Hoi Carola wat vervelend voor jullie en ze heeft dus al darmproblemen mischien dat dat er mee te maken heeft. Heb verder geen tips helaas, maar lees even mee voor onszelf.
Onze dochter van bijna 2,5 deed de grote boodschap al zo n half jaar netjes op de wc.. soms op potje maar ook gewoon ergens anders behalve op het kdv. plassen doet ze wel veel in de luier, maar ook op de wc.
sinds een week of 3 durft ze ook ineens niet meer te poepen op de wc.. geen idee hoe het gekomen is, mischien dat het een keer pijn heeft gedaan. ze deed het bijna dagelijks en ineens hield ze het ook dagen op. om uiteindelijk met veel gebrul in de luier te poepen. die we dan legen in de wc enz. ze kon het dus wel en nu op de een of andere manier niet meer. wel heeft ze nu inmiddels 2x op het potje weer gepoept met heel veel geduld, ze geeft het nog wel aan als ze moet. ook belonen met stickertje en papa bellen als ze het heeft gedaan helpt wel. ach we pushen het verder idd niet en ben al blij als het eruit komt zegmaar.
van de anderen lijkt het me helemaal naar als ze het zolang ophouden dat je een klysma moet geven

,
En wat betreft school zou ik me idd ook niet te druk over maken, er zijn volgens mij zat kinderen die dan nog niet helemaal zindelijk zijn.
succes in ieder geval en het komt vast vanzelf ineens goed.
groetjes Sylvia