Goedemiddag , Registreer nu gratis en snel op Babyopkomst.nl of Login!

Juli 2010 mama's

Naar laatste post.. Forums » Jonge ouders

Pagina 1 van de 31

Bericht
Gebruiker

Quote Post
Juli 2010 mama's - #1
door Marieke op 06 aug 2010, 08:39
Marieke

Hoi Dames,

Hier dan eerst even mijn reactie op iedereen. Ik ben even een paar dagen afwezig geweest dus ik hoop dat ik niemand vergeet....

@ Daphne, Goed te lezen dat het na de iets valse start met Maddy zo goed gaat. 

@ Lien, Jeetje joh wat een verhaal. Heftig zo'n bevalling. Maar goed het is gelukkig toch goed gekomen en kun je nu genieten van je kleintje (sorry ben even kwijt wat je op de wereld gezet hebt...)

@ Esther, Van harte gefeliciteerd met Timo. Jammer dat het toch weer een keizersnede geworden is. Geniet van je kleintje.

@ Carolien, lekker he dat je Jelte (toch?) lekker goed groeit. Teruglopende borstvoeding is altijd lastig. Een keertje extra kolven kan ook helpen. Maar goed het zou goed kunnen dat rust nou net het geen is wat je nodig hebt. Ik hoop wel dat jullie lekker konden genieten van jullie uitstapjes.

@ Franka, lastig als je kleine van ritme lijkt te veranderen. Zeker als je een lekker ritme had.  Sterkte ermee.

@ alle anderen, dit is even wat ik me kan herinneren van wat ik gelezen heb als ik weer iets vaker online ben reageer ik ook weer op jullie verhalen hoor!

Nou dan mijn verhaal met Fleur en mijn gezin. Ik zit weer helemaal op een roze wolk. Daar heb ik ook alle reden toe.
- Dinsdag woog Fleur weer precies haar geboorte gewicht! en gister was ze in twee dagen al 70 gram aangekomen.
- Fleur begint een ritme te ontwikkelen en heeft ook al momenten dat ze even lekker wakker is. Ze kijkt dan lekker om zich heen en als je haar op haar buik geeft dan tilt ze haar hoofdje gewoon al een beetje op.
- Gister met het badderen had ik een heel bijzonder moment met mijn twee dochters. Ik ging Fleur afdrogen nou ja dat is natuurlijk brullen. Nu stond Aniek op een keuken trapje bij de commode en kletste met mij over waar ik mee bezig was. Fleur vond dat blijkbaar heel interessant en maakte echt contact met Aniek en nog mooier ze werd er stil van.
- Mijn herstel gaat helemaal top. Ik ben gister al een lekker rondje door de wijk geweest achter de wagen. Ook geen last van de hechtingen.
- Ik ben al 10 kilo kwijt (incl bevalling) terwijl ik de hele dag door moet blijven eten. Wat ik in een dag naar binnen werk is echt niet normaal. Ik heb af en toe gewoon honger. Al heb ik weinig behoefte aan snoep en ongezonde dingen. Ik weet dat het komt door de borstvoeding, maar ik verbaas me er over.
- O ja dan het laatste puntje ik heb helemaal geen last van stuwing gehad. Terwijl het met de borstvoeding echt heel goed gaat.

En zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan.

Aniek is naar de creche en vanmorgen is de kraamzorg voor het laatst. Dat laatste zal ik wel missen. Ook de kraamzorg is helemaal naar wens. Maar ik heb er alle vertrouwen in dat we het met ons viertjes gaan redden. Trouwens volgende week is mijn man lekker vrij en ook vanmiddag. Dus we gaan met het gezin lekker genieten. 

Groetjes, Marieke

Quote Post
Juli 2010 mama's - #2
door Patricia op 06 aug 2010, 11:31
Patricia

@ esther

gefeliciteerd met jullie zoon timo.

@ Carolien

Ik had dat op hyves geschreven omdat ik hele erge last heb van hooikoort dus me best beroer voel.
er stond een winkel middag gepland maar dat was alles behalve een succes.
jenna heeft bijna de hele tijd aan 1 stuk door geschreeuwt. wat ik ook deed ik kreeg haar niet stil. als ik maar naar een kledinggstuk wees wat ik wilde aanpassen begon het weer....
mijn schoonzus met haar peuter was er ook bij, nou die luisterde ook voor geen meter..en als ze haar zin niet kreeg lag ze ook te krijsen en te stampen op de grond...
weinig geslapen tja dan heb ik het even helemaal gehad.
Ik ben op een gegeven moment maar naar huis gegaan met mijn bh verkeerd om aan, ik had de kracht er niet meer voor om die rustig goed aan te trekken.
met een schreeuwend kind!
Ik heb mijn moeder gebeld en gevraagd of die even de zorg over wilde nemen voordat ik dadlijk dingen ging zeggen/doen die ik niet wilde.
maar ja omdat ze 3 uur aan 1 stuk door blerde was ze bij oma wel moe en sliep ze...
nou ik ga dus echt niet meer met madam winkelen het was echt horror.
pffffffffff sorry als ik nu er zo over praat dan begint het langzaam weer zo te kriebelen/koken.
Ook valt het me een beetje tegen dat alle zorg op mij neer komt, tenminste nu dat Jenna zoveel huilt.
vriendlief is deze week best laat thuis geweest en moest er weer vroeg uit. dus er zijn dagen geweest dat hij jenna niet eens heeft gezien.
Over dat huilen, schijnt op zich normaal te zijn zeggen ze op consultatie bureau. en rond de 6 weken is er een top.
pffffff kunnen ze me helemaal opvegen denk ik als het nog vele erger wordt...hopen dat de kleine gewoon wat sneller daarmee is dan, dan heb ik het zo een keertje achter de rug.
Maar anyway ze huilt nou ja schreeuwt erg veel laatste week,en ik kom er niet achter wat het is....
ik zat nu te denken dat het mischien komt dat ze nu zo goed als doorslaapt van 11 tot 7.ze krijgt overdag om de 4 uur voeding.mischien is dat te weinig en moet ze savonds om de 3 uur ofzo..
ja ik weet het ook niet, krampjes lijken me niet maar ik mag vanaf morgen weer inflacnol geven tegen voorkoming van krampjes na 2 weken dus ik ben eens benieuwd of dat het toch echt helpt.
( dit omdat ze medicijnen had tegen spruw) wat overigens nu over is gelukkig.

hoe gaat het verder met iedereen hier allemaal een beetje gewent?

groetjes patricia

je bent er bijna continu mee bezig mits dat ze eindelijk slaapt 

Quote Post
Juli 2010 mama's - #3
door Carolien op 06 aug 2010, 16:45
Carolien

@ Marieke: fijn dat het zo goed gaat met jou en fleur! Lekker zo'n roze wolk: geniet ervan!
@ Patricia: vervelend dat het even allemaal tegen zat! toevallig heb ik vanmiddag met Linde ook zo'n shopmiddagje gehad... Na drie winkels huilen en schreeuwen in de buggy ben ik ook maar gegaan. Kan erg frustrerend zijn he? Had haar halverwege even in zo'n autotje voor een winkel gezet; dat was even heel goed maar toen ze weer mee moest was het nog erger... Is erg moeilijk om te negeren. Zeker bij jou als je ook nog last hebt van hooikoorts en erg moe bent... Fijn dat je moeder dan even komt helpen. Wel lastig dat je vriend zoveel weg is voor zijn werk; dat moet inderdaad heel zwaar zijn! Is hij de weekenden wel thuis? Hoop dat het snel beter gaat!

Ik probeerde bij het zwangerforum het lijstje terug te zoeken maar kon het niet meer vinden. Zullen we weer even aan het begin van dit nieuwe forum wat info bundelen in een nieuw lijstje? Bv. naam, leeftijd, plaats, kindje(s). Vullen jullie zelf even allemaal aan?

* Carolien, 27 jaar, Noord-brabant, Linde (22-08-2008), Jelte (15-07-2010)

Groetjes Carolien

Quote Post
Juli 2010 mama's - #4
door Paula op 06 aug 2010, 17:32
Paula

Nou Marieke, dat klinkt allemaal lekker rooskleurig! Houden zo!
Patricia, jeetje dat shopmiddagje klinkt echt horror! Hopelijk gasat het snel weer wat makkelijker allemaal en vind je wat meer rust.
Goed idee Carolien, ik doe mee.

* Carolien, 27 jaar, Noord-Brabant, Linde (22-08-2008), Jelte (15-07-2010) 
* Paula, 28 jaar, Limburg, Tyas (11-07-2010)

Quote Post
Juli 2010 mama's - #5
door Patricia op 06 aug 2010, 19:36
Patricia

Mijn vriend is in het weekend wel thuis, maar op zaterdag werkt hij nog rondom het huis ( garage en tuin)
dus eigenlijk is hij dan ook de hele dag bezig...
het is even doorbijten komt wel goed maar zat allemaal een beetje tegen....

Natuurlijk doe ik ook mee met het lijstje:

* Patricia 25 jaar, limburg,Jenna (08-07-2010)

Quote Post
Juli 2010 mama's - #6
door Franka op 06 aug 2010, 20:21
Franka

Julie huilt de laatste dagen ook meer als ik gwent ben en vannacht was ook niet fijn. Ben echt de hele dag al brak. Ze valt na een voedng heel moeilijk in slaap zeg. Vermoeiend hoor. Vanmiddag brulde ze ook veel, volgens mij wel kramp maar ja, je kunt zo weinig. Tegen 6 uur gepoept zodat alles eromnder zat en ik haar weer snel in bad heb gedaan. Nu ligt ze ook bij mij op schoot. als ik haar in de wipstoel leg is ze meteen weer wakker. Als ze straks diep slaapt ga ik ook maar op tijd naar bed. Eerst de chaos in de kamer opruimen. Moet de puzzels van me dochter nog maken zie ik en hert aanrecht opruimen. Kan mn man mooi zuigen enzo.

Zondag wordt Julie gedoopt. Doen jullie daar ook aan? mijn andere kids zijnnook gedoopt.

Patricia: ik herken dat van dat winkelen. Niks aan he. Zet hem op, komt vast goed!

Fijn weekend iedereen!

Franka

* Patricia, 25 jaar, limburg, Jenna (08-07-2010)
* Franka, 29 jaar, Groningen, Joël (01-05-2006), Elin (13-12-2007), Julie (16-07-2010)

Quote Post
Juli 2010 mama's - #7
door Patricia op 06 aug 2010, 20:28
Patricia

@ franka

Ja dat is echt vermoeiend dat huilen... en jij hebt nog 2 andere kids erbij rondlopen.
petje af hoor.. op dit moment vraag ik me echt af of ik ooit wel toe zal zijn aan een 2e hahaha
maar dat huilen ik herken het zo op dit moment!! 
hoop voor jou dat het ook snel over is...
wij dopen jenna ook, maar doet dit in januari of februari..
ik wilde eigenlijk in oktober, maar we hebben het dit jaar nog best wel druk en veel grote uitgaven dus hebben besloten om het te doen als jenna 6 maanden is.
Is wel snel binnen een maandje al of niet? maken jullie er een groot feestje van of wat is bij jullie gebruikelijk?

Groetjes patricia

Quote Post
Juli 2010 mama's - #8
door Paula op 06 aug 2010, 20:44
Paula

Bij ons wordt er niet gedoopt..ik ben zelf ook niet gedoopt en we hebben er niet zoveel mee. Maarja, ieder zijn ding!
Tyas is vandaag wel lekker rustig..heeft net tussen de voedingen bijna 3u geslapen en ligt nu lekker in de wipstoel te spelen...
Vervelend he als ze zoveel huilen, je weet af en toe echt niet wat er nou aan de hand is. Dinsdag moeten we naar het consultatiebureau, ben eens benieuwd! Hij heeft ook vandaag de inentingsformulieren gekregen met de post..dadelijk tijd voor de eerste prikjes! Maarja, tis voor een goed doel.
@Patricia, waar uit Limburg kom je ergens?

Quote Post
Juli 2010 mama's - #9
door Lien op 06 aug 2010, 21:59
Lien

Hallo Allemaal 

Wat een verhalen hier al weer leuk hoor!
Ik hoop het wel een beetje bij te houden allemaal want vind het wel heel erg leuk zo!!

Patricia Jammer dat het dan zo gaat je dan snap ik best dat je er door heen zit!!

Fijn om te lezen dat jullie baby's ook huilen!!!
Wat een gerust stelling ik dacht vanmiddag dat ze nooit meer ging slapen!!
Ze bleef aan het huilen nou ja zeg maar rustig krijssen!!!!!
pfffffffffffffffffff
Wat word je daar moedeloos van zeg, ze wil dan ook helemaal niks, op schoot blijft ze gewoon huilen in de wipstoel blijft ze huilen gewoon niks.
En dan denk je dat ze slaap en dan leg je ze weg en dan begint ze weer!!!

Hoe doen jullie dat met het huilen?? Houden jullie ze de hele tijd vast of leggen jullie ze ook wel een poosje weg zo van als je niks wil dan ga je maar even in je bedje kijken.

Ik doe namelijk als ze echt niks mee wil haar een poosje in de wieg leggen en dan heb ik zo iets van dan maar even zo want wat moet je er anders mee.
En loop dan met gespitste oren rond of ze nog huil en ga zo'n 10 keer in een minuut kijken of dat alles goed gaat maar toch leg ik ze dan even weg.
Even mijn handen vrij......
Voel ik me dan wel schuldig over maar ik weet dan gewoon niet meer wat ik er mee moet.

Nou nu weer wachten tot de laatste voeding en dan snel naar bed.

Morgen de kraamverpleegster voor het laatst.

Groetjes Lien

* Franka, 29 jaar, Groningen, Joël (01-05-2006), Elin (13-12-2007), Julie (16-07-2010)
* Lien, 24 jaar, Gelderland, Harm (23-02-2005, Evita (30-07-2010)

Quote Post
Juli 2010 mama's - #10
door Patricia op 07 aug 2010, 11:03
Patricia

@ paula

Ik woon in gennep helemaal bovenaan in limburg.. 
gelderland en noordbraband liggen hier op nog geen 5 minuten afstand...
jij onder aan in limburg toch?

@ lien

Als jenna zoveel huily probeer ik haar eerst te troosten door ze vast te houden/wiegen....
Soms vindt ze het gewoon lekker om tegen me aan te liggen of op haar buikje op mijn arm rond te kijken..
maar als dat niet wilt helpen dan leg ik haar tegen woordig boven op bed...
ik heb wel zoiets ik laat haar max half uurtje huilen....
eerst had ik de babyfoon aan staan maar dat heb ik nu ook niet meer als ze zo aan het schreeuwen is althans.
wij hebben een oud huis waar je alles in hoort als je goed luisterd dus ik hoor ze zo ook wel vooral als ze krijst
zo kan ik me ook wat beter afzonderen van het huilen desnoods zet ik even de radio aan of ga stofzuigen...
klinkt allemaal heel lullig maar je hebt het af en toe echt nodig ! tenminste ik.

gister avond ben ik weer begonnen met spul voor verkoming van krampjes enz ik ben eens benieuwd nu.
vanacht heeft ze btw weer bijna 8 uurtjes doorgeslapen ik heb ze wakker moeten maken..
dat was wel ff lekker even bij tanken.

degene die flesvoeding geven op hoeveel cc zitten jullie nu?
en hoe vaak geven jullie de fles?

groetjes patricia

Quote Post
Juli 2010 mama's - #11
door Daphne op 07 aug 2010, 20:38
Daphne

Dames, daar ben ik ook weer. Maddy is echt een hele rustige baby vergeleken met de jongens. Mischien omdat ze een meisje is? Terwijl ik juist was gewaarschuwd dat meisjes meer huilen...  

Maddy heeft elke 3 uur de fles, waarin afgekolvde moedermelk zit, 70 cc. Maar gisterenavond was ze tussen 2 flessen nogal onrustig en we kregen er niet rustig. Op een gegeven moment leek ze wel zoekende met haar gezichtje en mond. Dus ik dacht : ja, aanleggen, misschien lukt het. En jawel hoor, na een par miuten hapte ze goed en ze heeft 3 slokken genomen. Vervolgens helemaal uitgeteld in slaap gevallen. Patrique heeft er gelijk een foto van gemaakt. Zo blij en trots! Helaas is dit dus hoe ze live an de borst is. Als het lukt met aanleggen, 2 a 3 slokken en dan valt ze in slaap. Helaas, blijkt telkens dat ze toch nog niet sterk genoed is. Maar ja, we blijven oefenen. 

Carolien, 27 jaar, Noord-Brabant, Linde (22-08-2008), Jelte (15-07-2010)
* Daphne, 34 jaar, Utrecht, Dean (15-03-2007), Finley (15-10-2008) en Maddy (27-07-2010)

Quote Post
Juli 2010 mama's - #12
door Franka op 08 aug 2010, 09:11
Franka

Julie heeft gisteravond wel een uur gekrijst. Zo zielig, ze is nu helemaal schor. Echt last van haar buik. Morgen ook maar even infacol halen. Ik werk in een apotheel dus dat is wel makkelijk. Ze ligt nu ook op schoot omdat ze steeds huilt. Je voelt je zo machteloos. Julie meld zich trouw om de 4 uur dus slaapt nog niet door.

Mn man gaat nu net weg naar de kerk dus sta er even alleen voor met de kids. Vanmiddag dus dopen dus weer drukte. Ik hoop dat ze dan lekker slaapt. Bij ons in de kerk dopen we vroeg. Dat is gebruikelijk.

Nu even wat eten.
Fijne zondag!

Franka

Quote Post
Juli 2010 mama's - #13
door Lien op 08 aug 2010, 15:19
Lien

Hallo Allemaal

Hier ben ik ook weer even.
Evita is gisteren erg veel wakker geweest en veel gehuilt.
Maar tot nog toe is ze vandaag heel erg rustig gelukkig.
Ze slaapt onderhand al de hele dag.
Heerlijk.
Effe weer bij komen met z'n alle.
De zuster is gisteren voor het laatst geweest dus vandaag voor het eerst lekker met z'n 4e.

Ik hoop dat het weer iets beter word dan kunnen we straks een stukje gaan wandelen.
Mijn man is al 2 keer een stukje wezen wandelen maar ik nog niet.
Dus ben benieuwd hoe dat gaat met de wond.

Groetjes Lien

Quote Post
Juli 2010 mama's - #14
door Lien op 08 aug 2010, 15:24
Lien

O ja als Evita huilt dan huilt ze echt van voeding tot voeding is dat normaal???
Ik vind het zelf erg lang dan krijst ze vaak echt en is ze met geen mogelijkheid stil te krijgen.
Kennen jullie dat??

Quote Post
Juli 2010 mama's - #15
door Esther op 08 aug 2010, 22:03
Esther

hallo!

nu eindelijk maar eens de tijd genomen om eens bij te schrijven....ik lees wel trouw alles even mee hoor, dus ben wel op de hoogte...
hier gaat alles prima, timo was vrijdag alweer over zijn geboortegewicht heen, ondanks dat ie eerder deze week toch eigenlijki iets meer dan de 'toegestane' 7 procent was afgevallen...helemaal goed dus! hij drinkt goed, slaapt redelijk, is ook regelmatig lekker wakker en kijkt dan lekker om zich heen, en (ook niet onbelangrijk) nikki vindt hem ook helemaal leuk! ze wil hem steedws op schoot...echt zo lief om te zien!

zal ook nog wat over de bevalling vertellen....
ik moest me zaterdagmorgen dus om 8 uur melden, en lag om kwart over 9 met gebroken vliezen aan het infuus. en toen gebeurde er dus weinig...haha...zo raar, je ligt echt op weeen te wachten, maar ze bouwden het heel langzaam op, en om 11 uur werden dan eindelijk de weeen serieus en moest ik mee gaan puffen...ik had toen nog twee cm ontsluiting....alleen tomo's hartslag zakte heel erg terug tijdens de ween, viel echt bijna stil, doodeng! ze zeiden dat ze liever anders zagen maar dat het zolang hij tussendoor goed herstelde tussen de weeen door niet zoveel kwaad kon....
om 2 uur klom ik tegen het bedhek omhoog van ellende en bedacht me dat ik dat geen paar uur meer zou trekken....dat bleek ook niet te hoeven, want ik had in die drie uur dus volledige ontsluiting! de hartslag van timo was nogsteeds erg slecht en er werd een beetje paniekerig gereageerd, en ik werd snel naar de verlloskamer gebracht....ze hebben toen nog bloed van zijn hoofdje afgenomen om te testen of ie zuurstof gebrek zou hebben en ik  moest persen. maar na een kwartier gebeurde er nog helemaal niks, en werd er besloten hem te halen met een keizersnee....ik kreeg weenremmers en de weeen werden iets minder heftig waardoor timo zich al wat herstelde...drie kwartier(!) later lag ik dus in de ok en kreeg ik een ruggeprik....(echt veeel beter dan algehele narcose) en werd timo om 15.04 geboren....met een apgarscore van 9! dus gelukkig mocht ie meteen mee naar zaal en hoefde hij niet de couveuse in....het hechten duurde wel lang want m'n baarmoeder was erg dun en was wat ingescheurd....ik mag (mocht er ooit een nr 3 komen) ook niet meer vaginaal bevallen omdat de kans op scheuren te groot is...
maar goed we hebben het weer gehad, en het herstel gaat eigenlijk heel goed...veel sneller als mijn vorige keizersnee....

fijn ook dat alle kindjes het goed doen, ondanks dat sommigen wat worstelen met het huilen...
zo heel verhaal weer....haha...

ik voeg me ook nog even toe aan het lijstje...

Carolien, 27 jaar, Noord-Brabant, Linde (22-08-2008), Jelte (15-07-2010)
* Daphne, 34 jaar, Utrecht, Dean (15-03-2007), Finley (15-10-2008) en Maddy (27-07-2010)
*Esther, 28 jaar, noord holland, Nikki (18-02-2008) en Timo (31-07-2010)

Pagina 1 van de 31
Je bent niet ingelogd en kunt dus geen berichten plaatsen!
Topaanbieding!
Stokke

Thoeris

Babyopkomst Producten

Zwangerschapskalender

Alleen bij ons te koop: je eigen zwangerschapskalender. Met prachtige afbeeldingen en voor jou persoonlijk gemaakt.

Online en gedrukt Dagboek

Beschrijf alle bijzondere momenten en emoties in je eigen zwangerschaps- dagboek. Je kunt het boek na afloop laten drukken. Een uniek boek om later aan je kind te geven.