Goedemiddag , Registreer nu gratis en snel op Babyopkomst.nl of Login!

Wat betalen jullie aan een oppas

Naar laatste post.. Forums » Jonge ouders

Pagina 1 van de 2

Bericht
Gebruiker

Quote Post
Wat betalen jullie aan een oppas - #1
door Lonneke op 18 aug 2010, 09:38
Lonneke

Binnenkort willen wij een oppas vragen op onze 3 kinderen (3 jr, bijna 2 jr, en 6 mand) te passen als wij 's avonds weg gaan. Het gaat om een studerend meisje van 18 jr. Wat is een redelijke prijs om haar te betalen? We willen haar niet te weinig geven, maar ook niet onnodig veel. De kinderen zullen waarschijnlijk de hele tijd slapen, de kleinste zal hooguit een keer komen voor een fles. 
Wat betalen jullie? Geven jullie extra als de kinderen nog wakker zijn? En betalen jullie meer na bijv 12 uur 's avonds? 

Ben erg benieuwd!

alvast bedankt voor jullie reacties.

gr,
Lonneke

Quote Post
Wat betalen jullie aan een oppas - #2
door Chantal op 18 aug 2010, 09:48
Chantal

Dat ik 16 was paste ik regelmatig op bij mijn tante (3 kinderen). Ik kreeg 20,- per avond, in principe waren ze altijd rond 12 uur thuis. Dat ik jonger was haalde en bracht ze me ook, dat maakt natuurlijk ook wel uit.

Quote Post
Wat betalen jullie aan een oppas - #3
door Marjolein op 18 aug 2010, 10:09
Marjolein

Hoi hoi

Een vriendin van mij past ook op en die krijgt 10€ per uur en ze is 24 jaar en is in het bezit van een verzorgings diploma en een EHBO diploma dat zijn wel dingen die ook mee tellen vind ik altijd ...Maar als ze naar 00:00 nog werk dan word ze thuis gebracht (van wegen openbaarvervoer) en krijgt ze per uur 2,50 extra. 

ik vind dit wel redenlijk prijzen maar ik zou wel goed navragen of er een EHBO diploma is ...want je weet nooit waar het goed voor is  

suc6 er mee 

gr marjolein

Quote Post
Wat betalen jullie aan een oppas - #4
door Sas op 18 aug 2010, 10:12
Sas

Hoi,

Ik heb hier nog geen ervaring mee, maar wij gaan ook aan de oppas binnenkort, dus lees even mee. Ben moeder van 2 zoontjes (2jr.1mnd en 2mnd).

Ik wilde je wel als tip deze site even geven, van het nibud:

http://www.nibud.nl/uitgaven/kinderen/wat-kost-een-oppas .html

Ik ga het nu zelf pas lezen, dus weet niet hoe handig het is, maar heb deze site zelf als tip gekregen van een medemoeder! 

Liefs Sas

Quote Post
Wat betalen jullie aan een oppas - #5
door Lonneke op 18 aug 2010, 10:32
Lonneke

Hoi Sas en de anderen,

bedankt voor de link en de reacties. Het gaat echt om babysitten in de avond. Dan is 10 euro per uur toch wel erg veel, niet? 
Ik vond dit op de site van Nibud: 

Wat betaalt u een informele oppas?
Het tarief dat u afspreekt met een informele oppas, hangt af van het aantal kinderen waarvoor u opvang nodig heeft. Voor één kind is tussen de €3,50 en €5,50 per uur een redelijke vergoeding. Deze vergoeding is puur en alleen voor het oppassen. Als uw kind veel aandacht vraagt, kan dit bedrag aan de lage kant zijn. Voor 2 kinderen wordt een bedrag tussen €5,50 en €7,- per uur aangehouden, bij drie of meer kinderen tussen €7,- en €9,-.

's Avonds babysitten
Een scholier die 's avonds oppast, kunt u een vast bedrag per avond geven of een uurbedrag van €2,- tot €3,-. Na twaalven kunt u het dubbele tarief afspreken. Blijft de oppas slapen, dan kunt u een bedrag voor de nacht afspreken, bijvoorbeeld €6,-. Hoeveel u betaalt, is afhankelijk van de leeftijd en ervaring van de oppas. Maar ook of de kinderen al in bed liggen als de oppas komt, of naar bed gebracht moeten worden. 

Klinkt dit als redelijke bedragen?

Quote Post
Wat betalen jullie aan een oppas - #6
door Koekie op 18 aug 2010, 10:40
Koekie

Ik vindt het belachelijk lage bedragen als ik eerlijk mag zijn(avond bedragen dan, het eerste stukje hebben ze het over een x bedrag pér kind). Je vertrouwt je kinderen toch toe aan iemand, al slapen ze en gebeurt er verder weinig. Ben persoonlijk van mening minimaal 6 en maximaal 10. Zéker overdag als er meer actie is etc vindt ik dat er ook naar betaald mag worden.

Quote Post
Wat betalen jullie aan een oppas - #7
door Monica op 18 aug 2010, 10:58
Monica

Hoi hoi

Ik vind het erg persoonlijk maar ben het met Koekie eens: het gaat hier wel om een enorm stuk vertrouwen dat je geeft aan een meisje van 18. Niet dat zij te jong is, maar ze past wel op 3 kinderen. Weet je, er kan altijd iets gebeuren dat er wel 2 tegelijkertijd wakker worden, er wordt er 1 ziek, er kan er een voor een flesvoeding komen enz enz. Maar vooral het vertrouwen wat je in iemand moet hebben. Ik zou dan liever ook iets meer betalen (tenslotte ga je geen 2 avonden in de week weg lijkt mij?). Als het bijv 1x per week of 1x per 2 weken is voor een avondje uitgaan of iets dergelijks kun je er ook nog voor kiezen om dan iets meer te betalen (tenslotte gaan jullie dan ook de deur uit voor de fun bijv.) 

Ik zou dan bijv voor een stap of verjaardagavond een tarief van bijv 10 euro aanhouden (en dan bijv idd tot 12 of 1 uur s avonds) en als het doordeweeks eens voorkomt voor een ouderavond, of iets anders waar je heen moet, bijv ouderavond (wat maar even is), condolatie of receptie bijv het tarief op 5 euro houden ofzo...

Dat is wellicht ook nog een optie. Maar goed: ik zou wat mijn kids betreft en een betrouwbare oppas van 18 jaar toch ook zeker niet onder de 6 euro gaan zitten denk ik.

Quote Post
Wat betalen jullie aan een oppas - #8
door Nathalie op 18 aug 2010, 11:14
Nathalie

Hey Lonneke,

Ik zou het aan haar vragen wat ze bij andere krijgt.
Eerlijk gezegd ben ik het met je eens, ik vind 10 euro per uur voor avond ook veel.
Het is een beetje tv kijken en lezen.
Ik kreeg voorheen bij 1 oppasadres 5 euro per uur voor 2 kinderen en ik vond het veel te veel, ik kwam soms gewoon met 30 euro thuis voor een avondje bankhangen. 
Overdag vind ik het wel normale bedragen trouwens!

Bij de "normale" oppas adressen kreeg ik 15 tot 20 gulden in de guldentijd in de eurortijd weet ik alleen bovenstaande, de andere weet ik niet meer, toen deed ik het niet meer zo vaak. 
Dus ik denk 20 euro voor een avond een mooi bedrag is. 

Weet je wat het is, die meiden doen dat voor hun lol en een  beetje bijverdiensten. Ze gaan er een avondje van stappen ofzo. 

Ik ben benieuwd op hoeveel je uit gaat komen.
Ik heb nu nog nog geen oppas nodig (opa's en oma's wonen in de buurt), maar als het een keer voorkomt ben ik wel benieuwd wat tegenwoordig reeel is.

En ik denk straks voor een ouderavonden etc. dat ik dan de babyfoon bij de buren neerzet, als ze al in bed liggen. 
Werd bij ons vroeger ook gedaan en dat ging prima.
Maar ja ik heb er nog niet goed over nagedacht .

Succes.

Quote Post
Wat betalen jullie aan een oppas - #9
door Nathalie op 18 aug 2010, 11:17
Nathalie

Na 12 uur kreeg ik ook meer. Afhankelijk hoe laat het werd.
En soms bleef ik slapen, als het echt laat werd. 
Voor jezelf zou ik afspreken bij latertjes dat ze mag blijven slapen, dan ben je zelf ook geruster weg en hoef je niet zo op de klok te kijken.
Als dit trouwens mogelijk is.

Quote Post
Wat betalen jullie aan een oppas - #10
door Marieke op 18 aug 2010, 11:42
Marieke

Hallo allemaal,

Wij betalen mijn nichtje van 18 €5 per uur en dan rond ik het altijd naar boven af. Ze past ij meer gezinnen op en krijgt dit overal.

Groetjes Marieke

24 weken zwanger, uitgerekend op: 26-05-2012

Quote Post
Wat betalen jullie aan een oppas - #11
door Chantal op 18 aug 2010, 11:46
Chantal

Het verschilt denk ik ook of je een "vreemde" oppas via via inhuurt, of familie. Mijn nichtjes zijn 17 en 15, en zijn helemaal gek op mijn dochter. Ze zouden het zelfs nog gratis doen, dus dan vind ik 10 euro per uur echt teveel. Voor de avond dan he. Mijn dochter gaat nou eenmaal om 7 uur naar bed, en over het algemeen slaapt ze gewoon door. Dus een beetje tv-kijken en chippies eten zijn de enige "werkzaamheden".

Quote Post
Wat betalen jullie aan een oppas - #12
door Mad op 18 aug 2010, 12:05
Mad

Hoi,

Onze oppas student van 18 krijgt 5.- per uur voor twee kinderen overdags en savonds. Ik kreeg vroeger zelf 5 gulden voor twee kinderen en was 16/17 jaar. 
Vind het een leuk bedrag wat je aan het einde van de avond uiteindelijk krijgt. Ze word ook altijd opgehaald en thuis gebracht.

Wie er 10 euro wil geven moet dat doen maar een gastouder krijgt ja niet schrikken 3.00 p.k en elk kind wat erbij komt zo rond de 2.00 dus ook geen vetpot en dan mag je die ook nog een te eten geven van je eigen geld dus vind 10 euro goed betaalde baan leuk voor de oppas.

Suc6 zou ook kijken wat je zelf te besteden hebt.

Groetjes Madelene

35 weken zwanger, uitgerekend op: 13-03-2012

Quote Post
Wat betalen jullie aan een oppas - #13
door Koekie op 18 aug 2010, 15:28
Koekie

10 euro is misschien wel veel maar niet overdag vindt ik. Gastouders 3 euro per kind???? Ik vindt 't in en in triest!

Quote Post
Wat betalen jullie aan een oppas - #14
door Mad op 18 aug 2010, 15:51
Mad

Ja koekie ik ben het zelf geweest. Dus vandaar.
Ik vind het ook triest maar daarom zeg ik 10 euro is dan wel heel veel.
En een gastouder past meestal ook overdags op. 
Snachts krijg je minder vergoeding maar hoeveel dat is geen idee.

groetjes Madelene

35 weken zwanger, uitgerekend op: 13-03-2012

Quote Post
Wat betalen jullie aan een oppas - #15
door Naomi op 18 aug 2010, 15:54
Naomi

Haha, als ik mag lachen! Als ik mn oppas 10 euro per uur moet betalen kan ik beter zelf niet gaan werken. Vergeet niet dat de oppas/gastouder niks hoeft te doen voor die 5 euro per uur! Moet je kijken hoe hard je zelf moet werken voor 10 euro. Als ik mn reistijd en reiskosten, de belasting en mn pauze eraf haal, hou ik waarschijnlijk niet eens 10 euro per uur over. Dta heeft de oppas/gastouder allemaal niet.

En het spreekt toch voor zich dat je iemand neemt die je kunt vertrouwen. Voor mij zou het gevoelsmatig ( dus niet qua geld ) wel uitmaken of ze gaat tv kijken of lezen of dat haar vriendje ook meekomt. 

Uit ervaring weet ik dat 5 euro een prima bedrag is en ik zou na 00.00u de helft erbij doen. Dubbel is een beetje overdreven. Krijg je zelf dubbel bij rare tijden of op zondag of op feestdagen? Ik niet, en werk al 12 jaar in de horeca. 

Ik ben heel benieuwd wat je uiteindelijk gaat doen. Succes in elk geval! 

( Ps: mij zou het leuker lijker een minder groot bedrag per keer te geven, maar wel een paar keer een bonus. Met kerst een envelopje ofzo, of een kadobon )

Pagina 1 van de 2
Je bent niet ingelogd en kunt dus geen berichten plaatsen!
Stokke

Thoeris

Gratis lid worden? Binqy?

Babyopkomst Producten

Online en gedrukt Dagboek

Beschrijf alle bijzondere momenten en emoties in je eigen zwangerschaps- dagboek. Je kunt het boek na afloop laten drukken. Een uniek boek om later aan je kind te geven.

Zwangerschapskalender

Alleen bij ons te koop: je eigen zwangerschapskalender. Met prachtige afbeeldingen en voor jou persoonlijk gemaakt.