| |
|
|
Strippen - #1
door Mad op 11 mrt 2010, 13:35 |
Mad |
|
Hoi,
Heb even een vraagje. Wie heeft er ervaring met strippen?
Ik heb veel last van mn bekken en een kleine van 2 jaar rondlopen.
De fisio had gezegt het is beter dat je niet tot het uiterste wacht dus 42 weken.
Mijn verloskundige wil kijken met 40 weken of mn baarmoedermond al rijp is en zo ja strippen. Maar ik heb dit nog nooit gehad, de ene zegt niet doen doet heel erg veel pijn en het helpt toch niet genoeg... Dus weet niet meer wat wijsheid is.
Vorige bevalling liep niet goed doordat de baarmoedermond niet rijp was (bijna 41 weken) en wel ontsluitingsweeen had die natuurlijk niks konden doen. na 12 uur weeen nog geen 1cm ontsluiting.
Ik hoor graag een ervaring....
groetjes Madelene
|
| |
35 weken zwanger, uitgerekend op: 13-03-2012 |
|
| |
|
|
Strippen - #2
door Ilona op 11 mrt 2010, 14:41 |
Ilona |
|
|
ik heb zelf geen ervaring met strippen, ik hoor wel van veel mensen dat het net het zetje kan zijn wat je nodig hebt, misschien dat het niet erg fijn voelt, maar ik heb niet van mensen gehoord dat het veel pijn deed,
heel veel succes, en ik hoop dat je je kleintje snel in de armen kan houden
groetjes ilona
|
| |
24 weken zwanger, uitgerekend op: 26-05-2012 |
|
| |
|
|
Strippen - #3
door Chantal op 11 mrt 2010, 14:50 |
Chantal |
|
|
Ik heb het twee keer laten doen.
De eerste keer was ergens tussen de 41 en 42 weken. Mijn baarmoedermond was goed verstreken. Ik had alleen een verloskundige die net afgestudeerd was, en erg voorzichtig. Ook erg voorzichtig met strippen. Dus het voelde vervelend, maar was draaglijk. Ik kreeg er wel wat weeën en licht bloedverlies van, maar na een halve dag was het over.
Een dag of 5 later, 41 + 5, heeft een andere verloskundige mij aan het eind van de middag gestript. Dat deed inderdaad pijn. Niet te vergelijken met echte weeën, of het breken van mijn vliezen (die van mij waren uitzonderlijk taai), maar het is niet leuk. Maar ze begeleidde me goed, ik moest rustig ademen en als het even te veel werd, pauzeerde ze.
Wederom kreeg ik weer bloedverlies, en had ik de nacht behoorlijk voorweeën. Dinsdag overdag zwakte dat af. Inmiddels wist ik dat ik de woensdag, dat ik precies 42 weken was, ingeleid zou worden.
Dinsdagavond rond 11 begonnen de weeën echt door te zetten. 3 uur 's nachts heeft mijn man de Vk gebeld, uiteindelijk ben ik woensdag om 10:40 bevallen.
Ik denk dat het strippen wel degelijk alles op gang heeft geholpen. Anders had ik in het ziekenhuis dmv inleiden bevallen, nu kon ik lekker thuis blijven.
Ik hoop dat je iets aan mijn verhaal hebt, groetjes Chantal
|
| |
|
|
| |
|
|
Strippen - #4
door Dromen op 11 mrt 2010, 16:04 |
Dromen |
|
hoi bij mijn vriendin werkte het prima strippen, ze werd gestript met 40 weken en beviel een paar uur later... bofkont. Ikzelf ben bij no. 1 en 2 gestript (een aantal x)... en het werkte niet. No 2 moest worden ingeleid met 42 weken en no 1 hebben ze het hoofd in mijn bekken geduwd, en dat werkte... het kan dus werken, maar baarmoedermond moet er rijp voor zijn..suc6!
|
| |
|
|
| |
|
|
Strippen - #5
door Mad op 11 mrt 2010, 16:41 |
Mad |
|
Bedankt voor jullie reactie's.
Ze gaan wel eerst kijken of de baarmoedermond rijp is.
Heb een ervaren verloskundige 
Ben benieuwd we wachten het af. Weet in ieder geval dat het pijn kan gaan doen en evt dat het niet werkt.
Het is het proberen in iedergeval wel waard denk ik.
Zoalsmaar blijven lopen is ook niks he 
Heb in ieder geval veel aan jullie reacties, weet ik een beetje wat er gaat komen.
Groetjes Madelene
|
| |
|
| |
|
|
Strippen - #6
door J. op 11 mrt 2010, 17:06 |
J. |
|
|
Is jammer dat je nu pas weet dat de fysio niet wil wachten tot 42 weken. Je kan namelijk een homeopatisch middel gebruiken die de baarmoedermond wat opent zodat je inderdaad gestript kan worden. Daar kan je al mee beginnen vanaf 37 of 38 weken geloof ik. Heb alleen geen idee hoe lang deze nodig heeft om te kunnen werken.
Mocht je meer informatie willen dan zoek ik de naam even voor je op.
Succes!!!!! J.
|
| |
|
|
| |
|
|
Strippen - #7
door Sandra2 op 11 mrt 2010, 20:03 |
Sandra2 |
|
Hoi Madelene,
Ik ben toen ik 8 dagen overtijd was gestript. Ik had toen ik bij de verloskundige voor controle kwam al 2 cm ontsluiting.
Het strippen is geen fijn gevoel. Mijn verloskundige zei dat ze het niet zachtjes zou doen, omdat je dan minder kans hebt dat het werkt. Ze heeft me 's middags om 2 uur gestript daarna had ik wat bloedverlies. 's Nachts om 2 uur werd ik wakker, mijn vliezen waren gebroken en ik had al weeen om de 5 minuten. 4 uur later is mijn zoontje geboren.
Succes.
groetjes Sandra
|
| |
29 weken zwanger, uitgerekend op: 23-04-2012 |
|
| |
|
|
Strippen - #8
door Mad op 11 mrt 2010, 20:04 |
Mad |
|
|
Hoi J.
Zo daar heb ik echt nog nooit van gehoord.
Als je info hebt kan ik altijd even kijken hoe lang het nodig heeft voordat het werkt.
Alvast bedankt voor je meedenken.
Groetjes Madelene
|
| |
|
| |
|
|
Strippen - #9
door Janine op 11 mrt 2010, 20:08 |
Janine |
|
|
Bij mijn tweede ben ik gestript met 40 + 2 dg, ik was het erg zat dus deed de vk dit op mijn verzoek. Mijn baarmoedermond was al goed rijp en ik had ook 3 cm ontsluiting. Om 11.30 ben ik gestript, om 14.30 begonnen de weeën en om 17.45 had ik mijn zoontje in mijn handen. Het voelt wel vervelend, maar pijn deed het niet. Zeker het proberen waard, ik hoop voor je dat het werkt.
|
| |
|
|
| |
|
|
Strippen - #10
door Mad op 11 mrt 2010, 20:11 |
Mad |
|
Hoi sandra,
lees net je berichtje.
Wow geweldig man. Zal wel heftig zijn geweest, maar ok je had in ieder geval resultaat. 
We gaan ervoor. Ik neem mn man gewoon mee dan kan die me terug naar huis rijden. Maar we hebben nog wat dagen voordat het gaat geschieden wie weet  denkt de kleine kom toch maar zo....
Bedankt voor je reactie
groetjes Madelene
|
| |
|
| |
|
|
Strippen - #11
door Patty op 11 mrt 2010, 20:19 |
Patty |
|
Hallo
Het middeltje waar jullie het over hebben is caullophyllum.
Het is een middeltje van VSM en helpt het verweken van de baarmoeder te versnellen en na je bevalling om sneller je baarmoeder te laten samentrekken en het bloeden eerder te laten stoppen.
Ik ben met dat middeltje begonnen met 36 wkn en met 37 wkn zouden ze strippen. (Ook een drukke peuterpuber en veel longklachten)
Dat kon nog net niet dus met 38 wkn weer geprobeerd en toen kon het.
Ik vond het niet echt prettig maar pijn is zeker niet het goede woord.
Ik werd op maandagmiddag gestript en de hele nacht en dinsdag de hele dag rommelen maar niet echt iets concreets. Dinsdag om 18u zette het door en om 20u55 was ons meisje daar.
Je kunt het middeltje zo halen alleen niet elke apotheek of drogist heeft het op voorraad,bestellen duurt 5 dgn dus moet je even kijken of het dan nog nodig is!
Ik hoop dat ze je snel strippen en dat het werkt.
|
| |
|
|
| |
|
|
Strippen - #12
door Andrea op 11 mrt 2010, 20:34 |
Andrea |
|
Hoi,
Ik ben bij beide zwangerschappen gestript en het heeft beide keren geen effect gehad. Onze oudste zoon is met 42 weken en 1 dag ingeleid. Onze jongste zou met 42 weken ingeleid worden, maar is een paar uur voordat ik ingeleid zou worden alsnog spontaan geboren. Ik heb het niet echt als pijnlijk ervaren en na het strippen heb ik ook niet echt last gehad. En oh ja, beide keren ben ik gewoon alleen naar de huisarts/verloskundige gaan en ik ben dus ook gewoon weer zelf in de auto naar huis gestapt. Dus last heb ik er niet echt van gehad.
Succes en ik hoop voor je dat het niet zover hoeft te komen,
Andrea
|
| |
|
|
| |
|
|
Strippen - #13
door Chantal op 11 mrt 2010, 22:18 |
Chantal |
|
|
Mmm, dat zijn heel verschillende verhalen. Zelf was ik naderhand niet echt in staat om te rijden, de pijn leidde me teveel af. Dus voor de zekerheid iemand meenemen die je terug kan brengen is geen overbodige luxe.
|
| |
|
|
| |
|
|
Strippen - #14
door Leoni op 11 mrt 2010, 22:38 |
Leoni |
|
|
Ook ik wil een reactie geven. Hoe meer mensen denken dat het pijn gaat doen, hoe vervelender het voor jezelf is. Je stelt je dan namelijk in op pijn en daardoor houd je je spieren aangespannen. Daar komt dan ook de pijn vandaan. Las je zelf ontspannen ligt voel je er weinig van.
Zelf heb ik het ook meegemaakt. Mijn vk vertelde mij om zo ontspannen mogelijk te liggen.
Uiteraard ervaart iedereen het anders. Mijn tip is alleen, probeer jezelf wat te ontspannen, volgens mij is dat het halve werk al...
In ieder geval veel succes!
|
| |
|
|
| |
|
|
Strippen - #15
door Mad op 12 mrt 2010, 11:37 |
Mad |
|
|
Bedankt voor al jullie reacties ben er erg blij mee.
Ik kan me goed ontspannen gelukkig.
En we hopen dat het gaat helpen.
groetjes Madelene
|
| |
|
|