mijn jongste zoon is nu 6,5 maand oud.
hij krijgt fruit sinds 2 maanden (om te beginnen een paar lepeltjes, nu al een behoorlijke hoeveelheid), en eet dat enthousiast op.
het happen van een lepeltje ging al vrij snel goed, en ook de verschillende smaken (appel, banaantje, peer etc) vindt hij lekker.
maar nu het probleem: een week of 4 geleden ben ik begonnen met het introduceren van een groentehapje.
wat hij systematisch weigert.
hij knijpt zijn mondje stijf dicht, en mocht er toch per ongeluk iets binnen komen dan moet hij er vaak van kokhalzen, soms zelfs overgeven.
wat ik al geprobeerd heb:
- lang genoeg dezelfde smaak (worteltjes of variaties met worteltjes) aanbieden, zodat hij eraan kan wennen.
- een aardappeltje erbij, om de smaak wat te verzachten.
- wortel met appel, omdat hij wel van appel houdt.
- een paar lepeltjes melkpoeder in de groentenhap, zodat hij het hopelijk herkent als 'eetbaar'.
- het hapje wat aanlengen met water (dan wordt het dus een soort 'soepje'
en dan in een fles.dit alles heeft geen succes opgeleverd.
ik neem aan dat hij goeie honger heeft op het moment dat ik de groenten aanbied, dus daar ligt het denk ik niet aan.
zijn dagindeling (qua voeding) ziet er ongeveer zo uit:
- 7.30: 180 cc/ 6 + bambix,
- 11.30: 200 cc fruit + liga,
- 12.30: half flesje melk.
- 15.30: groenten,
- 16.30: half flesje melk.
- 19.30: 180 cc /6 nutrilon goede nacht.
hij is niet zo groot en zwaar, 7 kilo met 67,5 cm.
ik ben bang dat hij te kort gaat komen als hij niet binnenkort aan die groentenhap begint..
mijn oudste zoon (nu bijna 2) heb ik zonder problemen de meest uiteenlopende warme maaltijden kunnen voorzetten vanaf 6 maanden; hij vond alles even lekker.
hij was dus gewoon een hele goeie eter, en nummer 2 blijkbaar wat minder.
ik kijk uit naar goeie adviezen!!!
alvast bedankt,
groetjes lonneke

)