Grappig om te lezen, al die verschillende verhalen...!
Hier ook eentje die weinig doet hoor. Toen we allebei nog fulltime werkten en klein woonden, deden we het huishouden samen op zaterdag, in een paar uurtjes. Maar ja, je huis wordt ook niet zo vies als je allebei 40 uur in de week werkt. Ik moest hem er toen ook wel toe zetten, maar als je het samen doet gaat het beter.
Nu, een dochter van 3 en de 2e onderweg, een hyperactieve en onhandelbare hond, een groter huis, één baan minder en een eigen bedrijf verder, is er heel wat veranderd. Ik vraag eigenlijk niets van mijn man, want vooral het laatste jaar is het bikkelen en maakt hij soms dagen van 10-12 uur, en dat 6 dagen per week. Hij rijdt taxi, veel in de stad en lange einden, en ik weet dat dat geestelijk slopend is, ook al zit je de hele dag. Ik werkte 3 dagen in de week, maar sinds okt niet meer. Ik vond erbij werken behoorlijk pittig, vooral omdat ik de hele dag in touw was. 's Ochtends mezelf en die kleine douchen, aankleden, eten geven, spullen pakken, hond uitlaten, in de auto, afleveren bij het kdv, werken (de hele dag op mijn benen), uit werk in een spurt naar het kdv, naar huis, mijn dochter eten geven, in bad en in bed, dan voor mezelf koken, hond uitlaten en vaak deed ik dan nog wel iets in huis, zodat ik pas om half 11 op mijn kont zat. Mijn vriend komt dan thuis, ploft op de bank en zet de tv aan, haha. Niet met elkaar te vergelijken.
Dus ergens ben ik blij dat ik dat niet meer heb, toch mis ik het werken op zich wel, als in even geen moeder of huisvrouw zijn. Maar ik kan niet zeggen dat ik er meer vrije tijd van gekregen heb... Ik ben nog steeds van 'sochtends tot 'savonds in touw met mijn dochter, de hond en het huishouden, mijn huis is nooit helemaal schoon/opgeruimd, mijn was nooit helemaal gedaan. Het enige dat ik van mijn vriend vraag is of hij zijn troep achter zijn kont op wil ruimen, maar dat gaat ook moeizaam...

Jas op de eetkamerstoel ipv op de kapstok, schoenen onder de tafel, post in de keuken, folders op de grond in de wc, kleren in de badkamer, etc.
Hij is overigens wel erg dol met zijn dochter (en zij met hem, pff, wat een twee-eenheid

) dus hij besteed veel van zijn vrije tijd aan haar. Zo gaat hij bijna elke zaterdag met haar zwemmen en spelen ze samen uren met Lego (ja, het blijven kinderen!). Als hij thuis is dan helpt hij altijd met het in bad en in bed doen, soms douchen ze samen. Eigenlijk is dat het belangrijkste, dus ik mag niet klagen.
In september ben ik van plan deeltijd te gaan studeren, dan vraag ik me weleens af hoe dat moet. Een huishouden, 2 kinderen waarvan er 1 een maand oud, een hond, een studie en een beetje werken (collegegeld groeit mij ook niet op de rug)... Misschien moeten we er dan maar gewoon een werkster bij nemen. Is dat ook acceptatie? In dat geval leg ik me er inderdaad bij neer, want de andere kant is mezelf blijven ergeren aan alles wat nog niet gedaan is, en daar word ik ook niet gezelliger op.
Oh ja, dat dekbedje.... Hahaha, hoe herkenbaar. Mijn vriend is echt een Neanderthaler. Hij ligt op zijn vrije dag met de laptop op zijn buik op de bank, één been ernaast, in een zak chips te graaien terwijl hij er ondertussen lustig op los boert en windt (oh zeg maar niks, ik vind het ook zó charmant...). Ik was aan het stofzuigen, en ik vroeg wanneer ik nou eens een vrije dag had. Hij vertelde me dat hij binnenkort zijn agenda zou raadplegen om te kijken wanneer ik een vrije dag kon opnemen... We konden er allebei om lachen, maar zo denken mannen er dus gewoon over!