| |
|
|
October 2010 deel 2 - #1
door Eliny op 29 aug 2010, 13:39 |
Eliny |
|
oeie, had t laatste gepost zag ik.. echt een heel verhaal, dus dan maar de nieuwe geopent.. laatste reacties staan dus nog in t oude deel
|
| |
|
|
| |
|
|
October 2010 deel 2 - #2
door Kim op 29 aug 2010, 14:25 |
Kim |
|
|
hoi,
nee iris, hier zijn thuisbevallingen niet mogelijk. er zijn dacht ik wel uitzonderingen maar dan moet je naar je huisarts.....
ja ik ga met michael naar die avond, wil echt wat dingen weten nog. ik heb de 11e sept nog een bruiloft en de 12e eigenlijk familiedag in brugge maar de gyn adviseerde dat als ik ging dat ik dan een rolstoel zou regelen omdat mijn bekkenbodem aan gort is.....
ja idd dat kut.. gevoel haha! de verjaardag van de kleine meid is goed gegaan maar enorm druk.. en ik zie dus de 3e verjaardag van mijn andere kleine meid niet zitten das namelijk op 10 oktober............
ik kreeg gisteren te horen dat 1 van de meiden van mijn lijstje al op 29 sept een keizersnede krijgt, ik wil ook eerder bevallen! dan liefst geen kz maar goed dat zien we wel.
nou ik weet het verder even niet meer, moet even ij de oude terug gaan lezen hihi.
x kim
|
| |
|
|
| |
|
|
October 2010 deel 2 - #3
door Marianne op 29 aug 2010, 14:31 |
Marianne |
|
Hai Iris!
Hier alles wel rustig hoor, moet nog één weekje thuis werken en dan begint mn verlof!
Kga 6 weken van tevoren met verlof, want ivm kerstvakantie maakte het niet uit met wanneer ik weer moest beginnen of ik nou 4, 5 of 6 weken van tevoren stopte, haha! En dat komt nu mooi uit, aangezien ik er dus niet meer kan komen.
Gisteren nog een echo gehad, ze heeft naar de plek van de placenta gekeken, was goed, rechts tegen achterwand en gelukkig niet te laag!
Ze heeft ook even wat delen van ons kindje gemeten; het geschatte gewicht is nu bijna 2300 gram.. Da's een beetje groot, maar dat zie je aan mn buik niet zo heel erg.. ben benieuwd hoe het verder groeien de komende weken gaat!
x
|
| |
|
|
| |
|
|
October 2010 deel 2 - #4
door Martine op 29 aug 2010, 14:37 |
Martine |
|
Hoi Dames,
Een nieuwe mag voor de oktober dames ... Tijd gaat zo snel!
Hier nog 3 weken werken en dan VERLOF!!!! Zo'n zin in!!!
Hoe gaan jullie het doen met kraambezoek? Wij doen voor de fam van mn man een feest; alles in 1 keer. Vooral mijn wens haha.
En de rest gewoon op bezoek. En ongewenst bezoek of onaagekondigd bezoek sturen we weg. Gheghe, ben erg gesteld op ons huis. En wil het niet volstouwen met jan en allemaal zeg maar.
Weet ik dat je komt, prima. Zo niet, jammer dan. Ben geen inloophuis.
Had ik voor de zwangerschap al, maar nu 3 keer zo erg. Dus ben benieuwd!
Komende week wat beter weer! Niet te warm, maar in ieder geval droog!! Ook wel eens fijn!
xx Martine
|
| |
|
|
| |
|
|
October 2010 deel 2 - #5
door Marianne op 29 aug 2010, 14:42 |
Marianne |
|
Hoi!
Wij zetten in de kaart dat mensen moeten bellen voor een afspraak en dan moet het mooi verspreid worden over de eerste weken.
Hoop ik...
x
|
| |
|
|
| |
|
|
October 2010 deel 2 - #6
door Sabiha op 29 aug 2010, 16:21 |
Sabiha |
|
hoi hoi,
zo ik heb er nog een aangemaakt oktober deel 2 ik kan niks maar dat kreeg ik wel voor elkaar  nu krijg ik het niet meer weg weet niet hoe dat moet heb ik weer he
kraambezoek ja dat is een goeie weet niet hoor kijk wel wie langs wil komen komt maar ik neem aan dat de mensen wel begrijpen dat je bij kraambezoek niet al te lang moet blijven plakken.
nu heb ik niet zoveel familie alleen naaste kenissen,maak ik me niet druk om mijn nicht komt toch elke dag dus die verzorgd iig de visite.
ja iris,ik ben best nuchter hoor ik heb genoeg meegemaakt in mijn leven dat ik van alles zelf kan ik ben heel lang alleen geweest ook toen mijn man in de gevangenis zat en dat was een levenservaring heb ook altijd alleen voor mijn kids gezorgd dus voor die kleine draai ik zeker mijn hand niet om als ik me eigen goed voel en een makkelijke bevalling heb is het vast geen probleem en alleen ben ik nooit hoor.
maar nee mijn dochter wil ik er niet bij hebben ze mogen best mee naar het ziekenhuis maar zeker niet in de verloskamer ik weet zowiezo mijn zoon kan er niet tegen als hij ziet dat ik pijn heb dus ze mogen best op de gang of beneden in hal wachten.
ik wil wel dat ze er gelijk zijn als hun broertje geboren is.
ach we zien het wel nog 5 weekjes te gaan komt goed
dus jij hebt ook nog steeds vocht in je voeten eet je ook veel zout of cola ik wel dus nou moet ik zeggen cola al stuk minder maar zout ja dat zit echt bij ons in de familie we eten allemaal veel zout.ik kan ook niet zonder zoutpotje staat altijd naast mijn bord.
maar ik krijg dus ook 's avonds erg last van mijn voeten.
ik krijg ook met geen mogelijkheid mijn ring meer af en ik heb echt pijn in mijn hand die is ook erg opgezwollen dus vocht genoeg hier zou ik zeggen.
he marianne,leuk dat je de baby weer effe hebt gezien en al een aardig gewichtje he leuk is dat om te weten ik krijg echt geen echo meer hoor.
moet al wel vaak op controle volgende week dinsdag de 7 de alweer en dan om de week.
gaat echt snel hoor.
he kim, gelukkig is de verjaardag goed gegaan wel druk he natuurlijk word je best moe van denk ik o ik zie dat jij op de 31 ste uitgerekend ben dat is helemaal eind okt ik gelukkig begin ben ik er hopelijk als een van de eerste vanaf.
nou ik ga maar weer effe moet nog koken ook.
doeg
saab
|
| |
|
|
| |
|
|
October 2010 deel 2 - #7
door Marianne op 29 aug 2010, 16:37 |
Marianne |
|
even aan de moderator vragen..
|
| |
|
|
| |
|
|
October 2010 deel 2 - #8
door Kim op 30 aug 2010, 12:35 |
Kim |
|
|
hey,
iris haha wat seks beteft.... wat knap dat je het nog doet, ik moet er niet aan denken,is echt veel te pijnlijk gewoon door mijn bandenpijn n bekkeninstabiliteit. manlief had het graag anders gezien hihi maar goed met een kleine 8 a 9 wk is de baby er en kan de boel gaan genezen.
momenteel zit al 2 dagen met voorweeen die soms wel om de 10 minuten komen dus moe het echt voorzichtig aan doen. woensdag start de school en vanaf donderdag zouen we gaan verven e.d in huis. ben benieuwd hoe dat gaat.
bij mijn vorige bevallingen was eerst alleen mijn man, de vk en de zuster aanwezig. bij de tweede was buiten die 3(eigenlijk 2) ook nog mijn moeder en tante aanwezig. mijn tante is namelijk 1 van de zusters op de kraamafdeling. was fijn om af en toe wat aan haar te vragen. rond mijn uitg. datum is ze met vakantie dus hopelijk komt ie een weekje eerder.....
nu ik ga weer efe zitten want manlief moet zo werken....
oja iris hij denkt dat hij jou kent van het uitgaan vroeger..... door jeroen?
x kim
|
| |
|
|
| |
|
|
October 2010 deel 2 - #9
door Ellie op 30 aug 2010, 15:48 |
Ellie |
|
|
hey hey,
ben ik ook weer. kreeg geen mails meer vant andere forum. dus ff ni geweest. ook druk druk druk hier.
hebben vant weekend al vast wat verhuisdozen ingepakt. kan maar klaar staan vast he!
heb nu wel heel weinig meegekregen van wat er hier allemaal is gebeurd laatste week!
hoop dat alles nog goed is met iedereen?
kim vervelend zeg zoveel pijn! zal met je meeduimen dat je kleintje iets eerder gaat komen. niet te veel want is ook ni goed he!
hier gaat het voor de rest nog steeds goed, lekker zn gangetje eigenlijk. zolang ik ni te veel tegelijk wil lukt eigenlijk alles nog.
zeg dames nog even een ander vraagje, hoe doen jullie dat met ontharen?? ik krijg het steeds moeilijker om het zelf te doen. kan in krappe douche hier gewoon mn benen ni meer helemaal doen. en down under zie ik er echt niets meer van door die dikke buik. en op gevoel, tja lukt ni geweldig eigenlijk, dus nog tips???
xxx ellie
|
| |
|
|
| |
|
|
October 2010 deel 2 - #10
door Marianne op 30 aug 2010, 16:39 |
Marianne |
|
Hoi!
Vandaag voor het eerst naar de bekkenfysio geweest. Ze vertelde me wat ik zelf eigenlijk wel wist: rustig aan doen!! Nog wat tips meegekregen en moet donderdag terugkomen.
@ Kim: rottig, die voorweeen! Dan nu dus ECHT heel voorzichtig en rustig aan doen, dan maar iemand anders vragen de kinderen te halen/brengen en ECHT GOED OPPPASSEN! Lief zijn voor jezelf. Heb je familie/vrienden dichtbij wonen?
@ Iris: Nou, fysiek wordt het allemaal een beetje lastig, LOL! Maar sex is niet alleen maar één ding! Genoeg aan te passen, vind ik.
@ Ellie: Haha, nee, is idd een ramp, je ziet er nix meer van zelf.. Dus mijn tip: manlief vragen!
liefs Marian
|
| |
|
|
| |
|
|
October 2010 deel 2 - #11
door Sabiha op 30 aug 2010, 17:28 |
Sabiha |
|
hoi dames,
tjee wat een leuke vragen te beginnen met ontharen nou dat doe ik dus ook voor de grote spiegel dan zie ik nog wat maar echt niet hoe ik het zou willen hoor normaal gesproken doe ik het altijd met mijn epilady doe ik nu nog wel maar ik merk wel dat ik niet alles netjes meer weg kan krijgen omdat ik het niet goed kan zien.
maar goed denk dat ze in het ziekenhuis wel wat gewend zijn hoor kijken vast nergens meer van op.heb iig geen bossen 
en mijn benen ja daar heb ik zo weinig dus dat is makkelijk doe ik ook altijd met die epilady dus er is maar weinig wat weg moet en is het weg duurt het lang voor het weer terug is maar dat lukt me nog wel gewoon op de bank gaan zitten en je benen omhoog (lekker smakelijk he) maar ja kan niet anders.
mijn dochter doet het ook wel hoor als ik het vraag.
en sex ja daar heb ik ook niet zo'n zin in eigenlijk kan me niet goed bewegen in bed af en toe doen we het wel maar meer om hem te plezieren laat ik het zo zeggen en wat marianne zegt er zijn genoeg alternatieven dus moeten ze maar even wachten tot alles lekker achter de rug is.
jee ellie dat is ook wat als je nog moet verhuizen waar je zin in hebt doe het wel rustig aan hoor ik zou dat nu echt niet meer kunnen denk dat ik gillend gek zou worden daar voel ik me nou toch echt wel te moe voor.
krijg nu zowiezo wel last van mijn buik hoor ook als ik een stukje auto moet rijden lijkt echt of het dan allemaal helemaal beneden zit heel vreemd gevoel zitten gaat ook niet echt meer en een stukje lopen word ook al moeilijker maar verder gaat alles goed hoor
moet niet klagen iig.
het word wel weer mooier weer iig deze week als het maar droog is vind ik alles best.
ik heb het helemaal gehad met die regen en de wind jeetje was hier echt erg echt veel grote takken enzo afgebroken.
nou nu ga ik effe bij mijn dochter kijken die staat pannekoeken te bakken maar het rookalarm is al 2 keer afgegaan in de gang
nou iedereen een fijne avond tot morgen maar weer
saab
|
| |
|
|
| |
|
|
October 2010 deel 2 - #12
door Eliny op 30 aug 2010, 19:17 |
Eliny |
|
haha kim..
jah ik vond al dat hij bekend gezicht had..
jah jeroen is mijn ex.. en zag op je hyves dat jij kim ook kent.. heb ik ook s een leuke avond mee gehad laten we zeggen hihih.. wereld is klein he 
lol,...
|
| |
|
|
| |
|
|
October 2010 deel 2 - #13
door Kim op 30 aug 2010, 20:01 |
Kim |
|
|
haha ja iris,
ik met jeroen ook in het verre verleden een keer haha nnuh kim is een oud klasgenoot zeg maar en zijn broer is mijn zwager
nou klein wereldje ja
|
| |
|
|
| |
|
|
October 2010 deel 2 - #14
door Ellie op 30 aug 2010, 21:19 |
Ellie |
|
hallo hallo,
nou nou, tis wat hier. De een 'klaagt' over het ontharen de ander heeft t over het (ontbreken van) sexleven. Tis goed dat mn vent ni meeleest! Die zou nogal denken  Maar een sexleven heb ik al maanden niet meer, eerst echt te misselijk. Daarna zooooooooon pijn in me rug dak blij was als ik gewoon kon liggen. Daarna begon die buik in de weg te zitten en eerlijk, ik heb er gewoon geen zin in de laatste 2 mnd. Daarvoor wel maar ja t ging toen gewoon niet.
en Sabiha, dat verhuizen, ik zie het ook ni echt meer zitten hoor, maarja we moeten. Dus tja maken er het beste van he! kijk er wel na uit om straks weer lekker ons eigen huisje te hebben ipv in huis van de vriend van mn tante. Zijn spullen staan nog deels op zolder, komt op meest ongelegen momenten dat ie nog iets nodig heeft. Zn moter in de garage, zon honda goldwin (lekker groot dus veel plek nodig) en daarbij heeft ie dan nog zon aanhangertje, dus ik kan net mn fiets en kinderwagen binnen zetten. En t tuinhuis, mn man drukt zn fiets na binnen ma echt plek ervoor is er niet! staat ook nog vol met troep van hem!
Dus dat ga ik zeker ni missen! En wat dat betreft ga ik blij zijn als ik ben verhuisd. Maar ik zie het gewoon ni meer zitten om toe te kijken hoe een ander onze slaapkamer moet verven, behangen en tapijt leggen. en daarvoor natuurlijk oude behang eraf enzo. dat moet dus ook op Wilco's kamer en de baby kamer. En ik ben normaal zo 1 da doe ik dus allemaal zelf. Maar ik kan dat nu gewoon niet meer. Als ik mn huishouden in 1dag doe verga ik al van de pijn in mn rug  Tja wat wil je, ik til wel iedere dag mn zoon van bijna 13 kg. Zeker nu hij zn kiezen aan het krijgen is, is hij super aanhankelijk, wil steeds bij mama zijn. mama moet m dus steeds oppakken enzo....
ach nou genoeg geklaag. Ik kan nog gewoon rondlopen, fietsen (zeeeeer traag) kan nog auto rijden dus zo slecht heb ik het niet he. En dan als ik een rot dag heb is mn moeder of vriendin of nicht er wel om me te helpen.
En nog even over het ontharen, als ik het mn man laat doen, dan vrees ik dat mn vk er wel erg vreemd na zal kijken, dan zal het er gehavend uit zien. Dus dan maar slecht geschoren hoor! Probeer er nog iets van te maken maar t wordt steeds lastiger. Khad dat bij Wilco ook en opt moment dak dan moest bevallen, was ik me er niet van bewust. Tot ik int ziekenhuis lag. Toen kwam er een verpleegster om ontsluiting te meten en ff te scheren. Ja want als het gehecht moet.... Gelukkig was het toen ook 'netjes' bijgehouden
Hebben jullie eigenlijk allemaal hyves?? want ik denk dat als ik bevallen ben niet direkt online ben, maar dat t op hyves wel te lezen gaat zijn...
hoe doen jullie dat eigenlijk??
|
| |
|
|
| |
|
|
October 2010 deel 2 - #15
door Eliny op 30 aug 2010, 23:29 |
Eliny |
|
wahahaha heb jij ook iets met jeroen gehad.. hihi
echt grappig, bij mij is da ook al tijdje geleden hoor, was 18 denk ik.. en jeroen was toen nog maagd  , daarna niet meer hahaha..
heeft ook maar een blauwe maandag geduurt, was me beste maat toen, en daar moet je niks mee beginnen.. heb m daarna ook nooit meer echt gesproken, kom m wel s tegen in de strad en dan is t niet meer dan hoi en hoe ist..
och ja..
wel grappig iig
|
| |
|
|
|