Goedemiddag , Registreer nu gratis en snel op Babyopkomst.nl of Login!

Zwangerschapsuitkering en bevallingsuitkering

Naar laatste post.. Forums » Zwangerschap/bevalling

Pagina 1 van de 1

Bericht
Gebruiker

Quote Post
Zwangerschapsuitkering en bevallingsuitkering - #1
door Mientje op 08 sep 2010, 21:14
Mientje

hallo dames

ik zit met een vraagje wat betreft zwangerschap en bevallinsverlof. mijn kindje is geboren met 39,1 weken dus 1 week te vroeg.

wat gebeurd er dan met mijn zwangerschapsverlof  loopt het 1 week eerder af dus in totaal 15 weken in plaats van 16 weken. of blijft het hetzelfde
wie oh wie kan me helpen

Quote Post
Zwangerschapsuitkering en bevallingsuitkering - #2
door Daphne mv melissa, benjamin & orlando. op 08 sep 2010, 23:01
Daphne mv melissa, benjamin & orlando.

Je krijgt die 6 overige dagen ook gewoon betaald maar dan als bevallingsverlof. 

Je krijgt altijd 16 weken als je kindje eerder komt, maar komt het 1/2 weken te laat krijg je die dagen extra cadeau.

Gefeliciteerd met de kleine en geniet er van.

Quote Post
Zwangerschapsuitkering en bevallingsuitkering - #3
door Petra op 09 sep 2010, 15:52
Petra

Gefeliciteerd met je kindje!

Je houdt altijd in totaal 16 weken.
Dus wat je aan zwangerschapsverlof te weinig krijgt, krijg je er later bij je bevallingsverlof gewoon bij.
En alle 16 weken krijg je gewoon 100% van je laatst verdiende salaris.

Quote Post
Zwangerschapsuitkering en bevallingsuitkering - #4
door Hendrika op 09 sep 2010, 16:27
Hendrika

Even een aanvulling:

Als je eerder gestopt bent met werken, dan begint je zwangerschapsverlof. Meestal stop je met 34 of 36 weken met werken en vanaf die datum heb je 16weken. 
Maar: als je later bevalt dan de uitgerekende datum, dan mag je die dagen bij je verlof optellen. 
Als je weer moet gaan werken, is je kindje sowieso 10 weken oud. (6wk voor de bevalling, 10wk erna). 
Het geldt wel alleen als je werkneemster bent!

Als je eerder bevalt heb je nog steeds 16wk, alleen kun je langer van je kindje genieten zonder dat je moet werken!!

Zie ook de site van het szw: www.szw.nl (en dan bij 'onderwerpen' kiezen voor 'zwangerschapsverlof' )

Nog gefeliciteerd met je kindje!

Quote Post
Zwangerschapsuitkering en bevallingsuitkering - #5
door Mientje op 09 sep 2010, 20:11
Mientje

ik ben voor dat mijn  zwangerschapsverlof in is gegaan in de ziektewet terecht gekomen vanwege misselijkheid. geld dan nog steeds hetzelfde.

mvg mientje

Quote Post
Zwangerschapsuitkering en bevallingsuitkering - #6
door Juudje op 09 sep 2010, 21:00
Juudje

Het schijnt zelfs zo te zijn dat vanaf een bepaalde periode,
je ziektedagen van je verlof af worden getrokken.
Dit geld meen ik bij 30+ weken,
maar heb van het weekend het boekje weggegooid.
Daar mijn verlof in zicht komt.
Hebben jullie geen info boekje ontvangen bij je verlof aanvraag?
Stond een hoop info in...Heel handig!

Quote Post
Zwangerschapsuitkering en bevallingsuitkering - #7
door Hendrika op 09 sep 2010, 21:50
Hendrika

Zie de website van het uwv:
http://www.uwv.nl/particulie ren/ziek-of-zwanger/zwanger-pas-bevallen/ziek/index.aspx   (gevonden via de site die ik eerder gaf...)

Quote Post
Zwangerschapsuitkering en bevallingsuitkering - #8
door Elles op 11 sep 2010, 09:51
Elles

hoi dames,

hoi ik was op 30 juni uitgerekend ben met 6 weken voor de bevalling met
verlof gegaan ( ben ook ontslagen mijn contract liep af)
ben op 9 juli bevallen van een dochter.
17 mei liep mijn contract af maar begon ook mijn verlof.
en op 18 september a.s loopt ie af, maar ik ga de ww in mocht ik nog geen baan vinden.tuurlijk blijf gewoon solliciteren maar het is best lastig in deze tijd.
dan kom ik voor het eerst  van mijn leven in de ww.
heb hiervoor minimaal 26 weken gewerkt,meer zelfs
1,5 jaar bij Mako cleaning
1 jaar bij OCS nederland bv
1998-2006 Asito Europoort BV
dus aan een gesloten periode gewerkt.
oke ben er niet trots op dat ik een ww uitkering aan heb moeten vragen maar ja je heb geen keus,en voor de zekerheid mocht het niet gelijk lukken.
met solliciteren bij een andere baas.
groetjes elles

Quote Post
Zwangerschapsuitkering en bevallingsuitkering - #9
door Daphne mv melissa, benjamin & orlando. op 11 sep 2010, 17:35
Daphne mv melissa, benjamin & orlando.

Over het ziek zijn voordat zwangerschapsverlof in gaat, verschilt per werkgever misschien. Maar volgens mij heb je gewoon nog recht op je 16 weken hoor.
Bij mijn werkgever ben je verplicht als je in de ziektewet zit, 6 weken voor de uitgerekende data met verlof te gaan. Dit heb ik beide keren gehad.

Bij mijn dochter heb ik 1 week extra verlof gehad, zij kwam met 41.1wk. Dus heb toen 17 weken + 1 dag gehad. Ik werkte op het laatst nog maar 3 uur per dag ipv hele dagen.
Ik ben heel de zwangerschap van mijn zoon in de ziektewet geweest, want het was voor mij door meerdere problemen niet mogelijk om te werken.(ik doe zwaar lichamelijk werk, niet in de zorg) Ik heb misschien 2 maanden gewerkt, in die hele zwangerschap. Ik heb mijn totale 16 weken gehad, want mijn zoon moest er met 36.1wk uit. Dus heb maar 2 weken + 1 dag zwangerschapsverlof & bijna 14 weken bevallingsverlof gehad. Dus onze boy was ruim 3 maanden toen ik weer ging werken. 
Ik moet zeggen dat ik een toffe baas heb, want hij/zij hebben mij niet buiten gezet.

Als je zekerheid wil hebben misschien even personeelszaken bellen op je werk, al is het maar om te vragen wanneer je weer moet beginnen. Weet je ook gelijk hoe het zit.

Groetjes en geniet van jullie frummels allemaal.

Quote Post
Zwangerschapsuitkering en bevallingsuitkering - #10
door Naomi op 11 sep 2010, 23:03
Naomi

Je hebt gewoon altijd recht op 16 weken ( bij overtijd dus meer ).

En ziekte heeft er niks mee te maken. Je wordt ziek gemeld met als rede: zwangerschap. Je werkgever is daarvoor verzekerd en krijgt elke cent vergoed. Ze houden dan nog steeds je verwachte beval datum aan en later de echte datum.

Mijn bazin heeft me toen ik het erg zwaar kreeg gezegt dat ik gewoon in de ziektewet ging voor die 3 weken. En maar zoveel mogelijk moest gaan genieten. ( makkelijk als het hun toch niks kost, want anders is ze niet zo relaxed ).

Volgens mij is dat volgens de wet bepaald en dus met elke cao hetzelfde, maar daar kan ik me in vergissen. 

Succes in elk geval. Groetjes Naomi

Quote Post
Zwangerschapsuitkering en bevallingsuitkering - #11
door Hendrika op 12 sep 2010, 16:17
Hendrika

Ik zie dat de link een foutmelding geeft (er staat een spatie tussen 'particulie' en 'ren' en die moet je weghalen)

Dit is de passage waar het omgaat:

Wanneer tellen mijn ziektedagen mee als verlof?
Wordt u ziek in de periode tussen 6 en 4 weken vóór de dag na de vermoedelijke bevallingsdatum, en is uw verlof nog niet begonnen? Dan tellen uw ziektedagen mee als zwangerschapsverlof. Uw verlof is in dat geval eerder afgelopen dan u had gepland. Het maakt hierbij niet uit of uw ziekte te maken heeft met uw zwangerschap of een andere oorzaak heeft. 

Dus alleen als je niet met 34wk met verlof gaat en je dan ziek wordt...dan tellen de ziektedagen mee als verlofdagen. 

Quote Post
Zwangerschapsuitkering en bevallingsuitkering - #12
door Mirjam op 12 sep 2010, 16:25
Mirjam

joycenaomi schreef:
Je hebt gewoon altijd recht op 16 weken ( bij overtijd dus meer ).

En ziekte heeft er niks mee te maken. Je wordt ziek gemeld met als rede: zwangerschap. Je werkgever is daarvoor verzekerd en krijgt elke cent vergoed. Ze houden dan nog steeds je verwachte beval datum aan en later de echte datum.

Succes in elk geval. Groetjes Naomi

Als je van plan was om met 4 weken voor de uitgerekende datum je zwangerschapsverlof in te laten gaan, maar je wordt eerder arbeidsongeschikt dan gaat daarmee je bevallingsverlof eerder in, te weten 6 weken voor de uitgerekende datum.

Pagina 1 van de 1
Je bent niet ingelogd en kunt dus geen berichten plaatsen!
Topaanbieding!
Stokke

Thoeris

Babyopkomst Producten

Online en gedrukt Dagboek

Beschrijf alle bijzondere momenten en emoties in je eigen zwangerschaps- dagboek. Je kunt het boek na afloop laten drukken. Een uniek boek om later aan je kind te geven.

Zwangerschapskalender

Alleen bij ons te koop: je eigen zwangerschapskalender. Met prachtige afbeeldingen en voor jou persoonlijk gemaakt.