Goedemiddag , Registreer nu gratis en snel op Babyopkomst.nl of Login!

Mama's april 2010

Naar laatste post.. Forums » Jonge ouders

Pagina 1 van de 60

Bericht
Gebruiker

Quote Post
Mama's april 2010 - #1
door Esmeralda op 18 apr 2010, 14:13
Esmeralda

Geboren:
22-02-2010 Nikki, dochter van Mandy, 2440 gr
23-02-2010 Chris, zoon van Rachel, 2515 gr, 31 wkn 2 dg
27-02-2010 Thomas, zoon van Esmeralda, 2090 gr,45 cm, 35 wkn 1 dg
30-03-2010 Isa, dochter van Brigitta, 3100 gr, 50 cm, 38 wkn 3dg
02-04-2010 Milou, dochter van Annelies, 3100 gr, 48 cm, 39 wkn 2 dg
02-04-2010 Kian, zoon van Angelique, 2920 gr, 47 cm, 39 wkn, 1dg
05-04-2010 Jesse, zoon van Barbra, 3030 gr, 52 cm, 37 wkn 3 dg
12-04-2010 Reza, zoon van Verginia, 3150 gr, 51 cm, 38 wkn 6 dg

Zwangeren:
05-04-2010 Nienke, 31 jaar, Almere, 1e kindje, 2e (MK)
01-05-2010 Ilona, 29 jaar, Opmeer, 3e kindje (jongen)
20-05-2010 Naomi, 29 jaar, Apeldoorn, 2e, 3e

Afspraken:
19-04-10 Ilona afspraak inleiden 38 wkn 2 dg
21-04-10 Esmeralda belafspraak kinderarts
27-04-10 Brigitta (Isa) 1e afspraak cb
28-04-10 Rachel, 1e prikken cb met Chris
29-04-10 Esmeralda, 1e prikken cb met Thomas
20-05-10 Esmeralda, echo ivm plaatsbepaling vleesboompje 

En ook meteen maar een nieuw topic gestart.

Woensdag was Paul even over elf uur thuis en zijn we 's middags gaan winkelen in Hoofddorp. Eerst naar de Dirk ivm de kortingsbonnen op oa de luiers. Toen nog even doorgelopen naar de C&A, daar zagen we wel wat leuke shirts, maar de broekjes die erbij zaten waren dan niet leuk of andersom. Ook nog maar ff naar de H&M dan. Daar een oranje pakje gekocht voor t WK, een (regen)jasje en een zonnehoedje. Bij de Prenatal ook nog een jasje.
Gistermiddag dus ook nog weer even gaan shoppen bij de Zeeman, met de kortingsbonnen en dus een spijkerbroekje, joggingpakje, overhempje, shirtje met lange mouwen en een zomerjasje voor nu. De rest is van diverse maten. Ook nog bij Terstal gekeken,die blijkt dus ook in Uithoorn te zitten, maar daar beginnen de maatjes net ff te groot, voor de zomerkleertjes tenminste.

Ik ga straks nog even wat boterhammen naar binnen werken en naar de voetbal lopen. Vanavond gaan we Thomas showen op dansles. Heb inmiddels het buurmeisje een pm gestuurd waarin ik vraag of ze wil komen oppassen zodat we volgend seizoen door kunnen. Heb er ook in gezet dat ze er maar goed over na moest denken, dus nog geen antwoord gehad. We zullen zien, anders moeten we iemand anders verzinnen.
Nou, iedereen fijne zonnige middag toegewenst en tot later!

Esmeralda 

14 weken zwanger, uitgerekend op: 02-08-2012

Quote Post
Mama's april 2010 - #2
door Brigitta op 18 apr 2010, 15:12
Brigitta

@Esmeralda, helaas is de spruw ook nog niet de deur uit....Ik denk dat lois even een lage weerstand heeft en aan alles wat rondwaait qua virus/bacteriëen meedoet. Ze kunnen wel ziek zijn van de waterpokken maar dat is meer in het begin. thanx voor je commentaar op de foto...het was een lucky shot hahaha michael uitgekleed, in positie gezet, camera op scherp en schieten maar...toevallig lachte ze. Doet ze meestal wel als je zachtjes tegen haar praat en ze heeft haar buikje vol. 
Veel plezier vanavond op dansles met het showen van thomas...altijd leuk!!! en je bent goed geslaagd voor kleertjes!

@Naomi, bij de hema hebben ze leuke slipdresses/top-pyamajurkjes in de aanbieding!!! Idee voor het zieken huis?

x Brig

Quote Post
Mama's april 2010 - #3
door Barbra op 18 apr 2010, 17:00
Barbra

Was druk aan het typen al vanaf vanmorgen - had wat in te halen . IS het topic gewoon vol, haha! Denk je dat de rest ons nog kan vinden? Vooral degenen die nog niet bevallen zijn? Nienke bijvorbeeld?

@ilona: Spannend hoor! laatste dagje thuis. Probeer een beetje te relaxen, en kracht op te doen voor morgen. Succes, en we we wachten met smart op een bericht van je! Enne... denk dat het zich uiteindelijk vanzelf wijst hoor, als de derde er straks is Vreemd dat je trouwens wat meekrijgt voor een clysma. Heb ik voor de inleiding helemaal niet gehad! Maar misschien scheelt dat weer per ziekenhuis? Lekker zeg, zo'n baas! Pff... Dat zijn toch geen opmerkingen van deze tijd?! Neem aan dat hij uiteindelijk wel gewoon vrij is?!

@brig: Haha... inderdaad maar goed dat ik het dekentje had teruggebracht. ZO zie je maar weer dat je gevoel je goed kan bedriegen! Haha. Toen de kleine geboren was en op mijn borst lag, zeiden ze: jullie hebben een zoon! En... hoe gaat hij heten? Antwoordde Marc: ZE gaat Jesse heten. haha Die heeft zich later nog een paar keer vergist. Moest echt even omschakelen. Ach, Lois de waterpokken gehad en nu weer koorts?! Hoe is het nu? En Isa verkouden...? Lijkt me best eng met zo'n kleintje! Enne... lekke dat ze zo goed slaapt! Hopelijk blijft dat inderdaad zo! haha. Wat een ontzettend leuke foto op je avatar! Balen zeg van jullie dakkapel. Tja, weet er inmiddels alles van, (verbouwings)kosten die je niet voorzien had! Lijkt me trouwens behoorlijk pittig, 2 van die kleintjes die soms tegelijk aandacht vragen en troost of een schone luier nodig hebben. (Vriendin van mij is afgelopen woensdag bevallen van een tweeling. Gelukkig alles goed, maar ik benijd haar niet! Heeft ook al een dochtertje van 18 maanden rondlopen...)

@naomi: Haha, heb gelachen om je beschirjving van de fotosessie. Ben erg benieuwd naar de foto's! Leuk dat het zo goed gelukt is! EN je buik gewogen, hihi. En? Wat woog hij nu? Aaaaah... en wat lief hoe Jef reageert op je buik/de baby! De 'kleine' is inderdaad behoorlijk aan de maat. Duim voor je dat hij snel gaat indalen, en je wat minder pijn en meer ruimte krijgt. Beetje ver weg voor je vrees ik, maar bij de Primark in Rotterdam Alexandrium hebben ze nachthemden voor 5 euro. Met knoopjes die tot net onder je borsten open gaan, dus ook handig i.v.m. BV. Misschien is het handig daar wel naar te kijken. En inderdaad, wat Brig ook al zei: in het ziekenhuis is het zo vreselijk warm! Dreef elke keer mijn bed uit! pyamabroeken zijn niet echt nodig!

@ang: Wat goed dat Kian het zo goed doet en je bv goed loopt. Bah, balen dat je wond zo slecht genas en pijn deed. Hoe gaat het nu?

@es: Fijn dat op het consultatiebureau alles ged was met Thomas. Toch spannend een eerste keer daar naartoe. Haha, fijn dat 'het' allemaal de eerste keer na de bevalling goed is gegaan. Lijkt me best spannend. Bang dat het pijn zal doen. Heb zelf een behoorlijk aantal hechting en aan de bevalling overgehouden (gescheurd en geknipt (om erger te voorkomen). Hechtingen heb ik erg veel last van gehad. is nog niet helemaal geheeld - wond is nog een stukje open, dus moet nog steeds goed spoelen en luchten. Nog even niet aan sex denken Veel plezier vanavond met Thomas showen op dansles. Hij zal wel lekker veel aandacht krijgen Lekker dat je al verder kijkt naar samen met Paul weer gaan dansen, en oppas regelen. Zal binnenkort hier in de straat maar eens informeren bij de gezinnen met jonge kinderen (en dat zijn er nogal wat) wie zij als oppas hebben. Toch handig als je gewoon even een uur of 2 weg moet. Anders moet mijn moeder helemaal met het OV uit Rotterdam komen. Is ze langer onderweg dan hier!

@rachel: Ach, vervelend dat Chris zo veel moeit e heeft met poepen. Zal ook wel lekkere krampjes geven. En een hoop pijn en moeite om het er uiteindelijk uit te krijgen... Kan me nog niet voorstellen dat dat hier straks misschien ook wel gaat gebeuren als je ziet wat Jesse weet te produceren ook hier sinds een week al aan de cina-baby vanwege de krampjes. Heb het idee dat het wel helpt, maar wel pas na de 2e dosis... Hoe gaat het nu met Martijn? Helpt zijn straf-stoeltje een beetje? Misschien is hij ook wat aan het uitproberen nu de kleine vent er is en steeds meer aandacht vraagt??? Balen dat je inmiddels al weer 1,5 week ongesteld bent. Lijkt me ook wel vreemd als dat weer op gang komt. Vloei nog steeds (gelukkig steeds minder, maarals ik denk dat het over is komt het weer terug). Vond het de afgelopen maanden wel lekker dat niet meer te hebben Maar begrijp nu dat je dat na afloop ruimschoots mag inhalen, haha! EN gister je eigenlijk uitgerekende dag. Zal inderdaad wel een vreemd en dubbel gevoel zijn geweest. Gelukkig is alles inmiddels goed met Chris en kun je lekker van hem genieten, maar je zal denk ik toch wel even moeten slikken als je aan de begintijd terugdenkt...Wow, jullie zijn beide best lang inderdaad. Dat beloofd wat voor jullie 'kleine' vent

@judith: Ik weet ook nog wie je bent hoor! Leuk dat je nog aan ons denkt en af en toe meeleest! Hoop voor jullie dat het dan toch eindelijk weer raak mag zijn en jullie weer een wondertje mogen verwachten!

@Verginia: Ken je verder niet. Je bent her vooral geweest, toen ik durk inde verbouwing zat. Maar van harte gefeliciteerd en heel veel geluk met je zoon! (De mannen raken inderdaad in de meerderheid van de april-baby's!)

Hier gaat alles elke dag een beetje beter. Sinds we Jesse 's nachts in zijn eigen bed leggen, krijgen wij in ieder geval wat meer slaap. Ben nog steeds wel moe, maar dat zal erbij horen. Ben vanmorgen op de weegschaal gaan staan, en sinds mijn bevalling nu 10 kilo kwijt (van de 23). Heb er dus nog wel een paar te gaan. Maar merk ook nog steeds dat ik behoorlijk wat vocht vasthoudt. Morgen komt er iemand van het consultatiebureau voor een intake, en dinsdag moet ik voor mezelf voor controle naar de gyn, en donderdag naar de kinderarts met Jesse. Wordt dus een lekker druk weekje Gisteravond al voor de eerste keer uit eten geweest. Mijn vader was jarig. Hij vierde zijn verjaardag verder niet, maar we zijn heerlijk wat wezen eten. Direct na de voeding van Jesse om 18.15 uur weggegaan (die gelukkig - toevallig - ook nog eens langer dronk dan normaal), en die de hele tijd heeft doorgeslapen, tot we om bij half 10 thuis kwamen. Toen wilde hij uiteraard wel gelijk weer wat drinken, maar al met al een prima timing dus! (En het eten was heerlijk! Toen we net zaten heb ik van Marc 1 slokje van zijn wijn genomen. ooohhhh... heb nog nooit zo genoten, haha!)

xx Barbra

Quote Post
Mama's april 2010 - #4
door Brigitta op 18 apr 2010, 17:49
Brigitta

@Barbra, klinkt of je al weer helemaal op de been bent! Lekker uit eten...mmm en een wijntje kan je best drinken hoor als je dan nog 3 uur tussen het voeden laat en het innemen van je wijn. Met 3 uur is de alcohol uit je systeem! Moet je natuurlijk geen hele fles nuttigen
Grappig dat Marc zei ZE heet Jesse hahaha...had gekund mijn nichtje heet ook Jesse! (op zijn engels dan) en ik heb een neefje die jesse heet....Niet van de zelfde moeder hoor hahaha De moeder van dat neefje heet wel jessica 
Wat moet je al snel op nacontrole bij de gyn en de kinderarts. Ik moet pas na 6 weken weer heen (ook gyn en kinderarts).
Zo he een 2-ling en eentje van 18 maanden nou dat is zeker pittig zeg. Ik denk dat die kinderen wel snel leren wat geduld hebben is hahaha 
Hier gaat het goed hoor, michael is nog thuis dus die doet veel met Lois en als ik wat met Lois doe dan let hij op Isa. Nu slaapt isa ook veel dus heb ik ff lekker tijd voor Lois en Anouk ( maar die gaat vaak haar eigen gang). Ik ben ook wel benieuwd hoe het gaat als Michael weer aan het werk is en ik alleen ben. Dan heb je best kans dat Lois ineens wel jaloers word. We zien het wel....ik ben al lang blij dat het nu goed gaat en ze zo gek is op haar zusje en vooral ook zo bezorgd.

Hier kwam Lois vanmiddag uit bed met 39.9...maar nu na een zetpilletje rent ze weer met de zwarte kater door de kamer! Ze zal straks wel weer inkakken. 

We kunnen op de april-mama's hyves of op nienke's hyves een berichtje zetten dat we dit topic hebben geopend??!!
x Brig

Quote Post
Mama's april 2010 - #5
door Naomi op 18 apr 2010, 18:26
Naomi

Jee, wat een verhalen ineens weer! 
Brig: Was M wel gevleid dan? Zeg het maar niet, maar het gaat niet eens perse om hem, maar om de foto. het is echt een super foto. Zag toevallig vandaag een man lopen met buikdrager... Zag er ook zo schattig uit. Ik denk dat Wim daar te groot voor is. 1.93 en 100 kg. Trouwens, weet je wat ik echt sexy vindt... Mannen in pak, motorpak en merk pak, allemaal goed. Haha, ja, dr gebeurt hier niks meer, dan krijg je dat he. Maar serieus, ik vond het wel een 'sexy' foto. Zal proberen er ook zoiets van te maken straks, wel heel gaaf! Met mn eigen kanjers erop. Alle 3! 
Is dat vd Hema komende week? Klinkt wel goed ja. 

Ang: Ik ga niet zo der broek hoor, ben erg bang voor ..... . Dat ze in bed kruipen. Dus in een vreemd bed, slaap ik niet goed anders. Zoek eigenlijk een shortama, shirt met korte mouw en korte broek. Dan kriupt hij ook niet zo op. En die winkel zit hier nergens, das wel jammer. Ik weet dat MIss Etam pas van die voedingd hemdjes had, maar weet niet of ze die nog hebben. Toen hoefde ik ze niet, nu lijken ze me weer heel handig. 
hOE GAAT het met je? Is de pijn wat minder? Valt wel tegen he! Lekker dat het zo mooi weer is, kun je extra genieten. 

Barb: he, zo een heel verhaal dan he. Ook genoten vandaag? Hier komen steeds motors voorbij. Waaah, ik wil ook weer! t Kriebelt. Zal Wim eens aansporen dat hij mn motor meeneemt en nakijkt. Heb een klein shoppertje. Met open uitlaat,, dus je hoort me aankomen. Daar gaat m hartje sneller van kloppen. 
Lekker dat t zo goed gaat met t kleien mannetje. Staan er al meer foto's op hyves? Ik vond dat vroeger systeem een stuk beter. Dan kon je zo je lijst 'vrieden' doorwerken, maar nu moet je zo zoeken en vergeet je de helft. Ik doe er al zo weinig mee. 
Mmm, valt dan tegen he die kilo;s. Hoeveel woog jij bij t begin? Ik begon met 68 en haal de 88 wel weer. Bij Jef begon ik met 58. Oke, toen was ik erg mager, maar wil die kant wel weer meer op. Samen doen? Voor morele steun? Brig was al een boel kwijt. Gemeen he... Haha. 

Ilona: veel sterkte meis. KOm je nog wel even speieken? 

Es: klinkt goed joh, straks weer dansen. En dan nu vast een oppas zoeken. Heb je geen ouders/schoonouders in de buurt? Wij dansten eerder op zondag avond. Dan vroeg ik om de beurt mn ouders, s.ouders of een schoonzus. Of een vriendin. maar de s.zus heeft ook kindjes nu. Mn zussen geen tijd meer. En Wim wil niet meer mee.... Dus doe je ook even een dansje voor mij? De jive, of Pasodoble, of de Chacha, of de Samba, allemaal even leuk. 
Verder klinkt het goed joh, wat je/jullie allemaal al weer doen. Het went ook best snel dan he, achteraf. 

Hier alles goed. Minder pijn aan buik. gewoon rustig aan doen. Verder geen bijzonderheden. Ook niks gedaan vandaag, niet eens de afwas. Zal ik nu eens gaan doen. Wel zon 5 km gefiets met jef. Dat vond ie geweldig. Oh, en mn zus heeft geholpen adressen vanuit Excel in Word te krijgen en hoe dan op etiketten. Print ik mooi limegroen. Past goed bij de dino's...

Mag ik effe schelden op mn buurkinderen! Wat maken die krengen een herrie! Niet praten tegen elkaar, maar schreeuwen. Om gek te worden. Soms moet ik gewoon in mn eigen tuin harder praten omdat iemand me anders niet verstaat! Even rusten in d etuin hoeft dus ooka l niet. En ik hoor ze zelfs boven. Kan ik aan de buuv vragen erwat van te zeggen? Zo ben ik eigelijk niet, maar ik baal er echt erg van. dat ze spelen en geluid maken geeft niet, maar volgen sis dit niet echt normaal... 

Nou, fijne avond. Liefs

Quote Post
Mama's april 2010 - #6
door Barbra op 18 apr 2010, 18:45
Barbra

Spiek net even op de hyves van NIenke en lees bij 1 van haar krabbels dat ze is bevallen van een zoon: Kay. Weet verder niks, maar dacht: ik meld het even.
@NIenke: van harte gefeliciteerd meid! Heel veel geluk gewenst met zijn drietjes! GEniet van de kleine man!

@brig: Nou ja, helemaal op de been... in en om het huis dan. Heb gisterochtend speciaal langer geslapen en gistermiddag nog een keer om 's avonds weg te kunnen gaan - én ik heb (op advies van de kraamhulp) afgelopen week geoefend met lopen, zdat ik zeker wist dat ik naar het restaurant kon komen (is ruim minuten van huis, dus dat valt mee). Maar moet zeggen dat het elke dag wel een stukje beter gaat! Tja, dat van die wijn wist ik wel. Afgelopen week had hij er een dagtussenzitten dat hij elke 3,5 á 4 uur kwam, dus dan had het gekund. Maar sinds gister ineens weer om de 2,5 uur. Vandaag trouwens ook. Althans, nu is hij al weer ruim 3 uur onder zeil. Over 3 kwartier ga ik hem maar wekken als ie dan nog niet vanzelf gekomen is. Twijfel nog ver een lactatiekundig consult. Heb zelf het idee dat het niet helemaal goed loopt met de borstvoeding. Omdat hij soms gewoon weigert gaat 'aan te happen', en nu ineens weer niet meer in de liggende houding wilde drinken, en bovendien zo ontzettend kort drinkt en dan gewoon in slaap valt... Geen idee of dat wel goed is. Aan de andere kant groeit hij goed. Hij begint echt al een beetje bolle wangen te krijgen Tja, ik vond het ok wel erg snel dat ik terug moet naar het ziekenhuis. Trouwens ook niet handig, aangezien ik nu ook weer niet zó mobiel ben. Nu gaat mijn vader dinsdag mee met de auto, en donderdag met het OV met Marc. Begrijp dat Michael nog lekker thuis is al die tijd? Dat is wel erg lekker, zeker omdat je inderdaad Lois ook nog hebt rondrennen. Ben inderdaad benieuwd hoe het gaat als je allen met je meiden bent. Marc is sinds dinsdag al weer aan het werk. Mis het best wel hoor, de eerst eweek was hij overal bij! TOch fijn dat je soms ook ff dingen samen kan doen of overleggen hoe iets ook al weer moet (TJa, de eerste hè?!! haha)

@naomi: heb er na de foto's van van de week niks meer op gezet (die had je al gezien toch?). Zal ik komende week nog eens doen. Samen afvallen hoe ik je misschien wel aan. Eerst maar eens kijken hoe het hier gaat. Voorlopig val ik elke dag nog (een klein beetje) af, dus... Merk wel dat ik nog steeds vocht vast houdt. Vrees dat dat toch nog van mijn bloeddruk is. Merk dat die nog niet helemaal op orde is. Dat is ook 1 van de redenen dat ik al zo snel terug moet naar het ziekenhuis. Vraag wel of de huisarts die controles niet verder over kan nemen. Die zit 10 minuten lopen van mijn huis, terwijl ik naar het ziekenhuis 3 kwartier met het OV onderweg ben... Dilemma met je buurkinderen. Kan me voorstellen dat het lastig is er wat van te zeggen - zou ik zelf in ieder geval wel vinden. Misschien gewoon eens vragen of het iets zachter kan???

Fijne avond!
xx Barbra

Quote Post
Mama's april 2010 - #7
door Ilona op 18 apr 2010, 19:02
Ilona

whaaaaa  ben echt op van de zenuwen ppfff wel de hele dag aan de schoonmaak geweest, dus alles is helemaal gedaan van de ramen tot het wasgoed de kieren en de kozijnen haha, erg he ook de badkamer was aan de beurt....

die clysma is ook geen pretje, 133 ml heb het flesje al weggemikt, dus weet het merk niet maar het was wel veel, en koud haha....
een kennis van mij die had (wel al 10 jaar terug ) der bed vol gekakt tijdens de bevalling kan ze niets aan doen natuurlijk maar dat heb ik toch liever niet hihi....

nou morgen ochtend half 7 gaan we weg, alles is geregeld, 
en mijn moeder is nu hier,  dus ik kan met een gerust hart morgen de deur uit ... hoop dat het allemaal soepel verloopt, en dat ik morgen ons mannetje op de wereld zet,  zullen jullie voor me duimen ?

ik probeer morgen nog even snel te typen voor ik weg ga, 
bedankt voor al jullie succes wensen en ik hoop dat ik morgen ook bij de mama's hoor hihi

ik sms zo snel mogelijk 

dikke knuffel van mij xxx

24 weken zwanger, uitgerekend op: 26-05-2012

Quote Post
Mama's april 2010 - #8
door Brigitta op 18 apr 2010, 19:12
Brigitta

@Naomi, hij was meer verbaasd en wel gevleid ja natuurlijk. Altijd leuk te horen toch dat de foto leuk is om de man? Dat schreef je dus ja zo vat ie het ook op
Dat van de hema is aanbieding van deze week, 10,00 euro en met kortingssticker (zitten in het aanbiedingskrantje) 8,50 euro. Ik pak hem er net bij en je kan zelfs bijpassend ondergoed erbij kopen met een (jaja) voedingsbh!!! Vet leuk!! Ik ga geloof ik zelf ook even naar de hema morgen hahaha 
Ik ga nog een nieuwe foto maken over een tijdje van Isa alleen, dat ze recht in de camera kijkt. dan kan ik die naast mijn andere meiden hangen in de kamer! Jij hebt ook een goed toestel dus het moet lukken, lichte achtergrond en een goede fotobewerkingsprogramma hahaha.

@Barbra, als je kindje goed groeit dat is al een heel goed teken dat hij wel voldoende krijgt. Isa drinkt ook veeeeel sneller dan Lois deed. ze is met ene paar minuten klaar met een borst en valt dan in slaap. Ik verschoon haar altijd na de 1e borst en dan is ze wel weer wakker voor de volgende maar valt al snel weer in slaap als ze drinkt, en dan slaapt ze zo weer 3 a 4 uur of langer. Ze groeit ook goed dus ik maak me geen zorgen. Misschien ligt ie niet lekker in de liggende houding (belangrijk is goed buik tegen buik/op zijn zij tegen jou buik laten liggen), misschien loopt zijn voeding dan omhoog...dat hij liever zittend gevoed wil worden zodat zijn voeding beter in zijn maagje blijft? Je kan altijd een lactatiekundige bellen voor advies en als ze denkt dat het nodig is komt ze zeker kijken hoe je voed en wat je evt anders zou kunnen doen om het beter te laten verlopen. Vertrouw op je eigen gevoel! Lois was aldoor na 2 uur weer wakker en ook niet tevreden met 2 borsten. Dat is ook zo anders...dit is erg wennen voor mij ook dat Isa zo tevreden is.

x Brig

Quote Post
Mama's april 2010 - #9
door Naomi op 18 apr 2010, 20:09
Naomi

Mijn kraamzorg biedt standaard van alles aan. Gewoon inbegrepen. Ook hulp enzo bij bv, maar ook gratis babymassage cursus. Apart he? Zie dan wel of en wat ik wil.
Grappig te lezen het verschil toch tussen een eerste of een 2e/3e. Fijn dat we elkaar zo met van alles kunnen helpen. 

Ilona: Heel veel sterkte voor jou, we zullen ( de hele dag ) aan je denken. En komt vast helemaal goed joh. Ruim 38 weken toch? Hij er is helemaal klaar voor en jij en je huis ook. Ik hoop dat je nog een beetje kunt slpaen vannacht. Laar maar horen van die klisma. Brrr.... We horen of lezen wel van je. En de volgende gaat altijd weer wats neller, toch. Dus... poep hem er even uit. You can do it!!!!!!!!!!!! He meis, heel dikke knuf! Totlater.

Nienke: als je dit leest, van harte. Hopenlijk is alles goed gegaan. WE horen het wel en gaan je hyves bestuderen.

Brig: klinkt goed, ik zit nu aan tafel met alle post. Hele stapel. Ben heel benieuwd.... En extra korting, altijd goed. Haha, leuk toch, die mannen. Geen idee of ik ze er ook zo mooi op krijg. Heb wel een goed toestel, en een mooie witte deur, waar ik Jef ook latijd voor parkeer. Maar ben niet handig ( en er eigenlijk te lui voor ) met het bewerken op de comp. Maar we zien wel. 

Babr: hoe zwaar was je en wil je weer worden? Ach, het heeft ook even tijd nodig hoor. Bij Brig was er snel veel af, maar ze zeggen 9 mnd op, en 9 mnd af. Dat duurt mij ook te lang hoor! Ik wil deze zomer nog wat strakker zijn. Moet er dan dus een boel voor gaan doen. Maar Wim klaagt al jaren ( de eikel, met zn 100 kilo!!! ). En ik heb altijd gezegt: na de 2e, dan wil ik het zelf, dan gaat het lukken. Ben nog geen 30, heb nog zeker 10 jaar voor ik ga uitzakken, hahaha. En ik zeg altijd tegen hem: na nr 2 zorg ik dat  d ekilo's eraf zijn en zorg jij voor een potje met geld, voor nieuwe borsten. Weet niet of ik het echt doe... Maar ik heb dan de keus. Ze hoeven niet groeter, maar weer op zn oude plek. 5 tot 10 cm hoger als waar ze nu zitten dus... Tja, dat heb je met bv. Doe maar kalm aan. We horen wel wat t zh zegt. 

Slaap lekker allemaal. Ik ben hier gewoon chagie. Ga zo ( na de post ) mn bed in, met een film. Tot morgen.

Quote Post
Mama's april 2010 - #10
door Barbra op 18 apr 2010, 20:56
Barbra

Geboren:
22-02-2010 Nikki, dochter van Mandy, 2440 gr
23-02-2010 Chris, zoon van Rachel, 2515 gr, 31 wkn 2 dg
27-02-2010 Thomas, zoon van Esmeralda, 2090 gr,45 cm, 35 wkn 1 dg
30-03-2010 Isa, dochter van Brigitta, 3100 gr, 50 cm, 38 wkn 3dg
02-04-2010 Milou, dochter van Annelies, 3100 gr, 48 cm, 39 wkn 2 dg
02-04-2010 Kian, zoon van Angelique, 2920 gr, 47 cm, 39 wkn, 1dg
05-04-2010 Jesse, zoon van Barbra, 3030 gr, 48 cm, 37 wkn 3 dg
12-04-2010 Reza, zoon van Verginia, 3150 gr, 51 cm, 38 wkn 6 dg
17 of 04-2010 Kay, zoon van Nienke,

Zwangeren:
01-05-2010 Ilona, 29 jaar, Opmeer, 3e kindje (jongen)
20-05-2010 Naomi, 29 jaar, Apeldoorn, 2e, 3e

Afspraken:
19-04-10 Ilona afspraak inleiden 38 wkn 2 dg
19-04-10 Barbra intake consultatiebureau aan huis
20-04-10 Barbra ziekenhuis controle gyn
21-04-10 Esmeralda belafspraak kinderarts
22-04-10 Barbra kinderarts met Jesse
27-04-10 Brigitta (Isa) 1e afspraak cb
28-04-10 Rachel, 1e prikken cb met Chris
29-04-10 Esmeralda, 1e prikken cb met Thomas
20-05-10 Esmeralda, echo ivm plaatsbepaling vleesboompje

Nog even een kleine update van de lijst. Heb Nienke bij de mama's gezet Moet ze alleen zelf even aanvullen. En mijn afspraken toegevoegd. Heb trouwens de lengte van Jesse aangepast. We hadden na zijn geboorte als geschatte lengte 52 cm te horen gekregen, maar nog in het ziekenhuis werd daar door de verpleegkundigen aan getwijfeld. De laatste dag voor we naar huis gingen, werd hij gewogen en lag hij helemaal bloot op het aankleedkussen, toen hij zichzelf helemaal uitstrekte. De verpleegkundige zei gelijk: snel, pak even de cm die daar ligt. Zij kwam op nog net geen 48 cm! Dat scheelt nogal wat!

Morgen weer verder nu naar ghost whisperer kijken
xx Barbra

Quote Post
Mama's april 2010 - #11
door Brigitta op 18 apr 2010, 22:10
Brigitta

@Naomi, adobe elements is een simpel en goed programma om foto's te bewerken, ook in RAW bestand maar ook JGEP bijv.
Enne ik ben nog niet op mijn oude gewicht hoor...ging van de week op de weegschaal en woog 72 (kwam van 67,5) terwijl ik in de kraamweek 71.2 woog hahaha zal er wel weer wat aangegeten hebben!!
Oh en die hangende borsten die krijgen alle zwangere vrouwen of je nu borstvoeding hebt gegeven of niet. Mijn vriendin die 2 x flesvoeding heeft gegeven ivm hele ingetrokken tepels heeft kleine hangtieties!!! Kan niet anders zeggen dan dat mijn borsten er juist groter van zijn geworden. kwam van kleine B maar had voor deze voedingsronde dikke C soms D. Nu zit ik op DD?? Ze passen nog net in 75 D hahaha Ik vind het niet erg hoor maar als ik foto's zie waarop ik alleen van de bovenste helft te zien ben dan is het net of ik dik ben door die grote borsten!

@Barbra, nou dat is zeker een verschil zeg...4 cm!!! Ik heb ook ff bij Nienke gekeken maar de krabbels wijzen er op dat Kay geboren is inderdaad...verder nog niks bekend! Ik wilde ook ghost whisperer kijken maar anouk vind dat eng en die gaat pas 20.45 naar bed! 
Heb nu docu gekeken op natgeo over een dorpje in de amazone die na de oorlog  in de jaren 60 ineens veel 2-lingen kreeg. Ze verdenken joseph mengele (voortvluchtige nazi-arts) ervan hier geëxperimenteerd te hebben....Die gekken hadden inderdaad gewoon de vrije hand in die kampen in de oorlog om van alles te experimenteren. ze vermoorde gewoon zwangere vrouwen om met de placenta te experimenteren! ziek...doodstraf moet er op staan!

X Brig

Quote Post
Mama's april 2010 - #12
door Naomi op 19 apr 2010, 09:04
Naomi

Nou, lekker programma dan. Mn vriendin wil naar 'de gelukkige huisvrouw' , maar mn zus is al geweest en vond het een nare film. Dus: niet heen als je zwanger bent of net bevallen bent.... NU is zij pas 13 weken onderweg, de vriendin dan... Maar mij spreekt zon film ook niet aan. Hier weer een lekker zonnetje. 
Moet een boel doen in huis. Heb vd week veel gedaan, maar andere dingen. Ook nuttig, maar nu flink opruimen, stofzuigen, eigenlijk dweilen. Slecht met zeer bekken. Veel was doen en vouwen. Heb giter wel door de post heen geworstlet, nu liggen er alleen nog een bult kranten. Haal er eigenlijk alleen de suana bonnen uit. Staat verder weinig bijzonders in. Oh ja, Jef zn afzwem foto... 

Brig: ik teken ervoor hoor, maar 5 kg boven t gewicht! Das toch super zo kort na de bevalling!!! En nu ben je nog niet zo mobiel. Zodra je meer gaat doen, gaat het sneller. 
Ik had voor Jef ook een kleine B, maar erna ( met 10 kilo extra gewicht ) een grote B/kleine C. NU zit ik al op grote C/ of zelfs D. Na de bevalling, met bv, maat Pamela.... Ach, ik geniet er maar van. Man vindt t niet wat. ERg he, zelfs die grote tieten vindt ie niet wat. Andere mannen wilden dat het zo bleef. Maar ik vind het zelf best leuk hoor. Voor even. 

Nou, genieten jullie maar lekker van het weer. Geef de schoppen maar hierheen, iik ben nu de enige die t nodig heeft. Raar idee he! Nou, tot later! 

Barb: Ja, scheelt nogal. Ik t mei forum, waar ik eigenlijk hoor... Worden er allemaal reuzen verwacht, van 8 pond, haha.... Gek he. Maar joh, hij wordt vanzelf wel groter. Jef is maar een ukkie, terwijl die zo groot en zwaar was bij de geboorte, zegt dus niks...

Quote Post
Mama's april 2010 - #13
door Brigitta op 19 apr 2010, 10:13
Brigitta

@Naomi, ik zag de reclame van die film inderdaad"de gelukkige huisvrouw" en dacht goh leuk! Ik heb het boek gelezen en je moet het echt met een knipoog en zelfspot lezen maar ik kon er wel om lachen. Jammer dat de film dan zo tegenvalt, dan wacht ik nog maar ff!
schop schop

x Brig

Quote Post
Mama's april 2010 - #14
door Brigitta op 19 apr 2010, 14:15
Brigitta

Was net ff lopend naar de winkels (1 km ongeveer) en ging goed. Kreeg ik in de hema een smsje...ik dacht meteen: das Ilona!!! Maar nee...vriendin. Hahaha Ilona sterkte meid al lees je het niet meer, ik denk aan je hoor! ik ben hard aan het duimen dat je geen infuus hoeft!!!
had me vanmorgen in een spijkerbroek gehezen maar man man wat doet dat nog zeer op die wond ik heb hem maar weer gauw uit gedaan, ik raak die jogingbroeken een beetje zat.
Loop ik de hema uit, Isa huilen en huilen tot thuis aan toe. Nou dan ken je ineens snel lopen hoor hahaha
Pak ik haar thuis uit de wagen, zeiknat...of ze geen luier om had! 
Ik checken, het was echt een pamper en hij zat goed om met de randjes keurig zo als ze horen maar finaal doorgelekt!  En ik had haar net een uurtje ervoor verschoont. De luier was ook megavol. Vreemd...
Weer veel te leuke dingen gescoord bij de hema voor Lois en isa....3/4 broek maatje 62 wit met blauw rode bloemetjes en dan een shirtje erboven met rood witte streepjes . En voor Lois een rood/wit/blauw vest met dezelfde bloemetjes...unisex dus hahaha

We gaan donderdag ff naar de camping waar onze stacaravan staat, we willen na dit seizoen stoppen maar er is ons bij de aankoop gezegd dat als wij er mee zouden stoppen hij van het veld af moet. dus michael gister in alle onschuld bellen, dat hij een andere baan heeft, nog een baby erbij en we eigenlijk geen tijd meer hebben voor de caravan en het zonde van het stageld vinden. Nu gaan ze toch overwegen of hij mag blijven staan en we hem met staplek verkopen mogen...ik hoop het zo!! Scheelt een hoop gesjouw! En we hebben net alles, lekker slim, vernieuwd...nieuwe mooie partytent, haard, bbq, bank, bedden/stapelbedden voor kinderen met dekbedden etc....

Werkt die schop al naomi?

x Brig

Quote Post
Mama's april 2010 - #15
door Miranda op 19 apr 2010, 19:23
Miranda

Breek in

Hey dames alles goed met de bevallen dames en die nog moeten 
zag dat jullie het hadden over de gelukkige huisvrouw toevallig ben ik daar gister geweets en er zitten nare stukjes in maar de humor gaat er over heen hoor ligt denk ik ook een beetje hoe je zelf bent ingesteld dus keus dan bij je zelf en ach hij zla na jullie bevalling nog vast wel draaien....

Brig; ik had ook al wat bij je foto gezet hij is echt mooi

Naomi hou je het nog een beetje vol meid laaste loodjes he 

ik moet donderdag voor de 20 weken echo spannend hoor zie er best tegen op maar ja komt wel weer goed

fijne avond breek uit Miranda

Pagina 1 van de 60
Je bent niet ingelogd en kunt dus geen berichten plaatsen!
Stokke

Thoeris

Gratis lid worden? Binqy?

Babyopkomst Producten

Online en gedrukt Dagboek

Beschrijf alle bijzondere momenten en emoties in je eigen zwangerschaps- dagboek. Je kunt het boek na afloop laten drukken. Een uniek boek om later aan je kind te geven.

Zwangerschapskalender

Alleen bij ons te koop: je eigen zwangerschapskalender. Met prachtige afbeeldingen en voor jou persoonlijk gemaakt.