Goedemiddag , Registreer nu gratis en snel op Babyopkomst.nl of Login!

Heel hard gillen

Naar laatste post.. Forums » Jonge ouders

Pagina 1 van de 1

Bericht
Gebruiker

Quote Post
Heel hard gillen - #1
door Dieuw op 02 sep 2010, 18:32
Dieuw

Haai,

Onze jongste gilt behoorlijk wat af, op zich niet erg want voor hem is het echt een manier van uiten. Maar ik krijg er echt gewoon oorpijn van en ben een nogal nerveus typeke die niet goed tegen harde geluiden kan. Ik heb tot nu toe al een en ander geprobeerd om het gillen te verminderen, waaronder voornamelijk negeren maar ondertussen kunnen we er niet meer omheen. Op het kdv maken ze ook met regelmaat een opmerking op zijn "luide" manier van emoties uiten en steeds meer mensen om ons heen beginnen opmerkingen te plaatsen. Dit heeft mij doen besluiten dat we echt iets moeten proberen te doen aan zijn verbale uitingen. Nu zat ik zelf te denken aan een plantenspuit omdat ik niks anders kan bedenken...

Maaaaarrrrr..er zijn vast wel betere ideeën..niet?? 
Iemand een idee???

Oja, hij is 14 maanden!

Quote Post
Heel hard gillen - #2
door Lonneke op 02 sep 2010, 19:56
Lonneke

hmmm... lastig probleem...
mijn oudste heeft ook een fase gehad dat hij echt héél hard gilde, gewoon omdat hij net ontdekt had dat hij dat kon denk ik, maar dat is eigenlijk vanzelf weer over gegaan na een tijdje.
ik deed dan meestal het tegenovergestelde van wat hij deed: op ooghoogte heel zachtjes tegen hem zeggen dat hij niet zo hard moest roepen want dat dat pijn deed aan mijn oren.
maar met 14 maanden snapt zo'n kleintje de uitleg misschien nog niet..
plus, je zegt dat het voor hem echt een manier van zichzelf uiten is.
hij vindt het dus ergens 'nodig' om even flink herrie te maken.
misschien kun je hem (als 'ie die tenminste nog niet heeft) een paar muziekinstrumenten geven? (trommel etc.)
dan zou hij als alternatief voor gillen even stoom af kunnen blazen door 'muziek' te maken?
en na een paar minuten, als 't genoeg is, berg je ze gewoon weer op.
niet dat 'ie dadelijk de hele dag loopt te drummen ofzo
't is maar een ideetje..

Quote Post
Heel hard gillen - #3
door Dromen op 02 sep 2010, 20:02
Dromen

Hoi, ik herken het hoor. Onze jongste (nu net 2) heeft er ook af en toe een handje van, al ik het vaak alleen maar om aandacht te krijgen en zijn broer en zus opstang te jagen. Ik zeg constequent, Nee en dan zijn naam, en negeer hem daarna, t werk(te) want het komt bijna niet meer voor...maar t doet wel zeer aan je oren.... 

Volgens mij is het ook zoals het Lonneke schrijft, hij heeft zijn stem ontdekt en dat is een machtig en prachtig middel, zeker als je ziet dat iemand er op gaat of op reageert...

Quote Post
Heel hard gillen - #4
door Dieuw op 02 sep 2010, 20:16
Dieuw

Haha..ja, idd! Hij vindt het gewoon prachtig dat hij dat kan..en ik ook! Had alleen liever gehad dat hij dat alleen buiten deed
Ik weet iig zeker dat hij het niet alleen doet om aandacht te krijgen want op de momenten dat hij er aandacht mee vraagt negeer ik het.( hij krijgt wel reactie van zijn grote zus dus mss daar weer wel voor) Alleen op de momenten dat hij zit te spelen en iets niet lukt of als hij aan het "zingen" is probeer ik hem uit zijn rol te halen en dan stopt hij gelijk (meestal). 
In het begin hielp het erg goed om in zijn gezicht te blazen, dat heeft ook echt een tijd geholpen. "Nee" zeggen heeft geen zin meer want dat vindt hij leuk en dat is natuurlijk niet hetgeen ik wil bereiken plus dat ik dan boos wordt omdat hij erom lacht. Hoe scheetig hij dan ook is, ik wil het niet erger maken.

Het is (denk ik) niet zo dat hij het doet omdat hij zijn stem net ontdekt heeft, hij gilt nu al een maand of 6..lijkt me een lange periode om er verbaasd over te zijn dat hij geluid maakt..

Ik denk dat het idd wel een idee zou zijn om hem iets anders te geven wat heel hard lawaai maakt, waar hij lekker mee kan rommelen en tot nu toe dan toch die plantenspuit maar denk..

Quote Post
Heel hard gillen - #5
door Chantal op 03 sep 2010, 12:15
Chantal

Ik ben niet zo'n voorstander van die plantenspuit. Ja, hij zal schrikken, en daarna zal hij nog steeds niet begrijpen dat die nattigheid te maken heeft met zijn gegil. Het zal alleen maar frustratie meebrengen.

Esther is nu 17 maanden, en heeft ook zo'n periode gehad. Ook best lang, ze vond het gewoon leuk. Nou stoorde ik me er helemaal niet aan, en ik heb er ook nooit aandacht aan besteed. Waarschijnlijk is ze daarom ook minder gaan gillen.

Quote Post
Heel hard gillen - #6
door Brenda op 03 sep 2010, 12:22
Brenda

Plantenspuit? nou dat lijkt me niet zo'n goed idee. Dat snapt zo'n kleine toch helemaal niet? 

mijn zoontje(bijna 7 maanden) doet het ook. Hij is er ook reuze trots op dat hij zo hard kan gillen. de decibellen vliegen je om de oren! Maar ik moet zeggen dat het nu al minder wordt hoor. Als het niet zozeer vragen om aandacht is, denk dat jouw kleine gewoon heel erg ondernemend en enthousiast is en dit is gewoon zijn manier van uiten is. Ik zou er niet teveel aandacht aan besteden als ik jou was. Als het niets oplevert zal hij er waarschijnlijk vanzelf mee stoppen.

Quote Post
Heel hard gillen - #7
door Naomi op 03 sep 2010, 18:47
Naomi

En je moet je vooral niet storen aan  mensen om je heen! Misschien kun je hem laten schrikken als hij zo gilt. Hij gilt, jij zegt iets of doet iets waarvan hij schrikt, dan is hij stil. Dat hebben ze snel door hoor. Dat dat met elkaar samen gaat. 

Veel succes, het lijkt me een lastige situatie, maar net als met alles: het wordt vanzelf beter...

Quote Post
Heel hard gillen - #8
door Koekie op 03 sep 2010, 19:33
Koekie

Sluit me aan bij Naomi, laat hem maar schrikken, ga es gillen als ie dat doet? Merk bij mn dochter ook als ze dingen doet waar ik het niet zo mee eens ben doe ik 'r na (nadat nee zeggen etc niet helpt, ook 15 maanden) en dan valt het kwartje ineens hoor,  kijkt ze me guitig aan en de lol is er gauw vanaf

Plantenspuit, tja denk niet dat het werkt, bij een kat of hond als iets niet mag wel meestal maar bij een kindje??

Quote Post
Heel hard gillen - #9
door Helena op 03 sep 2010, 21:37
Helena

Je zoontje is al 14 maanden dus sommige dingen zal hij echt al wel begrijpen, ik denk alleen dat er door omstanders te veel aandacht aan wordt gegeven en dat hij het daarom blijft doen. Hoe reageren ze op het KDV als hij dat doet? 
Misschien dat je een dagboekje bij moet houden wanneer hij gilt, wat hij op dat moment aan het doen is en hoe lang het aanhoudt etc. Dat kan vaak al verhelderend werken. Als je dat voor jezelf duidelijk hebt, kan je een aanpak gaan verzinnen. 
Ik weet niet of je de box nog hebt staan, en of je die nog gebruikt maar anders hem daarin zetten tot hij stopt met gillen. Of een stoeltje op de gang.
Als je rustig tegen hem zegt, dat er niet gegild wordt en dat hij anders in de box/gang moet oid snappen ze dat wel als je dat een hoop keren hebt herhaald.
Hetzelfde principe als met leren dat hij ergens niet aan mag komen, dat begint ook als ze gaan lopen. En zelfs bij het kruipen al, als mijn zoontje ergens aanzat wat niet mocht haalde ik hem daar weg zette hem ergens anders neer maar ik vertelde wel wat ik deed en waarom.

Brenda mijn dochtertje van 6 maanden gilt ook weleens, dat hoort ook bij de ontwikkeling rond deze tijd maar tussen 7 maanden en 14 maanden zit een heel groot verschil.

Quote Post
Heel hard gillen - #10
door Dieuw op 07 sep 2010, 11:51
Dieuw

Haai,

We zijn weer een weekje verder,ondertussen loopt hij en ik denk dus dat hij in een sprongetje zat en daardoor wat terug greep naar zijn oude gewoonte...nu hij rond kan lopen is het weer een stuk minder en voor ons allemaal weer goed te doen. Hij gilt nog wel maar niet zo lang aan 1 stuk. Het is wel echt heel schattig om te zien hoe enthousiast hij gaat gillen als hij loopt. Ik heb wel een plantenspuit klaar staan, om hem toch een keer te laten schrikken indien het echt nodig is, maar ik denk dat het voor nu even opgelost is en hopelijk opgelost blijft!

Pagina 1 van de 1
Je bent niet ingelogd en kunt dus geen berichten plaatsen!
Topaanbieding!
Stokke

Thoeris

Babyopkomst Producten

Zwangerschapskalender

Alleen bij ons te koop: je eigen zwangerschapskalender. Met prachtige afbeeldingen en voor jou persoonlijk gemaakt.

Online en gedrukt Dagboek

Beschrijf alle bijzondere momenten en emoties in je eigen zwangerschaps- dagboek. Je kunt het boek na afloop laten drukken. Een uniek boek om later aan je kind te geven.