik absoluut de weeen niet goed opvangen, dus ik zat maar wat rond te lopen en weer zittend op bed of op de wc. Haha, ik moest ook steeds plassen, waarschijnlijk drukte hij heel erg op mn blaas. Maar op de wc vond ik het ook wel prima en zo liepen we de nacht een beetje op en neer. Op een gegeven moment zijn we er maar uitgegaan, lekker warme kleren aan en toen naar beneden, beetje op de bank en Erik heeft steeds lekker warme kopjes thee voor me gehaald. Samen hebben we het heel goed doorstaan. Rond uur of 8 heeft ie het zkh gebeld om te zeggen dat het begonnen was en dat ze ons vandaag ergens keer konden verwachten. We moesten even bellen als we gingen vertrekken van huis, zodat ze een kamer voor ons klaar konden maken. Maar de weeen werden heeeel erg heftig en soms kon ik de pijn gewoon niet meer verdragen en zat ik onderhand bijna tegen het plafond hihi. En heel snel op elkaar...de uurtjes verstreken razendsnel vond ik en dat was alleen maar prettig. Mn moeder was al vanaf oud op nieuw bij ons en zou blijven tot het kindje geboren werd en bleef daarna ook nog een tijdje. Aangezien ik die ochtend om 11 uur nog een afspraak had staan met mn nagelstylist om mn nagels nog mooi bij te laten werken zouden we samen gaan, ik durfde eigenlijk niet meer zo goed alleen op pad, dus mn moeder zou meegaan. En die kwam rond half 10 naar beneden, waar wij dus lagen te puffen en te zuchten en rond te dribbelen hihi. Ze zei, goh zijn jullie beneden, ik had al keer op de deur geklopt, van kom je er ook zo uit Dim...haha, die had dus van alles niets meegekregen en die was stomverbaast toen we zeiden, maar mam...het is begonnen...je zal vandaag oma gaan worden hihi. Ze bleef lekker bij ons zitten en stelde me gerust etc. zoals moeders doen he. Om half 12 gebeld naar zkh dat we er aankwamen, de weeen waren zo heftig en kort op elkaar en duurden meer dan een minuut...dus op naar het zkh in Roermond. Daar aangekomen gelijk naar de kamer. Onderweg in de rolstoel allemaal mensen die me succes wensten hihi, zo leuk en ontroerend. Ik werd gelijk aan de ctg gelegd en allemaal draadjes etc. aan me...pff ik kon het liggen gewoon niet handelen en het was echt heftig hoor. Ik bleek al 7 cm ontsluiting te hebben en ik was superblij, Yes dacht ik, ik ben al lekker ver en het kan niet lang meer duren, gezien mn heftige weeen steeds. Op een gegeven moment ben ik van bed gegaan, dit trok ik echt niet meer en ik had evt. wel morfine willen hebben, maar Erik zei ook steeds, Dim doe dat nou niet, we zijn er bijna lieverd. En je doet het zo goed, je kan het echt wel zonder. Nou ok...ik mocht rond 2 uur gaan persen en een half uurtje daarvoor ong. werden mn vliezen gebroken en kreeg ons manneke een elektrode (soort antennetje) op zn hoofdje geplaatst zodat ze de hartslag etc. goed in de gaten konden houden. Het vruchtwater bleek niet helder te zijn, maar groen/bruinig, meneer had dus fijn in het vruchtwater gepoept. Alhoewel ik eerst erg opzag tegen de ziekenhuisbevalling (wat ik overigens van te voren wel wist dat dat zou moeten vanwege mn te hoge bloeddruk steeds) was ik toen toch oh zo blij dat ik in het ziekenhuis was meiden. Jemig, ik had er niet aan moeten denken dat ik in zo'n stadium, met al 8 of 9 cm ontsluiting, dan nog naar het zkh had gemoeten, omdat hij in het vruchtwater had gepoept. Want dan moet je zowiezo...dus ik was op de goede plek hoor. Het persen ging goed, maar ik was best moe en had op het laatst bijna de kracht niet meer, was inmiddels al bijna een uur bezig. Ze hebben me met een klein knipje toen verlost en om 15.16 uur is onze kleine Fabian geboren. Hij werd direct op mn borst gelegd en hij huilde gelijk, mooi roze en oh wat was ik gelukkig en blij. Maar hij had de navelstreng 2 keer om zn nekje gedraaid en ook zat er een knoop in, pff hij heeft dus heel wat liggen worstelen en draaien in mn buik al die tijd, anders krijg je dat niet voor elkaar volgens mij haha. Moest er wel om lachen, maar kon ook heel gevaarlijk zijn natuurlijk. Ik was blij dat ie er was, eindelijk...de bevalling was achter de rug. Heb er 12 uurtjes in totaal over gedaan, vanaf de 1e weeen. Vond de tijd enorm snel gaan en heb het als erg bijzonder ervaren. Het deed pijn en natuurlijk weet je van te voren niet wat je kan verwachten, maar wat ze dus zeggen over die oerkracht watje dan in je hebt, dat is echt 100% waarheid. En als je dan een gezond manneke op de wereld hebt gezet kan je alleen maar enorm trots zijn met zn allen.
Ik moest trouwens nog wel 2 nachtjes in het zkh blijven, omdat Fabian in vruchtwater had gepoept moesten ze dat onderzoeken enzow. En omdat ik al wat later op de middag was bevallen laten ze je ook een nachtje blijven voor de zekerheid. Dag 2 was mijn bloed niet goed, iets met de leverfunctie ofzow (LdH waarde) en daardoor moest ik dus nog een nachtje blijven, wel jammer natuurlijk, maar je weet dat je daar gewoon goed zit. Dat was dus ook de 1e keer in mn leven dat ik in een ziekenhuis bed lag haha en uberhaubt een nachtje slapen had ik zelfs nog nooit meegemaakt hihi.
Maar eens moet de 1e keer zijn, al is het natuurlijk te hopen dat dat alleen voor dit soort gevallen is...en geen andere ernstige dingen.
Fabian doet het heel erg goed en vanmorgen was ie voor het eerst bij het CB geweest. 200 gram aangekomen boven zn geb. gewicht. Ik geef bv en dat gaat ook heel erg goed. In het begin te goed, had een mega overproductie waardoor ik wel 2 kindjes kon voeden, beetje luxe probleem dus. Heb dus ook al genoeg in de vriezer ingevroren liggen haha. Inmiddels is dat weer teruggenomen naar wat ie nodig heeft per voeding. En af en toe kolf ik en dan zie ik dat ik er toch wel meer dan 100 ml uit haal, uit beide. Dus genoeg voeding hier iig. Verder een heel tevreden manneke en oh wat is ie toch een knappert zeg. Zo mooi en gaaf mannetje. En hij is zoooo lief. Zwijmel zwijmel. Kan uren naar hem kijken en elke keer zie je wel weer iets grappigs wat ie doet, want hij kan namelijk erg veel verschillende uitdrukkingen maken hihi. Zo geweldig om te zien, hoe ie dan steeds weer beetje veranderd of dingen doet. Prachtig gewoon!!!!
We genieten dus vollop van onze kleine vent. Het is toch zo'n wonder!!!
Met mij gaat het overigens ook weer goed, want heb even een kleine terugslag gehad tijdens de kraamweek. Heb nog erg veel last gehad van de hechtingen en zelfs zo erg dat ik gewoon niet eens kon zitten en alleen maar in bed kon, waar ik dus helemaal het type niet voor ben. Ik kon vanaf dag 1 al gelijk zelfstandig douchen, dat ging allemaal wel prima. Was weer aardig op de been, tja alles in slow tempo natuurlijk, maargoed, wat wil je als je net bevallen bent. En eenmaal thuis ging het ook steeds beter, maar na de 4e dag thuis ofzow begonnen de hechtingen erg te trekken. De vk heeft toen de buitenste hechtingen er uit gehaald en dat zou verlichting moeten geven. Niet dus, savonds ging het flink bloeden en ik verrekte van de pijn, lag op bed maar kon niets meer doen of bewegen. Echt heel erg balen. VK weer gebeld en die is smorgens gekomen, heb toen fysio gekregen waarbij ze dmv een soort geluidsgolven apparaatje dat over de wond masseren ofzow. De doorbloeding wordt dan beter en hierdoor geneest de wond wat beter en sneller. Heb in totaal 4 behandelingen gehad, heeft wel geholpen trouwens. Het ging toen langzaamaan wat beter en hebben nog 2 dagen langer kraamhulp gehad. Was ook een heel leuke meid (32 jaar) en heeft goed geholpen. Had het wat dat betreft ook wel makkelijk bij ons, aangezien mn moeder er ook nog was en die deed af en toe ook nog wel es wat in huis. Maar heb een erg leuke kraamtijd gehad, naar omstandigheden ivm de pijnlijke hechtingen. Inmiddels gaat het weer heel erg goed met me en kan ik weer alles doen in huis en weet ik me zelfstandig heel goed te redden. Voeden gaat ook heel goed en Fabian is zo makkelijk manneke he. Hij slaapt al vanaf week 2 de nachten door, krijgt om de 3 a 4 uur zn voeding dus hij is heel tevreden. De laatste voeding doen we vaak rond uur of 1 en dan slaapt meneertje lekker tot half 8 door vaak. Echt geweldig, we krijgen zo onze eigen rust ook genoeg. Heel fijn.
Ik heb alle verhalen beetje meegelezen nog de afgelopen weekjes, maar op iedereen reageren heb ik niet altijd de tijd voor. Zo'n kleintje gaat toch heel wat tijd en aandacht in zitten he
Maar voor alle trotse mama's heel veel geluk gewenst en gefeliciteerd voor alle nieuwe baby's die er geboren zijn. Zijn er nog niet zoveel, althans, wat er in het rijtje staan...Een aantal van die meiden kwam hier ook niet echt kletsen, dus tja...die zullen hier ook niet veel meer melden waarschijnlijk. Het vaste clubje meiden komt hier nog geregeld zo te zien. Echt leuk. Ik ga verder kletsen op het jonge ouders forum van jan. mama's dus we zullen elkaar vast daar nog vaak tegenkomen en elkaars verhaaltjes lezen.
Ik zal zo af en toe ook nog es hier komen spieken, maar jan. is morgen voorbij dus een jan. baby zal het niet meer worden. Maar ik wens iedereen die nog moet bevallen van het jan. forum heel veel succes en toi toi toi voor de bevalling he. Zet hem op meiden.
Hoop dat het verder met iedereen goed gaat en voor de mama's onder ons, lekker genieten van onze kleine hummels.
Tot op het jan. mama forum waarschijnlijk
Heel veel liefs van Dimka en knuffel van Fabian
|
| |
|
|
| |
|
|
Januari 2011 mama's - #14
door Dimka op 31 jan 2011, 22:08 |
Dimka |
|
Zo nog even reageren op de anderen.
@ Moniek, jeej wat vervelend he, als je nog zoveel last hebt van de hechtingen en de wond. Ik heb er ook vrij lang nog last van gehad, zelfs zo erg dat het ging bloeden en ik niets meer kon, zitten ging niet meer en kwam amper van mn bed af. Mooi balen, zeker als het dan alweer wat beter ging en je niet het type bent om hele dagen op bed te gaan liggen rusten. Vond het maar ongezellig hoor, de rest allemaal beneden en ik boven in mn bed. Bleggghhhh. Maar ook balen dat Jayden nog 2 x per nacht komt zeg, dat is behoorlijk pittig dan idd, zeker als je er nog een kleine bij hebt. Petje af meid. Kan me voorstellen dat je dat even zwaar valt. Gaat het inmiddels wel weer wat beter dan of nog steeds erg last, er is alweer een week voorbij, dus hoop dat het wel weer beter gaat hoor! Fijn dat je ouders ook inspringen als dat nodig is. Ideaal toch. Gelukkig dat Jayden het wel goed doet, heb je daarover iig geen zorgen. En tis echt genieten he, zo'n klein hummeltje. Ik ben ook helemaal verliefd tot over mn oren. Heerlijk!!!!
@ Debby, hoe gaat het je nu af, nu Maikel weer aant werk is? Red je het een beetje? Lekker je rust nemen als dat lukt. Heel belangrijk. En hoe was je afspraak bij het CB vandaag gegaan? Hoeveel woog Luuk bij de geboorte trouwens? En lengte? Ik moest vandaag ook voor het eerst met Fabian naar bureau. Hij is tov vorige keer 200 gram aangekomen. Netjes toch. Fabian is nu 55 cm en 3780 gram. (bij geboorte was ie 51 cm en 3525 gram) Ik geef ook BV dus het kan ineens wat minder hard gaan, maargoed zolang hij goed drinkt en goed slaapt en elke 3 a 4 uur zn voeding krijgt, dan maak ik me niet druk. Moest ook over 2 weekjes even weer terugkomen om een keer extra te wegen. Verder was ie weer helemaal goedgekeurd en doet ie het heel goed.
@ Sabine, ik vond het ook erg moeilijk toen de kraamhulp weg ging hoor, heb echt zitten brullen. Alle emoties kwamen er effe uit en kon niet meer stoppen hihi. Hadden een erg leuke meid en die heeft ons goed geholpen en raad gegeven. Tis dan altijd heel spannend als je er alleen voor staat ineens, dat had ik de 1e nacht alleen thuis al, beetje onzeker enzow en dan ben je blij dat de hulp er smorgens weer is he. Maar inmiddels is Fabian alweer 4 weekjes oud en weet je al niet meer anders en kan je niet meer zonder. Het is zo geweldig, het moederschap. Wil er nog 1...of 2 haha...
Wil Peter nu wel weer goed slapen trouwens? En doorslapen, doet ie dat al? Fabian is overdag ook wel es wakker en ligt ie wat te jengelen in zn bedje. Verder hier niets te klagen eigenlijk, tis echt een tevreden klein slaapkopje hoor. We moeten hem bijna bij elke voeding overdag wakker maken...heeft ie vast niet van een vreemde dat slapen *schaam schaam* haha. En krampjes heeft ie wel es gehad hier, ook zo zielig idd. Helpt dat Infacol wel goed daartegen trouwens? Wij gebruiken niets, maar hij heeft er ook nog niet echt heel veel last van gehad volgens mij, en ik vind het nog moeilijk te herkennen bij hem. Is moeilijk te peilen soms.
Herken wel zn huilbuitjes al wat meer als int begin. Als ie beetje jengelig huilt heeft ie gewoon zuigbehoefte, dan krijgt ie effe een tut, maar echt krijsen dan is het gewoon honger en leg ik hem ook aan. Maar dat komt weinig voor...
@ Louisa, fijn dat het met jou ook goed gaat en dat Lorenzo het ook zo goed doet. Kan me voorstellen dat je het af en toe moeilijk hebt om het allemaal alleen te doen. Is ook niet niks he. Gelukkig dat je goede hulp krijgt van je andere kinderen. Wel nog onderbroken nachten als ik dat zo lees dus, maar dat is in begin altijd. Hier hebben we dat maar erg kort gehad gelukkig, Fabian sliep al heel snel de nachten door hoor. Maar wij voeden dan ook pas laatste om 1 uur. Zijn meer avondmensen en dan voed ik liefst zo laat mogelijk zodat hij de nacht lekker doorslaapt, meestal houdt ie het wel 6 of 7 uur achter elkaar vol. Echt heerlijk, zo krijgen wij ook voldoende rust. Hier dus niets te klagen... Ik mis mn buik ook heel erg en het hele zwanger zijn eigenlijk ook wel beetje. Ben soms nog steeds bezig met de dingen die ik toen niet mocht eten, haha, erg raar, maar zo gewend nog. Zou zo weer zwanger willen zijn...maar daar wachten we nog maar even mee hoor.
@ Janine, leuk om jou hier ook weer te treffen meid. En wat fijn dat Thomas ook zo goed groeit. 200 gram in 1 week tijd is super joh. Dat had ik in begin ook, Fabian was in zkh iets van 7% van geboortegewicht afgevallen, daar vonden ze het veel in 2 dagen tijd al. Maar met BV is het idd soms niet te peilen. Ene keer drinken ze wel hele borst leeg en andere wat minder. Maar toen ik weer thuis was en de VK op huisbezoek kwam en hem ging wegen vroegen ze zich af wat ik hem gaf, slagroom ofzow. Meneertje was in 2 dagen tijd 200 gram aangekomen hihi. Ging dus erg goed. Mn BV liep vanaf begin af aan heel goed. Had mega overproductie en kon er wel 2 mee voeden. Had in de 1e 2 weken dus ook al genoeg voorraad in de vriezer liggen. En daarnaast voedde ik gewoon om de 3 uur he...Wat wel vervelend was dat ik snachts steeds alles nat had aan de voorkant hihi. Lekkage dus haha. Werd er echt niet goed van hoor. Gelukkig is het nu minder geworden en is de bv teruggelopen naar gelang hij nodig heeft. Fabian valt ook in slaap als ik aant voeden ben, soms moet je hem echt weer effe wakker maken, en dan is er soms geen beweging meer in te krijgen. Dan leg je hem effe naast je neer of in de box, want ik ken hem ondertussen al wel zo goed dat hij het telkens weer presteerd om dan na een paar minuten, als ik alles alweer opgeruimd heb, om zich dan weer te gaan melden. Grrrr echt frustrerend is dat dan...Nou dus dan leg je hem maar weer aan he...aan de andere kant, waar ie dan nog niet gedronken heeft. Tis me er soms 1tje hoor. Kleine boef. Voor jou ook wel zwaar dus, die onderbroken nachten? Zeker als je ook nog andere kids naar school moet brengen smorgens. Hoop dat je wel overdag even je rustmomentjes kan pakken. Echt gebruik van maken hoor. Ik rust eigenlijk helemaal niet meer overdag...ik lig smorgens gewoon wat langer in bed, nu kan dat nog...maar als je er meer hebt lopen en zeker als ze al naar school gaan, tja dan kan je niet blijven liggen natuurlijk. Dus ik geniet daar nu nog maar van...overdag vermaak ik me wel prima met hem. Lekker in badje doen om de dag, voeden. beetje computeren en huisje schoonhouden. Bezoek krijgen, hebben ook al best wat mensen gehad hier. Leuke kadootjes gekregen, goed verwend dus. Heerlijk, het moederschap, kan nu al niet meer zonder en me geen leven zonder Fabian voorstellen. Tis echt geweldig!!!
Heeft jullie kleintje ook al een voorkeurshouding en wat doen jullie daar trouwens aan? Wij leggen af en toe een rolletje (opgerolde flanellen luier) in zn rugje zodat ie niet zn hoofdje kan draaien. Merk nu dat dat beter gaat, maar hebben er een ander probleem bij gekregen. Of ja, probleem. Hij kruipt steeds omhoog met als gevolg dat ie helemaal boven de dekens ligt als ik hem smorgens pak. Hij doet het alleen snachts, overdag ligt ie nog netjes onder de dekentjes. Vanmorgen vond ik hem ook zo overdwars in zn bedje. Als dat al zo snel gaat...wat moet dat nog wel niet worden dan....moest er hard om lachen vanmorgen. Doe hem vanacht maar een slaapzak aan denk ik. Zou dat helpen? Hebben jullie dit probleem ook al of hebben jullie allemaal van die brafe slapertjes hihi.
@ alle moeders die BV geven, hoe gaat het jullie af? En geef je af en toe ook wel es een flesje tussendoor met BV natuurlijk uit de vriezer? En kolven? Doen jullie dat dan ook? Hoeveel halen jullie er dan uit? Ik meestal zo tussen de 100 en 125 ml. Uit beide dan he...
Nou, slaap lekker iedereen en tot een volgende keer weer. Hoop dat er steeds meer meiden bij komen om weer gezellig te kletsen, maar nu over onze kleine hummelkes.
xxx Dimka en Fabian
|
| |
|
|
| |
|
|
Januari 2011 mama's - #15
door Louisa op 01 feb 2011, 13:10 |
Louisa |
|
|
hai allemaal,
Hier nog steeds gebroken nachten van stukjes van 2 uur slaap en een uurtje op.De HA voeding verteert megasnel en hij heeft om de luier een megapoepluier,pfff Hij wordt daar onrustig van.vanmiddag even laten wegen en als hij niet genoeg groeit ga ik over op gewone voeding maar straks weet ik meer.
Verder is Lorenzo zo helder aan het kijken dat ik me bijna afvraag of dat al kan,haha.wijs kereltje,volgens mij.Ik geniet volop en besefte vannacht tijdens zijn kijkuurtje dat het heerlijk is dat dit mij is overkomen.
liefs
Louisa
|
| |
|
|
|