| |
|
|
September 2010 moeders - #1
door Amanda op 02 sep 2010, 15:08 |
Amanda |
|
|
hallo september mama's
hierbij open ik de nieuwe forum voor de moeders van september
kunnen we lekker veder kletsen
|
| |
|
|
| |
|
|
September 2010 moeders - #2
door Michelle op 05 sep 2010, 08:41 |
Michelle |
|
|
Hey meid, ik kom je hopelijk snel vergezellen hoor! Hij zit er nog warmpjes bij die kleine, en ik ben vandaag 40 wkn!
Hoe gaat het met je?
Liefs Michelle
|
| |
|
|
| |
|
|
September 2010 moeders - #3
door Michelle op 09 sep 2010, 01:02 |
Michelle |
|
Hoi,
Ik meld me ook hier.. Ons zoontje Twan is geboren op 8-9-2010 om 12.06
hij weegt 3405 gram en is 50 cm!
Hoe gaat het met je Amanda?
Liefs Michelle, Luka & Twan
|
| |
|
|
| |
|
|
September 2010 moeders - #4
door Annoniempje80 op 09 sep 2010, 08:45 |
Annoniempje80 |
|
|
heey leuk zeg
kom jullie ook hopelijk snel vergezellen hier....
liefs patricia
|
| |
6 weken zwanger, uitgerekend op: 03-10-2012 |
|
| |
|
|
September 2010 moeders - #5
door Mariėtte op 09 sep 2010, 09:14 |
Mariėtte |
|
|
Hey meiden,
Zodra ik ook ben bevallen kom ik jullie ook gezelschap houden maar ja het is hier nog even geduld hebben.
Liefs Mariet
|
| |
|
|
| |
|
|
September 2010 moeders - #6
door Miranda op 09 sep 2010, 16:51 |
Miranda |
|
|
Ik ben er om te vergezellen
Amanda; 23 aug, Zoon Damian
Miranda; 31 aug, Dochter Shayenna, 48 cm 3230 gram
Michelle; 8 sept, Zoon Twan, 50 cm 3405 gram
Amanda weet even niet meer hoe en wat met de lengte doe je dat zelf...
Gaat alles goed thuis....
Michelle; van harte gefeliciteerd nog maal geniet er van...
Allemaal; hier een echte regeldagje Shayenna wil wel en niet drinken en is ook weer een beetje af gevallen maar de dokter heeft haaar bekeken en ze ziet er goed uit.... de hielprik is geweest en de oren getest allemaal goed... Morgen komt het CB langs om 11 uur dus ben benieuwd wat die heeft....
Liefs Miranda
|
| |
|
|
| |
|
|
September 2010 moeders - #7
door Michelle op 10 sep 2010, 09:37 |
Michelle |
|
Hey meiden,
Wat heerlijk dat voor sommige de bevalling erop zit!
En wat leuk om te lezen dat er nog meer meiden deze maand meegaan naar het mama topic!
@ Miranda: hoe zwaar is Shayenna nu dan?
En hoe gaat het met jou herstel? Ben je bv al buiten geweest?
Tsja die regeldagen, is altijd even passen en meten hè. Tis wel vreemd om na bijna 3 jaar weer helemaal in een babyfase te zitten hè?
Hier is de kraamhulp helemaal te gek. We hebben dezelfde als bij Luka toen (had ik speciaal gevraagt). Tis echt genieten hoor. Twan slaapt 's nachts niet supergoed. Dus ik heb hem vannacht even in bed genomen, en ik heb hem niet meer gehoort haha... We gaan nu proberen dmv licht in bakeren of hij dan wat rustiger slaapt. Hij maait best veel met zijn armpjes. De borstvoeding is al helemaal op gang, en hij drinkt goed.
Tot snel!
Liefs Michelle, Luka en Twan
|
| |
|
|
| |
|
|
September 2010 moeders - #8
door Miranda op 12 sep 2010, 15:14 |
Miranda |
|
hey kersverse moeders....
Michelle; Shayenna; was vrijdag op 10 gram na weer op haar geboorte gewicht... dus ze komt weer goed aan... 1 oktober moet ze voor het eerst weer naar het CB toe... Ik ben afgelopen woensdag even naar de brievenbus gelopen en gister even met het gezinnetje naar de stad geweest voeding halen en nog een wieg dekentje.....wel even lekker buiten hoor alleen jammer dat het zo slecht weer is wil eigelijk toch proberen om elke dag even een stukje te wandellen....
Ja 3 jaar is best veel ja maar geniet er wel van omdat ze ook de laaste is... maar het gaat zo snel...
Fijn dat je kraamhulp helemala te gek is fijn dat je weet wat je dan in huis hebt he als je de zelfde hebt... en heeft het inbakeren geholpen hoop het wel voor je.... Als Shayenna onrustig is neem ik haar ook bij mij en slaapt ze ook echt direct hahahhaa heerlijk he die kleine hummels....
Fijn dat je borst voeding het zo goed doet altijd weer een geruststelling he... Geniet er van voor je weet zijn ze ook al weer 3  ....
Liefs miranda
|
| |
|
|
| |
|
|
September 2010 moeders - #9
door Michelle op 14 sep 2010, 08:28 |
Michelle |
|
Hoi meiden,
@ Miranda: fijn dat het zo lekker gaat bij jullie! En ook al buiten geweest, heerlijk meid. Wat kan je dan genieten van de buitenlucht hè?
Twan is sinds gisteren boven zijn geboortegewicht, hij weegt nu 3500 gram, en woog bij geboorte 3405 gram. Dus wij mochten ook naar buiten... We zijn even naar mijn vader geweest voor een bakkie thee die woont om de hoek. Twan heeft de hele tijd geslapen, eenmaal thuis had hij honger.
Het inbakeren helpt goed, hij kan nu ook zonder inbakeren, dus het was denk ik even wennen voor hem al die ruimte die hij nu tot beschikking heeft.
Lekker genieten van onze kleintjes. Ik ben benieuwd wie de volgende is die een kleintje heeft.
|
| |
|
|
| |
|
|
September 2010 moeders - #10
door Naomi op 16 sep 2010, 23:47 |
Naomi |
|
|
Aaaah, lieve meiden! Wat een kleien humpies! Heerlijk. ( nr 1 was 4080 en 54 cm en nr 2 was 3840 en 52 cm... )
Zijn jullie bevallingen goed gegaan? En de ks bij Miranda?
Ik wens jullie allemaal veel goeds en vooral geluk en gezondheid! Liefs Naomi
Hier gaat t prima. Wel druk met de oudste op school ,zeg. Je rent je rot. Zeker nu ik weer moet werken. Maar alles went... Ik heb ook tijd om er bij stil te staan. We zijn toch maar gezegent met gezonde en lieve kindjes!!!!
|
| |
|
|
| |
|
|
September 2010 moeders - #11
door Miranda op 03 okt 2010, 11:02 |
Miranda |
|
|
Hallo dames;
weet niet wie er allemaal door geschroven is....
ben blij in ieder geval dat iedereen het achter de rug heeft en kan genieten van het nieuwe wonder in onze leven als nog voor iedereen van harte gefeliciteerd en geniet er van....
Hier gaat het allemaal wel; Shayenna is nog steeds verkouden en last van de ogen over dag gata het wel maar snachts is het het ergst.... we zijn vrijdag naar het CB geweest.... ze is nu 53 cm in 1 x 5 cm er bij leek mij sterk maar goed en op 20 gram na was ze er een kilo bij dus groeit flink.... haar enne heup week iets af maar ze gingen volgende x nog een x kijken om te kijken of het dan echt zo is want ze werkte ook niet echt mee dus even afwachten....
Davy; is woensdag tegen de tafel punt gevallen en had een gat er in dus als een gek na de dokter in de auto mag nog wel niet rijden maar wat moest ik dan.... hij heeft er 2 hechtingen in.... woensdag worden ze er uit gehald...
jeronimo heeft het druk op school met al het huis werk en druk met zich zelf puber he...
Stanley; is veel aan het werk....
nou over mij zelf... heb af en toe van die aktiefe dingen maar nog niet elke dag.... ben met vlagen erg moe.... maar heb mijn ritme aardig gevonden.... heb nog wel last van mijn buik als je met een vinger over gaat voel ik het al heel sterk maar ook weer net of het een verdoofd gevoel is...
liefs Miranda
|
| |
|
|
| |
|
|
September 2010 moeders - #12
door Mariėtte op 04 okt 2010, 10:01 |
Mariėtte |
|
Hoi allemaal,
Zo nu gaan we hier weer gewoon vrolijk verder met schrijven.
Miranda jeetje zeg Davy een gat in zijn hoofd das nie zo mooi. Ik hoop dat hij er niet al teveel pijn aan heeft gehad en nog heeft. Ik hoop dat het mooi gaat helen. En ja wat moet je anders idd dan maar autorijden. Ik snap je helemaal ook al mag het eigelijk niet je hebt dan geen tijd om even rustig naar de dokter te lopen. En Jeronimo heeft het ook lekker druk met school en puberen. Ik hoop dat hij niet een te vervelende puber is  . En ja vlagen van actief zijn en moe zijn. Dat hoort er nog bij denk dat dat toch te maken heeft dat je een keizersnede hebt gehad. Ik hoop wel dat je buik snel wat minder gevoelig is.
Nou hier gaat het ook wel lekker. Björn begint gelukkig ook weer wat rustiger te worden en ook weer wat liever voor papa en mama. Die heeft het behoorlijk moeilijk gehad met de komst van zijn zusje. Maar aan de andere kant is hij echt SUPER lief voor zijn zusje. Hij geeft haar heel veel kusjes. Dan eerst op allebij haar wangen een kus en dan ook nog op haar voorhoofdje en dat een paar keer per dag. Dus hij is wel heel erg blij met zijn zusje.
Ook gaat John zijn zoon woensdag verhuizen  John is vorrige week al op zolder begonnen en de want is nu kaal dus nu kijken wanneer hij gaat beginnen met behangen. Ik denk dat hij daar morgen mee gaat beginnen want alle spullen van zijn zoon staan nu in de garage behalve het 2 pers bed. Die gaan we woensdagavond uit elkaar halen en dan even kijken waar we hem gaan opbergen het matras dekken we helemaal af en zetten we in de garage neer.
Nou met de kleine meid gaat het eigelijk ook allemaal heel erg goed ze drinkt nu gemiddeld 5 flesjes van 90cc op een dag. De afgelopen 3 nachten is ze helemaal door gegaan vanaf half 12/12 uur tot de volgende ochten half8 / 8 uur. Dus dat gaat al lekker snel. Want ze is vandaag 2 weekjes. Dus we hopen nu dat ze dit gaat volhouden. Wel hebben we het probleem dat ze tussen haar laatste 2 flessen van de avond niet in haar bed wil liggen. Dus we zijn nu een beetje aan het proberen hoe we dat kunnen oplossen. Maar het wil nog niet echt lukken want ze huilt zichzelf helemaal overstuur. En als we haar dan bij ons nemen en haar speentje geven dan is ze stil en gaat ze bij ons slapen. Als we haar dan weer in bed leggen gaat dat niet goed dan word ze weer wakker en begint het weer van voor af aan. Maar leggen we haar in de box neer dan slaapt ze wel gewoon verder. Dus we hebben het idee dat ze er dan gewoon bij wil zijn. Maar derest van de dag en nacht gaat ze wel gewoon slapen in bed. We hebben ook al een lampje gekocht voor bij der bedje maar dat werkt ook niet. Dus maar ff kijken wat we nog meer kunnen doen. Vrijdag krijgt ze ook haar gehoortest bij het cb dus ben benieuwd. Maar haar gehoor is wel goed want als Björn wat laat vallen als hij aan het spelen is en ze ligt in de box dan schrikt ze elke keer.
Nou ik ga zelf nu ook nog ff liggen want ben best gesloopt. En nu kan ik nog even want Lindsay ligt ook te slapen en Björn op school. Maar moet rond kwart voor 1 weer bij school staan omdat Björn om 1 uur bij logopedie moet zijn.
Liefs Mariette
Hier is het lijstje ook nog van het andere forum van ons.
Bevallen:
23-08-2010 Amanda, 24 jaar, 1e kindje, 12:13 bevallen, Jongen, Damian
31-08-2010 Miranda, 33 jaar, 3e kindje (2 zoons), 15:30 bevallen, meisje, Shayenna Kaelyn 48 cm 3240 gram
8-09-2010 Leoni, 29 jaar, 2e kindje (1 dochter), 11:50 bevallen, jongen Rutger Boaz, 52 cm 4325 gram
8-09-2010 Michelle 30 jaar, 2e kindje ( 1 zoon), 12:06 bevallen, jongen Twan, 50cm 3405 gram
14-09-2010 Sabine 20jaar, 1e kindje, Meisje Rosaline , 3305 gram
16-09-2010 Karin 38 jaar , 1e kindje, Meisje Tessa Sophie
17-09-2010 Tessa 25 jaar, 2e kindje(1 zoon), 12:27 bevallen , jongen Matthias Aiden , 56 cm , 4440 gram
18-09-2010 Patricia 29 jaar , 3e kindje(2 dochters), 02:26 bevallen, meisje Noelle Antoinet Johanne, 49 cm, 3020 gram
20-09-2010 Mariette 25 jaar 2e kindje ( 1 zoon) 22.17 bevallen van een dochter lindsay, 48 cm en 3400gram
30-09-2010 Angela dochter Iza Zoe Alexia,
|
| |
|
|
| |
|
|
September 2010 moeders - #13
door Michelle op 06 okt 2010, 07:46 |
Michelle |
|
Goeiemorgen meiden,
Ik zal even een lijstje maken met afspraken voor het cb en het gewicht en lengte van de kindjes (misschien kunnen jullie hem aanvullen, want de precieze geboortedatum en gewicht en lengte weet ik niet uit mijn hoofd.. Is wel zo leuk om bij te houden denk ik
Amanda & Damian:
23-8-2010:
Miranda & Shayenna Kaelyn:
31-8-2010: 3240 gr en 48 cm
Léoni & Rutger Boaz:
8-9-2010: 4325 en 52 cm
Michelle & Twan:
8-9-2010: 3405 gr en 50 cm
21-9-2010: 4015 gr inloopspreekuur CB (bijna 2 weken)
4-10-2010: 4975 gr en 56.3 cm CB (bijna 4 weken)
Sabine & Rosaline:
14-9-2010: 3305 gr
Karin & Tessa Sophie:
16-9-2010:
Tessa & Matthias Aiden:
17-9-2010: 4440 gr en 56 cm
Patricia & Noelle Antoinet Johanne:
18-9-2010: 3020 gr en 49 cm
Mariëtte & Lindsay:
20-9-2010: 3400 gr en 48 cm
Angela & Iza Zoe Alexia:
30-9-2010:
Afspraken:
Michelle & Twan: 4-11-2010 13.15u CB
Zo is het misschien handig en overzichtelijk.
@ Miranda: Ik hoop dat het weer met Davy gaat! Das ff schrikken zeg, arme jongen.
Dat herstel duurt best lang zeg van een ks. Ik hoop dat je jezelf weer snel de oude voelt. En lekker alles weer mag en kan doen.
@ Mariëtte: wat fijn dat Björn begint te wennen aan zijn zusje. Het is ook niet niks, na zoveel jaar alle aandacht te hebben gekregen, ineens zijn papa en mama te moeten gaan delen. Het fijne is dat het snel went, kinderen wennen gelukkig snel.
Zo die kleine meid slaapt snel door zeg!  Dat lijkt me heerlijk!
Alleen jammer dat 's avonds niet der bedje wil, het is ook wel weer begrijpelijk dat ze dan lekker bij jullie wil zijn.
En de zoon van John gaat weg, das ook wel prettig nieuws. Was nou niet bepaald gemakkelijk zeg.
@ Allemaal: hier gaat het goed. Vannacht is Twan 1x gekomen voor eten, dus we zijn erg tevreden. De bv loopt goed en meneer groeit als een speer! Hij is al 1.5 kilo aangekomen en 6 cm gegroeid binnen 4 weken  Het echte kleine baby gaat er langzaam af. Hij heeft een lekkere bolle toet en volgt mama (met zijn oogjes) overal waar ze is.
Gisteren zijn we met zijn 4en naar de dierentuin geweest, wat was dat heerlijk zeg. Was ook zulk lekker weer. Luka heeft zich prima vermaakt en was 's avonds helemaal uitgeteld. Hij is al goed gewent aan zijn broertje. We hebben sinds van de week een duowagen gekocht, want meneer vertikt het om mee te lopen. Ook het meerijplankje wil hij niet op haha. Dus nu met de duowagen is het stukken makkelijker voor mij om met de 2 knullen op stap te gaan.
Verder ben ik zo goed als helemaal hersteld, alleen moet ik goed opletten met veel drinken eten ovm de bv. Ben al niet zo'n drinker, dus daar besteed ik extra aandacht aan.
Nou ik hoop dat er meer meiden komen schrijven.
|
| |
|
|
| |
|
|
September 2010 moeders - #14
door Tessa op 06 okt 2010, 09:52 |
Tessa |
|
Goedemorgen,
Daar ben ik weer!
Miranda, Shayenna is al goed gegroeid dus, lekker hoor, ze doet het dus goed. Vervelend dat haar oogje niet wil helen, heeft ze er veel last van? Oei, een gat in Davy's hoofd, schrikken, gelukkig ben je meteen naar de dokter gegaan en hebben ze hem gehecht. Ik heb ook van die dagen hoor, actieve en slome.. En soms idd nog erg last van de buik, heb jij ook kortsjes?
Mariëtte, doorslapen, wow, wat een super meid! Wat fijn dat Bjorn zo lief is voor z'n zusje, en wennen ddat moeten ze allemaal. Is het eigenlijk anders bij een derde, Miranda? En wat heerlijk dat John z'n zoon eindelijk vertrekt, kunnen jullie lekker aan de slag in Lindsay's kamer..
Michelle, wow, die Twan groeit goed! Leuk he, dat je dat helemaal zelf hebt gedaan.. Wat goed dat jullie er al lekker op uit zijn geweest. Jammer dat Luka niet wil lopen, Lucas kan er ook wat van, maar hij moet en hij vindt het buggyboard best leuk, alleen wat is dat zwaar. Heb je dat ook bij een duowagen? Trouwens het lijstje ziet er super uit, als ik info heb, zal ik het aanvullen..
Hier is het gewone leven ook weer begonnen. Erik is weer aan het werk en ik ben lekker alleen met Matthias thuis smorgens. Lucas gaat 5 ochtenden naar school en heeft het super naar z'n zin. Zo veel dat hij gister erg stout daar was, haha, moet ik wel een beetje om lachen.
Matthias heeft nog niet echt een goed ritme, hij valt nu eind van de middag in een diepe nachtslaap en is rond 3-en goed wakker.. Daar moeten we wat aan doen, maar weet niet zo goed hoe, dus tja, het komt vast wel goed. Hij drinkt ook nog best vaak 7-8 voedingen per dag en zit het liefst de hele dag bij mama. Nu zit hij trouwens even heerlijk in z'n schommelwipper, kan ie goed rondkijken, want daar is ie gek op.
We waren trouwens vorige week bij de kinderarts en die zei dat hij eruit zag als een baby van een maand, zoveel kracht dat ie had, hij kan ook al best goed z'n hoofd optillen 
Oja, en de vaatwasser wordt nu eindelijk vervangen, Erik erg blij, zijn afwasdagen zijn voorbij.
Nou ik ga even in huis rommelen.
Fijne dag,
Liefs Tessa
|
| |
|
|
| |
|
|
September 2010 moeders - #15
door Miranda op 06 okt 2010, 11:55 |
Miranda |
|
hey dames;
Mariette; lekker he als ze door slapen Shayenna doet het ook goed... tussen kwart voor 10 en kwart over 10 krigt ze de laaste fles en komt dan om 4 uur doe de speen er in en nu heeft ze vanmorgen een beete gerommeld tussen 4 en 7 maar niet lopen huilen van honger dus nu geslapen van half 11 tot 7 uur vanochtend ikke blij hopen dat het zo door gaat.... hoe staan de vorderingen van de kamers wel fijn dat hij zijn eigen kamertje krijgt.... denk dat het een hele rust geeft nu je stiefzoon de deur uit gaat.... fijn dat Bjorn het leuk vindt met zijn zusje denk voor alle kids dat het wennen is hoor komt helemaal goed....
Michelle; Wat is Twan al were een knul zeg gata goed he met hem fijn om te horen..... ik mag over 6 dagen were auto rijden jippie kijk er erg na uit hahaha.... mijn buik hersteld goed hoor maar ik heb een verdovend gevoel in mijn buik maar moet 19 okt. heen voor na controlle dus wil het wel even zeggen.... dus toch een duowagen wil hij dat wel doen.... Davy vindt het juist geweldig op het plankje staan dus ik ben wel blij mee.... leuk zeg even naar de dierentuin altijd leuk ....
Tessa; Shayenna heeft meer last van haar verkoudheid dat maakt haar benauwd nu heeft ze fluimisiel hoe je het ook schrijft nu hopen dat het allemaal los komt en snel over is haar oogjes heeft ze niet veel last van maar het lijkt zo vies ben de hele dag mee bezig haar schoon te maken... Ja was zeker schikken van Davy maar goed vandaga mogen de hechtingen er uit... Ik heb geen last van korstjes dit x van Davy had ik dat wel nee mijn litteken is mooi geheeld dit x.... ja die last van de buik hoop dat het snel over is maar heb een soort van verdoofd gevoel er in maar moet 19 okt. op nacontrolle dus wil even kijken wat ze dan zeggen.... Fijn dat Lucas het zo naar zijn zin heeft op school geeft jou toch een rust... Matthias dus ook al een bij kindje om er lekker bij te zijn hahaha overal het zelfde.... dus hij gata ook lekker snel... Shayenna kan ook heel goed hara hoofd tillen en weet ook dat ze soms benen onder haar kontje heeft dan wipt ze gewoon af..... en Eric blij met de vaatwasser maar nu jij natuurlijk want hij is nu weer aan het werk.....
Allemaal; vanmiddag naar de dokter hechtingen eruit halen hoop dat het een beetje goed gaat want vorige week was het net moord en brand dus even duimen.... hier in huis is iedereen nu verkouden echt heel erg bij mij is het het minste hoop dat het ook niet erger wordt moet toch nu voor iedereen zorgen dat doet niemand anders he....
Amanda & Damian:
23-8-2010:
Miranda & Shayenna Kaelyn:
31-8-2010: 3240 gr en 48 cm
01-10-2010; 4210 gr en 53 cm
Léoni & Rutger Boaz:
8-9-2010: 4325 en 52 cm
Michelle & Twan:
8-9-2010: 3405 gr en 50 cm
21-9-2010: 4015 gr inloopspreekuur CB (bijna 2 weken)
4-10-2010: 4975 gr en 56.3 cm CB (bijna 4 weken)
Sabine & Rosaline:
14-9-2010: 3305 gr
Karin & Tessa Sophie:
16-9-2010:
Tessa & Matthias Aiden:
17-9-2010: 4440 gr en 56 cm
Patricia & Noelle Antoinet Johanne:
18-9-2010: 3020 gr en 49 cm
Mariëtte & Lindsay:
20-9-2010: 3400 gr en 48 cm
Angela & Iza Zoe Alexia:
30-9-2010:
Afspraken:
Michelle & Twan: 4-11-2010 13.15u CB
miranda en Shayenna; 5-11-2010 9.35u CB
mooi lijstje hoor mooi overzichtelijk  ....
liefs Miranda
|
| |
|
|
|