Goedemiddag , Registreer nu gratis en snel op Babyopkomst.nl of Login!

Maart 2011

Naar laatste post.. Forums » Zwangerschap/bevalling

Pagina 1 van de 67

Bericht
Gebruiker

Quote Post
Maart 2011 - #1
door Elfriede op 30 jun 2010, 07:57
Elfriede

Vandaag, na drie dagen over tijd te zijn, een positieve test in mijn handen!
Hoera!!!!! Wij zijn zwanger van ons tweede wonder!
Als alles goed blijft gaan, dan komt onze kleine op 7 maart 2011.

Wie is er nog meer uitgerekend in maart?
Kom je meeschrijven?

Groetjes,
Elfriede

5 weken zwanger, uitgerekend op: 17-01-2013

Quote Post
Maart 2011 - #2
door Margot op 30 jun 2010, 08:02
Margot

Elfriede, heel erg gefeliciteerd!! Wat ontzettend leuk! Ik hoop dat je een goede zwangerschap mag meemaken en een gezond kindje in je armen mag houden na negen maanden!

Groetjes,
Margot
(waar je heel even mee schreef op het februari forum)

Quote Post
Maart 2011 - #3
door Elfriede op 30 jun 2010, 10:15
Elfriede

Hoi Margot,

Dank je wel!!
Gaat het goed met jou? Alweer 8 weken. Fijn joh!

Groetjes,
Elfriede

Quote Post
Maart 2011 - #4
door Lonneke op 30 jun 2010, 18:08
Lonneke

elfriede, van harte gefeliciteerd!
en daar ben ik dan...
uirgerekend op dezelfde dag als jij!
is ook grappig, hebben we straks allebei eentje van augustus '09 en eentje van maart '11

Quote Post
Maart 2011 - #5
door Elfriede op 30 jun 2010, 20:44
Elfriede

Heee Lonneke,

Top meid! Gefeliciteerd!!!!
Gaaf dat we nu weer bij dezelfde maand zitten! En dan ook nog op dezelfde dag uitgerekend zijn, helemaal leuk!!!!

Voel jij er al wat van?
Hier een hele lichte vorm van misselijkheid en gespannen borsten, maar verder eigenlijk nog niet zoveel.

O ja, en ik heb me maar gelijk aangemeld bij Moeders voor moeders.

Quote Post
Maart 2011 - #6
door Koekie op 30 jun 2010, 21:10
Koekie

hey Lonneke en Elfriede, jullie kennen me  verder niet maar heb wel wat meegelezen bij babywens en wil jullie toch even heel erg feliciteren!!! Wat ongelofelijk leuk dat jullie ook op dezelfde dag uitgerekend zijn!!!!

Quote Post
Maart 2011 - #7
door Lonneke op 30 jun 2010, 21:18
Lonneke

dankjewel koekie, wat lief!

ik voel niks, hoogstens een beetje een zeurend, opgeblazen gevoel in mijn buik.
maar het is nog heel vroeg hè..
pas na een week of 5, 6 beginnen bij mij de kwaaltjes.
dus nu is het wachten op de onvermijdelijke en allesoverheersende misselijkheid..
mijn vorige twee zwangerschappen was ik kots- en kotsmisselijk; eerste keer tot 30 weken, tweede keer tot 18 weken
joy..

morgen ga ik een afspraak maken met mijn verloskundige!
zij doet de eerste echo al vroeg, rond de 8e week.
en ze is een drukbezette vrouw, dus maar meteen een belletje doen.
ik wil absoluut dat zij mij weer gaat begeleiden; de vorige 2 zwangerschappen was zij mijn rots in de branding, en beide bevallingen heeft ze me enorm goed bijgestaan.

op een of andere manier zegt mijn gevoel dat ik deze keer een meisje bij me draag...
heb jij dat ook elfriede? zo'n idee?

Quote Post
Maart 2011 - #8
door Elfriede op 01 jul 2010, 08:19
Elfriede

Hoi!

Koekie, bedankt!

Hier dus ook nog geen kwaaltjes.
Vorige keer was ik misselijk tot week 13 en toen weer vanaf week 20
We wachten het maar af.

Echt een gevoel heb ik nog niet, maar mijn man en ik zouden het geweldig vinden als het een meisje is. Maar als het een jongen is, dan vind ik het ook top hoor! Dan worden het misschien wel echte kameraatjes...
Vorige keer dacht ik echt dat ik een meisje zou krijgen, dus toen was ik wel heel verbaasd toen ik Stan zag
Willen jullie het geslacht weten?
Wij dit keer wel (vorige keer was dus een verrassing)

Ik ga ook de vk bellen vandaag. Bij ons zijn het er vier in de maatschap en ik heb mijn vorige zwangerschap als heel prettig ervaren, mede dankzij hen!
En zij hebben ook alle bevallingen van mijn zussen gedaan, dus het is allemaal heel vertrouwt.

Moeders voor moeders komt maandag voor een intake. Ben benieuwd. Ik heb dat de vorige keer niet gedaan, omdat ik het toen met mijn eigen winkel zo lastig vond. Doen ze dit bij jullie ook?

Quote Post
Maart 2011 - #9
door Margot op 01 jul 2010, 09:20
Margot

@ Elfriede: Met mij gaat het goed, dank je, ik heb weinig last van kwaaltjes, maar al wel een mooie echo gehad met een kloppend hartje, dus nu is het aftellen naar de tweede echo en dan hopelijk genieten!
Fijn voor je dat je nog geen kwaaltjes hebt, ik zou er van genieten zolang het kan en ik hoop voor je dat deze keer de misselijkheid wegblijft. Bij mij lukt het tot nu toe ook, dus wie weet?!

@ Lonneke: Ook jij van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! En ook voor jou hoop ik dat je een goede zwangerschap hebt (zonder misselijkheid) en een gezonde baby in je armen mag houden!
(Hoe is het trouwens met jouw kleine groentehatertje?)

Leuk dat jullie beiden op dezelfde dag zijn uitgerekend, dat is wel bijzonder! En de 7e is een mooie dag!

Quote Post
Maart 2011 - #10
door Chantal op 01 jul 2010, 13:02
Chantal

He Elfriede, wat leuk om te lezen dat je nu zwanger bent! Ik hoop ook deze maand meer geluk te hebben, mijn NOD valt nu op 14 juli. Ik hou jullie in de gaten!

Quote Post
Maart 2011 - #11
door Femke op 01 jul 2010, 14:12
Femke

Hoi meiden,
Ik doe graag mee met deze prietpraat! Allereerst Elfriede en Lonneke, gefeli met jullie zwangerschappen! Heb vanmorgen een test gedaan en die was positief, hoezee! Uitgerekend op 5 maart. 19 juli naar de verloskundige. Ik ben dan bijna 7,5 week onderweg. Reden dat ik zo vroeg al terecht kan is dat ik een jaar geleden ook zwanger was maar dat helaas in een miskraam is geëindigd. Ik voel me nu ook behalve heel blij, enigszins onzeker. Het is overigens nu mijn derde zwangerschap, ik heb al een dochter van ruim 3,5. Ik duim en hoop dat het deze keer goed gaat, we kijken hier zo ontzettend naar uit!! Al bijna anderhalf jaar bezig al met al dus het mag nu ook wel hè!
Liefs van Femke

Quote Post
Maart 2011 - #12
door Elfriede op 01 jul 2010, 16:15
Elfriede

Hoi Femke, leuk dat je er bij bent!
En natuurlijk van harte gefeliciteerd.
Kan me voorstellen dat je ook onzeker bent, maar ik gz voor je duimen dat het deze keer helemaal goed komt!

Ik mag de 12e al naar de verloskundige, leuk hoor!

Zullen we alvast een lijstje maken?
En hopelijk wordt deze nog veel langer!
(je kunt zelf eventueel nog het een en ander wijzigen...)

Zwanger:
05-03: Femke, .. jaar, 2e kindje, 1 dochter en 1 MK
07-03: Elfriede, 36 jaar, 2e kindje, 1 zoon
07-03: Lonneke, .. jaar, 3e kindje, 2 zoons

Afspraken:
12-07: Elfriede 1e keer vk
19-07: Femke 1e keer vk

Quote Post
Maart 2011 - #13
door Sabine op 01 jul 2010, 21:01
Sabine

Hoi Elfriede en Lonneke,

Ik weet niet of jullie mij nog kennen maar ik heb ook even met jullie in de babywens topic gekletst en ik ben jullie wel een klein beetje blijven volgen..
En ook ik wil jullie even feliciteren!! Wat leuk dat jullie zwanger zijn!! Ik hoop dat alles goed gaat en dat jullie over 8 maanden een wolk van baby kunnen verwelkomen!!

xxx Sabine

Quote Post
Maart 2011 - #14
door Lonneke op 01 jul 2010, 21:02
Lonneke

hee femke, gefeliciteerd en leuk dat je erbij bent!

en wat fijn voor jullie allebei dat jullie al zo vroeg bij de vk terecht kunnen!
als je eenmaal de eerste echo achter de rug hebt en dat kloppende hartje hebt mogen zien, voel je je er toch al een heel stuk geruster op hè?

ik heb mijn vk vandaag gebeld, maar kreeg de voicemail.
had haar ook nog mobiel kunnen bellen hoor, maar zó dringend is 't nou ook weer niet
ik wacht wel tot morgen, dan heeft ze toch consultaties.
de eerste twee zwangerschappen had ik met ongeveer 7 weken de eerste afspraak + echo, hopelijk gaat dat nu ook zo...
daarna ga ik op vakantie, en het lijkt me el zo prettig om dan al te weten dat alles ok is

@ margot: die kleine groentenhater van me maakt er helaas nog steeds een potje van..
hij is nu te klein en te licht voor zijn leeftijd (onder de onderste curve), dus er is écht wel wat aan gelegen dat hij wat beter gaat eten..
maar jij ook gefeliciteerd hè, met de zwangerschap!
veel geluk gewenst!

@ elfriede, ik heb bij mijn twee zwangerschappen wel willen weten wat het geslacht was.
de eerste keer was ik er stellig van overtuigd dat het een jongen zou zijn, en dat was ook zo.
en de tweede keer was ik er wéér vrij zeker van dat het een jongen was.
voor beide kinderen hadden we al lang voor de conceptie een naam, en ik heb die ook al tijdens mijn zwangerschap tegen iedereen verteld.
ik praatte nooit over 'de baby', maar altijd over Scott of Seán.
en nu denk ik aan een meisjesbaby; als dat zo is dan heet ze Alba.
over een jongensnaam zou ik deze keer wat langer moeten denken..

maar waar hebben we het over, eerst maar eens wachten op de eerste echo...

Quote Post
Maart 2011 - #15
door Petra op 01 jul 2010, 23:42
Petra

Hoi allemaal,
Wat geweldig dat jullie zwanger zijn. Gefeliciteerd en geniet ervan!

Ik schrijf mee op het babywens forum. Hopenlijk brengt deze maand mij ook wat geluk. Tot nu toe een verschrikkelijke cyclus gehad. Nu wel op wachtbankje en kan rond 10 juli pas testen.
Misschien tot later bij het maart forum.

Liefs Petra

Pagina 1 van de 67
Je bent niet ingelogd en kunt dus geen berichten plaatsen!
Topaanbieding!
Stokke

Thoeris

Babyopkomst Producten

Zwangerschapskalender

Alleen bij ons te koop: je eigen zwangerschapskalender. Met prachtige afbeeldingen en voor jou persoonlijk gemaakt.

Online en gedrukt Dagboek

Beschrijf alle bijzondere momenten en emoties in je eigen zwangerschaps- dagboek. Je kunt het boek na afloop laten drukken. Een uniek boek om later aan je kind te geven.