| |
|
|
Uitgeteld mei 2011 - #1
door Saskia op 26 aug 2010, 14:00 |
Saskia |
|
|
Hallo Allemaal,
Hierbij open ik heel blij het mei 2011 forumtopic.
Ik heb al een hele lieve dochter van maart 2009 en volgens mijn eigen berekening ben ik 3 mei uitgerekend.
Hoop dat er meerdere aanstaande mama's mei 2011 zich zullen melden
Groetjes Saskia
|
| |
|
|
| |
|
|
Uitgeteld mei 2011 - #2
door San op 26 aug 2010, 15:56 |
San |
|
|
Saskia, van harte gefeliciteerd!!
Hier bijna 1 jaar bezig, dus ik hoop dat ik ook snel naar een maand-forum mag. We zullen zien.
Hoe voel je je?
Heb je al bepaalde klachten?
Liefs, San
|
| |
|
|
| |
|
|
Uitgeteld mei 2011 - #3
door Saskia op 26 aug 2010, 16:10 |
Saskia |
|
|
Hallo San,
Balen he als het zo lang duurt. !e kindje? Hoop in elk geval voor je dat je snel zwanger bent!!
Heel klein beetje last van mijn borsten en een ongelooflijk vieze smaak in mijn mond steeds. Dat had ik in mijn 1e zwangerschap ook. Verder alles goed, vol energie. Wil ineens al van alles regelen wat nergens op slaat want het duurt allemaal nog heeeeel lang haha
|
| |
|
|
| |
|
|
Uitgeteld mei 2011 - #4
door Saskia op 27 aug 2010, 22:50 |
Saskia |
|
nog niemand die mij komt vergezellen?
|
| |
|
|
| |
|
|
Uitgeteld mei 2011 - #5
door Marieke op 29 aug 2010, 18:43 |
Marieke |
|
|
Ja hoor! Ikke!!! Sinds gisteren weten wij dat we een 2e kindje krijgen ws. begin mei! We zijn helemaal dolblij!
We hebben al een ondeugende en lieve dochter van juli 2009 die als alles goed blijft gaan er in mei een broertje of zusje bij zal krijgen!
Hier ook (nog) niet veel last van kwaaltjes, wat meer moe met name last van pijnlijke borsten en af en toe wat misselijk maar het is nog goed te doen hoor. Met de vorige zwangerschap kwamen de kwaaltjes in week 6 opzetten en waren ineens verdwenen in week 14, destijds ook veel moe, af en toe wat misselijk, last van mijn borsten (al heb ik dat trouwens de hele zwangerschap gehouden) en de eerste 10 weken bloedverlies, dat wa best spannend maar gelukkig hebben we in juli een prachtige en gezonde dochter mogen krijgen!
Ik hoop dat er gauw meer "mei" zwangeren bijkomen, ondanks dat het de 2e is vind ik het wel gezellig om op dit forum mee te kletsen met andere a.s. moeders.
Tot gauw dan maar!
|
| |
|
|
| |
|
|
Uitgeteld mei 2011 - #6
door Judith2 op 29 aug 2010, 19:58 |
Judith2 |
|
|
hmmmm ik mag volgend weekend testen en hopelijk kan ik mij dan bij jullie voegen!! Voel me wel misselijk en zo maar of het een griepje is of wat anders...
dus hopelijk tot snel!
wensmama (nog heeeel even anoniem totdat ik het zeker weet!)
|
| |
|
|
| |
|
|
Uitgeteld mei 2011 - #7
door Marieke op 30 aug 2010, 14:29 |
Marieke |
|
|
Hallo,
@ wensmama, nog even geduld dus, spannend!
@ Saskia, hoe gaat het?
Ik vind het allemaal reuze spannend ondanks dat het de 2e keer is, gelukkig heb ik wel wat lichte symptomen anders zou ik denken dat ik het droom!
We willen het eigenlijk pas na de eerste 12 weken aan (schoon) ouders, broers en zussen vertellen dan zijn de eerste12 kritieke weken voorbij en is de grootste kans op een miskraam voorbij. De eerste zwangerschap had ik met 13/14 weken de positiebroeken al aan omdat mijn eigen broeken gewoon niet prettig meer zaten, ook een meegroeibeha had ik vanaf toen aan, had al wel vanaf week 8 gekund hoor maar dat weigerde ik gewoon, wilde echt die eerste 3 maanden voorbij zijn! Ben wel bang dat ik het met positiekleding niet ga redden tot de 13e week, maar goed dat zien we dan wel weer.
Hopelijk voegen er gauw meer "mei" mama's bij ons, wel zo gezellig!
|
| |
|
|
| |
|
|
Uitgeteld mei 2011 - #8
door Saskia op 30 aug 2010, 18:24 |
Saskia |
|
|
@mama78, Gefeliciteerd!! Gezellig dat je mee komt kletsen. Voelde me al zo eenzaam haha. Maar ja dat heb je he als je begin van een maand uitgerekend bent.
@wensmama, hoop dat je je bij ons voegen mag. Spannend!!
Hier vanmorgen misselijk opgestaan, gelukkig was het rond 9 uur voorbij. Moet helaas om 7.30 beginnen dus mooi 3 uur misselijkheid te pakken. Vermoeidheid is enorm maar ja dat hoort er allemaal bij.
Zwangerschapskleding kon ik vorige zwangerschap heel lang uitstellen. Bij iets van 18 weken ofzo had ik pas andere broeken enzo aan omdat het niet meer paste. Ben in totaal 12.1 kilo aangekomen dus dat viel erg mee. Hoop dat ik deze keer de kilo's ook kan beperken. Was jij erg gegroeid en hoe zat dat met je cupmaat? Daar was bij mij niks aan veranderd tot ik met BV begon. Na 2 weken was het ook weer normaal.
Ga ff eten. Fijne avond
|
| |
|
|
| |
|
|
Uitgeteld mei 2011 - #9
door Gerda op 30 aug 2010, 20:01 |
Gerda |
|
|
Hoi,
Misschien kom ik ook wel op het mei forum. Ben denk ik 30 april uitgerekend, maar wie weet wordt het mei. Wij hebben al een dochter van Maart 2009.
@ Saskia en Mamma78, Gefeliciteerd en geniet ervan!
@ Saskia, Grappig hoor dat we weer tegelijk zwanger zijn!
Groetjes Gerda
|
| |
|
|
| |
|
|
Uitgeteld mei 2011 - #10
door Marieke op 30 aug 2010, 20:07 |
Marieke |
|
Hoi,
Ja er zullen er vast nog wel meer bijkomen, we moeten geduld hebben
De vorige zwangerschap ben ik in totaal 8 kilo gegroeid in gewicht, niets in cupmaat (gek genoeg) had van mezelf 75/80E, maar mjn beugelbh's zaten bij week 7/8 al niet prettig meer, wat een verademing toen ik meegroeibh's ging dragen, echt waar. Na mijn zwangerschap was ik vrij snel weer op mijn gewicht bij aanvang van de zwangerschap, daar zit ik nu weer 3 kilo boven. Ben wel heel erg benieuwd hoe snel het dit keer zal gaan met groeien, positiebroeken ben ik met 13/14 weken gaan dragen, toen zaten mijn spijkerbroeken niet lekker meer, ik vrees dat dat moment nu wel wat eerder zal zijn als ik de verhalen op de diverse forums mag geloven.
Heb je lang borstvoeding gegeven? Ik in totaal 1 maand, dochterlief had alleen problemen met aanhappen en na 2 weken gedoe met lactatiekundigen, tepelhoedjes en afkolven om alles maar op gang te houden heb ik nog 2 weken alleen afgekolfd en dus gestopt met aanleggen.
Op zich wil ik het deze keer wel weer proberen met borstvoeding maar als het niet wil wil het niet, ik ga niet opnieuw kolven (hoogstens om de productie op gang te brengen). Maar ach dat is allemaal nog zover weg, al merk ik wel dat ik nu al dingen wil regelen, dat is nog wel heel vroeg. Week 7/8 gaan we de verloskundige maar eens bellen voor een afspraak en een echo, ben wel heel benieuwd hoor!
Weet jij (of iemand anders) of je trouwens in het bubbelbad mag tijdens je zwangerschap? Ik lees er verschillende verhalen over op het internet van alleen de laatste 6 weken niet, tot liever de eerste 3 maanden niet of dat het juist de hele zwangerschap mag. Ik ga elke week zwemmen met een paar vriendinnen en aan het eind gaan we dan nog even bubbelen maar ben wel benieuwd of dat nog mag. En zo niet dan moet ik voor een paar weken een smoesje verzinnen....
Nou tot snel maar weer!
|
| |
|
|
| |
|
|
Uitgeteld mei 2011 - #11
door Saskia op 31 aug 2010, 09:16 |
Saskia |
|
|
8 kilo gegroeit is wel erg netjes hoor!! Daar zat ik ook op totdat mijn verlof inging. Toen kwam ineens het vocht eraan.
Heb in totaal 4 maanden BV gegeven. Was er snel zat van toen ik op het werk moest kolven en dat liep ook heel hard achteruit. Wil het nu wel graag weer maar wel vaker ook in een felsje thuis want dat is met mijn dochter een drama van 8 weken geweest. Wat erg frustrerend is.
Bubbelbad geen flauw idee of het mag. Zou zeggen bel je VK vast voor een afspraak en vraag het direct.
@Gerda, gezellig dat je hier mee komt kletsen. Wist natuurlijk al dat je eigenlijk (zoals het nu lijkt) in april bent uigerekend. Moeten maar even kijken wat ons leuk lijkt ivm cursussen om samen te gaan doen.
Saskia, 03-05-2011 2e kindje afs VK 30-09
Gerda, 30-04-2011 2e kindje afs VK 23-09 ??
Mama78 06-05-2011 2e kindje afs VK
|
| |
|
|
| |
|
|
Uitgeteld mei 2011 - #12
door Marieke op 31 aug 2010, 21:05 |
Marieke |
|
Hoi hoi,
@ Gerda, gezellig dat je mee komt kletsen en gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ik heb vandaag de vraag (per mail) bij mijn verloskundige neergelegd dus dat wachten we af, hebben jullie je al aangemeld? Ik dacht daar wacht ik nog even mee, want ik wil die echo het liefste pas rond de 10e/11e week (of er nog 1 tegen die tijd, dat vind ik ook niet erg  ) . Nou ja als ze heeft geantwoord zal ik gelijk een afspraak maken. Jullie horen het wanneer de afspraak staat en wat het antwoord is op mijn vragen.
Ohja, hoorde van het weekend dat een nichtje van ons gaat trouwen, ws. op 20 mei, dat wordt spannend of we daar wel of niet bij aanwezig kunnen zijn, is behoorlijk dicht bij de vermoedelijke uitgerekende datum, al weet de familie nog niets van ons geheimpje...
|
| |
|
|
| |
|
|
Uitgeteld mei 2011 - #13
door Gerda op 01 sep 2010, 14:20 |
Gerda |
|
|
Hoi,
Ik heb mijn dochter 5 maanden bortsvoeding gegeven. Ik vond het in combinatie met het werk en afkolven moeilijker worden. Ook had ik het gevoel dat ze op den duur niet meer genoeg binnenkreeg en met afkolven hield ik er steeds minder uit. het geven van flesvoeding ging heel goed, dus wel het wel makkelijk om over te stappen.
Ik ga het nu zeker weer proberen.
Ik heb de verloskundige 4 dagen na de test gebeld. Ze hebben het nog al druk, dus ik dacht heb ik maar een afspraak. Eerste afspraak is intake. Echo doen ze tussen de 10 en 12 weken.
Ik moet eigenlijk nog van alles in huis doen, maar heb geen zin. Ben steeds aardig moe 's middags. Maar mezelf toch maar even een schop onder m'n kont geven.
Groetjes
|
| |
|
|
| |
|
|
Uitgeteld mei 2011 - #14
door Marieke op 02 sep 2010, 15:43 |
Marieke |
|
Hallo,
Even weer een berichtje van mij, met de dag ben ik meer moe en misselijk, gelukkig vandaag vrij dus redelijk rustig aan kunnen doen. Heb contact gehad met de verloskundige betreft het bubbelbad en ze adviseert om het niet te doen, nu nog een goede smoes verzinnen voor mijn vriendin  , ik ben nog niet van plan te vertellen dat ik zwanger ben namelijk. Ze adviseerde om over een week of 2 te bellen voor een afspraak en echo, spannend weer!
|
| |
|
|
| |
|
|
Uitgeteld mei 2011 - #15
door Saskia op 03 sep 2010, 14:46 |
Saskia |
|
|
@ mamma78, Wel fijn dat je nu weet dat het beter is van niet. Smoes misschien dat je eten waarschijnlijk niet zo goed is gevallen en dat gebubbel even niet ziet zitten??? Zou geen ander excuus weten voor niet in het bubbelbad gaan maar ja deze smoes kan je natuurlijk maar 1 keer gebruiken. Of je gaat er alleen met je benen in als je tenminste op de rand kan zitten. Kan je wel gezellig mee kletsen zonder de nadelen.
Wat ik raar vind is dat je over 2 weken kan bellen voor een afspraak. Die kan nu toch al in de agenda gezet worden?
Gerda en ik lopen bij dezelfde VK praktijk en misschien omdat we weten dat het daar zo druk is (waren tegelijk zwanger van onze eerste en hebben samen een cursus gedaan) dat we direct voor een afspraak gebeld hebben.
Gerda wist jij dat ze bij de VK nu zelf de termijn en 20 weken echo doen? Hoeven we niet meer voor naar het ziekenhuis. HANDIG!!!! Loop jij bij A of B?
Hier mega druk gehad. Deze week eindelijk weer druk op het werk maar viel me een beetje tegen doordat ik wat moe ben. Onze dochter is een paar keer s nachts gillend wakker geworden waardoor je je niet echt fit voelt. Vanmorgen was ik al om 9 uur bij de sportschool. Hoop dat ik dat tot het einde ongeveer kan volhouden. Boodschappen gedaan, stof gezogen, gedweilt, was gedaan, gestreken en de voortuin onkruidvrij gemaakt. Jeetje vandaar dat ik nu uitgeteld op de bank hang haha.
Allemaal een fijn weekend!!! Enne wensmama hoop dat je je na het weekend bij ons kan voegen.
|
| |
|
|
|