Goedemiddag , Registreer nu gratis en snel op Babyopkomst.nl of Login!

Sterrenkijker

Naar laatste post.. Forums » Zwangerschap/bevalling

Pagina 1 van de 2

Bericht
Gebruiker

Quote Post
Sterrenkijker - #1
door Verwijderd lid op 10 nov 2010, 15:37
Verwijderd lid

Hallo allemaal,

23 juni ben ik bevallen van een prachtige zoon, nu alweer 4,5 maand oud. 
Tijdens de bevalling bleek dat hij met z'n gezichtje naar voren lag, een zgn sterrenkijker. Ik had voornamelijk erge rugweëen en ik heb 1,5 uur geperst terwijl Marlo maar 2640 gram was. Is iemand anders ook bevallen van een sterrenkijker, en weet iemand of dit bij een volgende zwangerschap ook weer een verhoogd risico geeft op ook een sterrenkijker?

Groetjes Kimberley

Quote Post
Sterrenkijker - #2
door Sharon op 14 nov 2010, 08:00
Sharon

Ik heb geen idee ! Ik heb het ook gehad. Dus hoop t niet ! 
Ben benieuwd!

Quote Post
Sterrenkijker - #3
door Margot op 14 nov 2010, 08:49
Margot

Hoi Sharon en Kimberley,

Ook ik ben bevallen van een sterrenkijker de eerste keer. En ik vond het ook heel erg heftig. Rugweeen waar ik niets tegen kon beginnen en het persen was ook echt zwaar en ze duurden bij mij ook anderalf uur. Mijn dochter was wel iets groter (47cm, 3300 gram), maar nog steeds niet heel erg groot.

Ik ben nu in verwachting van de tweede en mag al vrij snel weer bevallen. Het is eigenljk nog niet ter sprake gekomen, maar de volgende keer (25 nov) gaan we het al over de bevalling hebben en dan zal ik het eens vragen. Ik zal hier dan ook wel haar antwoord plaatsen.

Groetjes,
Margot

Quote Post
Sterrenkijker - #4
door Sharon op 14 nov 2010, 09:55
Sharon

Ja precies met persen heb ik dit ook echt naar ervaren! Terwijl mijn andere bevallingen eigelijk zo een beetje appeltje eitje was. Niet dat ik er lang over gedaan heb maar ik heb zo een enorme pijn ervaren brrr!!! 

Ik ben heel erg benieuwd

Quote Post
Sterrenkijker - #5
door Andrea op 14 nov 2010, 11:56
Andrea

Hoi allemaal,

Mijn eerste was ook een sterrenkijker. Het was een ingeleide bevalling met 42 weken en 1 dag. Ik heb het ook als heftig ervaren. Ik begon met rugweeen. Die waren op zich wel pittig, maar niets vergeleken met de weeen in mijn bovenbeen die ik daarna kreeg. Mijn man had daags erna spierpijn van het masseren van mijn bovenbenen. Ik heb 5 kwartier geperst en onze zoon woog 3195 gram, dus ook niet echt groot vooral gezien de termijn. Onze jongste lag naar mijn weten wel gewoon goed (ik heb er op dat moment niet naar gevraagd, had ik wel even moeten doen). In ieder geval was die bevalling wel een stuk beter te doen. Waarschijnlijk scheelde het wel dat die bevalling op de valreep met 42 weken een spontane bevalling was. Onze jongste zoon kwam een paar uur voordat ik ingeleid zou worden. Ook onze jongste was trouwens een lichtgewicht gezien de termijn (3025 gram). DIt keer gelukkig geen rug-/ of beenweeen en ook hoefde ik veel minder lang te persen.

Succes!

Andrea

Quote Post
Sterrenkijker - #6
door Klevkin op 14 nov 2010, 16:40
Klevkin

Hier hetzelfde ook een sterrenkijkertje, en ik had ook rugweeën (zou dat toeval zijn???). Mijn dochter is uiteindelijk gehaald omdat de weeën bij mij zo'n pijn deden dat ik begon te hyperventileren en haar hartslag daalde. 
Mijn dochter had ook een blauwe plek onder op haar neus en tussen haar ogen, ik ben er zelf van overtuigd dat ze klem zat en dat ik haar er nooit uit had gekregen zelf.
Ik heb dit alles nooit (de rugweeën en de heftige pijnen) in verband gebracht met het feit dat ze een sterrenkijkertje was. Ook ik zal het bij mijn volgende controle eens vragen! Ben heel benieuwd namelijk!

Quote Post
Sterrenkijker - #7
door Gea op 18 nov 2010, 16:56
Gea

Hallo,

Mijn 1ste en 2de (4840 en 4025 gram) waren allebij sterrenkijkertjes met heerlijke rugweeen. Net bevallen van de 3de (3300 gram) en had verwacht dat het ook een sterrenkijkertje zou zijn, maar dus niet. Wel weer lekkere rugweeen gehad.

heb wel eens gehoord dat er een verband is met rugweeen en sterrenkijkertjes doordat het zo op de rug en darmen duwt 
groetjes Gea

Quote Post
Sterrenkijker - #8
door Bianca op 22 nov 2010, 00:43
Bianca

Hoi,
Mijn 1e was ook een sterrenkijker, zonder rugweeen, maar zeer heftige buikweeen en persweeen die wegvielen, uiteindelijk 3,5 uur geperst () op een mannetje van 2860 gram en ongeveer 47 cm,
De 2e had een normale ligging, weer heerlijk heftige buikweeen, weer persweeen die wegvielen, dus van beide jongens verhuisde ik tijdens de persweeen van thuis naar zkh, maar de 2e heeft me "maar" 1,5 uur persen gekost 2980gram en ook ongeveer 47/48cm

Quote Post
Sterrenkijker - #9
door Chantal op 22 nov 2010, 18:54
Chantal

Mijn schoonzusje had de eerste bevalling ook een sterrenkijkertje, die is uiteindelijk gehaald met de pomp, omdat ze hem er maar niet uit kreeg. De volgende twee kinderen lagen wel keurig, en zijn zonder ingrijpen geboren.

Quote Post
Sterrenkijker - #10
door Petra op 25 nov 2010, 10:35
Petra

Hier ook 3 jaar geleden bevallen van een sterrenkijkertje.
In verhouding hele makkelijke weeen.
Maar aangezien zoon ruim 5 kilo was en breed gebouwd, dit in combinatie met sterrenkijker, zijn zijn schouders achter mijn bekken blijven steken.
Is dus helemaal misgelopen. 
Ik was thuis aan het bevallen en zijn koppie was er al een minuut of 6 uit en er ontstond grote paniek bij de verloskundige. Ambulance en helicopter erbij. Verloskundige heeft hem er letterlijk in een laatste poging uit weten te trekken. Anders had hij het niet overleefd. Dit had wel als conseqeuntie zenuwbeschadigingen aan li arm en middenrif.
Nu drie jaar later is het een heerlijke peuter, nog steeds groot voor leeftijd en zijn arm en middenrif zijn wonderbaarlijk genezen.
Dus een sterrenkijkertje kan er goed uitkomen, maar het kan dus ook helemaal mis gaan.

Quote Post
Sterrenkijker - #11
door Angelique op 18 dec 2010, 11:08
Angelique

Zie nu dit topic pas. Maar prettig om andere sterrenkijkers-verhalen te lezen.

Vorig jaar December ook bevallen van een sterrenkijkertje. Ik ben met 38w 4d ingeleid ivm een hoge bloeddruk. En tijdens het inleiden was mn dochtertje nog niet ingedaald. Dit heeft ze tijdens de bevalling gedaan. Ik heb geen rugweeen gehad alleen buikweeen. Alleen begon bij mij de persdrang al met 5 cm ontsluiting (schijnbaar ook een teken van een sterrenkijker). Deze heb ik ruim 3 uur weg moeten puffen totdat ik 10 cm ontsluiting had en dat heb ik echt als hels ervaren. Uiteindelijk is ze na n uur persen met de vacuumpomp ter wereld geholpen. 

Maar om de vraag te beantwoorden. Er is geen grotere kans op een sterrenkijker als je er al eerder een gehad hebt. De kans is weer net zo groot als bij ieder ander volgens mijn gyneacoloog.

Groetjes Angelique

Quote Post
Sterrenkijker - #12
door Ellie op 18 dec 2010, 13:29
Ellie

hey allemaal,

ook mijn oudste was een sterrekijker.
woonde toen in belgie waar het heeeeel raar is om thuis te bevallen, ik wou dit perse toch doen en heb uiteindelijk een heeeeeeeeeeel alternatieve verloskundige gevonden die dat ook normaal vond.
had heel heftige rugweeen die ik niet goed kon wegpuffen. heb in totaal 20 u rugweeen om de 2tot 4 minuten gehad. toen heb ik geroepen dat ik na het zh ging en een ruggeprik wou. 
gelukkig steunde mn man me daarbij (verloskundige vond het nog niet nodig) had toen nog steeds ma 4cm! uur later ongeveer int zh aangekomen.
 ruggeprik gekregen en wist niet dat dat zo fijn kon zijn!
heb toen op 4uur volledige ontsluiting gekregen. maar moest nog wachten met persen (voelde geen persdrang door de verdoving) ze wilden dat mn zoon vanzelf zou draaien, 2u later is dat dan gebeurd en heb ik in 30 min persen hem op de wereld gezet, 58 cm en 4670 gram.

ruim 7 wkn geleden bevallen van nr 2.in nederland enthuis Geen sterre kijker, op 5 uur 5 cm ontsluiting op ruim 7 u volledige ontsluiting en 15 min persen. 57 cm en 4890 gram. heb dit keer de weeen heeeeel goed kunnen opvangen, vond het echt appeltje eitje vergeleken bij de vorige bevalling.

moet erbij zeggen ik voelde me behoorlijk mislukt dat ik van de eerste niet thuis ben bevallen, had het er met mn vk over nu. die vertelde dat ik bij hem niet zolang met zon groot kind had mogen wachten thuis, te groot risico op complicaties met een sterrekijker die zo groot is!
deed me goed om te horen dat het neit aan mij lag. 
hij zei er ook bij dat het echt toeval is een sterrekijker. soms kunnen ze die draaien als je volledig ontsluiging hebt trouwens maar om volledige ontsluiting te krijgen heb je vaak veel pijnlijkere ween en duurt het meestal dus ook langer!

ik durf nu rustig nog een keer een 3e te krijgen! terwijl ik na de oudste nooit meer wou bevallen, heb ook echt tegen deze bevalling opgezien.

zei achteraf als ik wist dat het ook zo fijn kon zijn dan had ik wss wel kunnen genieten van het zwanger zijn! 

dus geen zorgen als je al een sterrekijker hebt gehad, het zegt echt niets. 
bevallen kan echt anders en veel fijner/mooier zijn!

Quote Post
Sterrenkijker - #13
door Michel op 26 dec 2010, 23:14
Michel

hoi dames,

Bij de bevalling van mijn 2e kindje.
dit was een ingeleide bevalling bij 41 weken en 2 dagen.
tijdens de bevalling is ze gedraaid.
dit was best heftig, maar een fantastisch team aan dokters en mijn man die mijn gesteunt heeft dus ben er toch goed door heen geloodst.
groetjes elles

Quote Post
Sterrenkijker - #14
door Verena op 17 feb 2011, 13:56
Verena

Mijn dochter (wordt alweer bijna 6) was ook een sterrekijkertje. Ik had al een week 3 cm ontsluiting en bij 42 weken gaven ze 2 x gel, maar er gebeurde niets. Toen werden de vliezen gebroken, gebeurde ook niets. Toen aan de wee-opwekkers. Bijna 22 uur duurde dit drama, waarbij de ruggenprik niet werkte (was resistent grrr) en toen maakten ze toch maar een echo. Bleek ze dus een sterrenkjkertje te zijn en moest het een keizersnede worden, want ze zat vast achter het schaambot, woog ruim 8 pond en mijn bekken bleek daarvoor te smal.
Nu ben ik inmiddels 3 maanden zwanger van de 2e en heb angst voor weer zon drama. Hier in de regio (ben inmiddels verhuisd) zijn ze nogal pro-eerst-zelf-proberen, maar dat wil ik absoluut niet meer en heb dat ook bij de vk aangegeven. Intussen heb ik zelf het dossier van de gynaecoloog opgevraagd en binnen en die beschreef idd het drama en sloot af met dat de kans op weer een sterrenkijker zeer groot is (heeft te maken met de stand en langte van je baarmoederhals of zo iets) en hij zou adviseren voor een geplande keizersnee. En nog zegt mn vk dat dat niet een definitieve grond is om er ook een te plannen. Ik wil nu zo snel mogelijk een gesprek bij een gynaecoloog hebben en van deze stress af!

Quote Post
Sterrenkijker - #15
door Klevkin op 21 feb 2011, 09:48
Klevkin

Hier  ben ik inmiddels weer bevallen, en mijn zoontje was dit keer geen sterrenkijkertje had wel weer rugweeën helaas..........

Pagina 1 van de 2
Je bent niet ingelogd en kunt dus geen berichten plaatsen!
BabyPlanet
BabyPlanet