Goedemiddag , Registreer nu gratis en snel op Babyopkomst.nl of Login!

HELP savonds niet slapen 6mnd

Naar laatste post.. Forums » Jonge ouders

Pagina 1 van de 1

Bericht
Gebruiker

Quote Post
HELP savonds niet slapen 6mnd - #1
door Mad op 05 sep 2010, 19:46
Mad

Hoi,

We hebben sinds een week een probleem savonds. 
Ze huilt/gild de hele buurt bij elkaar.
Niks lijkt te helpen troosten, paracetamol, rustig praten enz enz.
We worden er gek van en weten niet meer wat we moeten doen.

Ze trekt aan dr oren vandaar die paracetamol maar ze heeft geen koorts.
We hebben het bed schuin omhoog gezet.
We hebben haar even laten huilen om te kijken of ze misschien vanzelf stil word maar werkt dus ook niet.
(we noemen dr al brandallarm wat ze heeft echt een harde stem)

Maar wie kan ons helpen met tips.
Mn oudste dochter pobeerde ons een poosje uit maar weet niet meer hoe oud ze toen was.

Alvast bedankt!

35 weken zwanger, uitgerekend op: 13-03-2012

Quote Post
HELP savonds niet slapen 6mnd - #2
door Daphne mv melissa, benjamin & orlando. op 05 sep 2010, 20:13
Daphne mv melissa, benjamin & orlando.

Ik heb niet echt een tip. Maar misschien wil een warm bad voor het slapen gaan 's avonds wel helpen. Want daar worden ze loom van.
Onze zoon van ruim 7 maanden doen wij expres voor het slapen gaan in bad, want daar word hij rustig van. Want het is al een echt druk baasje.

Quote Post
HELP savonds niet slapen 6mnd - #3
door Koekie op 05 sep 2010, 20:46
Koekie

Als ze steeds aan d'r oortjes zit, misschien even langs de HA? Je weeet maar nooit of er een oorontsteking oid sluimert waar ze erg last van heeft. Meestal treedt er wel koorts op maar dat hoeft helemaal niet persé dus advies laat het even checken, mocht het niet zo zijn dan heb je dat iig uitgesloten toch? Ik vindt het ook wat vroeg voor uitproberen, met 6 mnd. Als ze normaal wel gewoon ging slapen dan is er nu gewoon iets aan de hand, kan vanalles zijn.. Pijn, niet alleen willen zijn, sprong, honger, dorst, tandjes??.. ik noem maar wat? Inderdaad in bad doen voor het slapen gaan kan helpen, gewoon even een kwartier lekker knuffelen, tegen je aanhouden? Misschien iets later naar bed?

Quote Post
HELP savonds niet slapen 6mnd - #4
door Koekie op 05 sep 2010, 20:52
Koekie

tandjes kunnen ook voor aardig wat slapeloze nachten zorgen en de pijn kan ook erg doorstralen naar de oortjes of hoofd..

Quote Post
HELP savonds niet slapen 6mnd - #5
door Dromen op 05 sep 2010, 20:54
Dromen

Hoi, snottert je dochtertje? Aan d'r oren trekken doet ze niets voor niets, of er komen tanden door, of er iets wel degelijk met de oortjes. Bij oorontstekingen is het altijd zo dat ze er (helaas) meestal snachts last van hebben.. heb zelf vaak genoeg nachten naast een kindje gelegen wat echt gilde van de (wat later) bleek oorpijn.. vreselijk voor het kindje maar ook voor onszelf. Tegen oorpijn werkt geen paracetamol, maar op een bep. moment wel een goede anti-biotica kuur....dus mischien even lang te huisarts..tanden kunnen ook erg veel pijn veroorzaken..

Ik geloof niet dat zo'n kleintje al oud genoeg is voor extra aandacht etc...dus in huilen op die leeftijd geloof ik eerlijk gezegd niet zo in.. maar ik ben ook maar een moeder en geen opvoedeskundige..

Naar mijn gevoel kan je beter een keer extra de huisarts binnen lopen dan een keer te weinig. suc6, en hopelijk slaapt je dochtertje snel weer in..

Quote Post
HELP savonds niet slapen 6mnd - #6
door Mad op 05 sep 2010, 21:14
Mad

Bedankt voor jullie reacties, ga morgen even langs bij de HA.
Ik dacht zelf ook aan tandjes ik zie niks. Ze ging zichzelf vanavond ook op haar hoofdje slaan en echt een pijn huildje dus denk dat het niet helemaal lekker zit ergens. 

zou het zelf ook wel vroeg vinden hoor maar dacht hou alle opties nog open... nu dus niet meer.

ze vind het overdags ook wel erg als ik wegloop maar bij haar blijven werkt tot nu toe ook niet want als ze dan eindelijk slaapt doet ze de ogen open of ik er nog zit ben ik weg begint het weeerrrr.

hoop morgen meer te weten en op een goede nachtrust

Quote Post
HELP savonds niet slapen 6mnd - #7
door Mad op 06 sep 2010, 12:59
Mad

Hoi,

Er was dus niks geen ontstekingen enz.
Dus maar afwachten of er tanden aankomen...

Bedankt voor de reacties. We zullen nog even verder moeten tobben helaas.

groetjes

Quote Post
HELP savonds niet slapen 6mnd - #8
door Jacq op 06 sep 2010, 17:14
Jacq

Ik wil niet alles op een fase afschuiven, maar begin er wel zelf in te geloven.... Als je overdag uit madame haar zicht bent, begint ze ook te gillen, 's avonds begint ze ook te gillen in haar bedje... Tja het enige wat ik doe, is speen geven, ai over haar bolletje en weer weglopen, uiteindelijk valt ze wel in slaap. Jammer dat er geen gebruiksaanwijzing bij zit he? En misschien zijn het wel tandjes hoor, wie zal het zeggen?

Quote Post
HELP savonds niet slapen 6mnd - #9
door Mad op 07 sep 2010, 08:54
Mad

Hoi Jacq,

Ja idd heel jammer... die gebruiksaanwijzing. Heb haar idd gister er niet meer uitgehaald en de speen gegeven en een ai over dr hoofdje een liedje gezongen. dat ongeveer om de 5/10 min uiteindelijk ging  ze slapen nu was ze ook snipverkouden ineens dus dat is niet lekker voor haar.

We gaan gewoon door.... komt goed

Quote Post
HELP savonds niet slapen 6mnd - #10
door Lonneke op 07 sep 2010, 15:33
Lonneke

Hier precies hetzelfde: onze dochter is bijna 7 maand en wil ineens niet meer naar bed! Heb echt het idee dat ze een eigen willetje begint te krijgen. Maar dat is wel vroeg, hè? 

Ik denk eigenlijk dat het goed tandjes kunnen zijn bij jouw dochtertje. Ze krijgt momenteel haar 3e tand door. En dat zal wel pijn doen. Vaak hebben ze vooral veel pijn voordat de tand doorkomt, en dan zie je het vaak nog niet. Dus dan is het maar gissen. En achteraf weet je dan dat het dat geweest is.... 

Hoop dat ze gauw weer bijdraait. En die van ons ook!  

groetjes en succes,
Lonneke

Quote Post
HELP savonds niet slapen 6mnd - #11
door Lonneke op 07 sep 2010, 15:35
Lonneke

Hmmm...typte een beetje wazig:
Ik denk eigenlijk dat het goed tandjes kunnen zijn bij jouw dochtertje. Ze krijgt momenteel haar 3e tand door. En dat zal wel pijn doen. Vaak hebben ze vooral veel pijn voordat de tand doorkomt, en dan zie je het vaak nog niet. Dus dan is het maar gissen. En achteraf weet je dan dat het dat geweest is.... 

moet zijn:
Ik denk eigenlijk dat het goed tandjes kunnen zijn bij jouw dochtertje. Die van ons krijgt momenteel haar 3e tand door. En dat zal wel pijn doen. Vaak hebben ze vooral veel pijn voordat de tand doorkomt, en dan zie je het vaak nog niet. Dus dan is het maar gissen. En achteraf weet je dan dat het dát geweest is....

Quote Post
HELP savonds niet slapen 6mnd - #12
door Lineke op 07 sep 2010, 19:26
Lineke

Hallo, 

Is ze van het begin af aan al veel wakker en trekt ze aan haar oor? Misschien kun je eens kijken bij kiss-kinderen punt nl. de onze heeft heel veel gehuild en het bleek het kiss syndroom te zijn Aangezien het niet wordt erkend door de huisartsen en doktoren zullen ze je nooit die kant opsturen als je dan zegt van zou het dit kunnen zijn kan het zijn dat ze zeggen ja kun je proberen we horen heel veel positieve geluiden daarover. Dus vandaar dat ik het je even wou zeggen.

Dus misschien wil je even kijken op die site het is een tip en geen moeten maar daar staan dan meerdere symptomen op van het kiss syndroom misschien kun je je er in vinden. Dan zou je naar een fysio/manueel therapeut kunnen gaan (is gratis als je een zorgverzekering hebt, die is toch verplicht geloof ik?).
Wie weet heb je er wat aan. Wij zijn ook pas gegaan toen we ten einde raad waren en al bij de kinderarts langs waren geweest ivm allergie waar geen sprake van is gelukkig... maar ik wou dat we het veel eerder hadden geweten!!

In elk geval succes, het is erg vervelend om zo'n huilend kindje te hebben!!

Groetjes Lineke

Quote Post
HELP savonds niet slapen 6mnd - #13
door Susan op 10 sep 2010, 11:02
Susan

Klinkt mij als een sprongetje in de oren (dus een fase, wat Jacq ook aangeeft). Ken je het boek `Oei ik groei`? Rond de leeftijd van 26 weken maken baby's een grote sprong in de mentale ontwikkeling door waardoor ze erg van slag kunnen zijn. Daardoor kunnen ze meer moeite hebben met (in) slapen, en willen ze veel dicht bij moeder in de buurt zijn. Als er verder lichamelijk niks aan de hand is (geen pijn aan oren, niet verkouden) en ze voor die tijd gewoon een vrolijke gezellige baby was dan moet dat het haast wel zijn. Marinde was ook een makkelijke slaper, is nu 6 maanden en heeft hier ook last van. Moeilijk inslapen en va(a)k(er) wakker worden tussendoor. Gaat gelukkig vanzelf weer over, maar dat maakt het niet makkelijker helaas.

Quote Post
HELP savonds niet slapen 6mnd - #14
door Mad op 10 sep 2010, 11:30
Mad

Hoi Susan,

Ah zie. Ik heb het boek niet maar ken het wel.
Gaat nu iets beter ze is nog wel verkouden, maar haal haar niet meer uit bed en ben aan het rommelen in haar buurt zodat ze weet dat ik er ben.
Dit lijkt te werken. Doe haar nu ook elke avond in bad dat ze goed moe is en lekker loom zodat ze goed in kan slapen maar dit is ook voor haar verkoudheid beetje stomen in de badkamer.
Nou jij ook suc6 dan hé!

Bedankt voor je reactie
groetjes Madelene

Quote Post
HELP savonds niet slapen 6mnd - #15
door Susan op 12 sep 2010, 12:47
Susan

Dat is inderdaad een goede oplossing, leert ze toch dat ze zelf in slaap moet vallen maar ze voelt zich veilig omdat jij in de buurt bent. Het blijft toch altijd even uitproberen wat werkt, maar fijn dat jullie iets gevonden hebben wat lijkt te werken!

Pagina 1 van de 1
Je bent niet ingelogd en kunt dus geen berichten plaatsen!
Stokke

Thoeris

Gratis lid worden? Binqy?

Babyopkomst Producten

Online en gedrukt Dagboek

Beschrijf alle bijzondere momenten en emoties in je eigen zwangerschaps- dagboek. Je kunt het boek na afloop laten drukken. Een uniek boek om later aan je kind te geven.

Zwangerschapskalender

Alleen bij ons te koop: je eigen zwangerschapskalender. Met prachtige afbeeldingen en voor jou persoonlijk gemaakt.