| |
|
|
Met tweede echo geen hartactie meer - #1
door Cristel op 22 dec 2010, 12:11 |
Cristel |
|
|
Hoi,
Vol goede hoop gingen we gister naar de tweede echo.
eerste echo was goed, goede hartactie, alleen een week minder lang zwanger dan berekend.
gister zou ik 9 weken en 5 dagen zijn.
maar met een buik echo kom ze al niks zien en na een inwendige echo bleek dat het hartje gestopt is.
weg droom!
nu nog steeds zwangerschapssymptomen, geen bloedverlies, zwangere buik, maar geen kindje meer.
we zijn er helemaal kapot van.
|
| |
|
|
| |
|
|
Met tweede echo geen hartactie meer - #2
door Lisette op 22 dec 2010, 12:43 |
Lisette |
|
|
Lieve Cristel,
Ik wil je even heel veel sterke wensen in deze moeilijke tijd. Het maakt het er niet makkelijker op dat de kerst eraan komt... Gezellig iedereen bij elkaar feest te vieren terwijl jij (en je man) je intens verdrietig voelen.
Vorig jaar, deze dag, hadden wij een 9 weken echo en toen bleek ook het hartje niet meer te kloppen . . . . . . . Uiteindelijk ben in begin januari gecurreteerd omdat het vruchtje niet los kwam. Ik hoop voor jou dat vruchtje vanzelf word afgestoten, dan zal je je ook niet meer zwanger voelen. Ik kon er met mijn hoofd niet bij dat ik me helemaal zwanger voelde terwijl ik wist dat het niet meer in leven was, zo verschrikkelijk dubbel. Zelfde verhaal als bij jou.
Meid, heel veel sterkte de komende tijd.
liefs
|
| |
|
|
| |
|
|
Met tweede echo geen hartactie meer - #3
door Elfriede op 22 dec 2010, 13:49 |
Elfriede |
|
Hoi Cristel,
Vreselijk!
Ook wij hadden in juli tijdens de tweede echo ineens een gestopt hartje. Wat een klap was dat, dat had ik niet meer verwacht. Mijn man geloofde het al helemaal niet, die dacht dat we het verkeerd zagen...
Maar niks was minder waar, het was realiteit. En je dan nog wel zwanger voelen, wat houdt je lichaam je dan voor de gek!
Meid, ik wens je heel veel sterkte voor nu en in de komende tijd!
|
| |
5 weken zwanger, uitgerekend op: 17-01-2013 |
|
| |
|
|
Met tweede echo geen hartactie meer - #4
door Mariskat82 op 22 dec 2010, 23:13 |
Mariskat82 |
|
@Christel, Wat naar voor jullie! Ik hoop dat je het een plekje kan geven. Sterkte.
Ik heb alle 4 MK's een naam gegeven. Luca, Tijmen, Luna en Nico. Ik houd van ze allemaal en mis ze enorm. En dat gaat nooit helemaal over.
|
| |
|
|
| |
|
|
Met tweede echo geen hartactie meer - #5
door Sammiejoe op 18 jan 2011, 22:27 |
Sammiejoe |
|
|
wat verschrikkelijk voor je! heb voor mijn 2 kindjes 2 vroege miskramen gehad en afgelopen jaar 2 miskramen met 14 weken. gelukkig heb ik de een na laatste mogen begraven. Natuurlijk is gelukkig hier een rotte bewoording maar meer in de trant van dat ik iets tastbaars had en dat ik nu ook een concreet plekje heb in de tuin waar ik naar toe kan gaan. ik vond dat met de vroege miskramen en de afgelopen keer (wel weer een mensje maar niet gezien want curretage) wel wat moeilijker. Mariska heeft wel gelijk he hielp mij ook om ze namen te geven. Mijn sterrenkindjes noem ik ze altijd: Lotte, Ties, Tara en Malou. Het gemis blijft en het verdriet vind ik, daar moet ik echt mee leren omgaan. Dat is niet altijd makkelijk, ik heb een tijdje geleden echt dagen gehad dat de muren op mijn af kwamen en dat ik me wanhopig voelde. helemaal toen bleek dat er iets mis met mij was. Ik heb een gebalanceerde translocatie, een chromosoomafwijking waarbij ik helemaal gezond ben maar waardoor ik verhoogde kans heb op miskramen en gehandicapte kindjes. Ik dacht echt dat ik gek werd. Maar ook dat ik vette mazzel heb want heb wel 2 gezonde kindjes mogen krijgen (maar die hebben misschien hetzelfde als ik, ik hoop het echter niet maar kans is groot). Dus dat was zo dubbel want de wens voor gezinsuitbreiding is er nog steeds wel. Maar goed ff weer on topic (sorry voor de uitwijding):
meid, praat praat en praat van je af met wie je ruimte wil geven. En probeer het voor zover het helemaal goed kan een plekje te geven. Er komt een dag dat je weer verder kunt ook al lijkt dat nu nog heel onwaarschijnlijk.
heel veel sterkte
xxx
|
| |
|
|
| |
|
|
Met tweede echo geen hartactie meer - #6
door Cristel op 02 mrt 2011, 13:15 |
Cristel |
|
|
hoi,
daar ben ik weer.
ik moet eigenlijk een berichtje posten bij het zwangerschapsforum;
ja ik ben wer zwanger. maar ik ben zo onzeker.
bang dat het weer fout zal gaan.
ik ben nu 5 weken.
eerste echo krijg ik 22 maart als ik bijna 8 weken ben.
als die goed is krijg ik er hopelijk meer vertrouwen in.
ik wil blij zijn nu, maar ik kan er niet zo veel mee.
hoe is het met jullie?
groetjes cristel
|
| |
|
|
| |
|
|
Met tweede echo geen hartactie meer - #7
door Elin op 02 mrt 2011, 14:05 |
Elin |
|
|
Cristel, wat ontzettend fijn dat je weer zwanger bent!
En wat ontzettend naar dat je vorige zwangerschap niet goed is afgelopen.
Ik heb zelf in oktober een miskraam gehad met 7 weken en had met kerst weer een positieve test. Ik herken dan je onzekere gevoelens heel erg!
Ik slingerde constant tussen heel blij en heel bang. bij elk pijntje dacht ik 'oh nee!', elke keer als ik naar de wc moest, bang om bloed te zien.
Ik heb dit ook aangegeven bij de vk en kreeg toen ook een echo met 8 weken. Toen een mooi kloppend hartje gezien en even gerustgesteld, maar ja na een weekje begon het toch weer te knagen natuurlijk...
Ik heb niet echt advies voor je... ik denk dat die onzekere gevoelens erbij horen als je eenmaal een miskraam hebt gehad. Die eerste weken zullen nooit meer hetzelfde zijn. Ik heb toen iig veel gepraat erover met mijn vriend, dat hielp wel. En geprobeerd om het per dag te bekijken. Elke dag is er één.... Ook dat is lastig natuurlijk. Maar constant stressen is ook niet goed voor je kindje!
Hopelijk heb je iets aan mijn berichtje en natuurlijk hoop ik voor je dat alles goed blijft gaan!
|
| |
|
|
| |
|
|
Met tweede echo geen hartactie meer - #8
door Elfriede op 02 mrt 2011, 19:37 |
Elfriede |
|
|
Hier precies hetzelfdee. Ben heel gelukkig met deze nieuwe zwangerschap, maar ook angstig dat het weer mis gaat. Iedere keer als ik naar de wc ben, speur ik naar bloed.
Volgende week mag ik (eindelijk) voor de echo, maar ik ben pas gerust als de termijnecho ook goed is (met 10 weken).
Ik schrijf nu op het septemberforum en daar zijn er veel met een mk. Dus dat klinkt heel bekend. Dat is fijn als je af en toe je hart wilt luchten.
Heel veel sterkte en ik duim voor je dat je in november een mooi gezond kindje in je armen zult houden!
Probeer te genieten, dat doe ik in ieder geval...
|
| |
|
| |
|
|
Met tweede echo geen hartactie meer - #9
door Cristel op 14 mrt 2011, 16:42 |
Cristel |
|
|
Hoi Elfriede,
Hoe was je echo? Alles goed?
Ik moet nog een week wachten. Duurt erg lang.
Vandaag wat last gehad van buik krampen. geen bloed, dus zullen waarschijnlijk wel gewoon mijn darmen zijn, maar toch.....
mijn buik groeit minder snel dan de vorige keer. Toen kon ik met 6 weken mn broeken niet meer aan, nu ben ik 6 weken en 5 dagen en nog steeds mn normale kleding. alleen mn borsten groeien hard en zijn pijnlijk.
Ook was ik vorige keer echt heel erg moe, vanaf het begin en nu valt het eigenlijk wel mee. Hoop dat het snel volgende week dinsdag is.
groetjes cristel
|
| |
|
|
| |
|
|
Met tweede echo geen hartactie meer - #10
door Elfriede op 14 mrt 2011, 18:02 |
Elfriede |
|
Hoi Cristel,
Gelukkig was de echo goed! Het kindje was precies goed qua lengte en we zagen een kloppend hartje. Pfff, wat een opluchting.
Hier zit mijn broek toch wel strak nu, dus 's avonds de knoop maar los, haha.
Ik duim voor een mooie echo voor je!
Succes met alle kwaaltjes en het wachten
|
| |
|
| |
|
|
Met tweede echo geen hartactie meer - #11
door Cristel op 01 apr 2011, 12:10 |
Cristel |
|
|
hoi,
ben ondertussen 9 weken en 6 dagen zwanger.
wel bloedverlies gehad tussen door, maar op de echo was alles goed.
heb nu 15 april nog een echo, ben dan als het goed is 11 weken en 6 dagen, dus begin er langzaam in te geloven dat het deze keer goed gaat komen.
bedankt voor jullie steun, ik ga me aanmelden bij het oktoberforum.
s6 en sterkte voor alle anderen die nog in onzekerhied zitten.
groetjes cristel
|
| |
|
|
| |
|
|
Met tweede echo geen hartactie meer - #12
door Cristel op 21 dec 2011, 09:44 |
Cristel |
|
|
Precies een jaar geleden had ik vandaag de echo die helaas niet goed was.
Het hartje was gestopt na de eerste goede echo.
Wat voelde ik me rot. Had helemaal geen zin meer in de feestdagen en vroeg me af wanneer er dan wel een gezond kindje in de box mocht liggen.
Nu.......een jaar later kijk ik naar mijn prachtige ventje van 9 weken die heerlijk ligt te smakken en spelen in de box!
Voor iedereen die hetzelfde meemaakt.........
Hou moed en geloof in jezelf!
fijne feestdagen en heel veel geluk in het nieuwe jaar!
|
| |
|
|
| |
|
|
Met tweede echo geen hartactie meer - #13
door Wondertje op 31 jan 2012, 19:00 |
Wondertje |
|
|
Christel: Ik vind het leuk dat je hier nog gereageerd hebt om te vertellen hoe het is afgelopen. Van harte gefeliciteerd met je kleine mannetje!!
Groetjes,
|
| |
25 weken zwanger, uitgerekend op: 29-08-2012 |
|
|