Goedemiddag , Registreer nu gratis en snel op Babyopkomst.nl of Login!

Mama's december 2009 2

Naar laatste post.. Forums » Jonge ouders

Pagina 1 van de 67

Bericht
Gebruiker

Quote Post
Mama's december 2009 2 - #1
door Patty op 04 jun 2010, 11:03
Patty

Hallo dames deel 2alweer, ik wilde posten maar dat mocht niet meer dus vandaar n nieuwe gemaakt hoop dat iedereen hem vinden kan!!

patty

Quote Post
Mama's december 2009 2 - #2
door Patty op 04 jun 2010, 11:10
Patty

Quote Angelique:

Ik ben lekker een dagje vrij vandaag maar het weekend mag ik weer. 3e weekend op rij en geen zin in nu het zo een mooi weer word. Maar goed vanaf dinsdag 6 dagen vrij!! *Jippie*

Ik ben wel erg aan het rommelen met Sanne haar eten. Weet nml niet zo goed of ik het goed doe. Heb op de Nutriciasite gekeken en daar hadden ze een dagmenu staan voor kindjes van 4-5 maanden en dat probeer ik te volgen maar lukt me niet. Sanne krijgt niet op allemaal. En de hapjes vind ze wel lekker maar echt dooreten doet ze niet. Vaak krijg ik er maar een alf potje in. En ze is vrij laat wakker (8.30) dus dan krijg ik zo een menu er ook niet in. Ik schrijf hier even op wat ze krijgt op een dag, zouden jullie me dan advies kunnen geven? Sanne is trouwens een grote stevige meid, dus als ik daarna kijk komt ze niets tekort.

8.30 200cc nutrilon (180 water en 6 schepjes)

12.00 potje fruit + 90 cc nutrilon (probeerde fruit als tussendoortje maar ze heeft tussen 8.30 & 12 helemaal geen honger. Maar als ze fruit op heeft gaat er geen heel flesje meer in.)

15.30 200cc Nutrilon

18.00 potje groente ( gaat maar de helft van op) + 100 cc diksap

20.30 200cc nutrilon + een paar schepjes rijstebloem. (Die gaat volledig op, dus dar heb ik gisteravond voor de eerste keer 210 water in het flesje gedaan ipv 180 water)

Het zit voor Sanne eigenlijk te snel op elkaar heb ik het idee. Maar ja er iets tussenuit laten ben ik bang dat ze te weinig binnen krijgt. Moet 9 Juni naar het cb dus ook nog even aan hun advies geven.

Liefs Angelique 

Zo even t laatste stukje gecopieerd dan weet ik weer wat ik wilde melden!

Angelique ik denk dat je het wel goed doet hoor en het ene kindje moety iets meer wennen dan t andere kindje!
Ik heb het volgende:

7u fles 150/5

8u 1/2 boterham

10u30 fruit hoeveelheid van n 6 mdn potje

11u30 fles 150/5 
dan slaapt ze tot 14u en dan n koekje oid als ze aangeeft dat se trek heeft

15u30 fles 150/5

17u30 groente hoeveelheid van n 6 mnd potje!

19u fles 150/5 en dan slapen tot de volgende dag, nou ja slapen naar bed bedoel ik dan whahahahaha
Moet je wel bedenken dat Lieke nu 6 mdn en 11 dgn oud is en ze dit eet sinds n week of 2!

Tja verder weer n schijt nacht gehad hahahaha niet ivm Isa hoor Lieke wilde van 23u tot 2u gewon niet liggen alleen maar iets omhoog en anders was t krijsen dus ik vermoed tanden maar sinaspril hielp niet dus ik w8 hety wel weer af. Alsl Isa niet te heftig reageerd op de med. gaan mn meides volgend weekend weer logeren kan ik ff wat doen met mn mannetje en slapen!!!

Nou ik ga Isa ophalen van de psz en van het weer genieten ik lees jullie vandaag wel weer!

Quote Post
Mama's december 2009 2 - #3
door Patricia op 04 jun 2010, 12:52
Patricia

ik kom ook niet uit op welk willekeurig eetschema hoor
zeker nu niet nu freja een beetje aan het miepen is
zelfs melkflessen gaan niet op en hapjes al helemaal niet!
ze ziet er niet mager uit en is vrolijk en speelt goed dus maak me daarover niet te veel zorgen!

huisarts wilt even afwachten of het geen verkoudheid is... logisch!
nu blijven we even binnen mischien zo alleen even in het badje buiten maar niet wandelen enzo zo kan der neusje en oogjes even rusten en als het te erg word maandag weer even langs en anders bespreken met zijn vrouw die de kinderarts is bij het CB daar moeten we woensdag heen!
vind binnenblijven eventjes niet zo erg! snikheet hier en geen zuchtje wind achter die dijk! en ik ben enorm moe (slaap echt waardeloos de laatste tijd terwijl mijn boef super slaapt! dus kom maar op met die nachten wakkerliggende kids.. ik ben toch op) en ik heb koppijn!!
dus lig lekker op de bank en boef slaapt...

denk dat ik ook mijn ogen even dicht doe

Quote Post
Mama's december 2009 2 - #4
door Angelique op 04 jun 2010, 20:28
Angelique

Jeetje.. Een deel 2 alweer

@Patty; Thnx voor je schema. Erg fijn om het eens van een ander te zien! Weet je ook al wat je samen met Marijn wil gaan doen?
En @ Patricia; Dus bij Freja gaat het ook al zo? Nog kunnen slapen? 

Hier een heerlijk relaxt middagje gehad. Ga nu lekker op de bank met een wijntje

Btw; Zijn jullie kindjes ook zuignapjes?? Sanne plakt als ik haar knuffel als een zuignapje aan mn gezicht hahaha (Echt enorm schattig!!)

Liefs Angelique

Quote Post
Mama's december 2009 2 - #5
door Didda op 04 jun 2010, 23:37
Didda

Leuk om jullie eet schema's te zien. Ik ga nl vanaf deze week zo'n beetje de borstvoeding minderen/afbouwen en Lyse is bijna 6 maanden dus moet dan ook andere dingen te eten krijgen om goed te groeien (volgens het CB)
Tot nu toe was het:
7:30 BV
slapen tot 10:30
11:00 BV
slapen van 13:00 tot 14:00
15:00 BV
17:00 fruithapje
slapen tot 18:00
19:00 BV
21:30 BV
nachtslaap vanaf 22:00

Ik ga nu beginnen de BV van 19 uur te vervangen met kunstvoeding en snel daarna in combinatie met groentehapjes met pasta of aardappel.
Daarna wil ik de 15:00 uur voeding vervangen door pap en later met brood. Ik denk dat ik het daar de komende maand nog even bij laat. Volgende maand weer naar het CB.
Wellicht dat we de laatste voeding dan nog vervangen door pap, maar ik weet niet of dat wel kan vlak voor het slapen.
De eerste 2 voedingen wil ik nog wel even blijven doen, ik werk vaak 's avonds dus de avond voedingen wilde ik eerst stoppen ivm kolven op mn werk. Ik kolf dan vaak geen hele voeding(200ml) dus als ze flesjes krijgt van dr papa dan heeft ze ook soms al KV, tot nu toe nog bijna niet voorgekomen maar morgen toevallig krijgt ze 3x KV, ik heb niets meer in de vriezer staan.

Hoop dat er nog meer eetschema's komen

Quote Post
Mama's december 2009 2 - #6
door Patricia op 05 jun 2010, 09:08
Patricia

didda freja slaapt heerlijk op pap!
ten minste normaal LOL

volgens mij heeft mijn dropje enorme last van de warmte snachts!
moet wel een beetje om der lachen net als gisteren toen was ze echt op om 7 uur dus papa ging haar naar bed brengen... hij komt boven pijamaatje aan en een knuffeltje verhaaltje en hup slapen.... maar mevrouw was weer klaar wakker hahaha heeft weer anderhalf uur lopen spoken en ze lag eerst niet in een slaapzak (vond het ook zo zielig met die warmte) maar na haar 6x ondersteboven achterstevoren uit een hoekje gepeutert te hebben... heb ik haar toch maar in een slaapzak gepropt! en een lol dat ze had... *zucht* peuterpeubertijd gaat leuk worden ze lacht me nu al uit als ik streng doe!
vannochtend om 5 uur vond ze het ook wel weer genoeg en begon te roepen... heb haar na meerdere speen terugplop pogingen maar mee naar ons genomen waar ze dacht dat speelkwartier echt begonnen was :s dus ja ... en nu ligt mevrouw heerlijk te slapen!
o ja ze heeft een aanstel hoestje!!! dan kucht ze en kijkt of ze aandacht krijgt als je het geeft blijft ze kuchen en negeer je het stopt ze!! wat een boef he????

o ja over leuke links gesproken... http://www. andreaplanet.com/andreamosaic/ kan je met veel kleine fototjes een grote foto maken ideetje voor papa dag of voor oma's en opa's verjaardag? of voor aan je eigen muur?
dacht deel het even

pfff het is dat ik freja zo lief vind anders had ik haar nu echt wel wakker geschud!
en ik ben echt een beetje nukkig he... voel gewoon aan mijn humeur dat ik straks niet lief voor olivier ga wezen zonder echte goede reden... staat bv een fles port op tafel en zijn glas en een melk beker en dan kriebelt het om te miepen waarom hij verwacht dat ik dat wel opruim!!! hahaha ach hij slaapt in ieder geval
vannochtend zag hij ineens freja in bed liggen zegt tie "je moet haar niet zo snel hierheen halen ze riep toch niet of huilde toch niet?" uhm..... jawel jij weet dat alleen niet!
maak me dan ook zorgen he.. wat als ik er om weet ik veel welke reden een keer snachts niet ben... en freja roept??? als het aan hem zou liggen krijgt ze pas om een uur of 11 de 1e fles... hij slaapt nu namenlijk ook nog en het is dat ik hem doordeweeks eruit schop anders zou hij nooit op tijd op zijn werk komen!
ok genoeg geklaagt over hem hahaha morgen word pas een echte frusti dag... oliviers broer viert zijn verjaardag.... en ik wil eigenlijk niet maar als je niet gaat ben jij ineens de rare! dus ik ga wel en als die troela weer aan de onzin gaat bijt ik gewoon op mijn tong en haal diep adem!
*duimt dat freja morgen stiekum toch een tikkie verkouden word en we snel naar huis kunnen*  (en dat er thuis dan weer niets meer aan de hand is hahaha)

Quote Post
Mama's december 2009 2 - #7
door Angelique op 05 jun 2010, 10:15
Angelique

@Patricia; Hier een zelfde soort man haha.. Dennis hoort Sanne ook niet, behalve wanneer ik er niet ben. Net of dan pas het radartje bij ze aan gaat. Dus geen zorgen haha..

Quote Post
Mama's december 2009 2 - #8
door Anne op 05 jun 2010, 15:13
Anne

Hey dames,

Ik moest even op zoek naar jullie, wij zijn weer terug van vakantie.
Ik moet nog even bij lezen, maar mijn meisje roept mij nu heel hard. Dus tot later.

Anne

Quote Post
Mama's december 2009 2 - #9
door Patricia op 05 jun 2010, 16:26
Patricia

Wat een heerlijk weertje hé?

Anne: Heb je een heerlijke vakantie gehad?Waar zijn jullie naar toe geweest.

Iedereen: Wat fijn om jullie dag indeling eens te zien. Ik loop hier al een tijdje over na te dubben hoe we het (moeten) gaan doen met het eten van Romy.

Haar indeling nu:

7:00 flesvoeding 180 ml + 6 schepjes
10:30 flesvoeding180 ml + 6 schepjes (of 125 ml rocvisee/thee etc en een halve liga)
13:30 flesvoeding180 ml + 6 schepjes (nu sinds 3 daagjes een 1/2 sneetje brood om 12:00 
van half een tot half drie ligt ze op bed (en slaapt ze als ik massel heb)
15:00 fruithapje
16:30/17:00 flesvoeding180 ml + 6 schepjes 
18:00 wat groente en aardappeltje
19:00 flesvoeding180 ml + 6 schepjes 

Nu sinds drie daagjes drinkt ze tussen 10:00 en 11:00 uur rocvisee of iets dergelijks met een halve liga en krijgt ze dus geen flesvoeding en om 12:00 uur dan een halve boterham en daarna de fles en dan om 15:00 fruithapje. Zo heel langzaam aan dus een flesvoeding minder.
Hebben jullie nog tips voor mij? We willen namelijk (voor romy) wat eerder gaan eten,tussen 17:00 en 17:30 maar dan kom ik een beetje in de knoop met de flesvoedingen.

Maar ik vind het heel leuk om te zien hoe jullie het doen. Dacht ook van ojee ik geef romy nog steeds vijf flesvoedingen maar zag dat didda ook nog vijf keer bv gaf. En aan het cb heb ik hier niet zoveel aan. Krijg alleenmaar te horen "O nee hoor ze mag pas met 6 maanden wat anders eten dan flesvoeding en heeft ze echt heel erg veel behoefte aan wat anders mag je haar een keertje rijstebloempap geven". Maar goed over 2 weken is ze dus 6 maanden.

Hoe is het met de andere kindjes trouwens met het warme weer. Houden ze het nog een beetje vol?
Ik ga maar weer even buiten zitten met een lekker glaasie erbij.

groetjes

Quote Post
Mama's december 2009 2 - #10
door Angelique op 05 jun 2010, 16:36
Angelique

@Anne; Lekkere vakantie gehad en veel leuke dingen gedaan?

@Patries; Heb je ook zo het idee dat je kindje alleen maar bezig is met eten, door alles wat elkaar op volgt? 
Ik denk dat je wel een flesvoeding er tussenuit kunt halen. Het cb vertelde mij nml dat fruit als extraatje is maar dat bij de groente je een flesje moet laten vallen. Wel vocht in de vorm van diksap oid erbij. Kijk maar een op de nutriciasite daar staan nml dagmenu's. Misschien heb je daar wat aan?

Sanne moet erg wennen aan de warmte, moesten straks even in de auto met haar en ze was alleen maar aan het huilen. Erg zielig. We hebben vorige week een half tentje gekocht (strandtentje) en daar ligt ze lekker in te spelen. Kan ze toch lekker buiten zijn zondere dat ze last van de zon of wind heeft. Ideaal.

Ik ben nu zelf weer aan het werk. Mijn 3e weekend op rij en heb echt geen zin. Heb nml een bijholteontsteking en dat voelt erg vervelend aan. Flink neusspray gebruiken en Naproxen slikken en hopen dat het snel weer over gaat was het advies van de huisartsenpost. Hoop dus dat de mannen geen gekke dingen gaan doen hier vanavond en ik rustig mijn dienst kan doorlopen. 

Liefs Angelique

Quote Post
Mama's december 2009 2 - #11
door Patty op 05 jun 2010, 20:33
Patty

Idd wat n heerlijk weertje lekker aan n meertje gezeten vandaag met mn meisjes en mn broertje en daarna gezellig gebbqt!

Angelique ik hoop toch van harte dat je geen naproxen voor je holtes slikt dat is een spierverslapper en heeft niet echt iets ontsteking remmends voor je holtes voor zover ik weet, ik kreeg t voor rugpijn!?

Nou ik ga weer ff terug naar mn rozeetje en lees julie weer!

Quote Post
Mama's december 2009 2 - #12
door Angelique op 05 jun 2010, 22:39
Angelique

@ Patty; Huh? Naproxen is toch een pijnstiller met ontstekingsremmende werking? (naproxen zit ook in aleve o.a.)Hele avond gewerkt en voel me best fit op de beentjes.. haha Slik bijna nooit pijnstillers en deze werkt als een tierelier. Heb mijn hele dienst niet echt veel pijn gehad. 
http://www.consumed.nl/medicijnen/5597/Naproxen_Tablette n_zelfzorg
Hoe smaakt het roseetje??

Stond net ff 10 minuten buiten na te kletsen met een collega van een andere groep resultaat; 10 muggenbulten op mijn benen!!!! (Werkelijk niet overdreven...) *piep*beesten!!! 

Zo ff een wijntje en dan mn nestje in en morgen weer werken.

Quote Post
Mama's december 2009 2 - #13
door Patricia op 05 jun 2010, 23:06
Patricia

angelique wij hebben ook stierveel muggen... maar sinds ik zwanger ben geweest lusten ze me niet meer!
maak nu af en toe grapjes dat ik weer zwanger ben omdat ik normaal echt helemaal onder zou zitten!!

heb hele stomme zwangerschaps tshirts gekregen vorrig jaar met "hier zit ik" enzo op de buik. ik had besloten toen ik ze laatst tegen kwam om ze als slaapshirt te gaan gebruiken alleen nu heb ik er net 1 na het douchen aan gedaan en dan moet je toch even slikken hahaha
heb namenlijk nogsteeds een buikje en dan ziet het er erg echt uit ineens hahaha meer slikken in de positieve zin dus wie weet ben ik er klaar voor hahaha
zei zelfs tegen olivier dat ik die ander morgen naar de familie bbq aantrek voor de humor!
vond hij geen goed idee hahaha

had vanmiddag ineens een suffe emo bui... freja zat te spelen in de box! ja u leest het goed ze zat los te spelen! ineens verliest ze der evenwicht en kukkelt naar achter! van schrik moest ze huilen maar niet zo hard als mama!
olivier pakt freja op om haar te troosten kijkt mij aan en zegt "ga jou niet oppakken hoor" hahaha freja keek mij ook stom aan zo van "hey ik viel hoor" 
hahaha maar goed... voor ik jullie nog verder raar over me ga laten denken... wish me luck voor morgen! olivier is "gelukkig" een niesende zeehond van de hooikoorts dus wie weet zorgt hij ervoor dat we niet hoeven... hij hoopt dat het gaat regenen... ik stiekem niet al vind ik het wel zielig voor hem hahaha

nou ik ga slapen
toedeloei

Quote Post
Mama's december 2009 2 - #14
door Angelique op 06 jun 2010, 07:56
Angelique

@Patricia; Moest zo lachen om je idee om voor de gein die shirtjes aan te trekken, ff voor het shockeffect
En dat word zometeen heel vroeg opstaan en een handjevol grassprietjes, paardebloempluisjes etc naast zijn kussen leggen
Het word volgens mij hels weer aan het einde van de middag

Maar ik ga wieder an die arbeit

Doei doei!!

Quote Post
Mama's december 2009 2 - #15
door Patty op 06 jun 2010, 14:21
Patty

Zo zie je maar weer dat het goed is dat ik geen arts ben ik heb altijd op werk en voor mezelf begrepen dat t geen ontsteking remmer was. Maar goed n arts zal t uiteraard beter weten dan ikke!

Hier begint t weer al duidelijk om te slaan, bewolkt hier en daar n spetter en n windje die aantrekt.

Ik heb n fantatische nacht gemaakt van wel 3 hele uren , ik begin er nu wel weer n beetje moe van te worden, dat ze wakker word is tot daar aan toe maar ze draait dr hele bed door en als ze wakker is wil ze spelen ofzo maar iig niet slapen, beetje jammer voor mama dat t dan pas half 5 is en beetje jammer voor Lieke dat ik er echt niet uit ga dan al of bij ons in bed ik begin haar door te krijgen en als ik daaraan begin krijg ik haar mn bed niet meer uit!!
Nu heeft ze ineens weer last van dr darmpjes ik denk nog steeds door tandjes want ik heb ongeveer 5 poepluiers per dag die aan alle kanten leeg lopen..... Maar goed voor t zelfde geldt is t t weer dat ze daar niet zo best tegen kan.

Verder niet zoveel te melden ik ga naar n verjaardag van mn schoonzusje ik heb n leuke hoor maar heb echt geen zin.
Ik lees jullie weer

Pagina 1 van de 67
Je bent niet ingelogd en kunt dus geen berichten plaatsen!
Topaanbieding!
Stokke

Thoeris

Babyopkomst Producten

Online en gedrukt Dagboek

Beschrijf alle bijzondere momenten en emoties in je eigen zwangerschaps- dagboek. Je kunt het boek na afloop laten drukken. Een uniek boek om later aan je kind te geven.

Zwangerschapskalender

Alleen bij ons te koop: je eigen zwangerschapskalender. Met prachtige afbeeldingen en voor jou persoonlijk gemaakt.