| |
|
|
November 2010 mama's - #1
door Gea op 10 dec 2010, 22:17 |
Gea |
|
|
Nou dames
Nu we allemaal zijn bevallen kunnen we hier verder kletsen over onze wondertjes.
Gea: Nathaniël, 9 nov 2010 en 3300 gram. 3de kind (Noëlle 4 en Esther 2)
|
| |
|
|
| |
|
|
November 2010 mama's - #2
door Louise op 11 dec 2010, 10:18 |
Louise |
|
|
hoi meiden
goed idee om hier weer te gaan schrijven
hier gaat het wel weer goed
lief dat jullie meeleefden
voel me af en toe nog wel net een sloofje
pfffff was vanacht ook zo boos
manlief heeft natuurijk ook weekend maar die vertikt het dus om eruit te gaan snachts grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
nou ik heb zoiets van je bekijkt het maar tis ook jouw kindje en ik mag ook weleens doorslapen ja toch
verder is hij heeeeeeeeeeeeel lief hoor hahahahahaha
gister moest ik voor de 1e keer naar het cb met Rosann
ze is in 3weken tijd 600gr gegroeid en 1cm in de lengte hihi
dus ze doet het prima ondanks dat ze nooit dr flessen leef drinkt
ze zit nog steeds op zon 70-90cc terwijl ze al over de 100mag
maar ja ik heb zoiets van ze is rustig en heeft gewoon geen honger anders kwam ze wel vaker ofzo
nou meiden fijn weekend alvast
liefs louise
Louise: Rosann, 18nov 2010 en 3610gram, 2e kindje (Yannick 16-11-06)
|
| |
|
|
| |
|
|
November 2010 mama's - #3
door Juudje op 11 dec 2010, 15:34 |
Juudje |
|
|
Ey Meiden,
eindelijk zijn we dan gepromoveerd!
Alles goed bij jullie?
Met Eva gaat het prima, eet al 120 cc en zit in een groeistuipe.
Waardoor ze af en toe een waar heksje is.
Daarnaast heb ik de kleding in maatje 56 gister moeten verruilen voor maat 62, pfff, wat gaat het hard!
Vandaag hard op zoek geweest naar een nieuw winterjasje, na 3 uur eindelijk geslaagd.
Er is een ware meisjes baby boom geweest waar de kleding winkels schijnbaar niet op voor waren bereid.
Tja mannen en 's nachts de fles geven...
Klinkt wel heel bijzonder hoor Louise, hier was dat ook het plan, ik door de week en manlief de weekenden.
Maar eerdat hij Eva hoort heb ik al de fles gemaakt, gegeven en haar verschoont.
Ach vanavond een nieuwe poging.
Wat betreft billendoekjes heb ik ook het licht gezien.
Ik had voorraden van pampersdoekjes en zwitsal, maar vond ze zo dun.
Ondanks dat ik nog lang niet door mijn voorraad heen ben heb ik gegoogled.
En eergister billendoekjes bij de Lidl gehaald.
Wat een verademing!
Grotere, dikkere doekjes echt een geweldige uitvinding bij de feestluiers die Eva kan produceren, en daarnaast ook nog eens veel goedkoper.
Heerlijk!
Nou, ik ga een rondje fles doen, dan Eva inpakken en een rondje met de hond.
Fijn weekend!
Liefs, Juud: Eva Madeleine, 15 nove,ber 2010, 3330 gram, 1e kindje
|
| |
|
|
| |
|
|
November 2010 mama's - #4
door Marian op 11 dec 2010, 19:28 |
Marian |
|
Hoi allemaal,
Leuk om nu echt een 'november 20210 mama' te zijn
Met Heleen gaat het ook heel erg goed. Ik moet maandag voor het eerst naar het cb, maar weet zeker dat ze flink is gegroeid, want die hamsterwangen had ze eerst niet en de kleinste pakjes liggen ook alweer opgeslagen in een doos. Hoeveel ze drinkt weet ik niet, want ik geef borstvoeding, maar ik heb al een keer tussendoor gekolfd om een voorraadje te gaan bouwen en toen kwam er 200 cc uit...! Aan het begin van de week had ze een paar lastige daagjes, maar nu is ze weer net zo lief als voorheen, alleen heeft ze een voeding minder en is ze als ze wakker is veel alerter. Echt een groeisprongetje gemaakt dus.
Groetjes, Marian: Heleen, 3 november 2010, 3380 gram, 2e kindje (Jetze, 08-04-08)
|
| |
|
|
| |
|
|
November 2010 mama's - #5
door Gea op 11 dec 2010, 19:58 |
Gea |
|
|
Hoi ladies
Marian: Kolfde je 200 bij 1 borst? of was het het totaal van 2 borsten
juudje: doekjes van de action vind ik ook wel goed en dik. winterjasjes kun je misschien wel op de site van babybrabbel bij het te kooptopic vinden.
Louise: ha mannen het is toch wat, Wij hebben hier ook de afspraak dat hij 's nachts mag gaan voeden. In het begin dus niet he, moest hem er echt uit duwen. Nu gaat het gelukkig beter. Hij doet er alleen eeeeeeeerg lang over om de fles klaar te hebben. ( volgens mij slaapt hij in de keuken nog even verder)
Zo drinkt ze nog maar 70-90. dan doet ze het toch goed als ze zo goed groeit.
Onze kleine man drinkt toch al wel 120 cc ( 6 voedingen) hij is in 1 maand 830 gram gegroeid.
wij moeten woensdag naar het consultatieburo. Krijgt de kleine man ook zijn eerste inentingen aangezien kinkhoest hier erg rond gaat.
Ben trouwens al een paar keer heen geweest om hem te wegen aangezien hij zo spuugt. gelukkig groeit hij goed. ben er trouwens wel achter dat hij niet goed over de borstvoeding kan want dan komt het meer met bogen eruit als bij kunstvoeding ( heb ik getest)Nu we nutriton erdoor doen gaat het spugen wel beter maar je ziet aan hem dat het hem niet echt lekker in de maag zit. Is soms best zielig.
Marian: Heleen, 3 november 2010, 3380 gram, 2e kindje (Jetze, 08-04-08)
Gea: Nathaniël, 9 nov,3300 gram. 3de kind (Noëlle,09-05-06, Esther 14-02-08)
Juud: Eva Madeleine, 15 november 2010, 3330 gram, 1e kindje
Louise: Rosann, 18nov 2010 en 3610gram, 2e kindje (Yannick 16-11-06 )
|
| |
|
|
| |
|
|
November 2010 mama's - #6
door Marisa op 12 dec 2010, 13:33 |
Marisa |
|
|
Hey meiden!
FF een vraagje voor diegene die borstvoeding geven.
Hebben jullie ook last van een soort stuwing bij 1 borst zodra de andere leeg is gedronken? Ik geef namelijk 1 borst per keer maar daarna staat die andere op knappen en begint ook te lekken. Ik heb ook al geprobeerd om 2 borsten te voeden maar dan krijg ik helemaal een overproduktie. Ik heb nu al behoorlijk veel. Is de enige oplossing dan om te gaan kolven voor het voeden? Maar word dan mijn produktie niet nog hoger? En wanneer kolf je dan... daar snap ik echt de ballen niet van haha, inplaats van een voeding? voor een voeding? etc...
|
| |
|
|
| |
|
|
November 2010 mama's - #7
door Danielle op 12 dec 2010, 14:54 |
Danielle |
|
Hoi Dames,
Hier gaat het nu langzaamaan wat beter. Nathan heeft erg veel last van krampjes gehad waardoor hij bijna niet meer sliep. Op advies van de kraamhulp en de vk zijn we overgestapt op hypoallergene voeding. Toen werd het nog erger en hij begon ook meteen na de voeding te spugen.
Nu zijn we op advies van het consultatiebureau nog een keer overgestapt naar Friso comfort. Speciaal tegen spugen en darmkrampjes. Eigenlijk vond ze hem nog wat te jong om al 3 verschillende voedingen te hebben gehad, maar dit was de enige oplossing voor ons mannetje.
We zijn deze voeding nu 2,5 dag aan het gebruiken en hij kan eindelijk weer goed poepen en de krampjes zijn weg!
Alleen is meneer na zijn flesje zo fit dat het een tijdje duurt voordat hij slaapt en dat is vooral bij de laatste fles en bij de nachtvoeding best vervelend.
Overdag moet ik hem vaak voor zijn flesje echt wakker maken.
Dinsdag komt het consultatiebureau op huisbezoek, hier maar eens even wat advies aan vragen  Het is ook allemaal zo nieuw voor ons.
Heb wel al flink wat kraamtranen gehad en dagen dat ik het echt niet meer zag zitten. Zo zielig als zo'n kleintje niet kan slapen van de pijn.
Hoop dus dat de nieuwe voeding zijn werk goed blijft doen en dat er hier eindelijk een ritme in gaat komen.
Liefs Danielle: Nathan, 01-12-2010 3760gr. 1e kindje
|
| |
|
|
| |
|
|
November 2010 mama's - #8
door Mandy op 12 dec 2010, 16:39 |
Mandy |
|
|
hoi hoi
ik heb de weg naar hier ook gevonden, hier gaat alles goed Jayden doet het goed en groeit goed. mijn dochter is afgelopen dinsdag 4 geworden en heeft dus ook deze week haar eerste school week gehad. weer een stap verder met haar, maar ook wel lekker want zo kan ik Jayden ook alle aandacht geven.
we genieten lekker van onze twee kinderen.
liefs mandy: Jayden, 05-11-2010. 2e kindje (Esmee, 07-12-2006)
|
| |
|
|
| |
|
|
November 2010 mama's - #9
door Marjan op 12 dec 2010, 17:49 |
Marjan |
|
|
Hallo dames,
Hier even rustig, want ik heb zelf allerlei kwaaltjes.....
De kleine man doet het erg goed, slaapt s'nachts door en dus maken we nachten van 6-7 uur! Heerlijk!
Af en toe de hik en natuurlijk in de avond veel last van darmkrampjes, maar met Infacol en een difrax fles was het voor ons gelukkig uit te houden.
Wel druk met 3 kids vooral op de dagen dat ik alleen ben, maar dat is gelukkig nog maar 1 dag.
Ik heb zelf vooral van onderen last, kan soms lastig plassen, waarvoor ik nog naar de ha moet. Heb soms ook een bal gevoel van onderen, dus ben bang dat de boel verzakt is of zoiets. Verder nog moe, maar hopelijk ben ik niet de enige daarmee, alhoewel een lachje van zo'n klein mannetje er weer eergie in pompt....... Ach het is ook niet niks, ik verwacht denk ik ook soms teveel van mezelf, maar ja ik heb ook zo'n man die alles soms "normaal"vind.
Ik heb per vandaag besloten dat ik minder in huis ga doen en dat hij meer mag doen, zodat ik nog even kan bijtrekken ook in het weekend.
Dames lekker blijven genieten!
liefs Marjan Yori, 09-11-2010, 3e kindje (Joram, 20-12-2007 en Myrte, 15-10-2009)
|
| |
|
|
| |
|
|
November 2010 mama's - #10
door Gea op 12 dec 2010, 17:52 |
Gea |
|
|
Marisa: Je kan gaan kolfen net voor de voeding aan, Kolf je een beetje en dan de kleine aanleggen. Dat heb je een zelfde produktie dan anders. ( wel twee borsten.
Of je kan als je de kleine normaal 20 min aan 1 borst legt nu 10 min de ene borst en 10 min de andere.
Danielle: tegen darmkrampen werkt infacol erg goed, voor elke voeding geven. Voor het spugen wat Nutriton erdoor. Kraamtranen horen erbij hoor.
Marian: Heleen, 3 november 2010, 3380 gram, 2e kindje (Jetze, 08-04-08)
mandy: Jayden, 05-11-2010. 2e kindje (Esmee, 07-12-2006)
Gea: Nathaniël, 9 nov,3300 gram. 3de kind (Noëlle,09-05-06, Esther 14-02-08)
Juud: Eva Madeleine, 15 november 2010, 3330 gram, 1e kindje
Louise: Rosann, 18nov 2010 en 3610gram, 2e kindje (Yannick 16-11-06 )
Danielle: Nathan, 01-12-2010 3760gr. 1e kindje
|
| |
|
|
| |
|
|
November 2010 mama's - #11
door Juudje op 12 dec 2010, 19:01 |
Juudje |
|
|
@ Marisa, knap hoor die borstvoeding, ik kan heel lui terugvallen op de gebruiksaanwijzing van de verpakking en anders de voedingsconsulente.
@ Daan, wat vervelend die krampjes! Klinkt heel bekend, en wat al geschreven is bij ons hielpen de difrax flessen en inflacol prima.
Hopelijk blijft Nathan het super doen op de Friso.
@ Marjan, vermoeidheid klinkt erg bekend hoor. Kan aan mijn lijf merken dat ik veel te snel ben gegaan. Van de week lag ik in bed en kwam Eva voor een voeding, was te moe om op te staan en had zoiets van nog een half uurtje. Heel fout want tja Eva is geen wekker die je even kan snoozen.
Maar pfff wat kan een mens moe zijn.
@ Gea, krijgt Nathaniel nu eerder zijn entingen omdat er kinkhoest heerst?
Of zie ik dat verkeerd?
|
| |
|
|
| |
|
|
November 2010 mama's - #12
door Gea op 12 dec 2010, 20:33 |
Gea |
|
|
Juudje: ja dat las je goed, Hier krijgen de pasgeboren baby's al bij de 1ste keer CB de inentingen vanwege dat hier kinkhoest heerst en dat een groot risico is voor pasgeborenen en dan willen ze geen risico lopen en krijgt hij ze woensdag al.
|
| |
|
|
| |
|
|
November 2010 mama's - #13
door Juudje op 12 dec 2010, 20:53 |
Juudje |
|
|
Ah vandaar, dacht al, hier in het groeiboekje staat wat anders.
Wij mogen de 23e voor de checkup, ben benieuwd hoe lang madam is.
Gaat zo hard...
|
| |
|
|
| |
|
|
November 2010 mama's - #14
door Bianca op 14 dec 2010, 19:55 |
Bianca |
|
|
Hallo dames,
ook ik heb de weg hier naartoe gevonden.
Dat met de krampjes komt mij heel erg bekend voor. Wij zijn ook met Infacol begonnen, maar gezien dat Hendrik een schisis heeft, is het dan ook weer niet goed, omdat de infacol het gehemelte, voor zo veer het er is, aantaast. Maar goed, ik heb in Duitsland hetzelfde middel gevonden, maar dat kun je dan gewoon door de melk hen mengen. Ik hoop nu, dat hij wat minder last van de krampjes heeft.
Over de kramtranen kan ik ook een liedje zingen. Ik zit ondertussen al sinds zaterdag bij mijn schoonmoeder, omdat ik het alleen niet helemaal trek. Maar hier heb ik dan steun. Ook kan ik mijn schoonzus, die net bevallen is van de 2de, om advies vragen. Dan alleen niet bij vragen over kv, omdat zij bv geeft. Mijn man ondersteunt mij welliswaar heel veel, maar heeft het ook nog best druk op kantoor, dus is hij bekaf als die naar huis komt. Dan heb ik s'nachts wel zo iets slaap jij maar lekker, jij moet toch morgen vroeg weer uit. Maar als ik dan ook nog bijna alle dagvoedingen doe, ben ik gewoon ook bekaf. Dus vandaar dat ik naar mijn schoonmoeder ben. Zij nemt de nachtvoeding over. Oh je, even stoppen, ik zul een ander keer verder schrijven. de kleine wordt al weer wakker. Het zal wel weer een krampje of zo zijn.
Bianca
|
| |
|
|
| |
|
|
November 2010 mama's - #15
door Marian op 14 dec 2010, 20:31 |
Marian |
|
Hi allemaal,
Lastig he, die krampjes. Heleen heeft er nu toch ook wel behoorlijk last van en ik vind het zo naar om te zien hoe ze zichzelf dan ook in de weg zit, ze weet gewoon niet hoe ze moet kronkelen soms...
@ Gea, ja, die 200cc is van twee borsten hoor! Zo erg is het ook weer niet, haha.
@ Marisa, ik herken wat je zegt, als Heleen maar 1 borst drinkt, lekt de andere ook meteen en gaat ook pijn doen richting de volgende voeding. Ik geef haar nu af en toe twee borsten, maar daar moet je weer mee oppassen, omdat ze dan eigenlijk alleen maar de 'voormelk' krijgen en die vult minder goed. Dat merk ik ook meteen, want ze komt dan sneller weer, maar dat is voor mn borsten wel weer lekker  Kolven doe ik alleen soms tussendoor als ik echt pijnlijke plekken heb.
Hier gaat alles verder goed. Gisteren bij cb geweest en mevrouwtje was gewoon een kilo gegroeid de afgelopen vijf weken! En mijn eigen bloeddruk ook meteen even laten checken, want die bleef nog hoog in de kraamweek, maar is nu ook weer helemaal normaal. Nu alleen nog MOEmoemoe, maar dat hoort erbij. Daar kunnen jullie allemaal over meepraten zo te lezen! Als ik 's middags naar bed ga, gaat het goed. Maar soms is het gewoon te moeilijk, als ik net lekker met iets bezig ben....
Groetjes,
Marian.
|
| |
|
|
|