Goedemiddag , Registreer nu gratis en snel op Babyopkomst.nl of Login!

Maart 2010 deel 3

Naar laatste post.. Forums » Zwangerschap/bevalling

Pagina 1 van de 30

Bericht
Gebruiker

Quote Post
Maart 2010 deel 3 - #1
door Zara op 13 feb 2010, 13:54
Zara

Het is alweer tijd voor maart 2010 deel 3!

ZWANGER:
2-3-2010 Linda Noord-holland 28 jaar 1e kind (meisje)
4-3-2010 José, Rotterdam, 2e kindje
8-3-2010 Naomi Almere 28 jaar 1e kind
9-3-2010 Jacqueline, Almere, 32 jaar 1e kind (???)
12-3-2010 Iris, Utrecht, 3e kindje (jongen)
12-3-2010 Ruth, 27 jaar, Stadskanaal 2e kind
13-3-2010 Connie Katwijk 33 jaar 1e kind (jongen)
14-03-2010 Denise, Zwolle, 24 jaar, 1e kind (jongen)
15-03-2010 Dagmar Tilburg, 29 jaar, 1e kindje
15-03-2010 Melanie, Best, 26 jaar, 1e kind (jongen)
17-03-2010 Kim Tilburg 24 jaar 2e kind (jongen)
19-03-2010 Dorien Ede 25 jaar 1e kindje
21-3-2010 Miranda Steenwijk 35 jaar 3e kind
21-03-2010 Susan Veenendaal, 31 jaar, 1e kind
26-3-2010 Susan Harderwijk 31 jaar 2e kind
27-3-2010 Linda Nieuw-balinge 33 jaar 2e kind (jongen)
27-3-2010 Lisette Zuid-Holland 29 jaar 1e kind
28-3-2010 Patricia Tilburg 28 jaar 2e kind
29-3-2010 Daniella Barneveld, 3de kindje (geheim)
29-3-2010 Zara 24 jaar 1e kind
30-3-2010 Ellen, Apeldoorn, 28 jaar, 2e kind

Quote Post
Maart 2010 deel 3 - #2
door Connie op 13 feb 2010, 15:32
Connie

ja iid zeg! wel grappig dat ik zowel de eerste als laatste post ben in deel 2 haha, kletskous

heb gisteren de intake van de kraamzorg gehad. klonk heel goed allemaal. ze zullen een ervaren iemand bij me zetten dit heb ik aangegeven omdat me dit het prettigst lijkt en ook omdat ik een geschiedenis heb van depresiviteit en ptss en omdat post natale depressie veel voorkomt in mijn familie. hoop echt niet dat ik depri wordt na de bevalling, tot nog toe heb ik er al 2 jaar geen last meer van gehad maar merk wel dat ik op moet letten zo in mijn verlof dat ik mijn dag nacht ritme in stand houd en ook regelmatig naar buiten ga, me niet afzonder van de wereld want dan kan het zomaar weer beginnen. eigenlijk heb ik daarom ook honden, zodat ik wel naar buiten moet! en omdat wandelen erg goed helpt tegen negatieve gedachten.

mijn bed kan omhoog met de normale steunen gelukkig. en mijn kruiken zijn ook goed. moet nog wel zakken ervoor halen en ze even goed testen of ze niet lekken maar dat verwacht ik niet. moet nog wat hydrofiele luiers erbij had er niet genoeg en moet eigenlijk alle kleertjes nog wassen en strijken (bleh) stel t steeds uit want vooral strijken heb ik een behoorlijke hekel aan, ik brand echt altijd mijn handen...

verder ben ik wel lekker opgeschoten met het schuren van de box, als ik vandaag ff lekker doorga kan ik m morgen in de knalpaarse verf zetten!!

Quote Post
Maart 2010 deel 3 - #3
door Daniella op 13 feb 2010, 17:26
Daniella

Zooo...deel 3.... dat doen we goed!! Kun je nagaan dat in dit deel er baby's geboren gaan worden.... Maart komt wel eng dichtbij..

Quote Post
Maart 2010 deel 3 - #4
door Linda op 13 feb 2010, 17:49
Linda

@ Connie, kreeg jij controle? Bij mij zijn ze wel even op zolder wezen kijken, maar meer uit nieuwsgierigheid omdat ik perse op zolder wil liggen met het ontvangen van kraamvisite etc, het is mijn slaapkamer, ik heb er alles, tv, telefoon...En daar kan nogal eens moeilijk over gedaan worden..

Voor de rest vroeg ze nog wat over borstvoeding maar ik hoefde niets te laten zien..

Maar goed, vanavond naar de schouwburg, naar een toneelvoorstelling, dus nog even mijn benen bij elkaar houden..daarna lekker schaatsen kijken..
Wilde eigenlijk niet naar de schouwburg maar vind het toch zonde van de kaartjes (we konden ze niet aan iemand anders slijten door de carnaval)
Het is ook echt een voorstelling die je moet aanspreken..

Een van de meiden van de zwangerschapsgym die loopt nu over, die was al uitgerekend, er bestaat dus een kans dat ik alsnog niet de laatste ben die bevalt...zij was 3 weken eerder uitgerekend...

Nou ik ga even eten koken...

Gr. en een fijn weekend nog.

Linda

Quote Post
Maart 2010 deel 3 - #5
door Connie op 13 feb 2010, 18:45
Connie

nou controle wil ik t niet noemen.
ze heeft t bed opgemeten zodat ze kon adviseren welke steunen waar te halen en de kruiken wilde ze even zien omdat die 2ehands zijn, of ze goed afsluiten maar verder niet.
ik heb wel veel gevraagd of de matrasjes goed waren en hoeveel hydro-luiers er moeten zijn. vond t erg prettig dat er iemand met verstand ervan even mee keek in mijn kastjes of ik alles wel heb, maar dat kwam vanuit mij, niet dat ze t streng kwam controleren oid.

mijn man staat vanavond op de planken met zijn funband RO/CK ze zijn net helemaal uitgedost weggegaan in tijgerprint leggings en bandana's. gniffel, heb mijn mans haar getoupeerd en vol haarlak gespoten en mijn vriendin heeft ze allemaal opgemaakt met oogpotlood, glitters en lipgloss. jammer dat ik er niet bij ben maar mijn vriendin filmt alles dus ben benieuwd!! whaha.

Quote Post
Maart 2010 deel 3 - #6
door Melanie op 13 feb 2010, 20:49
Melanie

Ik snap dat moeders/schoonmoeders die zich toch niets van je aantrekken erg vervelend kunnen zijn, hoe goed ze het ook bedoelen.
Voor mezelf zou ik wel eens willen dat ik meer hulp zou kunnen vragen. Iedereen biedt op zich hulp met boodschappen ed, en eigenlijk zou ik dat erg goed kunnen gebruiken, maar ik ben zo'n eigenwijs mens dat ik vind dat ik het nog allemaal zelf moet kunnen. Als ik boodschappen ga doen neem ik meer tassen mee zodat ik de boodschappen meer kan verdelen, waardoor de tassen lichter worden, want zware dingen tillen lukt echt niet meer. 
Maar vandaag heb ik ook boodschapjes gedaan in 3 winkels ben ik al een uur bezig doordat ik zo traag loop ze lagen wel heel dicht bij elkaar, maar ik loop als een gehandicapte (voor mijn gevoel), ik word ook wel eens raar aangekeken. Als ik dan thuis kom en mij man vraagt hoe het gaat wordt ik boos op hem omdat hij dat vraagt en alles pijn doet. Hij kan ook niet veel, maar soms voelt het gewoon zo zwaar. Ik geniet er van de andere kant ook erg van dat boodschappen doen, dan heb ik even ruimte voor mezelf .
Maar toen ik thuis was na het boodschappen doen ging de bel en stond er iemand met een bos rozen voor de deur. Allemaal verschillende kleuren rozen. Ik dacht dat ik het boeketje voor iemand anders aan moest nemen, de buren bijvoorbeeld, of dat ze bij de verkeerde deur stonden. Toen hij mijn naam opnoemde sprongen de tranen in mijn ogen. En nadat ik de deur had dichtgedaan vroeg ik mijn man huilend of ze van hem waren. Dat waren ze dus inderdaad en ik was zo blij en voelde me ook schuldig omdat ik net nog tegen hem had lopen mopperen
Het is niet altijd makkelijk om zwanger te zijn, maar soms heb ik ook wel erg medelijden met mijn man. 

Bij mij is de kraamhulp ook niet komen "controleren", maar heb inderdaad ook zelf gevraagd of ik van dingen genoeg had en of ze goed genoeg waren.

@Connie, ik hoop ook heel erg voor je dat je niet in een depressie komt voor of na de bevalling. Zo te horen doe je er ook al aardig wat aan om te proberen het te voorkomen, maar helaas heb je het niet helemaal zelf in de hand.

Quote Post
Maart 2010 deel 3 - #7
door Dagmar op 13 feb 2010, 21:22
Dagmar

Wat een kletskousen hier zeg.........alweer deel 3.

En nu gaat het wel heel erg dichtbij komen de eerste maartbaby's.

Hier er ook helemaal klaar voor. Alleen het hemeltje voor het ledikantje is nog niet binnen, maar dat is ook niet van levensbelang.

Intake ook gehad, en hier ook geen controles hoor. Nu wil ik graag in het kraamhotel bevallen dus heb ik hier thuis wat minder nodig.

Trouwens even petje af voor de dames die al kinderen hebben....heb ons nichtje van 4 te logeren, maar is toch wel erg zwaar moet ik zeggen. Nu is het gelukkig een heel makkelijk meisje, maar je bent er toch continu mee bezig en vind dat nu toch wel erg zwaar. Kreeg ook meteen veel meer respect en begrip voor iedereen die al een kleine heeft .......

Nu lekker schaatsen kijken en dan mijn mandje in.

Fijn weekend.

Quote Post
Maart 2010 deel 3 - #8
door Daniella op 13 feb 2010, 21:30
Daniella

1 kleine?? Hier 2 donderstenen... hahahaha, maar vandaag wel gezellige. We hebben popcorn zien ontploffen in de pan, hilarisch. Enne, nesteldrang heeft echt toegeslagen.

jullie hadden het laatst over dromen. Die heb ik niet gehad bij mijn andere zwangerschappen. Helaas heb ik eergisternacht een droom gehad waar ik nu nog naar van ben. Bah1!! Stomme hormonen!! Ik droomde dus dat mijn oudste zoon ernstis ziek was en nog 2 weken te leven had... Dat gevoel toen ik wakker werd zit nog steeds in mijn lijf.

En hier ook de kraamzorg al gehad, alleen ze is niet boven geweest. Het is de derde, dus dan weet ze wel dat alles aanwezig is. Inmiddels staat de wieg in de huiskamer, en moet van het hele huis alleen nog de keuken en de ramen. Dan is elk dingetje in huis door mijn handen geweest...ZOT!!

Quote Post
Maart 2010 deel 3 - #9
door Miranda op 14 feb 2010, 11:21
Miranda

Hallo kletskouzen al weer deel 3

Komt nu wel dicht bij he de baby's leuk hoor voor jullie
Ik moet nog even wachten moet donderdag weer heen ik ben nu bijna 11 week ... heel appart het is ik heb af gelopen 7 sept de curretage gehad en ik ben nu 7 sept. uit gerekend zal  het zo voor bestemd zijn....

Ik wil iedereen voor dat ik weer eens langs kom alvast veel succes wensen met de bevalling en veel liefde en geluk met de Baby

Liefs Miranda

Quote Post
Maart 2010 deel 3 - #10
door Melanie op 14 feb 2010, 19:05
Melanie

Yoehoe vandaag heb ik de zak kleding gevonden die ik kwijt was. Die had ik van mijn schoonzus gekregen en het was allemaal kleding van maatje 50/56 dus ben erg blij dat ik die weer gevonden heb. Gelijk gewassen en gestreken en ze liggen nu mooi in de kast. De kast is ook al aardig vol qua kleding .

Ik heb trouwens een vraag. Tijdens de voorlichting over borstvoeding werd aangegeven dat katoenen zoogcompressen beter zijn dan 'papieren' zoogcompressen. Nu heb ik alleen al een hoop 'papieren' zoogcompressen. Maar neig nu wel meer naar katoen omdat men zegt dat het de kans op een schimmelinfectie verkleint. Heeft iemand hier ervaring mee?? Weet iemand ook toevallig waar je die katoenen zoogcompressen kunt kopen?

Quote Post
Maart 2010 deel 3 - #11
door Daniella op 14 feb 2010, 19:26
Daniella

Melanie, het is heel erg persoonlijk welke je het fijnste vind. Persoonlijk vind ik die van Natusan het fijnste, maar volgens mij zijn die ook het duurste. Ik weet ook een aantal die Lilypads fijn vinden, die kun je vaker gebruiken. Heb van elke winkel de eigen merken wel gebruikt, en zo op Natusan gekomen. Die liggen hier dus ook al in de kast.

En mag ik zeggen dat ik heel erg blij ben?? Ik heb al tijden mijn voorkeur voor een naam, alleen mijn wederhelft vond hem niets. Nu kroop ik gisteravond in bed, en hij vind die naam prima. Huh...zonder dat ik er moeite voor heb moeten te doen om hem over tehalen.... hahahaha, hij wil het ook gewoon. Hij moest er gewoon aan wennen, en nu past het bij ons kindje.... Hoe blij kun je zijn???

Hier lichamelijk prima, alleen wat spierpijn in mijn onderkantje. Herkenbaar??

Quote Post
Maart 2010 deel 3 - #12
door Zara op 14 feb 2010, 20:07
Zara

Linda, ben benieuwd of je vandaag bevallen bent op valentijnsdag  

Bij mij heeft de kraamzorg trouwens niks gecontroleerd. We hebben eigenlijk alleen wat boekjes doorgebladerd en papieren ingevuld. Ze heeft de babykamer niet eens bekeken eigenlijk, hoewel de deur wel openstond, dus ze zal vast wel stiekem hebben gegluurd. Maar niks gecheckt of weet ik veel wat. 
Enige wat ik aan moet passen is dat ons dochtertje de eerste week niet in het ledikantje kan, want dat past niet naast ons bed (er moet perse 50 cm aan alle kanten over zijn). Nu gaat ze dus de eerste week in de wandelwagen, dan zet ik die wel op onze kamer. En dan als de kraamzorg weg is alsnog in het ledikantje.
Vandaag weer gewerkt, was niet al te druk gelukkig. Maar merk dat ik wel ontzettend veel zin in verlof begin te krijgen. Vandaag ook weer veel last gehad van mn rug (beknelde zenuw geloof ik, erg irritant). Nog twee weekjes, en dan éindelijk niet meer werken.

@ Melanie, geen flauw idee. Heb gisteren ook maar van die dingen gehaald, geen flauw idee eigenlijk wat het verschil is en welke fijner zijn. Heb ook een voedingsbeha gehaald. Is weer eens wat anders dan een spannend valentijnssetje hahaha

Quote Post
Maart 2010 deel 3 - #13
door Miranda op 15 feb 2010, 09:14
Miranda

goedemorgen allemaal,

Iedereen heeft dus de kraamzorg al gehad, hier nemen ze die moeite niet eens meer bij een derde om nog langs te komen.
Ik heb alleen een telefonische inschrijving gehad en daar blijft het bij.
Maar volgens mij heb ik nu ook alles wel in huis, ik moet ook in het ziekenhuis bevallen dus ook iets minder nodig,

Groetjes Miranda

Quote Post
Maart 2010 deel 3 - #14
door Susan op 15 feb 2010, 10:07
Susan

Ook hier is de kwaamzorg geweest maar we hebben alleen gebabbeld en een vragenlijst ingevuld, ze is niet eens boven wezen kijken (ik alles netjes opgeruimd). Mijn man heeft het bed opgemeten en zij vond het prima. Ik had wel verwacht dat ze alles even wilde zien maar blijkbaar is dat iets van vroeger? Ze vroeg alleen of we alles in huis hadden. Toen ik ja zei vroeg ze niet verder.

Connie: ik zou echt gek worden als mijn schoonmoeder zoveel voor me zou willen doen! Ze probeert het wel maar ik vind het niet fijn, zeker niet het idee dat ze aan mijn wasgoed zou zitten. Wordt straks nog wat als de kleine er is want mijn moeder woont lekker dichtbij en wil graag helpen, maar mijn schoonmoeder wil natuurlijk ook graag helpen. En ik vind het zelf gewoon fijner als mijn moeder het doet, maar ik wil mijn schoonmoeder natuurlijk niet voor het hoofd stoten. Verschil is alleen dat mijn moeder alles in overleg doet en mijn schoonmoeder meer haar eigen koers vaart zodat ik zelf geen overzicht meer heb. Maar goed, misschien vind ik het straks juist wel fijn als in huis alles op orde is in de kraamtijd.

Melanie: ik kan ook moeilijk hulp vragen hoor zelfs niet aan mijn man terwijl die juist heel goed kan helpen. Gelukkig is hij heel streng voor me en moppert hij op me als ik iets gedaan heb wat ik beter niet meer zelf kan doen (zoals de stoep sneeuwvrij maken niet slim om nu te doen...). Daardoor denk ik er zelf ook meer aan om hulp te vragen. Lief dat hij een bloemetje aan je gegeven heeft! 

Ik heb mijn man een cadeautje gegeven omdat hij papa wordt (en natuurlijk omdat het valentijnsdag was) een kaart en "het grote papaboek". Daarin staan onder andere allemaal leuke dingen die je als vader met je baby kunt doen. Hij was er erg blij mee.

Daniella: fijn dat je uit de naam bent (en nog leuker dat je je zin hebt gekregen) Ik heb ook de namen die ik zelf mooi vond alleen met als compromis dat bij de jongensnaam de jongen ook vernoemd wordt naar een opa van mijn man. Maar dat is gelukkig niet de roepnaam straks, dus vind ik het prima.

Zara: succes met de laatste loodjes!

Quote Post
Maart 2010 deel 3 - #15
door Linda op 15 feb 2010, 11:42
Linda

@ Zara, helaas hier nog geen aktie te melden..Wel wat steken, heel veel harde buiken (ook al doe ik helemaal niets..) maar voor de rest is het nog uitgebleven..ik baal er wel van, morgen moet ik naar de gynaecoloog dus dan zal er wel een beslissing moeten vallen wanneer ik dan ingeleid wordt..

Mijn vader wordt a.s. zondag 60 en daar had ik graag bij willen zijn maar het zal wel niet lukken..want als ik deze week nog moet bevallen (het liefste dan maar op vrijdag) dan ben ik niet in staat op zondag weer op de verjaardag te zitten.dus dat is wel erg jammer! Gelukkig begrijpen ze het wel en ze zijn alleen maar heel erg blij met hun 1e kleinkind!

Ik had zelf echt het idee dat het gister wel zou beginnen te rommelen, maar mijn intuitie laat mij dus dit keer in de steek  

Gr. Linda

Pagina 1 van de 30
Je bent niet ingelogd en kunt dus geen berichten plaatsen!
Topaanbieding!
Stokke

Thoeris

Babyopkomst Producten

Online en gedrukt Dagboek

Beschrijf alle bijzondere momenten en emoties in je eigen zwangerschaps- dagboek. Je kunt het boek na afloop laten drukken. Een uniek boek om later aan je kind te geven.

Zwangerschapskalender

Alleen bij ons te koop: je eigen zwangerschapskalender. Met prachtige afbeeldingen en voor jou persoonlijk gemaakt.